۲۰۱۶۶۹
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

منشأ جدید هجوم ریزگردها به کشور

مدیرکل برنامه و بودجه‌ی سازمان زمین‌شناسی کشور گفت: با توجه به خشک شدن دشت‌های چهارمحال و بختیاری، این استان در لیست مناطق «منشأ ایجاد ریزگرد» در کشور قرار گرفته است.

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل برنامه و بودجه‌ی سازمان زمین‌شناسی کشور گفت: با توجه به خشک شدن دشت‌های چهارمحال و بختیاری، این استان در لیست مناطق «منشأ ایجاد ریزگرد» در کشور قرار گرفته است.

«راضیه لک» با اشاره به خشک شدن برخی از دشت‌های استان چهارمحال و بختیاری، اظهارکرد: فقدان توجه به عوامل محیطی و انسانی که روند فرسایش خاک و افزایش ریزگردها را فراهم می‌کند سبب خشک شدن دشت‌های استان شده است.

وی با تاکید بر لزوم حفظ منابع آبی چهارمحال و بختیاری، خاطرنشان کرد: با توجه به سهم عظیم این استان در تولید آب شیرین کشور، توجه به حفظ منابع آبی آن باید مورد توجه مسئولان کشوری و استانی قرار گیرد؛ چراکه عدم توجه به این مهم موجب تشدید ریزگردها خواهد شد.

وی عدم توجه به منابع آبخیز استان و سفره آب‌های زیرزمینی را از عوامل تسریع فرسایش خاک و انتقال ریزگردها برشمرد و گفت: بهره‌برداری بیش از حد از منابع آب زیرزمینی که طبق گفته مسئولان در چهارمحال و بختیاری بیش از ۹۰ درصد است و هم‌چنین احداث بیش از حد سدها و جلوگیری از جریان آب در بستر رودخانه ‌از دیگر عوامل فراهم شدن زمینه برای فرسایش خاک و ایجاد ریزگردهاست.

لک با اشاره به این‌که شخم زدن زمین‌های کشاورزی و رهاسازی آن به دلیل نبود آب کافی برای کشاورزی خود دلیل دیگری برای ایجاد ریزگردها و انتقال آن است، اظهارکرد: با توجه به این‌که ریزگردها اقتصاد، سلامت جسمی و روانی و امنیت جامعه را تحت تاثیر قرار می‎دهد، برای مقابله با انتشار آن باید راهکارهای مناسب ارائه شود.

به گفته وی، عدم توجه به حیات تالاب‌ها و عدم تخصیص حق‌آبه به آن‌ها، زمینه خشکی تالاب‌های استان را فراهم می‌کند که خود ایجاد و انتقال ریزگردها را به دنبال دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج