۲۰۲۴۳۵
۱۹ نظر
۵۰۰۴
۱۹ نظر
۵۰۰۴
پ

نحوه خرید بیمه سربازی

مدیرکل امور فنی بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی ضمن اعلام جزییات خرید حق بیمه خدمت سربازی، گفت: ۷ درصد حق بیمه را شخص و ۲۳ درصد نیز توسط دولت پرداخت می شود.

خبرگزاری مهر: مدیرکل امور فنی بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی ضمن اعلام جزییات خرید حق بیمه خدمت سربازی، گفت: ۷ درصد حق بیمه را شخص و ۲۳ درصد نیز توسط دولت پرداخت می شود.

سیروس نصیری افزود: برای اینکه مدت سربازی در طول سنوات بیمه ای فرد لحاظ شود امکان خرید حق بیمه این دوران برای بیمه شده فراهم شده که بیمه شدگان می توانند با مراجعه به شعب سازمان تامین جتماعی از این امکان بهره مند شوند.

وی به پرداخت قسطی حق بیمه اشاره کرد و گفت: در سال های گذشته بیمه شدگان نمی توانستند قسطی حق بیمه سربازی خود پرداخت کنند و با توجه به اینکه برخی از آنان شرایط مالی مناسبی برای پرداخت نقدی نداشتند به همین دلیل نمی توانستند اقدام به این امر کنند بنابراین سازمان پرداخت قسطی حق بیمه دوران سربازی را برای متقاضیان فراهم کرد.

مدیرکل امور فنی بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی تاکید کرد: پس از مراجعه بیمه شده به شعب تامین اجتماعی و ارائه درخواست، بدهی حق بیمه دوران سربازی برای فرد محاسبه و در صورتی که تقاضای تقسیط آن را داشته باشد حداکثر طی ۱۲ ماه قسط بندی می شود و البته ظرف ماه های کمتری نیز بیمه شده می تواند بدهی خود را تسویه کند.

وی در مورد نحوه محاسبه حق بیمه نیز گفت: از زمان درخواست متقاضی برای خرید بیمه سربازی دو سال آخر کاری و میانگین حقوق یک ماه وی محاسبه و براساس آن حق بیمه تعیین می شود و در مجموع میانگین دو سال آخر بیمه زی زمان تقاضای بیمه شده ضربدر ۷ درصد حق بیمه ضربدر مدت زمان طول خدمت دوران سربازی شده و از این طریق مبلغ نهایی حق بیمه محاسبه و مشخص خواهد شد.

به گفته نصیری، چنانچه طی دو سال آخر میانگین حقوق وی حداقل ۷۱۲ هزار تومان باشد در ۷ درصد ضرب شده و ۵۰ هزار تومان حق بیمه وی می شود که در ۲۴ ماه خدمت سربازی ضرب شده و یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان مبلغ حق بیمه متقاضی برای بیمه سربازی است که می تواند قسط بندی شود.

وی اظهار داشت: در حال حاضر این طرح در شعب تامین اجتماعی اجرایی می شود و روزانه تعداد زیادی مراجعه کننده برای خرید بیمه سربازی هستند.

نصیری گفت: یکی از شروط خرید بیمه سربازی بیمه بودن فرد در زمان اراپه درخواست و همچنین داشتن دو سال سابقه بیمه است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علي

      يعني يك نفر دوسال عمر خود را براي دولت گذاشت ؟؟حالا دوباره همان دوسال را خريداري كند واقعا"بي عدالتي نيست حداقل دولت به كار توجه بشتري كند

    • سرباز زمان جنگ

      جالبتر اينكه من در زمان جنگ و با درجه گروهبان يكمي و با 28 ماه سربازي كه 22 ماه آن در جبهه بوده خدمت كرده و از ارتش همچون يك پرسنل كادر حقوق مي گرفتم كه طبعيتاً در همان ايام بيمه و ماليات دريافتي هايم از من كسر و به صندوق نيروهاي مسلح واريز مي شد و اگر امروز تقاضاي احتساب مدت سربازي در سنوات حق بيمه ام در تامين اجتماعي را دارم ، وجه مذكور را بايد ارتش به تامين اجتماعي بپردازد نه من! ضمن آنكه چرا براي كارمندان دولت كه بيمه خدمات درماني هستند بدون پرداخت هيچگونه هزينه اي سنوات سربازي جزو سوابق بيمه اي لحاظ مي شود ولي براي بيمه شدگان تامين اجتماعي اينگونه تبعيض صورت مي گيرد؟؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • واقعا که

        این بی عدالتی شامل حال کارمندان دولت هم می شود و آ«ها هم باید این مبلغ را بپردازند واقعا ارتش و سربازی به جوانان بی پارتی چه بی عدالتی هایی می کند

    • عباس

      خيلي بي عدالتي است

    • بدون نام

      با سلام این دیگه خیلی بی عدالتی ما کارگر ها چقدر بدبختیم

    • محمدصادق

      سلام
      چرا اين سابقه بيمه ها را مانند بيمه شخص ثالث و بيمه بدنه خودرو يكسان سازي نمي كنند .
      اگر ملاك سي سال پرداخت حق بيمه براي بازنشستگي باشد ( البته با رعايت جوانب امر ) يكي از دغدغه هاي مهم افراد از بين مي رود.

      جالب اينجاست برخي صندوقها مستقل بوده و اگر اعضائ آنها و يا كاركنان دولت ( غير از بيمه تامين اجتماعي ) و يا كاركنان نيروهاي مسلح بخواهند شغل خود را عضو كنند تازه اول بيچارگي آنها شروع مي شود زيرا غالبا امكان تداوم بيمه و بهره مندي از خدمات رفاهي و درماني انها وجود نداشته و فرضا در سن چهل سالگي بلاتكليف مي مانند و بناچار بايد به شرايط خدمتي خود ادامه دهند و يا به روزگار سياه دچار شوند.
      اين بي عدالتي بيشتري دارد.

    • بدون نام

      چطور سربازی به ما ماهی 30 هزار تومان حقوق میدادند ولی حق بیمه آن را طبق حقوقی که الان داریم میگیریم از ما کم میکنند؟

    • محسن

      سلام
      جالب تر اینکه کسی سربازی شو خریده، نیازی به خریدن بیمه دو سال خدمت سربازی نداره ولی کسی که خدمت کرده باید سربازی رو بخره
      یعنی کسی که دو سال عمرش رو داده باید دو سال بیمه شو هم بخره

    • بهبودامینی فر

      سلام خدمت شمابزرگواران مسئول
      بنده عقیده دارم کسی که بهترین دوران عمرش را صرف خدمت به پرچم مقدس وخاک میهنش کرده عقلاً وشرعاًوعرفاً حتی پرداخت یک ریال نیز بابت محاسبه سابقه بیمه جایز نیست . باتشکر

    • بدون نام

      جریمه پرداخت نکردن بیمه سربازان که خدمت رایگان برای کشور انجام دادند توسط دولت را باید کی پرداخت کنه اگه طرف شخصی بود که تا چند برابر ازش میگرفتن بی عدالتی همه جا

    • بدون نام

      2سال ازبهترین موقع جوانی بایدسرباز باشی درسرما وگرما دوراز خانواده اخرش باید بیمه روخودت پرداخت کنی کارت پایان خدمت رو هم باید باهزینه خودت تعویض کنی

    • موسی

      دولت بایدبرای کسانی که بهترین دوران عمرش را در خدمت مملکت ایران یعنی نظام مقدس سربازی گذاشته فکر اساسی کنه و از خانه ملت نیز در راستا کمک بگیرد ومشکل فرزندان این مرز و بوم را حل نماید

    • داود

      واقعا حق خوری است من 2 سال خدمت را در دوران جنگ گذرانده ام حالا برای احتساب آن باید پول زور بدهم رحمت خدا و نبی خدا (ص)بر نمایندگانی که این طرح را تصویب کرده اند!!!!! انشاءالله در این دنیا یا آن دنیا جبران زحمات آنان نزد خداوند منان محفوظ خواهد بود و انشاالله که دیگر جنگی پیش نیاید ولی با این قوانین مردم را از دفاع کشور و نظام دلسرد و مایوس میکنید

    • علی

      از همه بدتر اینکه بنده یکی از اقساطم را یک روز با تاخیر پرداخته ام حالا میگویند قرارداد باطل شده و دوباره از نوع با مبلغ جدید پرداخت شود به خدا با هیچ منطقی سازگار نیست

    • عماد

      منم بیمه سربازی رو قسط بندی کردم یکی از قسط هایم روچند روز دیر پرداخت کردم .حالا گفتن با حقوق جدید محاسبه کنن .کسی نیست راهنمایی کنه چطوری میشه از این مخمصه در بیام؟

    • بدون نام

      یا حسین

    • مسعود

      سلام به همه من 14 ماه خدمت کردممیخوام بدونم بیمه رو 14 ماه حساب میکنن یا 24 ماه ممنون

    • بدون نام

      با سلام
      از آنجاییکه سربازان جمهوری اسلامی ایران در دوران خدمت از مزایای بیمه استفاده نموده و در صورت ابتلا به بیماری مداوا میشوند، لذا بیمه سرباز هم به عنوان یک انسان قلمداد میگردد و پرداخت بیمه اجباری جهت خدمت اجباری لغو میگردید.

    • بدون نام

      اگر خدمت سربازی در کشوری مسلمان انجام پذیرفته است و سرباز در دوران خدمت از مزایای بیمه و دارو و مرخصی استعلاجی برخوردار بوده است پرداخت بیمه مجدد دوران خدمت از درجه اعتبار ساقط بوده و دریافت هر مبلغی برای این دوران توسط سازمان محترم تامین اجتماعی جرم محسوب میگردد. ضمنا احتساب ضریب 5 برای مدت خدمت در جبهه های حق علیه باطل برای ارج نهادن به ایثار گران زنده جنگ تحمیلی با توافق طرفین بلامانع است .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج