جاباما
۲۰۲۶۲
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

نقش شگفت انگیز NLP در بازاریابی

نویسنده موفق از راز موفقیت خود می گوید

دکتر امیر دانش زاده از نویسندگان و شعرای معاصر است. وی محقق و سخنران در زمینه ارتباطات و روانشناسی موفقیت است.

نویسنده موفق از راز موفقیت خود می گوید

نویسنده موفق از راز موفقیت خود می گوید

برترین ها: دکتر امیر دانش زاده از نویسندگان و شعرای معاصر است. وی محقق و سخنران در زمینه ارتباطات و روانشناسی موفقیت است. تحصیلات دانشگاهی او در ادبیات انگلیسی می باشد و هم اکنون به تدریس NLP (برنامه ریزی عصب کلامی) و زبان انگلیسی در دانشگاه و موسسات اشتغال دارد. وی دارای تالیفات گسترده ای در زمینه روانشناسی موفقیت است. تعدادی از کتابهای وی عبارتند از:

بلندترین گام به سوی آرامش ، تابش فکر ، انرژی آسمانی ، چگونه یک ذهن زیبا داشته باشیم ، ۹۲ تکنیک کوچک برای رسیدن به موفقیت های بزرگ ، ضرب المثل های فارسی- انگلیسی، ۱۳۰۰ واژه در انگلیسی، ۱۳۰اصطلاح در انگلیسی و دو مجموعه شعر.


در عصر مدرن، رقابت بر سر فروش کالا و بالا بردن سطح فروش محصولات، دیگر تبدبل به یک علم و یک تخصص شده است. یکی از اجزا لاینفک هر واحد تولیدی و شرکت های عرضه کننده کالا یا خدمات، بخش مارکتینگ یا همان بازاریابی است. مدیران مارکتینگ شرکت ها، بسته به میزان توانایی های خود، راهکارهای علمی و عملی فراوانی را برای بازاریابی و پس از آن برای حفظ بازار بدست آمده یا همان بازارداری اتخاذ می کنند که این امر و میزان نتیجه دادن تصمیمات ایشان، بسته به شرایط بازار، میزان صحت یا عدم صحت تصمیماتشان و همچنین توانایی های دیگر عوامل شرکت، خصوصاٌ بخش بازاریابی، متغیر است. یک بازاریاب که عملکردش، مکملی بر تصمیمات مدیر مارکتینگ در فروش شرکت است، باید استانداردهای بازاریابی را بداند و بر اساس آن عمل کند و اگر احساس کند که در آن ضعیف است، استاندارهایش را فرا بگیرد. یکی از مواردی که یک بازاریاب باید در بخش مارکتینگ بداند، دانش NLP یا همان «روانشناسی عصب کلامی» است. با دانستن این تخصص، شخص بازاریاب باتاثیرگذاری بیشتری به جلسات مارکتینگ قدم خواهد گذاشت و نتیجه بهتری را برای خود و مجموعه خود رقم خواهد زد. در این مقاله، دکتر امیر دانش زاده ازنویسندگان و اساتید دانشگاه، شما را با مقوله NLP و تاثیر آن در مراودات مارکتینگ آشنا خواهد نمود.


برای آگاهی و وارد شدن به مبحث مارکتینگ، بد نیست که ابتدا نگاهی به مقوله NLP یا روانشناسی عصب کلامی داشته باشیم. این برنامه به ما می گوید که چگونه با استفاده از کلمات ، تاثیر مناسبی بر اعصاب خود و دیگران بگذاریم. استفاده از کلمات برای برقراری ارتباط موثر بسیار مهم می باشد. در اینجا قبل از هر موضوعی باید یدانیم که به چه نوع ارتباطی، ارتباط موثر گفته می شود. ارتباط موثر به ارتباطی گفته می شود که برای شخص برقرار کننده ارتباط و برای شخص گیرنده ارتباط ، تاثیر مثبتی داشته باشد. یعنی هر دو طرف منافع این ارتباط را درک نمایند. به همین دلیل به آن ارتباط موثر گفته می شود.

ما برای برقراری ارتباط موثر نیاز به یک سری ابزار داریم که در اینجا به معرفی این ابزار خواهیم پرداخت.


نویسنده موفق از راز موفقیت خود می گوید

ســلام

همیشه در بدو ورود به جلسه و یا مکانی که برای صحبت در نظر گرفته شده، بیان کلمه ۴ حرفی «سلام»، آغازی است بر ارتباط موفق شما با مخاطب. باید همیشه با تبسمی بر لب و گفتن سلام، جو مناسب و صادقانه ای را برای شروع یک ارتباط خوب مهیا سازیم.


تماس چشمی(Eye Contact )

ابزاری که در اینجا نقش کلیدی ایفا می کنند در مرحله اول Eye Contact یا همان تماس چشمی می باشد. تماس چشمی ، نقش موثر و مهمی را در برقراری یک ارتباط موثر ایفا می کند. روش درست برقراری تماس چشمی را در ابتدا می توان اینگونه توضیح داد که در ابتدا، چشم و نگاه شما باید به چشمان طرف مقابل شما دوخته شده باشد. افراد بسیار زیادی هستند که هنگام صحبت، یا سرشان پایین است، یا نگاهشان به بالا و پایین و یا هر جای دیگری غیر از چشمان طرف مقابل دوخته می شود. در اینجا اولین توصیه من به این دوستان اینست که برای برقراری اولین ارتباط موثر با طرف مقابل، حتما نگاهتان را به چشمان طرف مقابل دوخته و به واقع دقیقاٌ به وسط و بین دو ابروی فرد مخاطب نگاه کنید. طوری که حس شود هر دو چشم شما به هر دو چشم طرف مقابل دوخته شده است. پس اگر بتوانید در ابتدای صحبت، تماس چشمی مناسبی با مخاطب داشته باشید، تاثیر مثبت و مناسبی از برقراری ارتباط موثر نصیب شما خواهد شد. البته باید در نظر داشت که همزمان با تماس چشمی، یک نشاط همراه با یک انبساط خاطر باید در چشمان شما موج بزند. هرگونه احساس نگرانی، اضطراب، خطر یا عدم درک از طرف مقابل را بشدت از خود دور کنید. با اعتماد به نفس، اعتقاد مخاطب را به خودتان بدست بیاورید و بدانید با رعایت نکردن موارد فوق، چه بسا نتیجه ای عکس نتیجه دلخواهتان عایدتان خواهد شد. بدانید که همواره باید پیش زمینه ذهنی مناسبی از موفقیت را از برقراری ارتباط موثر با مخاطب در ذهن خود بپرورانیم. یعنی هی با خود صحبت کنیم و به خود بگوییم که: « من توانایی و تسلط کافی را برای موفقیت در برقراری این ارتباط با طرف مقابل خود را دارار می باشم». بنابراین چشم با پیروی از ذهن به شما در ایجاد یک ارتباط موثر و خوب همراه با نشاط کمک خواهد نمود و به این ترتیب، طرف حس اعتماد مناسبی را در شخص طرف مقابل شما به وجود خواهد آورد.


کلمات

دومین عاملی که در برقراری ارتباط و تاثیرگذاری بر مخاطب موثر است، کلمات هستند. استفاده از کلمات زمخت و یا نابجا، و یا هر کلمه ای که یک مبارزه ای را در مخاطب به لحاظ ذهنی ایجاد نماید، ارتباط شما با وی را کاملاٌ قطع می کند. کلمات باید بسیار جذاب، لطیف و مناسب و مرتبط با سوژه مورد نظر باشد. از بیان کلمات سخت، پیچیده و غامض در گفتار خود بشدت پرهیز کنید. هر چه ساده گویی را بیشتر مد نظر قرار دهیم، بیشتر برنده میدان خواهیم بود. ساده گویی که با الفاظ زیبای علمی قابل فهم برای مخاطب توام شده باشد. طوری که ساده گویی ما با ساده اندیشی و ساده انگاشتن موضوع صحبت، اشتباه نشود. اگر به عمد از کلمات پیچیده و سخت استفاده شود، در مخاطب دانا و آگاه ما، این احساس بوجود می آید که شما می خواهید دانش خود را به رخ او بکشید و همین امر، یکی از دلایلی است که امکان قطع ارتباط شما را با مخاطب بوجود خواهد آورد. نحوه بیان و ادای کلمات نیز خیلی مهم است. تن صدای شما باید به عمد و پیوسته تغییر کرده و بالا و پایین شود. استفاده از تن صدای ممتد و یکسان شدیداٌ روی مخاطب شما تاثیر می گذارد و شاید وی را فقط تا یک دقیقه شنونده صحبت های شما کند و باقی صحبت های شما، یقیناٌ برای او آزار دهنده و خسته کننده خواهد بود و ممکن است فقط یک تایید ظاهری و اجباری از وی داشته باشید. یکی از مثال های خوب برای این موضوع، خواندن اخبار است. معمولاٌ هیچ کس شیفته گوش دادن به اخبار نمی شود. باید خود را از تبدیل شدن به یک گوینده اخبار دور نگاه دارید.


زبان بدن ( Body Language )

دست ها ، نقش مهمی را در القای عقاید شما به مخاطب، همراه با گفتارتان ایفا می کنند. حرکت معقول دست ها همراه با کلام شما، و پرهیز از حرکات اضافی و نابجای آن حین صحبت، تاثیر مناسبی را در مخاطب شما برای گوش دادن به حرفهایتان ایجاد می کند. به طور کلی، استفاده از زبان بدن، تاثیر مناسبی را در مخاطب خواهد داشت. حرکت دست ها قسمتی از زبان بدن هستند. همچنین، استفاده درست از صورت، حرکت دادن ابروها، صورت، پیشانی و نیز حرکت چشم های شما، باید منطبق بر کلام شما باشد و در مسیر صحبت های شما قرار گیرد. این امر تاثیر مثبتی را بر مخاطب شما بگذارد.


استفاده از کلام مخاطب در بیان

فرد مخاطب شما همواره سکوت نمی کند و گاهی او نیز به بیان مطالبی در خصوص موضوع قابل بحثتان خواهد پرداخت. پس با دقت به کلام او گوش دهید و خصوصاٌ به الفاظ و تکیه کلامهای او دقت نمایید. سپس سعی کنید ادامه بحث و صحبت را با استفاده از استاندارد کلامی او و حتی با استفاده از تکیه کلام ها و منطق او ادمه دهید. نزدیک کردن نگرش شما به نگرش مخاطبتان، فضای بحث را به سمت نتیجه گرایی مثبت پیش خواهد برد و شما را در این مباحثه با نگرش منطقی، سیاسی، مذهبی و کلامی وی آشنا خواهد ساخت. با استفاده از نگرش او می توانید نوع مسیر ادامه صحبتتان را مشخص نمایید. فرض کنید که شخصی مدام در صحبت هایش از کلمه «مثلاٌ» زیاد استفاده می کند. شما می توانید در ادامه صحبت هایتان از این کلمه زیاد استفاده نمایید و تا جایی که ذهن او را مغشوش نکند نوع گفتارتان را نیز به نوع گفتار مخاطب نزدیک خواهید نمود. رعایت این مسایل یقیناٌ شما را در رسیدن به اهدافتان در مذاکرات مارکتینگ و یا فروش کمک خواهد نمود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • طالب

      با سلام
      هر آنچه از دل بر آید بر دل نشیند
      چشم،زبان، دست و غیره همه در گرو میزان تفکر انسان می باشد . فکر فرمانده است و چشم و دست وزبان سربازان وخدمتگذاران فرمانده هستند. وقتی فکر پاک باشد انسان و هر آنچه در دنیا است پاک می بینی ، پس
      راه رابطه هست اندر درون
      نه چشم و دست وزبان بیرون
      در رابطه با توضیحات دکتر امیر دانش زاده

    • محمد نوری

      خیلی مطلب جالبی بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج