۲۰۲۶۳۶
۶ نظر
۵۰۱۴
۶ نظر
۵۰۱۴
پ

گزارش‌ گاردین از طرح شهرداری تهران +عکس

روزنامه گاردین در مطلب شیطنت آمیزی به منظور القاء شبهه و ایجاد اختلاف در میان تفکرات مختلف در ایران به بررسی یک طرح هنری که این روزها توسط شهرداری تهران برگزار می شود پرداخته است.

فرارو: روزنامه گاردین در مطلب شیطنت آمیزی به منظور القاء شبهه و ایجاد اختلاف در میان تفکرات مختلف در ایران به بررسی یک طرح هنری که این روزها توسط شهرداری تهران برگزار می شود پرداخته است.

گزارش‌ گاردین از طرح شهرداری تهران +عکس

گاردین نوشت: تابلوهای اعلانات در پایتخت تهران معمولا مختص آگهی ها، روایات مذهبی و شعارهای ضد آمریکایی است اما یک پروژه جدید این شهر را به یک گالری عظیم تبدیل کرده است.

گزارش‌ گاردین از طرح شهرداری تهران +عکس

روزنامه گاردین در این گزارش به قلم سعید کمالی دهقان نوشت:‌ تابلوهای اعلانات در تهران معمولا برای نصب آگهی های تجاری درباره جدیدترین تولیدات،‌ اقلام خانگی و محصولات خوراکی است. این تابلوها همچنین تصاویر شهدای جنگ هشت ساله ده هشتاد با عراق، نقل قولهایی از چهره های مذهبی و پوسترهای «مرگ بر آمریکا» را - که اکنون کمتر دیده می شود- در خود جای می دهند.

گزارش‌ گاردین از طرح شهرداری تهران +عکس

اما پایتخت ایران یک دفعه متحول شد. در پروژه ای که شهردار تهران امیدوار است مشوقی برای مردم جهت بازدید از موزه ها باشد، آگهی های تبلیغاتی جای خود را به آثار هنری هنرمندان مشهور محلی و خارجی داده است. ظرف ده روز نقاشی های هنرمندانی مانند پیکاسو، ماگریت و ماتیس پایتخت این کشور را به یک گالری هنری شهری عظیم تبدیل می کند.

گزارش‌ گاردین از طرح شهرداری تهران +عکس

این تصاویر نمونه ای از بیش از هزار و پانصد تابلو نصب شده در سراسر خیابانهای تهران است که هفتصد اثر هنری شامل کپی هایی از آثار مینیاتور سنتی، قالی، خطاطی و دیگر آثار هنری ایرانی را به نمایش می گذارند. این پروژه به نام «گالری به وسعت یک شهر» واکنش های مثبتی را در فضای مجازی و مطبوعات ایران در پی داشته است.

گزارش‌ گاردین از طرح شهرداری تهران +عکس

مجتبی موسوی مدیر این پروژه گفت‌، اکثر فضاهای مربوط به تابلوهای اعلانات تحت مدیریت شرکتهای خصوصی است. به گفته وی، آنها ابتدا با ایده تعطیلی تجارت تبلیغاتی شان به مدت ده روز موافق نبودند اما بالاخره به علت فرهنگی بودن این پروژه با آن موافقت کردند.

گزارش‌ گاردین از طرح شهرداری تهران +عکس

وی گفت: در انتخاب آثار آزادیم اما یک دستورالعمل کلی وجود دارد... و نهایتا هفتاد درصد تابلوها به آثار هنری ایرانی و بقیه به آثار خارجی اختصاص می یابد. در میان آثار هنری نقاشی های محمود فرشچیان استاد نقاشی و مینیاتور ایران وجود دارد.

گزارش‌ گاردین از طرح شهرداری تهران +عکس

تهران همچنین یک گنجینه پنهان دارد که برای جهان خارج کمتر شناخته شده است. موزه هنرهای معاصر تهران جالب ترین مجموعه آثار هنری خارج از اروپا و آمریکا است که آثار اصلی بسیاری نقاشان معروف را در خود جای داده است. اما برخی تابلوها بیش از سی سال است که در انبار موزه خاک می خورد. طبق قوانین سانسور در ایران برخی از تابلوها ضد اسلامی و هرزه نگاری قلمداد می شود و هرگز در انظار عمومی قرار داده نمی شود.

گزارش‌ گاردین از طرح شهرداری تهران +عکس

همه تابلوهای اعلانات در اماکن عمومی باید قبل از نصب مورد تائید قرار گیرند. در اکتبر دو هزار و سیزده، یک سری تابلوهایی که صداقت آمریکا را در گفتگو با ایران به زیر سوال می برد، به سرخط اخبار جهان تبدیل شد.

گزارش‌ گاردین از طرح شهرداری تهران +عکس

محمد باقر قالیباف شهردار تهران در سالهای اخیر با ساخت پلها و تونل های جدید و ایجاد فضاهای سبز چشم انداز این شهر را بطور چشمگیری تغییر داده است. بودجه شهر نیز طی دوره تصدی وی افزایش یافته است.

گزارش‌ گاردین از طرح شهرداری تهران +عکس

سال گذشته قالیباف پل فوق العاده ای را که با فناوری پیشرفته ساخته شده و توسط یک آرچیتکت زن جوان به نام لیا عراقیان طراحی شده بود، افتتاح کرد. عراقیان اخیرا برنده یک جایزه بین المللی برای آن پل شد که در سن بیست و شش سالگی طراحی کرده بود.

گالری های هنری در تهران با مشکلاتی در راه اندازی نمایشگاه مواجه اند چون همگی باید قبل از گشایش علنی مجوز دریافت کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      درنگاه اول این طرح ، طرح خیلی خوبی به نظر میاد اما سوالی که مطرح میشه اینه که با توجه به هزینه ی میلیاردی این پروژه آیا بهتر نبود این هزینه رو به جوونای مستعد و هنرمند خودمون میدادن تا برای ساخت مجسمه و طراحی و نقاشی دیوارهای شهر ازش استفاده کنن ؟! با توجه به اینکه عمر مفید این بنرها نهایتا یکی دو ماه هست ولی یک نقاشی یا یک مجسمه میتونه تا 50 سال عمر کنه

    • بدون نام

      حالا کاری نداریم که این آقای موسوی فامیل کیه و چرا این پروژه بزرگ و پر سود رو به اون سپردن!

    • محمد

      طرح خیلی خوبییه

    • محمد

      هرجاييكه پول زيادي خرج ميشه مطمعن باشيد ،بعضي ها سودهاي فراواني نصيبشون ميشه!

    • محمد

      کار بسیار قشنگی بود این کارشون واقعاً لذت میبرم وقتی توی خیابون میتونیم همچین آثار شاهکاری رو ببینیم.هرچی باشه از تبلیغ بچین بچین که بهتره

    • بدون نام

      آب درآسیاب دشمن ریختن چرا روزنامه گاردین غلط کردکه فضولی توطرح داخل کشورمون میده به اوناچکاره که ماچه طرحهایی توکشورمون اجرامیکنیم مگه اونا عکس چرت وپرت میزارن کسی چیزی میگه مسخرهای فضول اصلا دوست داریم تمام کشورمون روطراحی ونقاشی کنیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج