۲۰۳
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

در بهار امسال؛ ۱۰ شرکت ۶۱ میلیارد تومان برای تبلیغات رسانه ای هزینه کردند

هزینه تبلیغات ۱۰ شرکت اول درتبلیغات رسانه ای در سه ماهه اول سال جاری به ۶۱ میلیارد تومان رسید.

در بهار امسال؛ 10 شرکت 61 میلیارد تومان برای تبلیغات رسانه ای هزینه کردند
بررسی ها نشان می دهد بانک ملی با اختصاص 10 میلیارد تومان به تبلیغات در رسانه ها و با اختلاف 3/2 میلیارد تومانی از ایرانسل رتبه اول را در تبلیغات بخود اختصاص داده است.این گزارش نشان می دهد این بانک با 5/1 میلیارد تومان تبلیغات در فروردین ، 7/3 میلیارد تومان در اردیبهشت و 7/4 میلیارد تومان در خرداد توانسته بالاترین میزان تبلیغات کشور را به خود اختصاص دهد.
ایرانسل با ۶/۷ میلیارد تومان هزینه در سه ماهه اول سال نیز رتبه دوم را در تبلیغات بخود اختصاص داد. این بررسی حاکی است این اپراتور با هزینه ۷ میلیارد تومان تبلیغات در تلویزیون و ۲۳۱ میلیون تومان در روزنامه ها ( تنها در فروردین )یکی از پر تبلیغات ترین شرکت های خصوصی در کشور شناخته شده است. نکته جالب اینکه در این بررسی مشخص شد ایرانسل تنها در فروردین ماه ۲۳۱ میلیون تومان در روزنامه ها تبلیغات داشته که این مبلغ در اردیبهشت و خرداد قطع شده است.
در این تحقیق همچنین مشخص شد بانک ملت با 7 میلیارد تومان هزینه در سه ماهه اول سال با اختلاف 600 میلیون تومانی ازایرانسل توانست رتبه سوم در تبلیغات را بخود اختصاص دهد.این بانک در این مدت 5/6میلیارد تومان در تلویزیون و 438 میلیون تومان در روزنامه ها،برای معرفی خود در رسانه ها هزینه کرده است.
سام سرویس با اختصاص ۴/۵ میلیارد تومان یکی از پر تبلیغات ترین شرکت ها در کشور است که بر خلاف سه شرکت اول از تلویزیون برای تبلیغات خود استفاده نکرده و روزنامه ها و مجلات را برای معرفی محصولات خود مناسب می داند. این شرکت در فروردین ماه ۷ میلیون تومان در روزنامه ها و یک میلیون تومان در مجلات صرف تبلیغات خود نموده است که این رقم در اردیبهشت ماه با افزایش رو به رو بوده و به ۶/۱میلیارد تومان در روزنامه ها و ۶۸ میلیون تومان در مجلات می رسد. در خرداد ماه نیز میزان تبلیغات این شرکت در روزنامه ها یک میلیارد تومان و در مجلات ۶۸میلیون تومان اعلام شده است.
آمار های بدست آمده در این گزارش نشان می دهد شرکت مدیریت منابع آب با 5 میلیارد تومان هزینه در اردیبهشت و خرداد ماه و صرفا در تلویزیون توانست در این جمع بندی به یکی از بزرگترین شرکت های تبلیغ شونده تبدیل شود.
گلدیران نیز در ۲ ماه اردیبهشت و خرداد با ۳/۳ میلیارد تومان هزینه تبلیغاتی که تنها ۶/۱میلیارد آن در خرداد ماه از تلویزیون پخش شده به جمع شرکت هایی پیوست که بالاترین تبلیغات را برای ارایه محصولات خود داشته اند. از کل تبلیغات این شرکت ۹۲۱ میلیون تومان آن در روزنامه و ۹۸ میلیون تومان آن مجلات بوده است.
شرکت پالایش و پخش فرآوره های نفتی نیزدرمجموع با 6/2 میلیارد تومان تبلیغ در تلویزیون (یک میلیارد در فروردین و 6/1میلیارد در خرداد ) هفتمین شرکت در میان بالا ترین شرکت های تبلیغ شونده در سه ماهه اول سال است .
اما بانک رفاه بر خلاف فروردین ماه که ۷/۱میلیارد تومان تبلیغات داشت و سومین بانک با تبلیغات وسیع بود در اردیبهشت و خرداد ماه به تبلیغات خود در رسانه ها پایان داده و جای خود را به بانک های دیگر داد. در این مقایسه بانک کشاورزی اردیبهشت ماه با ۲ میلیارد تومان و فقط در تلویزیون ؛ بانک اقتصاد نوین با ۲ میلیارد تومان ( ۶/۱ میلیارد تومان در تلویزیون و ۳۲۷ میلیون تومان در روزنامه ها) و بانک صادرات در خرداد ماه با ۶/۱ میلیارد تومان و تماما در تلویزیون به ترتیب بیشترین تبلیغات را در بین بانک ها داشته اند.
این گزارش حاکی است شرکت توسعه صنایع بهشهرنیز با 7/1 میلیارد تومان هزینه درخرداد ماه و 858 میلیون تومان در اردیبهشت ماه ، سازمان خصوصی سازی با 5/1 میلیارد تومان ، لابراتوار آوند فر با 2/1میلیارد تومان ، گروه آموزشی جوکار با 1/1 میلیارد تومان ، شرکت توسعه بین المللی صنعت گردشگری با 5/1میلیارد تومان هزینه در فروردین ماه و 988میلیون تومان در اردیبهشت ماه تلویزیون را به عنوان تنها منبع اطلاع رسانی خود انتخاب نمودند.
همچنین آمار اعلامی به تفکیک نشان می دهد برخی شرکت ها برای انجام تبلیغات تنها بر روی برخی رسانه ها سرمایه گذاری می کنند تا آنجا که در سه ماهه اول سال پارس کامتل ، نوکیا ، بانک پارسیان، سایپا ، زامیاد، پارس خودرو، آسان موتور، پرتاب افزار ، سایپا کاشان، پرشین تلکام، ایر تویا، بازرگانی ایران، اکس و نگین تک قشم تنها روزنامه ها را برای معرفی محصولات خود مناسب دانسته اند.
شرکت هایی نیز مانند ایوروشه ، بهداد ، ماولا، نگین ، کرست، سیهاوی ، اورال بی،ژیلت، پخش پگاه ، بورژوا، اوریفلم ، پخش پگاه،آکوا فرش و محصولات غذایی رازک نیز مجلات را برای معرفی محصولات غذایی خود انتخاب نموده اند.
منبع : ام بی ای نیوز
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج