۲۰۳۴۷۳
۴ نظر
۵۰۰۵
۴ نظر
۵۰۰۵
پ

شخصیت شناسی

دوست داری خونه ات سبز باشه یا آبی؟

ترکیب مناسب رنگ ها و قرار گرفتن رنگ های هم طیف در کنار هم اصلی ترین معیارها برای تعیین زیبایی مناظر هستند. افراد خوش پوش در انتخاب رنگ لباس های خود نهایت دقت و وسواس را اعمال می کنند و همین ترکیب رنگ هاست که عامل زیبایی ها می شوند.

دوست داری خونه ات سبز باشه یا آبی؟





مجله دیده بان - سنا حیدریان: ترکیب مناسب رنگ ها و قرار گرفتن رنگ های هم طیف در کنار هم اصلی ترین معیارها برای تعیین زیبایی مناظر هستند. افراد خوش پوش در انتخاب رنگ لباس های خود نهایت دقت و وسواس را اعمال می کنند و همین ترکیب رنگ هاست که عامل زیبایی ها می شوند. اما خارج از مقوله جلوه ای زیبایی شناختی، انتخاب رنگ به سادگی معرف شخصیت افراد می شود و شما با آشنایی از ارتباط رنگ ها با خصوصیات اخلاقی می توانید پی به لایه درونی شخصیت افراد ببرید.

همین مسئله نشان می دهد که رنگ ها شخصیت شما را می سازند و هر رنگ بنا بر ویژگی خاص خود تاثیرات روانی بر روحیه افراد می گذارد. در طراحی و دکوراسیون منزل هم، انتخاب رنگ برای دیوارها، سقف و برخی وسایل منزل، از لحاظ روانشناسی بسیار مهم است. زیبایی و تاثیر روانی، فاکتورهای مهمی در انتخاب رنگ برای بخش های مختلف منزل هستند. در این مطلب شما را در زمینه انتخاب رنگ ها برای چیدمان و طراحی دکوراسیون منزل تان راهنمایی کرده ایم.

سبز؛ سازگار و آرام بخش

دوست داری خونه ات سبز باشه یا آبی؟

سبز به دلیل خنثی بودن برای دکوراسیون داخلی فوق العاده است. سبز در همه جای طبیعت وجود دارد، با هر رنگ رنگین کمان همنشین می شود و ظاهر فوق العاده ای به خود می گیرد. رنگ سبز به دلیل آرامش بخش بودن مناسب اتاق خواب و سرویس های بهداشتی است. رنگ سبز اگر در کنار طیف بنفش و نقره ای قرار بگیرد، زیباتر شده، رفاه و غنی بودن را می رساند.

از سبز چون رنگ پوست را خوب انعکاس نمی دهد، در سالن های پوست و زیبایی و حتی بوتیک ها و فروشگاه های لباس استفاده نکنید. سبز را می توان با صورتی پررنگ، رزشکی، آبی روشن، زرد و بنفش استفاده کرد.

سبز آرامش، آسایش، خنکی، رفع خستگی، اعتدال، احتیاط، امنیت، هماهنگی، تعادل و آرامش اعصاب را به همراه دارد.

سبز نشانه ثروت، رشد، تولد، تجدید حیات، غبطه خوردن و همدردی است. سبز اجتماعی بودن، مرسوم بودن، ظرافت، پیچیدگی، سنت، عادی و گران بودن را می رساند.

آبی؛ صلح آمیز و شفابخش

دوست داری خونه ات سبز باشه یا آبی؟

آبی در ترکیب با زرد، رنگ باز و گیرایی است و ساحلی ایده آل را تداعی می کند و در ترکیب با رنگ های صورتی کم رنگ، سبز نعنایی و با آبی کم رنگ تر، آرامش کامل و محیطی بی سروصدا را برای کودکان فراهم می کند. آبی مناسب قسمت های پذیرش است و محیطی رسمی، محافظه کارانه و متعادل ایجاد می کند. بیشترین استفاده از آبی زمانی است که به تنهایی به صورت طیف ها و سایه های مختلف محیطی زیبا، آرام، ایده آل و آسمانی را ایجاد کند که مناسب اتاق خواب و سرویس های بهداشتی است.

آبی سرد، آرام کننده، شفابخش، صلح آمیز، رسمی، ضد قرمز و نشانه ذکاوت است. رنگ آبی ایجاد آرامش و اعتبار می کند. آبی موجب کاهش فشار خون، کاهش میزان تنفس، حفظ تعادل، ایجاد محیطی بی سروصدا، انصاف و عدالت می شود، وفاداری، حس محافظه کارانه و مسئولیت را افزایش می دهد. رنگ آبی باعث احساس رفاه، تازگی، ظرافت، قطعیت، تحت نفوذ درآوردن می شود و تداعی کننده آب و آسمان است.

زرد؛ شاد و خلاقانه

دوست داری خونه ات سبز باشه یا آبی؟

زرد نشانه توجه، ارتباطات، مناظره و حکمت است. به کاربردن رنگ زرد البته نه خیلی تند، مثلا طلایی، در اتاق ناهارخوری اشتهاآور است. کرم نباتی، شاد و مناسب اتاق نوزاد است. رنگ زرد روشن در اتاق ملاقات، اثری مثبت و خلاق دارد. زرد، رنگ مثبت و برای اتاق نوجوانان بسیار مناسب است، حافظه را تقویت و به مطالعه کمک می کند. زرد برای مغازه های کوچک فوق العاده است، جلب نظر کرده و حالت خوشامدگویی دارد. اما چون به کار بردن صرفا زرد در یک محیط ممکن است باعث تندمزاجی و بدخلقی شود، سعی کنید آن را با رنگ های دیگر به کار ببرید.

آبی و زرد، کنار دریا بودن را تداعی می کند و زرد و سفید محیط را تمیز نشان خواهدداد. زرد گرم و آفتابی، درخشان، منبع نور، مثبت، شادی آور، گیرا، امیدوارکننده، اشتهاآور، خلاق، الهام بخش و نشانه استقبال است. رنگ زرد حافظه را تقویت می کند، جرات می دهد و موجب درون نگری می شود. زرد نشانه توجه، ارتباطات، مناظره و حکمت است و در عین حال تحریک پذیری، خصومت و تبعیض را افزایش می دهد.

بنفش؛ باشکوه و سلطنتی

دوست داری خونه ات سبز باشه یا آبی؟

با آن که بفنش رنگ باشکوهی است، در دکوراسیون داخلی کمتر دیده شده. بنفش به خاطر ملایم و آرام بخش بودن برای اتاق خواب دخترها بسیار مناسب است. بنفش رنگ خلاقی است و در محیط های کار و آموزش کارایی زیادی دارد. اگر در کنار زرد قرار بگیرد، جلوه خاصی داشته، حس قوی ای ایجاد می کند. استفاده از آن به عنوان پارچه مبلمان ناهارخوری هم خیره کننده است. بنفش موزون، آرام بخش، سلطنتی و باشکوه بوده، باعث کاهش فشار خون، کم کردن ترشح غدد بسیار فعال می شود.

قرمز؛ شانس آور و هیجان انگیز

دوست داری خونه ات سبز باشه یا آبی؟

رنگ قرمز نشانه جشن، شانس، لوکس و جدید بودن، علاقه و آتش است. قرمز رنگ گل های رز در روزهای به یاد ماندنیست. قرمز رنگ هیجان انگیز است. اگر با پوشیدن لباس قرمز در یک جلسه تجاری مورد توجه قرار گرفتید نه تنها به خاطر شجاعت شما در انتخاب رنگ بلکه احساس قدرتی است که قرمز ایجاد می کند. قرمز رنگ شجاعت و خوش شانسی است و در کشورهای آسیایی مهم و معمول است. اگر می خواهید در دیزاین منزل تان از رنگ قرمز استفاده کنید، کمی احتیاط کنید بهتر است قرمز را به صورت پراکنده در جاهای مختلف به کار ببرید.

برای ایجاد یک اتاق گرم و نرم دیوارها را قرمز کنید. با این کار محیط بسته تر شده و حس صمیمیت ایجاد می شود. قرمز مناسب اتاق خواب نیست چون میزان تنفس را زیاد و خواب و آرامش را کم می کند. در طرح های تجاری استفاده از مبلمان چرمی قرمز در فضایی کاملا سفید همراه با آویزهای قرمز آنچنان تماشایی خواهدبود که هر کس وادار به نشستن و محو لوسترها می شود و این به دلیل مرکز توجه بودن رنگ قرمز است.

اما در خانه خود اگر نمی خواهید تا این حد رمانتیک باشید، از آن در جاهایی که برایتان اهمیت بیشتری دارد استفاده کنید و قسمت های خاص را مورد توجه قرار دهید. استفاده از قرمز در اطراف شومینه، حتی اگر خاموش باشد، گرما را تداعی می کند و به کار بردن آن در ورودی خانه استطاعت مالی را می رساند. از قرمز در محل آرایش و اتاق پرو خود استفاده کنید. قرمز در اتاق ناهارخوری شگفت انگیز است و در اتاق پذیرایی بازخورد زیادی دارد.

رنگ قرمز تیره خود یک سبک را ایجاد می کند و اعتماد به نفس را می رساند. قرمز گرم، پرحرارت، رمانتیک، نشانه خطر و توقف است. قرمز هیجان، نشاط، پیشرفت، توانگری، قدرت و شجاعت را می رساند. قرمز موجب افزایش فشار خون، بالا رفتن تنفس، افزایش مقاومت، پرخاشگری و خشم می شود و رنگ پوست را خوب منعکس می کند.

مشکی؛ خنثی و دراماتیک

دوست داری خونه ات سبز باشه یا آبی؟

مشکی رنگ فوق العاده ای برای دکوراتورهاست. ژاپنی ها اغلب از آن استفاده می کنند، روی آن را لاک الکل می زنند و در ترکیب با قرمز جلوه خاصی به فضای موردنظر می دهند. اگر بخواهید چیزی را بی توجه نشان دهید، از مشکی مات استفاده کنید. مشکی به دلیل خنثی بودن با هر رنگی استفاده شود، تاثیر فوق العاده ای خواهدداشت. مشکی با رنگ های متالیک طلایی، نقره ای، مسی و برنج جلوه ای فوق العاده دارد. این رنگ اغلب در نازک کاری ها برای ایجاد ظرافت استفاده می شود. یک نیمکت که روی آن گرانیت مشکی قرار گرفته باشد، ظاهر دلفریب و زیبایی به آشپزخانه می دهد. مشکی رنگ خوبی برای کف پوش است.

رنگ سیاه و سفید معمولا به صورت کاشی یا موزاییک مناسب کف سرویس های بهداشتی است چون با کنتراست یا تضادی که ایجاد می کند فضاهای کوچک را بزرگ تر نشان می دهد. مشکی به تنهایی به عنوان رنگ دیوار چندان مرسوم نیست، محیط را بسته و مرعوب می کند. اما برای اهمیت دادن و تاکید یک طرح، در زمینه های رنگی به کار می رود. غالبا در چراغ ها، دستگیره های در به عنوان یک رنگ خنثی که طرح های اطراف خود را به خوبی جلوه می دهد، استفاده می شود.

رنگ مشکی نشانه قدرت، شأن و مقام، برجسته بودن، قطعیت و محصوربودن است. مشکی دراماتیک است درعین حال گرانی، زیبایی، لاغری، دنیوی و خنثی بودن را القا می کند. رنگ مشکی نشان دهنده سوگواری، بیماری، تاریکی، پیچیدگی، سردی، دوری، خستگی و راز است و برای ایجاد ترس، وحشت و تهدید هم به کار می رود.

نارنجی؛ شاد و ضدافسردگی

دوست داری خونه ات سبز باشه یا آبی؟

نارنجی رنگ گرم و شادی ست و برای منزل افراد مسن و موسسات نگهداری از سالمندان مفید است. خاصیت ضدافسردگی آن کج خلقی و زودرنجی را کم می کند. از بین رنگ ها، نارنجی رنگ مناسبی برای اجتماعات است. زودرنجی، کج خلقی و خصومت بین افراد را کاهش می دهد و به بهبود رفتارهای اجتماعی کمک می کند. با آن که نارنجی رنگی شاد و سرگرم کننده است اما اغلب از به کاربردن آن به دلیل روشن و براق بودنش غفلت می کنیم.

قهوه ای؛ پرطرفدار و محافظه کارانه

دوست داری خونه ات سبز باشه یا آبی؟

رنگ قهوه ای شکلاتی در دکوراسیون منزل بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. رنگ قهوه ای هیچ وقت از مد نمی افتد. زیبایی این رنگ بستگی به هماهنگی آن با سایر وسایل دارد. این که در کنار صورتی چرک قرار بگیرد یا زرد و سفید ظاهر متفاوتی پیدا می کند. قهوه ای در ترکیب با این رنگ ها سرگرم کننده است و ثبات را می رساند. اکثر چوب ها رنگ قهوه ای را خوب به خود می گیرند. رنگ طبیعی قهوه ای به خصوص اگر مایل به کارامل باشد و نیز قهوه ای کنار صورتی چرک خیره کننده خواهدبود. رنگ قهوه ای گرمی، آسایش، خونسردی و پایداری را می رساند. قهوه ای نشانه زمین، طبیعت خاکی، هوش، استحکام، آرامش و محافظه کار بودن است.

صورتی؛ القاکننده احساسات متفاوت برای زنان و مردان

دوست داری خونه ات سبز باشه یا آبی؟

صورتی در ترکیب با قهوه ای شکلاتی تاثیر فوق العاده ای دارد. صورتی رنگی است که بعضی ها بسیار به آن علاقه مندند و عده ای اصلا آن را نمی پسندند. صورتی رنگ نرم و لطیفی است. کم رنگ آن ظریف، ملایم و آرامبخش است و رنگ تند آن برانگیزنده احساسات است. صورتی اغلب رنگ مورد علاقه دختربچه هاست.

شاید چون احساس گرم، محافظ و لطیفی از آن دارند و حس صمیمیت را در آن ها ایجاد می کند. از صورتی می توان در دکوراسیون منزل استفاده کرد اما چون آقایان معمولا از بودن در یک فضای صورتی احساس ناخوشایند و ناآرامی دارند قبل از هر چیز نظر آن ها را هم بپرسید. صورتی بیشتر در اتاق خواب دخترها استفاده می شود و برای اتاق میهمان مناسب است.

صورتی رنگ گرم، آرام بخش، ظریف، احساسی، تسکین دهنده و تجملاتی است. صورتی موجب تضعیف عضلات، شیرین کامی و شوخ طبعی می شود و محافظت و صمیمیت را القا می کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهدیس

      نارنجی از همشون قشنگتره...

    • سليمانی

      بنفش عالی هستش

    • شیما

      بنفش و صورتی

    • صبا

      بنفش ونارنجی♥♥♥

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج