۲۰۳۵
۱ نظر
۵۰۱۱
۱ نظر
۵۰۱۱
پ

چرا نبايد موها و ابروها را رنگ كرد؟ لنز زيبايي چه مشكلاتي را به وجود مي‌‌آورد؟

زيبايي بهتر است يا سلامت؟

چه زماني‌كه در يكي از سالن‌هاي زيبايي مشغول مانيكور كردن ناخن‌هاي‌تان هستيد و چه هنگام رسيدگي به سر و وضع خود در خانه، قطعا بايد سلامت خود را در اولويت قرار دهيد.

زيبايي بهتر است يا سلامت؟
چه زماني‌كه در يكي از سالن‌هاي زيبايي مشغول مانيكور كردن ناخن‌هاي‌تان هستيد و چه هنگام رسيدگي به سر و وضع خود در خانه، قطعا بايد سلامت خود را در اولويت قرار دهيد. اگر خوب توجه كنيد مي‌بينيد‌آرايش‌هاي گوناگون سر خيلي‌اوقات باعث آسيب ديدن و ريزش مو شده يا بي‌توجهي به نكات بهداشتي هنگام كاشت يا ترميم ناخن‌ها موجب عفونت ناخن‌هاي‌تان شده است؛ اين يعني اين‌كه سلامت براي شما در درجه دوم اهميت قرار داشته اما اگر شما هم جزو افرادي هستيد كه بارها به اسم زيباتر شدن، سلامت خود را به خطر انداخته‌ايد، مطالب زير را بخوانيد و با تهديدات روزانه زيبا شدن آشنا شويد و بيشتر به سلامت خودتان اهميت بدهيد.


رنگ مو

موهاي‌تان را رنگ نكنيد

شايد شما هم از آن دسته افرادي باشيد كه نمي‌توانند موهاي خود را بدون رنگ مو تصور كنند اما اين را بدانيد برخي انواع رنگ مو مي‌تواند خطر ابتلا به نوعي سرطان خون كه غدد لنفاوي را دربر مي‌گيرد افزايش دهد. بررسي‌ها نشان مي‌دهد، خانم‌هايي كه قبل از سال ۱۹۸۰ شروع به رنگ كردن موي خود كردند خطر سرطان غدد لنفاوي در آن‌ها ۳۰درصد بيشتر از كساني بود كه تا آن زمان هرگز موي خود را رنگ نكرده بودند. جالب اين‌كه در ميان خانم‌هايي كه از سال ۱۹۸۰ يا بعدتر شروع به رنگ كردن موي خود كردند، كساني كه از رنگ تيره استفاده مي‌كردند بيشتر در معرض خطر قرار داشتند. پس اگر هم موي خود را رنگ مي‌كنيد در اين كار افراط نكنيد.


لوسيون‌ها

بيش از حد كرم نزنيد

طبق يكي از مطالعات انجام شده در انگلستان مشخص شد، برخي انواع لوسيون‌ها و كرم‌هاي مرطوب‌كننده پوست حاوي سديم لوريل سولفات يا روغن معدني است كه مي‌تواند موجب پيدايش برخي تومورها و سرطان پوست شوند. طي آزمايشي، روي پوست موش‌هايي كه احتمال رشد تومور در آن‌ها بيشتر بود، لوسيون حاوي سديم لوريل ماليدند. اين مطالعه نشان داد، ميزان شكل‌گيري و تعدد تومورها در موش‌هايي كه روي پوست آن‌ها لوسيون ماليدند در مقايسه با گروه ديگري كه توسط لوسيون‌هاي بدون سديم لوريل سولفات و روغن معدني معالجه شدند، بيشتر بود. حالت مشابه آن در انسان در مورد افرادي است كه در دوران جواني شديدا در معرض نور آفتاب قرار گرفته‌اند و بعدها در طول زندگي‌شان مبتلا به سرطان پوست مي‌شوند. محققان به اين نكته نيز اشاره كردند كه پوست موش نسبت به پوست انسان نازك‌تر و نفوذپذيرتر است و لازم است كه مطالعات بيشتري در اين زمينه تاثيرات لوسيون روي پوست انسان را معلوم كند، اما به هر حال بد نيست كمي احتياط كنيد و از اين مواد هم زياد استفاده نكنيد.


زيبايي بهتر است يا سلامت؟

لنزهاي رنگي

بي‌خيال چشم رنگي شويد

استفاده از هر نوع لنز شما را در معرض خطر امراضي مثل التهاب ملتحمه چشم، زخم قرنيه، خراشيدگي قرنيه، كاهش بينايي يا حتي در برخي موارد نادر كوري قرار مي‌دهد. خريدن هر نوع لنز بدون تجويز پزشك امري خطرناك است. براي كاهش آسيب‌هاي چشم حتما از قانوني بودن لنزها و توليد آن‌ها در شركت‌هاي معتبر كشورهاي مطرح در پزشكي اطمينان حاصل كنيد. روال صحيح اين است كه ابتدا يك متخصص حرفه‌اي طي نسخه‌اي لنز را براي شما تجويز كند و سپس آن را از كارشناس يا فروشگاهي معتبر تهيه كنيد. از لنزهاي خود مراقبت كنيد، آن‌ها را مرتبا تميز و عفونت‌زدايي كرده و براي انجام معاينه به‌طور منظم به پزشك متخصص مراجعه كنيد.


پاكسازي پوست

پاكسازي يا لكه سازي؟

پاكسازي پوست عملي است كه توسط يك پزشك يا تكنسين كارآزموده روي پوست توسط دست انجام مي‌‌شود و طي آن، منافذ پوست باز مي‌شود تا دانه‌هاي سر سياه زير پوست و تجمع چرك يا چربي در آن ناحيه بيرون آورده شود. اين كار ممكن است با كمي درد همراه باشد و چنانچه به‌طور نادرست يا روي پوست حساس انجام شود باعث آسيب ديدن مويرگ‌ها و تغيير رنگ منطقه‌اي مي‌شود كه اين حالت مي‌تواند پوست را لك كند.


زيبايي بهتر است يا سلامت؟

روشن كردن پوست

سفيد‌ها را فراموش كنيد

مصرف بيش از اندازه كرم‌هاي روشن‌كننده، موجب كبودي و تيره شدن ناحيه‌اي از پوست كه تحت روشن‌سازي‌ قرار گرفته مي‌شود. مطالعه‌اي كه روي خانم‌هاي سياه پوستي كه از كرم‌هاي روشن‌كننده پوست استفاده مي‌كرده‌اند انجام شده نشان مي‌دهد اين عمل، مشكلاتي براي سلامت پوست اين خانم‌ها از جمله زخم‌هاي ترميم نيافته و فراهم شدن زمينه عفونت ايجاد كرده است و اين مشكلات به راحتي قابل درمان نبوده‌اند.


نکته : بعضي لوازم آرايش مثل، شامپو، لوسيون پوست، لاك ناخن و سايرمحصولات اين‌چنيني حاوي تركيبات شيميايي‌ هستند كه براي سلامت انسان مضر هستند


رنگ ابرو و مژه

رنگ توي چشم‌تان نرود

بهترين كار اين است كه هرگز موي ابرو و مژه خود را رنگ نكنيد. تماس هر نوع رنگ مويي حين اين روند مي‌تواند به چشم آسيب برساند و حتي موجب صدمه زدن به بينايي شود. اگر تصميم داريد اين كار را انجام دهيد حتما قبل از مصرف رنگ مو يا نرم‌كننده راهنماي آن را مطالعه كنيد و در زمان رنگ كردن حتما چشمان‌تان را محكم بسته نگه داريد.


سوختگي پوست سر

نرم كننده‌هاي سوزاننده

هر نرم كننده‌اي اگر نادرست مصرف شود مي‌تواند پوست سر را بسوزاند. قبل از مصرف نرم‌كننده هرگز موهاي خود را چنگ نزنيد و شانه نكنيد. با وجود اين‌كه زماني گفته مي‌شد برخي نرم كننده‌هاي مو، زمينه ساز ابتلا به سرطان سينه است، امروزه انجمن سرطان آمريكا ادعا مي‌كند كه مصرف نرم كننده حتي در طولاني مدت هم موجب سرطان سينه در خانم‌ها نمي‌شود.


كاشت ناخن

دست ‌تان را بشوييد!

خطرات شايع و رايجي هنگام مانيكور، پديكور، كاشت ناخن و ترميم آن، ناخن‌ها را تهديد مي‌كنند از جمله بروز واكنش‌هاي حساسيت‌زا، گرفتار عفونت‌هاي باكتريايي شدن و نيز انواع بيماري‌هاي قارچي و زگيل و همين طور مشكلاتي كه‌تحت‌تأثير مواد شيميايي، ابزار آلوده و جاگذاري نادرست ناخن مصنوعي ايجاد مي‌شوند. در شرايط بسيار وخيم تر، شرايط غيربهداشتي و آلوده مي‌تواند منجر به بروز مشكل خون‌رساني و ايجاد قانقاريا در نوك انگشت و حتي دست شود، همين طور بيماري‌هاي عفوني شديدتري مثل هپاتيت، ايدز يا عفونت به وسيله ميكروب استافيلوكوكوس مي‌شود. درصورتي كه از محصولات ناخن درست استفاده نشود بيماري‌هاي مختلفي براي ناخن‌ها ايجاد مي‌كند مثل پارونيشيا (همان گوشه كردن كنار ناخن و رفتن ناخن در گوشت)، جدا شدن ناخن از بستر و شكنندگي ناخن. براي كاهش خطر عفونت، هميشه قبل از هر كاري روي ناخن‌هاي‌تان دست‌هاي خود را خوب بشوييد.


زيبايي بهتر است يا سلامت؟

اكستنشن تخريب‌كننده مو

موها را نكشيد

طبق نتايج چند تحقيق در مكزيك و آمريكا آمار به دست آمده نشان داده اكستنشن مو باعث سردرد و حتي آلوپـِسي ناشي از كشش مو(نوعي ريزش مو متمركز در دور سر و پيشاني) مي‌شود. انواع مختلفي از مدل مو مثل مدل‌هاي دم اسبي يا بافت‌هاي تنگ باعث كشيدگي موي سر شده و منجر به ريزش مو مي‌شوند. مطالعه‌اي كه اخيرا انجام شده نشان مي‌دهد بافت‌هاي آفريقايي جزو مدل موهايي هستند كه منجر به ريزش مو مي‌شوند و حتي در برخي موارد باعث كچلي منطقه‌اي هم مي‌شوند.

باز نشر اختصاصی: B artarinha.ir

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • hasti163

      سلام پس با موهای سفیدچی کار کنیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج