۲۰۳۶۶
۱۷ نظر
۵۰۲۶
۱۷ نظر
۵۰۲۶
پ

۶ دليل براي آن كه عاشق باشيد

زنان عاشق خوشبخت‌تر از مردان عاشق هستند

عاشق شويد و عاشق بمانيد؛ اين نصيحت پزشكان براي شماست، شايد فكر كنيد عاشق شدن براي شما اضطراب، ترس و هيجان به ارمغان مي‌آورد اما فكر نكنيد كه اين حالت‌ها به ضرر شماست.

زنان عاشق خوشبخت‌تر از مردان عاشق هستند

زنان عاشق خوشبخت‌تر از مردان عاشق هستند

برترین ها: عاشق شويد و عاشق بمانيد؛ اين نصيحت پزشكان براي شماست، شايد فكر كنيد عاشق شدن براي شما اضطراب، ترس و هيجان به ارمغان مي‌آورد اما فكر نكنيد كه اين حالت‌ها به ضرر شماست. مطالعات پزشكان و روان‌شناسان نشان داده، وجود عشق در زندگي شما به سلامت روح و جسم‌تان كمك مي‌كند.


عاشق‌ها معتاد نمي‌شوند

مطالعات نشان مي‌دهد، افرادي كه عاشقانه كسي را دوست دارند، كمتر به مصرف مواد مخدر و سيگار گرايش دارند. در مطالعه‌اي در فنلاند مشخص شد، ميزان استفاده دائمي از مواد مخدر در افرادي كه يك ارتباط عاشقانه مستحكم دارند بسيار كمتر از افرادي است كه چنين ارتباطي ندارند. تنها 4درصد از افرادي‌كه يك ازدواج مناسب داشته‌اند و بين يك تا 3 سال از زندگي مشترك آن‌ها گذشته و تنها 3درصد از كساني كه يك ازدواج مناسب داشته‌اند كه بين 3 تا 5 سال از زندگي مشترك آن‌ها گذشته، استفاده تفنني و گاه‌به‌گاه مواد مخدر دارند، اين در حالي است كه اين ميزان در بين افراد همان گروه‌هاي سني كه ازدواج يا رابطه عاشقانه مستحكمي نداشته‌اند اين ميزان 9 درصد بوده است. روان‌شناسان مي‌گويند تنهايي، انزوا و احساس كمبود محبت يكي از دلايل اصلي گرايش به مواد مخدر است.


عاشق‌ها جوان مي‌مانند

«عاشق‌ها جوان‌تر هستند»؛ اين يك ضرب‌المثل قديمي است كه در كشورهاي حوزه بالكان رواج داشته اما حالا علم هم ثابت كرده، عاشق بودن مي‌تواند انسان‌ها را جوان نگه دارد، نه فقط روح آن‌ها را بلكه جسم آن‌ها را. تحقيقات دانشمندان و پژوهشگران مركز تحقيقاتي ادينبوري اسكاتلند نشان داده است زنان بين ۴۰ تا ۴۵ ساله‌اي كه براي يك مدت ۵ تا ۱۰ ساله ازدواجي همراه با خوشبختي داشته‌اند به طور متوسط ۳ تا ۵ سال كمتر از سن واقعي خود به نظر مي‌رسيدند. در واقع در اين تحقيق سن متوسط زنان مجردي كه زندگي خود را «خالي از عشق» توصيف كرده بودند از سوي افرادي كه آن‌ها را نمي‌شناختند بين يك تا ۳ سال بيشتر از سن واقعي آن‌ها تخمين زده شد دكتر ديويد ويكس، متخصص پزشكي خانوادگي در وست‌بينستر مي‌گويد، علت اين مسئله مشخص است: «افرادي كه كسي را دوست دارند بيشتر به فكر سلامت جسمي خود هستند و به ظاهر خود هم بيشتر اهميت مي‌دهند... در ضمن ترشح هورمون‌ها و عملكرد دستگاه‌هاي مختلف بدن در اين افراد كه آرامش بيشتري دارند، منظم‌تر است.»


زنان عاشق خوشبخت‌تر از مردان عاشق هستند

زنان عاشق، خوشبخت‌تر هستند

بهتر است اين موضوع را به آقايان نگوييد اما تحقيقات پژوهشگران دانشگاه ولشكاير نشان داده، زناني كه زندگي مشترك خوبي دارند از همسران خود خوشحال‌تر و سالم‌تر هستند. در واقع كيفيت زندگي اين زنان از كيفيت زندگي همسران آن‌ها بالاتر ارزيابي مي‌شود. برخي روان‌شناسان معتقدند، در يك رابطه عاشقانه نيازهاي روحي زنان بيشتر از مردان پاسخ مي‌گيرد و اين دليل كيفيت بالاتر زندگي آن‌ها در چنين شرايطي است ولي دكتر نورااسپارن، متخصص روان‌شناسي مي‌گويد: «زنان بيشتر از مردان از احساس دوست داشتن و دوست داشته شدن لذت مي‌برند و احساس شادي آن‌ها از اين موضوع تاثير بيشتري در وضعيت خلق‌وخو و كيفيت زندگي آن‌ها دارد.»


اگر مي‌خواهيد به خودكشي فكر نكنيد

عاشق‌بودن فوايد سلامت زيادي براي بدن شما دارد و عاشق بودن براي ذهن شما هم فايده‌‌هاي زيادي دارد. پژوهشگران دانشگاه اوتاگو در نيوزلند هزار زن و مرد بالغ را مورد بررسي قرار دادند و به اين نتيجه رسيدند، مردان و زناني كه بيش از 5 سال در يك ارتباط عاشقانه موفق بوده‌اند كمتر به افسردگي مبتلا مي‌شوند و احتمال خودكشي و فكر كردن به خودكشي در آن‌ها پايين‌تر است. مطالعه ديگري كه در بزاسكا انجام گرفته هم نشان داده، در يك دوره 10 ساله ميزان مراجعه به روان‌شناسي و روان‌پزشكي در زنان و مرداني كه ازدواج موفق داشته‌اند و زندگي خود را عاشقانه توصيف كرده‌اند، بسيار كمتر از ديگران است و ميزان اضطراب و استرس در اين گروه به ميزان مشخص كمتر از افراد با وضعيت متفاوت است. مطالعات جهاني هم نشان داده ميزان خودكشي در مردان متاهل 50درصد كمتر از مردان مجرد و 70درصد كمتر از مرداني است كه از زنان خود جدا شده‌اند.


زنان عاشق خوشبخت‌تر از مردان عاشق هستند

چرا سمبل عشق، قلب است؟

سمبل عشق در جهان چيست؟ در سراسر جهان براي نشان دادن عشق از شكل قلب استفاده مي‌كنند، اما چرا؟ خب، شايد دليلي پشت اين موضوع باشد. در واقع شايد مسئله اين است كه عشق، سلامت قلب شما را تضمين مي‌كند. نتايج تحقيقي در دانشگاه روچستر در نيويورك نشان داده،‌ افراد متاهل و داراي ارتباط عاطفي مستحكم ديرتر از هم‌سن‌هاي خود كه چنين ارتباطي ندارند دچار مشكلات قلبي مي‌شوند و در صورت نياز به عمل جراحي قلب هم احتمال زنده ماندن آن‌ها بيشتر است. يك گروه مطالعاتي در كانادا مدعي شده‌اند، داشتن يك ارتباط عاطفي مناسب مي‌تواند مثل كنار گذاشتن سيگار به سلامت قلب كمك كند. افرادي كه داراي ارتباطات عاطفي مستحكم هستند بيشتر متوجه وزن خود هستند، رژيم غذايي سالم‌تري را انتخاب مي‌كنند و فشار خون آن‌ها در حد طبيعي است و براي همين قلب سالم‌تري دارند. دكتر وسلي كانر از دانشگاه كاروليناي شمالي مي‌گويد: «همه مطالعات نشان داده، عاشق‌بودن و بيان‌كردن احساسات عاشقانه تاثير مثبتي روي قلب شما دارد و سلامت قلب و عروق‌تان را تا حدودي تضمين مي‌كند.»


تعداد بيشتري شمع فوت مي‌كنيد

عاشق بودن به جشن تولدهاي شما مي‌افزايد، البته اين به آن معنا نيست كه شما بيشتر از يك‌بار در سال مي‌توانيد جشن تولد بگيريد اما به اين معناست كه اگر عاشق باشيد به طول عمرتان اضافه مي‌شود. براي مثال، در انگلستان مطالعات طولاني‌مدت نشان داده، ميزان مرگ‌ومير در مردان و زنان مجرد بين 30 تا 60 ساله 2برابر ميزان مرگ‌ومير در مردان و زنان متاهل در همين گروه سني است. مطالعه‌اي در آلمان هم نشان داده، ميزان مرگ‌ومير در زنان مجرد 30 تا 50 ساله 25درصد بيشتر از زنان متاهل همين گروه سني است. دكتر روانا اسكالامدير مركز تحقيقات سلامت دانشگاه هانور مي‌گويد: «مردان و زنان مجرد كمتر به فكر سلامت خود هستند، كمتر به پزشك مراجعه مي‌كنند، كمترچك‌آپ سالانه مي‌روند و از لحاظ شغلي و اجتماعي كمتر موفق هستند، همه اين عوامل باعث مي‌شود كه وضعيت سلامت آن‌ها بدتر باشد.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • saba

      عاشق شو ور نه روزی کار جهان سرآید نابرده رنج مقصود از کارگاه هستی

    • m

      سلام،خيلي جالب بود

    • Raha

      اگه با من کاری ندارین دارم میرم عشق شم :))))))
      ممنومن بابت مطالب جالبی که میذارین

      پاسخ ها

      • mahsa

        raha jan ma az avalam ba u kari nadashtim

    • محمد مجید

      زنا که همیشه در دو حالتن.یا عاشقن و عشقشون بهترینه تو دنیا یا اینکه شکست خوردن و آدم ساده.....البته اینجا توضیح ندادن که سر خوردگی بعد عاشق شدن به مراتب کشنده تره

    • علی پرواز

      بسیار جالب بود ولی تو این روزگار کیه که قدر عشقو بدونه؟!!!!

    • پریا

      جالب بود ولی زنان ایرانی اگر عاشق باشن خوشبخت نیستن ب نظرم زندگیشون پراسترس تر میشه آخه مردای ایرانی یکرنگ نیستن.

    • علی پرواز

      بسیار جالب بود ولی تو این روزگار کیه که قدر عشقو بدونه؟!!!!

    • آزاده

      اي بابا كي ميگه عاشقي خوبه همش استرسه همش خون دل خوردنه

    • سمنسا

      سلام ببینم میشه اول عشق رو معنی کنین و بعد دنبالش بگردین لطفا؟

    • سارا

      به نظر من اگه کسی عقل داشته باشه عاشق نمیشه چون واقعا عشق الان مسخرس به نظر من عشق یه افسانس بایدم یه افسانه بمونه

    • baran

      manam asheq hastam,vasash mimiram,ama un mahalamam nmizare,vasam 2a konid

    • queen

      باید اول عشق را معنی کرد . به نظر من زندگی عاشق یعنی یک روزی حلال اونقدر که بخوری و نمیری و جلوی کسی دست دراز نکنی - یک مرد یا زن اهل زندگی که برای زندگیش هر کاری بکنه - و یک فرزند سالم . بدست آوردن اینها سخت نیست ما متاسفانه طمع کار شدیم وقتی ازدواج کردیم دوست داریم همه چی داشته باشیم خونه - ماشین - تفریح توپ - زندگی رمانتیک . اما هیچ کدام آرامش نمی آورد اگر به اندازه نباشد. خیلی از آدمها برای بیشتر از این چیزی که برای من معیار است تلاش می کنند به همین خاطر هیچ وقت عاشق نیستند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ایول

    • بدون نام

      من 4سال عاشق یه مرد ایرانی فوق العاده ام وهر روز خداروبه خاطره این نعمت بزرگی که بهم داده شکر می کنم .عشق واقعی حس نابیه که متاسفانه تعداد کمی شانس تجربه کردنشو تو زندگی پیدامی کنن... ممنون ازسایت به روزتون ومدیران لایقش.

    • ali

      با سلام
      خدایش عشق خوبه و دوست داشتن زن عالی
      ولی چی بده خودتو فکرتو همه چیزتو وقف همسرت کنی ولی بفهمی رفیقیش رو بیشتر از تو دوس داره
      باز میگن زنها بیشتر باوفا هستن
      آها خانوم تو باعث میشی مرد بی وفا بشه
      بخدا قلبم شکسته ولی بازم به خاطر اینکه دوسش دارم به روم نمیارم تا متوجه نشه
      برام دعا کنید استوار باشم
      عشق فقط یک کلام حسین ع

    • سهیلا

      به نظر من عشق اصلا وجود نداره ما دوست داشتن رو با عشق اشتباهی گرفتیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج