اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۲۰۴۵۷۱
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

وضعیت ICT ایران در هفته چهارم اردیبهشت ماه

سرویس دیجیتال بخش فناوری پرتال برترین ها قصد دارد در ۵ شنبه های هر هفته، نگاهی داشته باشد به آخرین رویدادهای دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران در هفته ای که گذشت.

وضعیت ICT ایران در هفته چهارم اردیبهشت ماه





برترین ها: سرویس دیجیتال بخش فناوری پرتال برترین ها قصد دارد در ۵ شنبه های هر هفته، نگاهی داشته باشد به آخرین رویدادهای دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران در هفته ای که گذشت. این گزارش های اختصاصی تلاش می کند تا فضای ICT کشور و اتفاقات و رویدادهایی که در آن در حال وقوع هست را با نثری روان و ساده و خواندنی در اختیار جامعه مخاطبان سایت برترین ها قرار دهد. قطعا در این راه، نظرات و پیشنهادات بیننده گان عزیز سایت نیز می تواند هیات تحریریه سرویس دیجیتال پرتال را در ارائه گزارشات و محتواهای ارزنده در این حوزه، یاری کند.

وضعیت ICT ایران در هفته چهارم اردیبهشت ماه

از پولی شدن ۱۱۸ تا تایید قانونی فیلترینگ وزارت ارشاد

به رسم ۵ شنبه های هر هفته، سرویس دیجیتال پرتال برترین ها نگاهی دارد به مهم ترین اخبار و رویدادهای دنیای فناوری اطلاعات و ایرانی در هفته ای که گذشت. این هفته، پولی شدن برخی از کدهای خدماتی تلفن ثابت مانند ۱۱۸ در کنار حف و حدیث هایی درباره ادغام شورای عالی فناوری اطلاعات و اختلال در وایبر و قانونی اعلام شد حق فیلترینگ وزارت ارشاد توسط دیوان عدالت اداری، موضوعاتی بود که مورد تحلیل و بررسی فعالان آی تی قرار گرفت. با ما همراه باشید تا نگاهی گذرا داشته باشیم به اتفاقات آی تی در عرصه دولتی ،خصوصی و بانکداری مجازی.

خبر اول، از بازار سرمایه . . .

بورس همچنان سردرگم

وضعیت ICT ایران در هفته چهارم اردیبهشت ماه

بورس ایران همچنان در وضعیت نوسانی قرار دارد و گویا قرار است از روز یکشنه هفته آینده ، ۵ بانک بزرگ کشور برای حمایت از بازار سرمایه وارد بازار شوند. این موضوع، با بازتاب های گسترده در رسانه های مجازی به ویژه انجمن های اینترنتی بورس بازان ایرانی مواجه شده است که منجر به ارائه تحلیل های مختلفی توسط صدها هزار بورس باز ایران در فضای سایبر شده است. برای اخرین اطلاعات درباره بازار سرمایه به نشانی : com.tsetmc مراجعه کنید و یا از سایت ir.codal اطلاعات مجازی شرکت های بازار سرمایه را دریافت کنید.

تماس با ۱۱۸، دقیقه ای ۳ تومان شد!

وضعیت ICT ایران در هفته چهارم اردیبهشت ماه

این هفته توسط کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات اعلام شد که تماس با کد تلفنی خدماتی ۱۱۸ که به راهنمای تلفنی مشترکان تلفن ثابت می پردازد، رایگان نخواهد بود و هر مشترک استفاده کننده از این خدمات، باید به ازای هر دقیقه تماس، ۳۰ ریال پرداخت کند. اینکه ۳۰ ریال، تاثیری در زندگی مردم ندارد، جای خود، اما برخی معتقدند که مخابرات می تواند با خدمات جایگزین و جنبی، مثلا در حوزه تبلیغات با تلفن ثابت برای فعالان صنعتی و اقتصادی کشور بر روی سامانه های پر مخاطب، حجم زیادی از هزینه ها را جبران کند و این خدمات را رایگان در اختیار مشترکان قرار دهد. طبق اعلام سخنگوی شرکت مخابرات ایران، روزانه حدود نیم میلیون نفر با ۱۱۸ تماس میگیرند.

توسعه شبکه فیبرنوری اپراتور چهارم تلفن همراه آغاز شد

وضعیت ICT ایران در هفته چهارم اردیبهشت ماه

این هفته استان البرز، میزبان جمعی از مقامات کشوری و مدیران سازمان های خصوصی و دولتی استان البرز بود که عملیات اجرایی پروژه اف تی تی ایکس کرج را به جهت توسعه شبکه فیبرنوری اپراتور چهارم تلفن همراه آغاز کردند. محسن باقری از مدیران این اپراتور اظهار داشت که او خاطرنشان کرد: عملیات اجرای این شبکه در کرج در چهار فاز طراحی شده است که با اجرای دو فاز آن و پس از نصب تجهیزات اکتیو شبکه به میزان ۱۰ هزار پورت، ارائه سرویس باند پهن در این شهرستان آغاز می شود. وی ابراز کرد: اولویت فاز اول شبکه در کرج، منطقه عظیمیه و طالقانی و اولویت فاز دوم، منطقه گوهردشت خواهد بود. همچنین در این مرحله از ارائه سرویس، سازمانهای دولتی، شرکت‌های بزرگ در اولویت واگذاری خواهند بود. امیدواریم توسعه زیر ساخت های مخابرات نوین کشور بر روی فیبرنوری بتواند، در ارتقای سطح دسترسی مردم به اینترنت پر سرعت، موثر باشد و شکاف دیچیتالی در ایران را به پایین ترین سطح ممکن برساند.

شورای عالی فناوری اطلاعات در شورای عالی فضای مجازی؟!

وضعیت ICT ایران در هفته چهارم اردیبهشت ماه

این هفته مجلس به کیات طرح ادغام شورای عالی فناوری اطلاعات در شورای عالی فضای مجازی رای مثبت داد، اما رییس مجلس، به دلیل تخصصی بودن موضوع و رفع ابهامات بیشتر، این طرح را برای بررسی بیش تر به کمیسیون صنایع مجلس ارجاع داد. شاید گسترده تر بودن فعالیت های شورای عالی فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران به نسبت فعالیت های شورای عالی فضای مجازی که بیش تر ، به مقولات سایبر می پردازد، چنین ادغامی را از نظر ساختاری، فاقد توجیهات فنی و الزامات قانونی بکند که باید منتظر ماند و گزارش کمیسیون صنایع را در این باره در هفته های آینده بررسی کرد. این خبر، تیتر یک یکی از روزنامه های تهران شد.

نخستین همایش ملی تلفن های هوشمند و سبک زندگی ماه آینده در تهران

وضعیت ICT ایران در هفته چهارم اردیبهشت ماه

خبر دار شدیم که نخستین همایش ملی تلفن همراه هوشمند و سبک زندگی، در ۲۰ و ۲۱ خرداد ماه در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی برگزار خوهد شد. تهمینه شاهرودی، دبیر علمی این همایش از کلیه فعالان عرصه جامعه اطلاعاتی و ارتباطی کشور خواست تا با ارسال مقالات و پوستر، این هماش را در پر بار شدن ان یاری کنند. کارگاه رسانه های اجتماعی و بهره گیری ای نرم افزارهای موبایلی پیام رسان، کارگاه روزنامه نگاری و تلفن همراه هوشمند از جمله کارگاه های جنبی این همایش عنوان شده است.
انتظار می رود موضوعات مهم در این سطح، بیش از گذشته توسط مسئولان و مراکز مطالعاتی کشور مورد توجه قرار گرفته و نتایج این همایش ها و مطالعات، برای اخذ تصمیمات نهایی، در اختیار سیاستگذاران کشور در عرصه فضای مجازی قرار بگیرد.

کارشناسی ارشد حقوق تجارت الکترونیک راه اندازی شد

وضعیت ICT ایران در هفته چهارم اردیبهشت ماه

دانشگاه علم و فرهنگ، از راه اندازی مقطع کارشناسی ارشد حقوق تجارت الکترونیک در این دانشگاه خبر داد. گفتنی است این رشته برای نخستین بار در مراکز آموزشی کشور راه اندازی می شود. برای کس باطلاعات بیشتر به نشانی ir.ac.usc مراجعه کنید.

۴۰۰ میلیارد ریال، خرج سامانه سوخت کشور شده است

وضعیت ICT ایران در هفته چهارم اردیبهشت ماه

به گزارش خبر خودرو، شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران برای ارتقاء سامانه هوشمند سوخت به عنوان بزرگترین طرح IT در ایران و خاورمیانه، تاکنون ۴۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری کرده است.معاون مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، گفت: هوشمندسازی و گسترش عملیات در این شرکت، همچنین تحقق اهداف دولت الکترونیک،از الویتهای امسال این شرکت است. منصور ریاحی راه اندازی سامانه کارت هوشمند سوخت، سامانه تجارت آسان و سامانه تخصیص نفت گاز بر اساس پیمایش را از فعالیتهای مهم این شرکت در دستیابی به اهداف دولت الکترونیک بر شمرد.

قدردانی از دستگاه های برتر در ارائه خدمات الکترونیک

وضعیت ICT ایران در هفته چهارم اردیبهشت ماه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، در سومین همایش ملی دفاتر پیشخوان خدمات دولت با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور به سازمان ثبت احوال ، سازمان امور مالیاتی و وزارت صنعت ، معدن و تجارت به عنوان دستگاههای فعال و پیش رو در ارائه این خدمات، لوح سپاس اهدا شد. انتظار می رود، نهادی ویژه برای بررسی و نظارت روند توسعه دولت الکترونیک در کشور زیر نظر رییس جمهور تشکیل شود.

تحقیق و تفحص از مخابرات در مجلس، رای نیاورد

وضعیت ICT ایران در هفته چهارم اردیبهشت ماه

تحقیق و تفحص مجلس از شرکت مخابرات ایران در کمیسیون صنایع و معادن مجلس رای نیاورد. ۱۳ عضو از ۲۰ عضو این کمیسیون، بر روند تحقیق از واگذاری شرکت مخابرات ایران که در زمان دولت قبل صورت گرفت، رای مخالف دادند تا این تحقیق و تفحص جنجالی از دستور کار کمیسیون خارج شود. کمیته تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت مخابرات ایران که از دی ماه سال ۱۳۸۷ در مجلس شورای اسلامی تشکیل شد در گزارش خود واگذاری سهام شرکت مخابرات ایران در راستای اصل ۴۴ قانون اساسی را نیز غیر رقابتی و دارای اشکال عنوان کرده بود و در آن زمان برخی نمایندگان مجلس معتقد بودند که طبق این گزارش، قرارداد فروش سهام مدیریتی شرکت مخابرات ایران باید لغو شود.
گفتنی است، شرکت مخابرات ایران به مبلغ 15 تریلیارد ریال، طی مزایده ای در هفدهم ابان سال 88 واگذار شد و اکنون به عنوان یکی از شرکتهای تالار اصلی بازار سرمایه ایران قرار دارد. امیدواریم در راستای وظیفه نظارتی مجلس شورای اسلامی، تحقیق از هر نهادی طبق قانون، توسط خانه ملت در صورت صلاحدید انجام و گزارش ان در اختیار مردم قرار بگیرد.

دیوان عدالت اداری اعلام کرد : فیلترینگ ارشاد قانونی است

وضعیت ICT ایران در هفته چهارم اردیبهشت ماه

این هفته بود که با خبر شدیم، دیوان عدالت اداری کشور، شکایت دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه را که علیه وزارت ارشاد مطرح کرده بود، رد کرد. در این شکایت، مطرح شده بود که تصمیم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر فیلترینگ سایت های فاقد مجوز، غیر قانونی است. اما، دیوان عدالت اداری با رای صادره خود اظهار داشت که وزارت ارشاد، اقدامی غیر قانونی انجام نداده است و این حق برای آن محفوظ می باشد. رییس هیات تخصصی فرهنگی دیوان عدالت اداری اعلام کرده است که این رای از زمان صدور، به مدت ۲۰ روز قابل اعتراض می باشد. به هر حال ،انسداد سایت های اینترنتی غیر مجاز که مغایر قانون می باشد، از وظایف و اختیارات قانونی وزارت ارشاد می باشد و کمیته فیلترینگ نمی تواند در حال حاضر به این موضوع اعتراضی داشته باشد. جامعه اطلاعاتی کشور به هر حال انتظار دارد که فضای مجازی کشور، در وهلله اول، از وجود تبهکاران اینترنتی که در سایت های شبکه های اجتماعی در چند سال اخیر به شدت افزایش یافته است، پاک شود و این موضوع به همکاری با پلیس سایبر و شورای عالی فضای مجازی نیاز مبرم دارد. مهم ترین مساله در موضوع فیلترینگ، توجه به نیاز مخاطبان و انجام امر فیلترینگ به صورت هوشمندانه است تا این رفتار، سبب رفتار پیشگیرانه در میان مخاطبان جوان جامعه اطلاعاتی گردید. نباید فراموش کرد که امروزه تاثیر گذاری اینترنت، بیش از هر رسانه ای در کشور می باشد و باید به طور جدی به مقولات آن توجه شود.

پروفسور سمیعی: نگران تشعشعات موبایلی نباشید

وضعیت ICT ایران در هفته چهارم اردیبهشت ماه

این هفته پروفسور سمیعی، از جراحان برجسته مغز و اعصاب جهان در گفت و گو با یکی از رسانه ها اعلام کرد که تاکنون تحقیقی علمی و مستند درباره تاثیرات منفی تشعشات موبایلی بر روی سیستم بدنی انسان، گزارش نشده است و مثبت با منفی بودن تاثیر این گزارشات، اثبات علمی نشده است. اخیرا، موضوع تاثیر تشعشعات موبایل و دکل‌های مخابراتی بر سلامت انسان مورد توجه رئیس جمهور نیز قرار گرفته و طبق دستور کارگروهی متشکل از نهادها و سازمانهای مختلف مسوول پیگیری این مسئله شده‌اند. به هر حال، مردم به موضوع تشعشعات مخرب امواج موبایل بر روی سلامت خود بسیار حساس هستند و از مسئولان انتظار جدی دارند که با این مقولات که به حقوق شهروندی و به حقوق اجتماعی شرکت های فعال در این عرصه مرتبط می باشد، برخورد قاطع بکند و بعضا نتایج این اقادامات به صورت فصلی در اختیار مردم قرار بگیرد. شاید انتشار گزارش سالانه مسئولیت اجتماعی اپراتورهای موبایل در کشور، بتواند برنامه های این مجموعه ها را در برخورد با محیط زیست و جامعه ، بیش از قبل در اختیار مخاطبان قرار دهد.

ایرانسل، سرویس کودک و نوحوان راه اندازی کرد

اپراتور دوم تلفن همراه کشور، از راه اندازی سرویس ویژه برای کودکان و نوجوان خبر داد. پیش تر، سایت دفتر نشر آثار مقام معظم رهبری، از راه اندازی بخش نوجوانان در اوایل این ماه خبر داده بود. والدین می‌توانند به‌صورت کاملا رایگان و با شماره گیری کددستوری *۵۴۳*۱# و وارد کردن اطلاعات لازم، سرویس کودک و نوجوان را بر روی سیم‌کارت‌های دائمی یا اعتباری ایرانسل فعال کرده و آن را به "سیم‌کارت کودک و نوجوان" تبدیل کنند. غیرفعال سازی این سرویس نیز با شماره گیری کددستوری #۳*۵۴۳* امکان پذیر است. دستزسی به سایت های مربوط به کودکانن، کاهش زمان استفاده از اینترنت و برخی از تسهیلات ویژه برای تماس کودکان با والدین از جمله خدماتی است که ایرانسل برای مشترکان خردسال خود تدارک دیده است. به نظر می رسد، چنین رفتار مشابهی را سایر اپراتورهای موبایل کشور در آینده ای نزدیک در دستور کار داشته باشند.
راه اندازی سرویس های مخصوص کودکان و نوجوانان توسط فعالان مجازی کشور، امر نیکویی است که باید به یک اپیدمی در میان سایت ها و مراکز فعال کشور در عرصه فضای مجازی تبدیل شود که قطعا در گسترش دولت الکترونیک نیز موثر خواهد بود.

تعرفه های انتقال دیتا توسط اپراتورها تغییر میکند؟

این هفته صحبت های زیادی در رسانه های مجازی درباره کاهش قابل توجه درآمد اپراتورهای تلفن همراه با گسترش استفاده از نرم افزارهای شبکههای اجتماعی مانند وایبر و تلگرام به گوش رسید. توسعه استفاده از چنین نرم افزارهایی بین مردم، منجر به کاهش درامدهای اپراتورها و افزایش هزینه های مربوطه شده است که این امر، صدای مدیران عامل اپراتورهای موبایلی کشور را دراورده است. با این حال،معاون وزیر ارتباطات همچنین متذکر شد: در حوزه تلکام به ‌طور کلی رفتار بازار به گونه‌ای است که استفاده مشترکان از سرویس‌های مکالمات صوتی و پیامک به سمت دیتا در حال انتقال است و در این میان درآمد، در سرویس‌های ارزش افزوده خواهد بود و لازم است در این حوزه سرویس‌های جدیدی توسط اپراتورها خلق شود. اکنون اپراتورهای ما در آستانه این کار هستند. با این وجود باید دقت داشت اگر ما فشار خود را بر روی تعرفه پایه بگذاریم این مساله باعث تغییر رفتار مشتری خواهد شد و به عبارت دیگر مشترک از سرویس‌های پایه فراری خواهد شد و به سمت شبکه‌های موبایلی روی خواهد آورد به همین دلیل اکنون بحث تغییرات تعرفه‌ای تابعی از چند پارامتر خواهد بود که پارامترهای جدیدی هم وارد این موضوع شده است که باید آنها را نیز مورد توجه قرار داد.
به نظر می رسد، بحث استفاده جایگزین از خدمات سنتی اپراتورهای تلفن همراه با شبکه های مجازی رایگان، موضوعی باشد که باید برای کاهش میزان آسیب پذیری اپراتورها، برای آن فکری شود. اما باید توجه داشت که حتی اگر بر روی استفاده از شبکه های مجازی ارتباطی نیز از طریق موبایل، تعرفه وضع شود، مخاطبان به استفاده دسکتاپی از این شبکه ها ترغیب می شوند و همچنان این قضیه برای اپراتورها به عنوان چالش باقی خواهد ماند. شاید ارائه خدمات خلاقانه و جدید در زمینه های مربوط به شبکه های ارتباطی مجازی توسط اپراتورها، بتواند تا حد زیادی جبران خسارت های آنان در این عرصه باشد.

اخبار فعالان خصوصی فناوری اطلاعات ایران

شاتل از اپراتورهای ارائه دهنده خدمات اینترنت پر سرعت، از عرضه امکانات جدید روی اپلیکیشن اندرویدی مدیریت حساب کاربری مشتریان خود خبر داد.

شرکت مخابرات تهران ، فهرست جدیدی از مناقضات خود را بر روی پرتال اختصاصی خود قرار داد.

شرکت های وب ، ارائه دهنده خدمات اینترنت پر سرعت، برنده فراخوان طرح های گرافیکی خود را اعلام کرد.

پردیس گیم و گود گیم ، جامعه های مجازی گیمر های ایرانی، خدمات جدیدی را در پرتال های خود برای علاقمندان به بازی های اینترنتی ارائه کردند.

ایران ارقام ، از بزرگ ترین تولید کننده کان تجهیزات سخت افزاری بانکی کشور، از تصویب افزایش سرمایه ۲۵ درصدی خود در مجمع سالانه خبر داد.

شرکت مدیا پردازش جشنواره سپاس معلم را در جهت فراهم کردن تسهیلاتی برای خرید گوشی های همراه هوشمند الی جی تا ۳۱ اردیبهشت فراهم کرد.

پرشین بلاگ ، نخستین سرویس دهنده خدمات وبلاگ نویسی فارسی، از بروز اختلالات در سیستم خود خبر داد.

پژوهشگاه دانش های بنیادی ایران ، ir.ac.ipm اخرین فهرست سیمینارها و همایش های تخصصی حوزه فناوری و علوم را به روز رسانی کرد.

پرتال ورلد آی تی ، که در زمینه اخبار فناوری اطلاعات فعال است، با مطاب جدیدی به روز رسانی شد.

ماهنامه دنیای کامپیوتر و ارتباطات منتشر شد و شماره ۱۳۹ بر روی باجه آمد.


از بانکداری مجازی چه خبر؟

یکی از بخش های ویژه در گزارش هفتگی، مربوط به بانکداری اینترنتی و فعالیت ها و رخدادهای هفتگی آن می باشد که این هفته نیز به مرور برخی از ان ها میپردازیم.

بانک سپه، مجور توسعه شبکه نظام بانکی کشور

دوشنبه این هفته، نخستین جلسه مشورتی طرح تحول نظام بانکی کشور با حضور نمایندگان بانک مرکزی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانکهای منتخب شبکه بانکی کشور با محوریت بانک سپه در محل ساختمان مرکزی این بانک برگزار شد. به گزارش ebinews ، رئیس اداره کل تحقیقات و کنترل ریسک بانک سپه در این نشست مشترک گفت: هدف اصلی طرح تحول نظام بانکی کشور این است که با شناسایی و از بین بردن چالشهای حوزه نظام بانکی و افزایش قابلیت های بخش بانکداری، زمینه های لازم برای ایفای نقش موثر آن در پشتیبانی از توسعه اقتصادی کشور را فراهم کند. گفتنی است، قرار است کلیات طرح تحول نظام بانکی کشور که عرصه های مجازی را نیز در بردارد ، تا ماه اینده نهایی شود.

بانک ملت اعلام کرد، شمار کارتخوان های فروشگاهی خود را به 713 هزار دستگاه رسانده است.

بانک سرمایه ، از کارت الکترونیکی خود به نام تک کارت که امکان استفاده از خدمات بانکی و کیف پول را به مشترکان میدهد در دانشگاه خواجه نصیر رونمایی کرد.

بانک سینا ، تنها 89 درصد تراکنش های الکترونیکی موفق دارد در حالی که استاندارد جهانی، 99 درصد است.

بانک سامان ، از سامانه ویندوز فون خود رونمایی کرد.

بانک شهر ، احمد درخشنده را به عنوان معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات خود معرفی کرد.

بانک مرکزی ، اصول 14 گانه برای بهوبد حاکمیتی شرکتی را در نشانی http://cbi.ir/showitem/13088.aspx منتشر کرد.

بانک پاسارگاد ، خدمات جدیدی در سامانه کودک پرتال خود در نشانی http://kids.bpi.ir قرار داد.

بانک ملی ، از امکان مشاهده دقیق مانده حساب های دولتی در سامانه بینای بانک ملی در نشانی ir.bmi خبر داد.

نمایشگاه کتاب ، روزانه شاهد 100 هزار تراکش الکترونیکی از طریق دستگاه های کارتخوان می باشد. گفتنی است تا روز 4 شنبه این هفته، 31 میلیارد تومان در این نمایشگاه کتاب فروخته شده است..

آخر هفته خوبی را برای فعالان عرصه فناوری اطلاعات ایران آرزومی کنیم.

از کلیه شرکت ها و فعالان حوزه آی تی درخواست میشود تا اخبار فعالیت های خود را به نشانی ir.bartarinha@ict ارسال کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج