۲۰۴۷۳۰
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

مهدوی‌ کیا: می‌توان از فوتبال ایران الگو گرفت

نشست خبری کادر فنی تیم زیر ۱۱ سال آکادمی فوتبال کیا امروز برگزار شد.

خبرگزاری فارس: نشست خبری کادر فنی تیم زیر ۱۱ ساله‌های آکادمی کیا امروز در آکادمی فوتبال برگزار شد و علی دوستی‌مهر، مهدی مهدوی‌کیا و ارمیان رئیس فدراسیون ورزش‌های دانش‌آموزی به همراه اسپانسر این تیم پاسخگوی سوالات خبرنگاران شدند.

علی دوستی‌مهر سرمربی تیم زیر ۱۱ ساله‌های کشورمان در این خصوص گفت: من آدم کار عملی هستم و خیلی صحبت کردن بلد نیستم اما همه کسانی که در این تیم هستند می‌توانند فوتبال ایران را به همه جای دنیا معرفی کنند و من در این جمع مهدوی‌کیا و علی کریمی را هم دیدم و خوشحالم که به تیم ۱۱ ساله‌های کشورمان بها داده شده آن هم در حالی که معمولا همه به دنبال تیم بزرگسالان که ویترین است می‌روند و تا صحبت از فوتبال می‌شود همه یاد تیم بزرگسالان می‌افتند.

وی ادامه داد: من با مهدوی‌کیا همیشه در این باره حرف می‌زدم و او آرزویش این بود که بتواند برای فوتبال پایه قدم بردارد و بعد از اینکه فوتبالش تمام شد به این نتیجه رسیدم که باید کار را از جایی شروع کرد تا به فوتبال مملکت کمک شود و به همین دلیل از ورزش مدارس کار را شروع کردیم و مهدوی‌کیا پیشگام شد تا در رشته‌های دیگر مثل کشتی و وزنه‌برداری هم بزرگ‌ترهای این رشته‌ها وارد عمل شوند چرا که نمی‌توانیم بگوییم حرفه‌ای شده‌ایم اما به تیم‌های پایه بها نمی‌دهیم و خوشحالم که در بحث وزارت آموزش و پرورش از طرف مهدوی‌کیا استقبال شد و ما به نقاط مختلف کشور رفتیم و بازیکنان نخبه استانها را دیدیم هر چند که به این نتیجه رسیدم که این همه داشته‌های ما نیست و فقط چکیده‌ای از آنها هستند چرا که ما استعدادهای زیادی داریم که به دلیل کمبود وقت نتوانستیم همه دارایی‌هایمان را جمع کنیم و در ۴ ماه با اردوهای مختلف این بچه‌ها انتخاب شدند و باید از همه همکارانی که در این راه به ما کمک کردند تشکر کنم.

دوستی‌مهر در خصوص فعالیت آکادمی کیا در رده‌های دیگر سنی هم خاطر نشان کرد: سالیان سال است که مسابقات آموزشگاه‌ها برگزار می‌شود اما ما خواستیم سرو سامانی به این مسابقات بدهیم و بعد از این که این تیم از اتریش برگردد در رده دبیرستان تیمی به چین اعزام می‌شود اما مطمئن باشید این بازیکنان رها نمی‌شوند و در رده‌های نوجوانان و جوانان هم پله پله کار را پیش خواهیم برد.

وی درباره کادر فنی این تیم هم خاطر نشان کرد: رضا حاج اسبویی و لیث نوبری هم در کادر ما حضور دارند و کلانتری هم سرپرست تیم است.

سرمربی تیم زیر ۱۱ ساله‌ها در ادامه صحبت‌هایش خاطر نشان کرد: هم وزارت آموزش و پرورش و هم آکادمی کیا برای خدمت به فوتبال کشور کار می‌کنند و هدف ما این است که این بازیکنان از زمانی که در این سن حضور دارند تا زمانی که به سن نوجوانان و جوانان می‌رسند بتوانند با تیم‌های آسیایی و حتی اروپایی روبرو شوند و ۱۰۰ بازی داشته باشند تا از نظر تجربه شرایط خوبی داشته باشند. البته باید بگویم که مجوزی هم به مهدو‌ی‌کیا داده شده تا در رده سنی ۱۳ و ۱۵ سال هم به مسابقات تیم اعزام کند و مطمئن باشید این بازیکنان رها نخواهند شد.

دوستی در مورد برنامه‌های آتی تیم زیر ۱۱ سال آکادمی کیا خاطر نشان کرد: از مسابقات که برگریم مسابقات رده‌های ۱۳ و ۱۵ سال خواهیم داشت هر چند که به دلیل نداشتن تجربه امسال فقط در رده سنی ۱۱ ساله‌ها در مسابقات شرکت کردیم اما قرار است ماهی یک بار اردو برگزار کنمی تا بازیکنان دور هم جمع شوند و به صلاحدید مهدوی‌کیا در تورنمنت‌های مختلف شرکت ‌کنیم تا بازیکنان تجربه خوبی به دست آورند.

دوستی‌مهر در پاسخ به این سوال که آیا هدف تیم زیر ۱۱ ساله‌های تیم آکادمی کیا به مسابقات اتریش کسب مقام قهرمانی است یا نه افزود: یکی از معضلات همیشگی فوتبال ما همین بحث نتیجه‌گرا بودن است چرا که همه در ایران به دنبال نتیجه هستند زمانی که من با تیم ملی نوجوانان در جام جهانی نیجریه بودم وقتی هلند را بردیم مسئولان فدراسیون فوتبال قراردادی ۵ ساله به من و کادرم پیشنهاد دادند و این معضل فوتبال ماست که همه به دنبال نتیجه هستند اما ما بچه‌ه را تحت استرس قهرمان و نتیجه قرار نمی‌دهیم و فقط می‌خواهیم آنجا بازی کنند تا کسب تجربه کنند و اخلاق و منش ایرانی را در این مسابقات نشان دهند هرچند که اگر بتوانیم با قهرمانی هم برگردیم کار بزرگی انجام شده است اما هدف ما دراین مسابقات قهرمانی صرف نیست و هدف ما کمک به فوتبال کشور است.

همچنین مهدی‌ مهدوی‌کیا مدیر آکادمی فوتبال کیا هم در این نشست خبری درباره این تیم گفت: اول از همه بگویم که می‌دانم امروز همه خبرنگاران درگیر مسابقات لیگ هستند اما چاره‌ای نبود و ما مجبور شدیم امروز این جلسه را بگذاریم و از همه کسانی که در این جلسه شرکت کردن تشکر می‌کنم همچنین از فانی وزیر آموزش و پرورش که من را به عنوان سفیر المپیاد ورزش دانش‌آموزی انتخاب کرد. ما تعامل خوبی در این باره داشتیم و خوشبختانه علی دوستی‌مهر به عنوان سرمربی این تیم حضور دارد که سالها در تیم‌های ملی نوجوان و جوانان کار کرد و باید از او هم تشکر ویژه‌ای داشته باشم. این نونهالان در آینده سرمایه فوتبال کشور می‌شوند و ما می‌خواهیم از اعتبارمان در این مسابقات دفاع کنیم همچنین باید از ابوالفضل امان‌الله که زحمات زیادی در این مدت کشیده هم تشکر ویژه‌ای داشته باشم.

مهدوی‌کیا در مورد اینکه از تجربیات حضورش در فوتبال اروپا و همچنین ارتباطاتی که با باشگاه‌های اروپایی دارد برای این تیم استفاده خواهد کرد خاطر نشان کرد: من تمام سال‌هایی که در اروپا بودم همیشه آرزو داشتم که بتوانم تجربیاتم را در اختیار نونهالان و نوجوانان قرار دهم و در این راه می‌توانیم از کشور آلمان که فوتبال سرآمدی در دنیا دارد استفاده کنیم اما ما دوست داشتیم کارمان را از رده سنی ۱۱ سال شروع کنمی تا کار به صورت اخلاقی و فنی شروع کنیم و می‌توانیم از کشور آلمان هم الگوبرداری کنیم همچنین قصد داریم از مربیان تراز اولی مثل علی دوستی‌مهر استفاده کنیم و می‌خواهیم هر سال در مسابقات بین‌المللی شرکت کنیم تا تجربیات بازیکنانمان بیشتر شود.

مهدوی‌کیا در پاسخ به سوال خبرنگار فارس، درباره اینکه چه تعاملی با باشگاه‌های لیگ برتری برای استفاده از این بازیکنان در باشگاه‌ها خواهد شد افزود: ما از امسال در مسابقات تهران شرکت می‌کنیم و بازیکنان شهرستانی اگر بتوانند به تهران بیایند در کنار ما هستند و گرنه در شهرستان‌های خودشان بازی خواهند کرد اما ما این بازیکنان را رها نمی‌کنیم و هر ماه اردو می‌گذاریم تا آنها را دور هم جمع کنیم تا به تورنمنت‌های مختلف بروند.

وی همچنین درباره سفر این تیم به اتریش خاطرنشان کرد: فردا صبح به اتریش می‌رویم و طبق برنامه‌ریزی که انجام شده پیش از بازی‌ها ۳ بازی دوستانه هم انجام می‌دهیم و سپس با تیم‌های بزرگی در این مسابقات بازی می‌کنیم تا این تجربیات به بازیکنان ما اضافه شود.

همچنین فرشید ارمیان رئیس فدراسیون ورزش‌های دانش‌آموزش که در این نشست خبری حاضر بود درباره تیم زیر ۱۱ ساله‌های آکادمی کیا گفت: اواخر دی‌ماه این کار استارت خورد و بحث استعدادیابی که خیلی‌ها فقط حرف آن را می‌زدند توسط این تیم عملی شد البته معمولا به تیم‌های پایه نگاه اقتصادی می‌شود اما ما کار علمی انجام دادیم و از ۳۲ استان کشور دعوت کردیم تا نخبه‌ها زیر نظر این کادر فنی کار کنند و کار ما از ۲۲ بهمن سال گذشته آغاز شد.

وی ادامه داد: مهدوی کیا همیشه می‌گفت که نباید در این تیم بسته باشد و حتی از استان‌های همجوار هم افراد زیادی به این تیم آمدند اما باید بگویم که اعزام این تیم به صورت رسمی و با مجوز شورای برون‌مرزی وزارت ورزش و اطلاع کمیته‌ملی بوده است و همچنین دکتر فانی وزیر آموزش و پرورش هم موافقت خود را در این خصوص اعلام کرد.

وی درباره وضعیت تحصیلی این دانش‌اموزان هم گفت:طبق قانون دانش‌آموزانی که به مسابقات بین‌المللی می‌روند می‌توانند امتحانات مجدد بدهند و یا فوق‌برنامه برای آنها تشکیل دهند هر چند که دانش‌آموزان در این سن امتحانات توصیفی دارند.

وی همچنین درخصوص استعدادیابی و اضافه شدن این بازیکنان به تیم‌های مطرح اظهار داشت: در بخش استعدادیابی توانستیم در سطح کشور استعدادهای خوبی شناسایی کنیم و این مجوز را هم داریم که در رده‌های سنی ۱۵ و ۱۸ سال کار کنیم که در این راه می‌توانیم با باشگا‌ه‌ها و فدراسیون فوتبال همکاری کنمی.

به گزارش خبرگزاری فارس، در این مراسم حسن کامرانی‌فر کمک داور بین‌المللی فوتبال کشورمان که از داوری خداحافظی کرده و قرار است امروز پیش از دربی از وی تقدیر شود و همچنین محمدرضا مهدوی مدافع اسبق تیم‌های استقلال و پرسپولیس حضور داشتند و همچین امیر علی دانایی بازیگر سینما و تلویزیون هم یکی دیگر از میهمانان ویژه این نشست خبری بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج