سبقت تولید خودرو در ایران از ساخت خیابان!
یک کارشناس برنامهریزی شهری با اشاره به این که کل تولید خودروی پیکان در تاریخ تولید این خودرو، معادل ساخت دو ساله خودرو در کشورمان است، اظهار کرد: سال گذشته مجموعاً یک میلیون و ۱۳۰ هزار دستگاه خودرو در کشور ساخته شد و به عبارتی هر دو سال معادل ۳۸ سال تولید پیکان در کشور خودرو تولید میشود.
شهرام جباریزادگان با بیان این که روزانه ۳۱۰۰ دستگاه خودروی جدید در کشور تولید میشود، تصریح کرد: این در حالی است که علاوه بر این، سال گذشته ۱۰۳ هزار خودروی لوکس خارجی با خروج ارزی به ارزش دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار نیز به کشورمان وارد شد.
وی با اعلام این که به طور متوسط یک سوم خودروهای تولیدی در داخل کشور و یک دوم خودروهای وارداتی از خارج از کشور وارد تهران میشوند، تأکید کرد: انبوه ورود خودرو به خیابانهای تهران، نه تنها با نیم قرن پیش که حتی با دهه گذشته نیز قابل مقایسه نیست و از افزایش تصاعدی برخوردار بوده است.
این کارشناس مسائل شهری در پایان با تأکید بر این که روزانه ۱۰۴۶ دستگاه خودروی داخلی به علاوه ۱۴۱ دستگاه خودروی خارجی به تهران وارد میشود،و به سایت شهرداری خاطرنشان کرد: روند تولید خودرو و ساخت معابر، معادله نابرابری است که مدیریت شهری و شهروندان به ویژه آنها که فاقد خودرو هستند جور آن را میکشند و صرفاً خودروسازان از منافع آن برخوردار میشوند.
برای نخستین بار در روز ۲۴ اردیبهشت سال ۱۳۴۶، خط تولید پیکان در کشورمان با ظرفیت تولید ۶۰ هزار دستگاه خودرو در سال آغاز به کار کرد و پس از ۳۸ سال، فعالیت شبانهروزی و تولید دو میلیون و ۲۹۵ هزار دستگاه خودرو، در ۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۴ متوقف شد و برای همیشه به موزه تاریخ سپرده شد.
نظر کاربران
تهران به زودی دومین بمبئی دنیا.....
این یعنی وضعیت معیشتی مردم نسبت به دوران قبل از دولت نهم و دهم بهتر شده است.