۲۰۴۹۴۱
۷ نظر
۵۰۰۳
۷ نظر
۵۰۰۳
پ

شایعه ای که سلامت لیگ را زیر سوال برد

شایعه مساوی شدن بازی سپاهان - سایپا، تاثیرگذارترین شایعه این فصل لیگ برتر بود چراکه قهرمان لیگ را عوض کرد.

خبرآنلاین: سپاهان اصفهان قهرمان لیگ برتر چهاردهم شد. اما این قهرمانی اصفهانی‌ها با ۴ قهرمانی قبلی این تیم متفاوت بود. قهرمانی‌های قبلی سپاهان در شرایطی به دست آمده بود كه اتفاقات داخل زمین، قهرمان را مشخص كرد. اما این بار فریادهای یك شخص ناشناس كه هیچ كسی نمی‌داند كه بوده، سرنوشت ۳۰ هفته لیگ برتر ایران را عوض كرد و سپاهان را به قهرمانی لیگ برتر رساند.

این شخص ناشناس در فاصله ۸ دقیقه مانده به پایان بازی تراكتورسازی - نفت تهران در ورزشگاه شایعه كرده كه بازی سپاهان - سایپا مساوی شده و تراكتورسازی حتی با تساوی مقابل نفت تهران هم قهرمان لیگ برتر می‌شود. این شایعه باعث شد تراكتورسازی سعی در حفظ نتیجه كند و سرعت بازی را بگیرد. در غیر این صورت تراكتوری‌ها چیزی برای از دست دادن نداشتند و حمله می‌كردند. نتیجه حمله آن‌ها هم یا گل برای تراكتورسازی بود، یا گل برای نفت تهران در ضد حملات.

البته تراكتورسازی كه به دلیل اخراج آندرانیك تیموریان با یك یار كمتر بازی می‌كرد، شانس كمتری نسبت به نفت داشت اما زمانی كه تنها چند دقیقه تا پایان لیگ مانده و مساوی به درد هیچ كدام از دو تیم نمی‌خورد، طبیعی است كه تراكتوری‌ها در صورت اطلاع از نتیجه واقعی سپاهان - سایپا، حملات بیشتری انجام می‌دادند.

داور بازی كه سوت پایان مسابقه را زد، شادی بازیكنان تراكتورسازی عجیب بود. آن‌ها در شبی كه باید قهرمان می‌شدند، به خاطر نایب قهرمانی شادی می‌كردند كه این عجیب بود. اما چند دقیقه بعد مشخص شد كه چرا تراكتوری‌ها دور افتخار می‌زدند. به تبریزی‌ها گفته بودند قهرمان شده اید!

این همان شایعه‌ای بود كه سرنوشت لیگ برتر چهاردهم را تغییر داد. تغییر چهره تونی اولیویرا سرمربی تراكتورسازی پس از اطلاع از واقعیت ، كاملا مشهود بود. او فردی خوشحال تبدیل به چهره‌ای شوك زده تبدیل شد كه برای حفظ كنترل، دستانش را گرفته بودند. منصور قنبرزاده مدیرعامل نفت تهران هم یكی از افرادی بود كه از این اتفاقات شوكه شده بود. او در مصاحبه با ایسنا گفت: «اتفاق عجیبی در ورزشگاه رخ داد. ما از طریق تلویزیون از داخل رختکن بازی‌های دیگر را پیگیری می‌کردیم اما از دقیقه ۸۷ شبکه‌های تلویزیونی، رادیویی و حتی شبکه موبایل قطع شد و هیچ راه ارتباطی نداشتیم. در همان لحظات بود که اعلام کردند دیدار سپاهان و سایپا در اصفهان دو بر دو مساوی شده است! همان طور که حتما دیده‌اید در ۶-۵ دقیقه آخر بازی بازیکنان تراکتورسازی بازی را نگه می‌داشتند و سعی می‌کردند وقت را تلف کنند. حتی پس از بازی منصوریان به تونی تبریک گفت و مربی تراکتورسازی هم خوشحال به نظر می‌رسید. پس از آن هم بازیکنان و تماشاگران تبریزی برای شادی به زمین ریختند. واقعا باید بررسی شود که چرا این خبر کذب به نیمکت تراکتورسازی، بازیکنان این تیم و سپس تماشاگران انتقال پیدا کرد. معلوم نیست چه کسی به نیمکت تراکتورسازی این خبر را اعلام کرده است و چرا تمام کانال‌های ارتباطی از دقیقه ۸۷ قطع شد و سه چهار دقیقه پس از تمام شدن بازی دوباره وصل شد.»

گرچه منصوریان سرمربی نفت گفت كه اتفاقات آن ۸ دقیقه تلخ تا ابد تاریخ فوتبال ایران را آزار می دهد اما مدیرکل تربیت بدنی آذربایجان شرقی هم گفت: از بلندگوها نتیجه اشتباهی نگفتیم و شایعه از نیمکت تراکتورسازی شروع شد. تونی اولیویرا سرمربی تراكتورسازی مانند مال باخته ای که می گوید جامش را دزدیدند، اعلام كرده كه به تراكتورسازی ما کلک زدند!

شاید اگر تیموریان خودش را كنترل می‌كرد و حرفی نمی‌زد كه باعث اخراجش شود، حالا تراكتورسازی قهرمان لیگ برتر شده بود.مردم تبریز هم طعم شیرین قهرمانی در لیگ برتر را چشیده بودند، افتخاری كه به گفته مهدی كیانی بازیكنان تراكتورسازی، حق مردم تبریز بوده. حالا اما هیچ كسی نمی‌داند كه شایعه در ورزشگاه چگونه دهان به دهان چرخیده و كل ورزشگاه را فراگرفته. بهروان، مسئول برگزاری مسابقات لیگ كه در تبریز حضور داشته شنیده كه این شایعه به تراكتوری‌ها رسیده اما نمی‌داند چه كسی آن را در ورزشگاه پخش كرده{ایـــنـــجـــا}. مهدی تاج هم اتفاقات ورزشگاه تبریز را محكوم می‌كند اما این‌ها دردی از تراكتوری‌ها دوا نمی‌كند. آن‌ها هنوز نمی‌دانند بازی كثیف هفته پایانی لیگ را چه كسی به راه انداخته و همچنان به دنبال مقصر می‌گردند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      برید خجالت بکشید با شاید و باید میخواستید قهرمان بشید؟یعنی اینقدر بی جنبه که با شایعه برد و باختتون معلوم میشه؟باختتون را به گردن بگیرید و ازش درس بکیرید نه دیگران را مسئول شکستتون

    • بدون نام

      سال گذشته علي دايي با مچ گيري داور (قهرماني)نگذاشت سپاهان اول بشه امسال نه تنها باكمك داور بلكه به كمك تمامي مسئولين ورزش كثيف گونه اول شدند

    • صادق

      تراکتوری های عزیز این هفته ریس جمهور به تبریز میان حتما پیکیری کنید

    • بدون نام

      سلامت لیگ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مگه فوتبال ما سالمه که لیگش هم سلامت باشه؟! حالا این قضایا بماند وجدانا فوتبال ایران سیاسی و مافیایی نیس؟
      خندیدیم

    • محمود

      عهد بوق نيست كه عزيزان، اين همه وسايل ارتباط جمعي مثل موبايل و شبكه هاي اجتماعي و راديو تلويزيون، يعني يكي نبوده نتيجه واقعي بازيا رو پيگيري كنه به نظر من مقصر اصلي از دست رفتن قهرماني تراكتور آقاي آندو خان تيموريانه كه با اخراج بي دليل خودش شيرازه تيمي رو كه 3-1 جلو بود رو پاشيده كرد!!!

    • علی

      بنظرقسمتی ازاین سخنان برای کمرنگ کردن قهرمانی تیم سپاهان است
      انصافاارزشهای این تیم نبایدزیرسوال بره

    • بدون نام

      یه جوری میگن رادیو و اینترنت و خطوط موبایل و اینترنت های همراه ایرانسل و رایتل و همراه اول قطع شده که انگار با کشیدن یه دسته همشون با هم قطع میشن!!!
      به یزدان که گر ما خرد داشتیم
      کجا این سرانجام بد داشتیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج