۲۰۵۱
۲۷ نظر
۵۳۰۵
۲۷ نظر
۵۳۰۵
پ

اين دانه‌هاي ريز سفيد رنگ را بشناسيد و از آنها خلاص شويد

شوره شما خشك است يا چرب؟

اگر از مشكلي به نام شوره رنج مي‌بريد، احتمالا در همه جا به‌دنبال يك راه‌حل مؤثر براي درمان آن هستيد، در اينجا قرار است با همه فوت و فن‌هاي رفع شوره آشنا شويد

شوره شما خشك است يا چرب؟
شوره يكي از مشكلاتي است كه افراد بسياري به آن مبتلا هستند، هيچ‌چيز بدتر از اين نيست كه وقتي حسابي به‌خودتان رسيده‌ايد و قرار است به يك مهماني برويد، ببينيد اين دانه‌هاي برفك روي لباس سياه شما خودنمايي مي‌كند. متأسفانه اين مشكل جزو مشكلاتي است كه راه‌حل قطعي ندارد، ولي شما مي‌توانيد با به كاربردن پاره‌اي ملاحظات تا حدي آن را كم كنيد. شوره به پوست مرده سـر، كـه دائم ريزش مي‌كند، اتلاق مي‌شود. هر فرد ممكن است در دوره‌هاي مخـتلف زندگي به ميزان متفاوت دچار شوره سر شود. ابتلا به شوره سر مي‌تواند موضعي باشد يا در تمام سر گسترش يابد.


شوره شما خشك است يا چرب؟

براي خريد شامپو بايد بدانيد

هنگامي كه قصد خريد يك شامپوي ضد‌شوره را داشته‌باشيد نخستين سؤالي كه فروشنده از شما مي‌پرسد اين است كه شوره شما خشك است يا چرب. بنابراين راه تشخيص شوره‌هاي خود را بشناسيد تا بتوانيد با توجه به آن بهترين درمان را پيدا كنيد.


شوره خشك: شوره‌هايي كه در موهاي خشك ايجاد مي‌شود، شوره خشك ناميده مي‌شود. اين شوره‌ها معمولا كوچك و سفيد بوده و به پوست سر نمي‌چسبند. پوسته‌ها هنگام شانه زدن مثل برف مي‌ريزند. شوره خشك معمولا مملو از ميكروب‌هاي خيلي ريز است. شوره خشك مي‌تواند به‌علت بعضي از بيماري‌ها ايجاد شده باشد. بنابراين درصورت داشتن شوره خشك، حتما با پزشك مشورت كنيد.


شوره چرب: اين شوره‌ها از شوره‌هاي خشك بزرگترند، زيرا به دليل چرب بودن به‌هم مي‌چسبند. تقريبا سفيد رنگ‌اند و به پوست سر مي‌چسبند. شوره‌هاي چرب جايگاه ميكروب‌هاي ديگري است كه مي‌تواند باعث عفونت پوست سر شود. اين وضعيت همراه با خارش‌هاي شديد خواهد بود.
ممكن است با شست‌و‌شو بهتر شده و 2 روز بعد دوباره ايجاد شود. اين نوع شوره‌ها بيشتر سبب ريزش مو مي‌شوند، زيرا مانع تنفس طبيعي پوست مي‌شوند. اگر با استفاده از شامپوي مناسب و افزايش دفعات شست‌وشو اين نوع شوره بر طرف نشد، به پزشك مراجعه كنيد.


چگونه شوره سر را درمان كنيد؟

متاسفانه هيچ‌گونه درمان قطعي براي از بين بردن شوره وجود ندارد. (ممكن است با استفاده از نوعي داروي خاص براي مدتي قطع شده اما مجددا شروع شود) اما در اين ميان راه‌هايي وجود دارند كه با استفاده از آنها مي‌توانيد ميزان شوره را كم كنيد.

ساده‌ترين راه: شايد بتوان گفت يكي از ساده‌ترين را‌ه‌ها براي مبارزه با شوره سر اين است كه آنها را همراه آب بشوييد. شما مي‌توانيد چربي‌هاي اضافه(رشد مالاسزيا عامل ايجاد شوره را زياد مي‌كند)، شوره‌ها و برفك‌ها را با شامپو كردن هرروزه بشوييد و ساده‌ترين راه را براي خلاصي از اين برفك‌هاي سفيد انتخاب كنيد.

شامپو ضد‌شوره بخريد: اگر با انجام نكته بالا يعني شامپو‌كردن هرروزه بهبود حاصل نشد، وقت آن است كه يك شامپو ضد‌شوره بخريد. بهتر است روي بسته بندي آن را خوب نگاه كنيد و مواداوليه آن را بخوانيد در يك شامپو ضد‌شوره خوب بايد روي داشته‌باشد تا قارچ‌ها را كاهش دهد و همچنين، سلنيوم سولفايد داشته باشد تا ريزش سلولي را كم كند و ميزان قارچ‌ها را نيز كاهش دهد، سالسيليك اسيد هم بايد وجود داشته باشد تا تمام سلول‌هاي مرده سطح پوست شما را از بين
ببرد.

تغيير چرخشي شامپو: شامپو ضد‌شوره‌اي كه شما خريديد مي‌تواند براي مدتي شوره‌ها را متوقف كند اما به مرور‌، برفك‌هاي ريز برمي‌گردند. نبايد فكر كنيد شامپو شما خوب نبوده‌است بلكه ممكن است پوست سر شما نسبت به مواد فعال درون شامپو مقاوم شده‌باشد. در نتيجه دوباره شوره‌ها شروع مي‌شود. براي مقابله با اين مشكل مي‌توانيد به‌صورت چرخشي شامپوهاي ضد‌شوره خود را عوض كنيد. يعني مثلا از 3 مارك متفاوت هر ماه يكي بخريد. به عبارت ديگر يك ماه از يك شامپو استفاده كنيد، سپس ماه بعد از مارك ديگري استفاده كنيد و ماه سوم مارك سوم انتخابي را مصرف كنيد و در ماه چهارم دوباره به همان مارك اول بازگرديد و به همين ترتيب ادامه دهيد. در اين صورت پوست سر شما به هيچ كدام از اين شامپوها عادت نمي‌كند، در نتيجه از شر شوره‌ها خلاص مي‌شويد.


شوره شما خشك است يا چرب؟

چگونه موها را بشوييد؟

اين سوال هميشه وجود داشته كه در حمام چند بار موها را شامپو كنيم؟ بار اول كه موها را مي‌شوييد و آب مي‌كشيد، شوره‌ها و برفك‌هاي سست و چربي‌هاي روي موها و پوست كف سر شسته مي‌شود،‌ در نتيجه موها و پوست تا حدي تميز مي‌شود.اما اگر شوره داريد باردوم شست‌و‌شو شما را از شر شوره‌هاي مزاحم خلاص مي‌كند. براي شست‌و‌شوي دوم اجازه دهيد كف شامپو حداقل حدود۵ دقيقه روي موها باقي بماند و بعد آب بكشيد. در اين ۵ دقيقه، شامپو فرصت مي‌كند به درون سلول‌هاي پوستي نفوذ كند و آنچه از آن انتظار مي‌رود را انجام دهد.
استفاده از يك نرم‌كننده يا حالت‌دهنده بعد از شامپو ضد‌شوره مي‌تواند مفيد باشد، چون شامپوهاي دارويي معمولا موها را خشن مي‌كنند، در نتيجه حالت دادن آنها مشكل مي‌شود. همچنين بسياري از اين شامپوها پوست سر را خشك مي‌كنند كه همين امر مي‌تواند باعث افزايش برفك‌ شود، استفاده از مرطوب‌كننده مي‌تواند رطوبت موها را به آنها بازگرداند.


شما هم خارش سر داريد؟

بايد بدانيد يكي از كارهايي كه به‌شدت مي‌تواند پوست سر شما را آزرده كند، خاراندن بيش از حد است. وقتي شما مدام پوست سر خود را بخارانيد و با ناخن‌هاي‌تان روي پوست بكشيد بيشتر شوره‌هاي سر را تحريك مي‌كنيد. همچنين ممكن است ناخن‌ها جراحت‌هايي نيز روي پوست كف‌سر به‌وجود بياورند. همين امر باعث مي‌شود عناصر ميكروبي موجود در شوره به عمق پوست سر وارد شده و عفونت‌هايي را به‌وجود بياورد. اگر روي پوست كف سرتان را زخم كرديد بايد مصرف شامپو ضدشوره را تا بهبود زخم‌ها قطع كنيد و به جاي آن از يك شامپوي ملايم مثل شامپو بچه استفاده كنيد.
نكته ديگري كه بايد بدانيد اين است كه بعد از ورزش‌كردن يا يك كار سخت، زماني كه حسابي عرق كرده‌ايد، بايد هرچه سريع‌تر دوش بگيريد و به موهاي‌تان شامپو بزنيد. عرق كردن، پوست كف سر شما را تحريك مي‌كند، در نتيجه سلول‌ها برفك‌هاي بيشتري مي‌سازند.


شامپو ضد‌شوره خانگي بسازيد

اگر شوره سر شما كم است مي‌توانيد در خانه با سركه سيب، شامپوضد‌شوره بسازيد. با اين كار PH پوست سر، تعادل خود را حفظ مي‌كند. اضافه كردن مقداري آرد گندم به راحتي شوره‌هاي چسبيده به پوست سر را از آن جدا مي‌كند. در آخر مي‌توانيد براي نرمي و قوت موها از كمي نرم‌كننده نيز استفاده كنيد. كافي است يك دوم فنجان روغن هسته انگور را داخل يك كاسه بريزيد. سپس ۲ قاشق غذاخوري آرد گندم و يك قاشق غذاخوري سركه سيب نيز به آن اضافه كنيد. مواد را به‌خوبي هم بزنيد و با هم مخلوط كنيد تا تبديل به يك ماده خميري شود.


چگونه بشوييم؟

موها را با آب ولرم بشوييد. سپس يك قاشق از مخلوط را كف دست خود بريزيد تا دماي آن تعديل شود. با استفاده از نوك انگشتان (و نه ناخن) محلول را با حركات دايره‌اي شكل به آرامي به كف سر خود بماليد. اين كار را ادامه دهيد و محلول را به همه قسمت‌هاي سر بماليد. يك كيسه يا كلاه پلاستيكي روي سر خود بگذاريد و گوشه‌هاي آن را با گيره يا سنجاق به سر اتصال دهيد و اجازه دهيد تا محلول براي زماني حدود يك ساعت و نيم روي موها باقي بماند. سپس آن‌را آب بكشيد و مانند هميشه شامپو كنيد.

باز نشر اختصاصی: B artarinha.ir


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • hskh

      باسلام و احترام
      شوره سر را میتوان به سادگی از بین برد. راهی که خود بنده نیز امتحان کرده و به شما نیز پیشنهاد مینمایم.
      شامپو بعلت ایجادکف زیاد بعد از شستشو در سر باقی میماند و بعد از استحمام تبدیل به شوره می شود برای جلوگیری از این عمل شما باید اول شامپو را در کف دست کاملا مالش دهید و بعد کف شامپو را به موی سر خود بمالید مطمئنا مشکل شوره سر برطرف خواهد شد
      با تشکر

    • امیر

      عالی بود .ممنون

    • یاسین

      خوب

    • babak

      سلام

      با عرض خسته نباشید خدمت شما و دوستان عزیز

      اول یه سوال به طور دایم باید از شامپو ضد شور استفاده کنیم ؟

      این روش ساخت شامپو ضدشوره خانگی جواب میده ؟ نزنیم کچل بشیم .

      من وقتی سرمو مشورم تا یکی دو روزی از شوره خبری نیست ولی بعدش سرو کلشون پیدا میشه شوره سر من اولش به صورت خشکه طوری که دست میکشم به موهام کلی شوره میریزه اگر بعد سه چهار روز سرمو نشورم شورها به صورت بهم چسبیده . ممنون میشم راهنماییم کنید .


      با تشکر

    • بدون نام

      سلام بهترین درمان برا شوره حنا است
      به سرتون حنا بزارید وتا یک ماه از شوره ها خلاص شوید.

      پاسخ ها

      • رها

        ولی میگن حنا مو رو سفید میکنه

      • اصغر

        ....واقعیت داره که حنا مو رو سفید میکنه

    • علی

      تورخدا راهنمایی کنید سرم زیاد شوره داره و زخم میشه چیکار کنم با تشکر

      پاسخ ها

      • بدون نام

        باسلام، هیچکاری نمیشه کرد دروغه همش فقط هرروز بشورش سرتو و نخارونش

    • علی

      تورخدا راهنمایی کنید سرم زیاد شوره داره و زخم میشه چیکار کنم با تشکر

    • رضا

      شما باید علاوه بر موارد بالا از خوردن شیرینبی جات و غذا های شورو گرم خودداری کنیدو خونتان را تصفیه کنید

    • بدون نام

      برای اولین بار بود که مقاله ای خواندم که با واقعیت سازگار بود .

    • بدون نام

      سرم شوره زیاد دارد وچرب است چه شامپوخوب است راهنمایم کنید

      پاسخ ها

      • زیبا

        سلام دوستم شامپوهای ضد شوره درمالیفت واقعا معجزه میکنه

    • ناديا فاروقي

      من شوره دارم جوري كه صبح ها بالشتم سفيده از شوره سرم. تو رو خدا كمكم كنيد

    • DAvid

      شامپوهای ایروکس که ایرانیه و هداندشولدرز و کلییر من استفاده کردم خوب بودن الانم میخوام هداندشولدرز بگیرم

    • Angel

      سلام دوستان. من خودم با سرکه سیب. شامپو زد شوره clear. روغن زیتون و کرم مرصوب کننده آواکادو یه کاری کردم که سرم و حتی صورتم که چند سال بود شوره و پوسته ریزی و التهاب و خارش داشت کاملا خوب شد.

    • shiva

      سلام خسته نباشید شوره سر من چربه اصلا نمیریزه فقط میخاره میخارونم همش میچسپه بهم و میره زیر ناخنام شبا اصلا خوابم نمیبیره فقط خارش دارم خیلی اذیت میشم لطفا راهنماییم کنید ممنون میشم

    • فرشته

      من از هرشامپویی استفاده کردم جواب نداد که نداد تازه ریشم هم دچار مشکل شد تا اینکه شامپو گوزگمال را امتحان کردم خیلی جواب داد

    • بدون نام

      چه شامپویی برای مو سر چرب همراه خارش دیشنهاد میکنین؟

    • بدون نام

      اگه مشکل ریزش مو ندارین نفت عالیه ... اول با نفت موهاتو اغشته کن ده دقیقه بمونه بعدش با شامپو بشور.فقط مشکل اینجاس که نفت خیلی دیر از مو پاک میشه باید ۷یا ۸ باری شامپو بزنی تا تمیز شه و اخرین دورم شامپو ضد شوره بزن بعدش ماسک مو دیگه حله... تا یه سال از شوره خبری نیس. این روشو یه پیرزن روستایی به من گفت منم انجام دادم و اوکی بود واقعااا

    • بدون نام

      سلام فرق شپش با شوره از کجل باید بفهمی

    • سعید خان

      اقا نفت نزنید بدبخت میشید این حرفا چیه!
      نفت مواد شیمیایی قویه رو حشرات و مورچه بریزی میمیرن ،به مو بخوره کچلی میگیری .میگه نفت بزن ای خدااا

    • کامران

      نفت چیه اقا به نظر من بنزین بزن که یه دفعه مشکلت برای همیشه حل بشه

    • علی

      نمک دریا خوبه

    • امیر تتلو

      بهترین روش اینه که موهاتو تمیز نگه داری و بهش فکر نکنی
      هر چی بیشتر حساس بشی مشکل بیشتر میشه
      اینو داشته باش روشهای دیگه هم امتحان کن موفق میشی.

    • آوین

      همیشه موهاتونو تمیز نگه دارید زود زود برین حموم وقتی میرید حموم یه مشت نمک رو با یه کم شامپو قاطی کنید بزنین به موهاتون ۵دقیقه نگه دارین قارچهارو میکشه و کار شامپوهای گرون قیمتو میکنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج