۲۰۵۱۰۴
۶ نظر
۵۰۱۳
۶ نظر
۵۰۱۳
پ

کار آفرینی دیجیتالی

بهترین راه های تبلیغ در اینترنت کدام است؟

تحليل ترافيک يک سايت نتايج مطلوبي براي وب مسترهاي پايگاه هاي اينترنت ارائه مي کند که منجر به ارتقاي ديد و رويکرد آن ها نسبت به ادامه فعاليت هاي اطلاع رساني الکترونيکي آنان مي گردد.

بهترین راه های تبلیغ در اینترنت کدام است؟





برترین ها: مجله اینترنتی برترین ها قصد دارد در مجموعه گفتارهای " کار آفرینی دیجیتالی "، هر هفته و در روزهای فرد، موضوعات مرتبط با فضای مجازی و جامعه اطلاعاتی را در زمینه های مختلف مورد بحث و بررسی قرار داده و خوانندگان محترم این پرتال را با موضوعات و مطالب جالب و خواندنی درباره دنیای دیجیتال، کسب و کار اینترنتی و ایده های موفق در این حوزه آشنا کند. هم چنین در بخش " کار آفرینی دیجیتالی "، آخرین تحولات دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران در قالب گزارش جامعی در ۵ شنبه هر هفته تحت عنوان "گزارش هفتگی از وضعیت ICT ایران" مورد بررسی و اشاره قرار می گیرد. پس هر هفته با ما همراه باشید با مطالب خواندنی درباره تحولات ICT در ایران و سایر نقاط جهان.


بهترین راه های تبلیغ در اینترنت کدام است؟

همان طور که شاید تا کنون خواننده سلسله مطالب راه حل هایی برای وب مسترها بوده باشید، ما در بخش اول این مقالات، درباره اهمیت نوشتن چشم انداز و تبیین ماموریت سازمانی برای یک سایت خوب صحبت کردیم. یعنی اشاره کردیم که هر سایت موفق باید چشم اندازه و برنامه داشته باشد. در بخش دوم ، به اهمیت چند زبانه بودن و توجه به نیازهای مشتریان سایت مطالبی ارائه شد. در بخش سوم ، بیش از ۳۰ نکته کاربردی درباره اصول تولید محتوا و شیوه های تعامل پرتال ها با مخاطبان مختلف خود مورد بررسی قرار گرفت. در بخش چهارم ، نگاه خلاقانه و نوآورانه در کسب و کار دیجیتالی اشاره شد و مثال هایی عنوان کردیم. در بخش پنجم ، از مکتب جف بزوس، موسس آمازون دات کام، تجربه های مفیدی را در اختیار خوانندگان عزیز قرار دادیم که کسب و کاری در این سطح، چه رویکرد و موفقیت هایی را تجربه کرده است. مطالب بخش ششم و هفتم ، به ترتیب درباره اصول موفقیت در کسب و کار سایت علی بابا و گوگل بود که در آن، موفقیت های دیجیتالی این سایت های عظیم را با نکاتی که در ۵ بخش قبلی فرا گرفته بودیم، تحلیل اجمالی کردیم. در بخش هشتم به موضوع اصول نام گذاری پرتال و مسائل مرتبط با آن ها اشاره خواهیم کرد. بخش نهم را به موضوع تبلیغات در اینترنت و فرصت ها و قابلیت های مختلف آن اختصاص داده ایم که به نظر می رسد یک مبحث مورد غفلت قرار گرفته شده توسط وب مسترهای محترم می باشد.

بهترین راه های تبلیغ در اینترنت کدام است؟

براي تبليغ موثر و فراگير خدمات و محصولات خود در اينترنت، مي بايست در مورد ترافيک سايت اطلاعات خوبي داشته باشيم. برخي از تارگاه هايي که براي تبليغ انتخاب مي کنيد، در مورد شمار بيننده خود اطلاعاتي اعلام مي کنند که تحليل درست آن ها، شما را به انجام تبليغ در سايت مورد نظر متقاعد يا از انجام آن، منصرف مي کند. در ادامه اين بخش، روش هايي در تبليغ در اينترنت معرفي مي شود. نا گفته ييدا ست که يکي از روش هاي موفقيت پرتال هاي اينترنت که قابليت هاي طراحي پرتال نيز در آن تاثير غير مستقيم دارد، معرفي و تبليغ آنلاين است. براي تبليغات آنلاين، ترافيک سايت از اهميت فوق العاده اي برخوردار است. ترافيک سايت، تعداد بيننده يک سايت را نشان مي دهد.

هر اندازه يک سايت از بيننده بيش تري برخوردار باشد، محبوبيت آن براي کاربران اينترنت بيش تر است. سايتي که بيننده بيش تر داشته باشد، بيش تر مورد بازديد کاربران قرار مي گيرد و معمولا اين سايت ها، از حجم آگهي هاي آنلاين زيادي برخوردار هستند. در اين سعي و مقاله، به دلايل تحليل ترافيک يک سايت پرداخته مي شود و پايگاه هاي وب فارسي جهت تحليل ترافيک سايت معرفي مي شود.تبلیغات در اینترنت، بخش غیر قابل انکاری در آمد هنگفت فعالان کسب و کار اینترنتی و حتی کارآفرینان دیجیتال را شامل می شود.

تبلیغات در وب، یکی از برگ های برنده فعالان کسب و کار دیجیتالی به شمار می رود و برد و موفقیت بالایی برای آگهی دهنده به همراه می آورد. تفاوت تبلیغات اینترنتی و تبلیغات سنتی، در سهولت و برد بالای آن می باشد که می تواند ظرف چند ثانیه، میلیون ها نفر را در سراسرجهان با مفهوم و مساله ای آشنا و ترغیب کند. امری که برای تبلیغات سنتی هیچ گاه قابل تصور نبوده است. تبلیغات اینترنتی را باید بیش از قبل بها داد و به اهمیت اثربخش آن بهتر آگاه بود.

دلايل تحليل ترافيک سايت

تحليل ترافيک يک سايت نتايج مطلوبي براي وب مسترهاي پايگاه هاي اينترنت ارائه مي کند که منجر به ارتقاي ديد و رويکرد آن ها نسبت به ادامه فعاليت هاي اطلاع رساني الکترونيکي آنان مي گردد. وقتي بتوانيد تحليل درستي از ترافيک صفحات وب سايت خود بکنيد، قطعا مخاطب شناسي شما منطقي تر و رفتار سازماني الکترونيکي مفيدي را در پي خواهيد گرفت. نزديک شدن به هدف و تنظيم مجدد هدف Goal Re-setting از جمله مواردي است که تحليل ترافيک سايت براي ما به ارمغان مي آورد و بايد به آن توجه زيادي معطوف داشت. براي اين که چرا بايد يک سايت را تحليل آماري کنيم، دلايل دهگانه ذيل الذکر، ارائه مي شود :

۱- شناسايي رفتار الکترونيکي کاربران در سايت

۲- شناسايي استراتژيهايي که بهتر جواب داده اند.

۳- تحليل رفتار کنوني براي پي ريزي استراتژيهاي بعدي سايت

۴- شناسايي پر مخاطب ترين بخش هاي سايت

۵- آگاهي از روش هاي اتصال به سايت و نرم افزارهاي استفاده شده کاربران براي ورود به سايت

۶- از چه کشورهايي بيننده داشته است ؟

۷- کدام صفحات سايت بيش تر مورد بازديد قرار گرفته است ؟

۸- چه نرم افزار هايي براي ورود به سايت ما از طريق کاربران استفاده شده است ؟

۹- چه زمان هايي در روز بيش ترين مراجعه به سايت ما بوده است ؟

۱۰- به طور روزانه، ماهانه و سالانه ف چه تعداد بار سايت ما مورد بازديد قرار گرفته است ؟

بهترین راه های تبلیغ در اینترنت کدام است؟

نرم افزارهاي رايگان اطلاع از ترافيک سايت

بسياري از سرورهايي که خدمات هاستينگ (اجاره فضاي سايت ) را مي دهند، نرم افزار اطلاع از تعداد بيننده سايت يا کنتور را به شما مي دهند. اما اگر اعتقادي به نرم افزارهاي اين سرورها نداريد از سايت هاي زير استفاده کنيد. قبلا يادآوري مي کنيم، که براي استفاده از کنتور هاي سايت هاي زير به مطالب زير دقت کنيد :

۱- سورسي را که سايت ارائه دهنده کنتور به شما مي دهد تا در سايت خود قرار دهيد، به درستي در ايندکس سايت قرار دهيد

۲- مطمئن باشيد که آرم سايت ارائه دهنده کنتور رايگان، در سايت شما نمايش داده مي شود

۳- احتمالا اين سرويس هاي رايگان بعد از مدتي پولي مي شود. به اين مورد توجه کنيد

۴- کنتوري که در سايت شما وجود دارد، براي همگان قابل رويت است.

۵- تمام جزئياتي که شما از طريق کنتور سايت مشاهده مي کنيد، براي ديگر کاربران نيز قابل ديدن است.

روش هاي تبليغ در اينترنت

يک پرتال موفق در اينترنت، پرتالي است که بتواند در راستاي ماموريت ها و چشم اندازهاي سازماني تعريف شده، ظرفيت ها و قابليت هاي خود را در عرصه هاي گوناگون در اختيار طيف هاي گسترده اي از مخاطبان قرار دهد و تلاش کند تا مخاطب زا باشد و کاربران مختلفي را به سمت خود جذب کند. تبليغات در اينترنت بر خلاف رسانه هاي سنتي، روش هاي گوناگون و خلاقانه اي دارد که در ادامه به شماري از آن ها اشاره مي کنيم.

بهترین راه های تبلیغ در اینترنت کدام است؟

۱- تبليغات کلمه اي ۱

یکی از خلاقانه ترین روش های تبلیغاتی می باشد که در سالیان اخیر مورد توجه و استفاده میلیون ها در وب قرار گرفته است. مبدا آن را باید گوگل و امید کردستانی دانست. يکي از جديد ترين شيوه هاي تبليغات در اينترنت است که صاحبان پرتال ها، بر اساس کليد واژه هاي مورد نظر خود که معمولا در راستاي فعاليت ها و زمينه اصلي وبگاه آن ها مي باشد، به معرفي لينک خود اقدام مي کنند. تبليغات کلمه اي از شيوه هاي خلاقانه گوگل و اميد کردستاني، در معرفي سايت ها بر اساس نوشته و نه تصوير و انيميشن، آغاز شد و همچنان پر مخاطب مي باشد.

تبليغات کلمه اي در موتورهاي جست وجو، معمولا طرفدار زيادي دارد و بر همين اساس، امروزه غول جست وجوي اينترنت (گوگل)، تلاش هاي زيادي دارد تا کليد واژه هاي معروف و مشهوري که به زبان هاي مختلف توسط کاربران اين سايت، جست وجو مي شوند را به آگهي دهندگان بفروشد و البته درآمد کلاني نيز از اين بابت کسب کرده است.

مثلا اگر شما به دنبال آژانس هايي براي رزرو هتل و اماکن اقامتي در فلان کشور دنيا هستيد، صاحبان پرتال هايي که نمي توانند رتبه هاي نخست جست وجو در گوگل را بر اساس کليد واژه هاي خاص مربوط به کسب و کار خود، (در اين حالت : هتل، رزرو هتل، تور لحظه آخر و... ) کسب کنند، به صورت کلمه اي در گوگل تبليغ مي کنند. به ازاي شارژي که پرداخت کرده باشند، امکان معرفي و حضور به صورت تبليغات کلمه اي در کنار فهرست نتايج عرضه شده به کاربر را خواهند داشت.

اکنون کاربران مي توانند در کنار فهرست نتايج عرضه شده در گوگل، فهرست آگهي هاي مرتبط را نيز مشاهده کنند. البته تبليغات کلمه اي شيوه هاي مختلفي از جمله تبليغ بر اساس تعداد نمايش و تبليغ بر اساس تعداد کليلک دارد که در پرتال ها،متفاوت است. تبليغات کلمه اي به واسطه آن که مخاطبان، با متن و مفاهيم محتوايي سر و کار دارند، بعضا از تبليغات انيميشني که هم نرم افزار خاص خود را براي بارگذاري در کليه سيستم هاي کامپيوتري نياز دارد و هم نياز به درک و حوصله مخاطبان دارد، بعضا اثربخش تر است.

۲- تبليغات بنري ۲

از متداول ترين شيوه هاي تبليغات در اينترنت است که از سال ۱۹۹۶ ميلادي تا کنون، ادامه داشت و مخاطبان زيادي دارد. در همین پرتال برترین ها ، تبلیغات بنری رواج دارد. شايد اگثر مخاطبان اينترنت، تبليغات در سرزمين ديجيتال را بر اساس تبليغات بنري بشناسند و بدانند. اين تبليغات چه به صورت گيف انيميشن ۳ و چه به صورت چند رسانه اي ۴ ، در فريم هاي مختلف، اطلاعات گوناگون را به کاربران ارائه مي کند. کاربران بر اساس لينکي که بر روي اين تبليغات قرار گرفته است، به پرتال تبليغ شده متصل مي شوند. نکته اي که بايد در مورد تبليغات بنري دانست، لزوم طراحي هدفمند و مطلوب تبليغات است. متاسفانه اکنون با توسعه پرتال ها و حجم بالاي تبليغات در فضاي مجازي توسط اشخاص حقيقي و حقوقي، تبليغات بنري زيادي در وب مشاهده مي شود که بعضا خستگي و عدم توجه کاربران را به دنبال دارد. اين عدم توجه و عدم کليک پذيري تبليغات بنري را بايد در موارد زير تا حدودي خلاصه کرد:

۱- نوع طراحي گرافيکي با رنگ های زننده.

۲- عدم تناسب رنگ بندي در تبليغات بنري با موضوع و کارکرد سايت تبليغ کننده.

۳- شلوغ بودن محتوا و گرافيک ارائه شده در تبليغات.

۴- عدم توجه به طيف مخاطبان پرتال.

۵- استفاده از فريم هاي متعدد براي نمايش اطلاعات.

۶- تحميل محتواي آگهي به بيننده سايت.

۷- استفاده از تيترها و عناوين چرخشي با سرعت بالا.

۸- بارگذاري نامناسب در مرورگر ها و سيستم عامل هاي مختلف کاربران.

۹- باز شدن لينک اگهي در صفحه اي که کاربر در حال مشاهده مطالب سايت تبليغ کننده است.

۱۰- عدم خلاقيت در طراحي زيبا و شيک.

۱۱- عدم توجه به ارزش ساده سازي و رنگ بندي هاي متنوع.

۱۲- عدم تغيير ساختار و گرافيک و محتواي آگهي در يک بازه زماني خاص.

وقتي شما آگهي يک موسسه ارائه دهنده خدمات آموزشي براي دانشجويان کارشناسي ارشد و دکتراي را در يک سايت خبري مشاهده مي کنيد، نهايتا يک بار بر روي اين آگهي کليلک کيند و به صفحه مربوطه برويد و شايد ظرف بيست ثانيه از مشاهده اطلاعات بيشتر اين موسسه تبليغ کننده منصرف شويد و صفحه را ببنديد. حال اگر شما روزي يکصد بار به پرتال خبري براي مشاهده اخبار روز مراجعه کنيد، هر بار که چنين آگهي را ببينيد از کليلک بر روي آن خودداري خواهيد کرد. چرا که اين آگهي شما را جذب نکرده است و تجربه قبلي از آن داشته ايد. پس آگهي دهنده شانس بازديد سايت توسط شما را براي بار دوم يا سوم از دست خواهد داد. اين قضيه براي ديگر کاربران نيز صادق است.

متاسفانه اين آگهي بر اساس استاندارد و شرايط خاصي که در پخش آگهي هاي بنري در سايت هاي مختلف است، در يک بازه دو هفته اي تا چند ماهه، بر روي صفحات خاصي از پرتال نمايش دهنده آگهي، بر جا مي ماند. تنها کاربران جديد سايت، احتمال دارد که بر اساس علاقمندي خود، بر روي اين آگهي کليک کنند يا نکنند. راه حل براي افزايش کليک پذيري اين آگهي چيست؟ در واقع يکي از راه حل هاي احتمالي آن است که صاحب آگهي، صفحات مختلف پرتال خود را در هر هفته معرفي کند و از يک سيستم آگهي بنري چرخشي استفاده کند تا کاربران پرتالي که بنر در آن قرار گرفته است، با يک آگهي ثابت و محتواي يکنواخت مواجه نشوند.

طراحي يک بنر تبليغات موثر در وب، نيازمند يک کار مطالعاتي ميان رشته اي است که روان شناسي و گرافيک و طراحي را توامان نياز دارد. آگهي بنري در سايت هاي وب، سالانه صدها ميليون دلار درآمد عايد فعالان اين عرصه مي کند، لذا همان طور که در بخش سوم کتاب عنوان شده است، ايده هاي خلاقانه براي توسعه کسب و کارهاي مبتني بر آگهي هاي اينترنتي، مي تواند فرصت هاي خوبي را در اختيار علاقمندان به اين عرصه قرار دهد. در انتشار آگهي هاي بنري، بايد طيف هاي مختلف مخاطبان، کارکرد سايت تبليغ کننده و هدف تبليغات مشخص باشد و راهکارهايي براي خروج از معضلات يکنواخت شدن در وب، در دستور کار آگهي دهنده و وب مستر پرتال نمايش دهنده آگهي قرار بگيرد.

۳- تبادل لينک ۵

تبادل لينک را مي توان يکي از کم خرج ترين شيوه هاي معرفي يک پرتال در سايت هاي اينترنت دانست. با تبادل لينک، در واقع صاحبان پرتال ها و وبلاگ ها، مي توانند در آدرس هاي اينترنتي مختلف، آدرس دامنه خود را ثبت کنند. معمولا چنين ثبتي، دائمي يا طولاني مدت خواهد بود و مانند دو روش قبلي، بر اساس توافق زماني و مالي مشخص صورت نمي گيرد. تبادل لينک سبب مي شود تا پرتال شما در سايت هاي مختلف به نمايش در آيد. امکان کليک خوري آن توسط کاربراني با سليقه ها ،اطلاعات و علايق مختلف، افزايش يابد. خيلي از آدرس ها در وب، از طريق موتورهاي جست و جو به صورت تصادفي براي کاربران به نمايش در مي آيد.

بنابراين در چنين بستري، حضور لينک شما در آدرس تصادفي مربوطه، شانس افزايش هيت پرتال شما را افزايش مي دهد. بنابراين هر اندازه بتوانيد در ده ها ميليارد صفحه اينترنتي موجود ،لينک خود را معرفي کنيد و اطلاعات پرتال خود را در آن جا ثبت کنيد، امتياز رقابتي مطلوبي را به دست آورده ايد. علاوه بر اين، موتورهاي جست وجو به پرتال هايي که لينک آن ها در سايت هاي مختلف قرار گرفته است، توجه شاياني دارند و اين امر، در ارتقاي رتبه سايت شما در نتايج اعلامي موتورهاي جست و جو، تاثير مستقيم خواهد داشت. وبلاگ ها، سايت هاي عمومي، دايرکتوري هاي پرتال هاي اينترنت و سايت هاي تازه تاسيس، بهترين ابزارها براي تبادل لينک مي باشند.

۴- تبادل آگهي چرخشي

تبادل لينک، تنها معرفي دامنه سايت مي باشد. اما از طريق تبادل آگهي چرخشي، صاحبان پرتال ها مي توانند با طراحي يک سامانه نمايش آگهي بر روي سايت هاي مورد نظر خود و تعيين قابليت هاي فني و طراحي خاص، نسبت به تبادل آگهي چرخشي اقدام کنند. در واقع، شماري از سايت ها، چه پر بيننده و چه غير پر بيننده، توافق مي کنند که اسکريپ خاصي را بر روي صفحات خاصي از پرتال هاي خود قرار دهند تا زماني که مخاطبي وارد پايگاه هاي آن ها مي شود، آگهي هاي مربوطه براي آنان به نمايش در بيايد. با اين عملکرد، آگهي هاي مربوط به پرتال هاي مختلف، همزمان در سايت هاي عضو سيستم تبادل آگهي چرخشي به نمايش در مي آيد و به اطلاع مخاطبان مي رسد.

اکنون پرتال هايي وجود دارند که امکان تبادل آگهي چرخشي در بيش از ۱۰۰ سايت را براي آگهي دهندگان فراهم مي کند و بعضا به وبگاه هاي پر بيننده، براي نمايش آگهي و کليک خوري آگهي ، شارژ ماهانه يا مورد پرداخت مي کنند. بنابراين تبادل آگهي چرخشي به واسطه نمايش آگهي در سايت هاي مختلف و به صورت گرافيکي، مي تواند در جذب مخاطب، موفق تر از تبادل لينک ثابت باشد. اما به هر حال هر روش آگهي، ماموريت و هدف و بازدهي خاص خود را دارد که بايد از ظرفيت هاي آن آگاه بود. برای اطلاع از سایت هایی که آگهی چرخشی تبادلی قبول می کنند، میتوانید در اینترنت جست و جو کنید.

۵- خبرنامه هاي تبليغاتي

خبرنامه هاي تبليغاتي، و يا تبليغ در خبرنامه هاي اينترنتي که از طريق پست الکترونيکي به نشاني هزاران مخاطب از قبل تعيين شده ارسال مي شود، يکي از راه هاي تبليغات در وب مي باشد. در اين نوع تبليغات الکترونيکي، آگهي دهنده مي تواند تبليغ خود را در داخل خبرنامه قرار دهد و نسبت به معرفي خود اقدام کند. اهميت اين نوع تبليغ به نسبت شيوه ها ديگر آن است که به دليل ارسال خبرنامه به طيف خاصي از مخاطبان که معمولا مخاطبان ثابت چنين خبرنامه هايي در وب هستند، شانس ديده شدن آگهي و کليلک خوردن، افزايش مي يابد. اما بايد توجه داشت که مخاطبان خبرنامه ها معمولا در يک بازه زماني خاص، ثابت هستند و آگهي دهنده براي افزايش مخاطب پذيري خود، بايد نسبت به طراحي مرتب و اثربخش آگهي خود در خبرنامه اقدام کند.

هر اندازه بتوانيد آگهي هاي خلاقانه و مبتني بر کارکرد خبرنامه هاي اينترنتي طراحي و توليد کنيد، شانس کليلک خوري! آگهي شما افزايش مي يابد. خبرنامه هاي اينترنتي موفقي که در وب فعال هستند را مي توانيد با جست وجو در موتورهاي وب پيدا کنيد. البته يکي از تهديدهاي بالقوه اي که خبرنامه هاي تبليغاتي را تهديد مي کند، اسپم شدن آن ها در صندوق پست الکترونيک کاربران مي باشد که بايد به اين موضوع نيز توجه کنيد. البته بعضي از خبرنامه ها، کنتوري را تعبيه مي کنند تا صحت ورود خبرنامه به صندوق الکترونيکي کاربران و نه فولدر اسپم مشخص شود و هر خبرنامه باز شده و مطالعه شده نيز مشخص شود. به هر حال، خبرنامه ها و آگهي دهندگان در اين مجموعه ها، قواعد بازي خود را دارند که بايد از آن ها آگاه باشيد.

۶- خبرخوان هاي تبليغاتي

کار خبرخوان ها، خبر خواني است. خبر خوان ها براساس نوع خاص طراحي نرم افزاري صورت گرفته، اخبار و اطلاعات منتشر شده در سايت هاي هدف را به طور لحظه اي دريافت و بر روي خروجي بخش هاي مختلف، منتشر مي کنند. بعضي از خبرخوان ها ،روزانه ۵ هزار خبر را از ۴۰۰ پرتال خبري دريافت و باز نشر مي کنند. اين امر باعث مي شود که اگر شما فرصت بررسي اخبار ۳۰ پرتال خبري مهم را در يک حوزه خاص نداريد، ظرف مدتي کوتاهي مي توانيد اخبار منتشر شده اين مجموعه ها را در يک بازه زماني خاص مشاهده و از مراجعه به همه اين ۳۰ پرتال راحت شويد. خبر خوان ها، يکي از بسترهاي فرصت آفرين در کسب و کارهاي اينترنتي هستند که البته براي خيل عظيمي از فعالان اين حوزه ،هنوز به درستي شناخته شده نيستند.

خبر خوان ها، به واسطه باز نشر اخبار و اطلاعات به طور لحظه اي، همواره در فهرست نتايج جست وجو هستند. اين امر منجر به کليلک خوري بالاي خبرخوان ها مي شود که همواره براي صاحبان آگهي، محيط هاي جذابي هستند. قرار دادن آگهي در اين خبرخوان ها نيز مي تواند هم با هزينه کم و هم با مخاطب زيادي همراه شود که بايد در نظر داشت. پرتال هايي مانند RSSnews، قطره و خبر فارسي را مي توان در زمره خبرخوان هاي فعال فارسي در وب دانست. خبر خوان ها، کسب و کار های موفق و مخفی هستند. مانند سهم های بنیادی در بازار بورس. یعنی الان سرمایه گذاری کنید، سال ها بعد به طور قابل ملاحظه ای سود دریافت کنید!خبر خوان های فارسی، روز به روز در حال گسترش هستند. پرتال rssnews.ir نمونه خوب قابل استفاده می باشد.

۷- رپرتاژ خبري

گاهي اوقات معرفي ظرفيت هاي مختلف يک پرتال در هر حوزه اي، در سايت هاي خبري و خبرگزاري ها تاثيري به مراتب بيش تر از آگهي هاي تبليغاتي بنري، حتي در سايت هاي پر بيننده خواهد داشت. تصور کنيد که پرتالي براي معرفي محصولات نرم افزاري در حوزه خاصي راه اندازي کرده ايد. اگر معرفي اين محصولات به صورت يک رپرتاژ خبري در سايت هاي خبر رساني و پرتال هاي نشريات فناوري اطلاعات باشد، فعالان اين عرصه تا حدودي از قابليت هاي فني و غير فني محصولات و خدمات شما در قالب خبر آگاه خواهند شد و اطلاعات بيشتري قبل از ورود به سايت شما کسب مي کنند. اين ذهنيت سازي الکترونيکي، تاثير زيادي در ترغيب آن ها براي مشاهده اطلاعات پرتال معرفي شده خواهد گذاشت و فرصتي و براي شناساندن غير مستقيم پرتال و برنامه هاي شما براي توسعه کسب و کار اينترنتي. رپرتاژهاي خبري در سايت هاي وب، معمولا در نشريات اعم از روزنامه ها و مجلات به صورت چاپي منتشر مي شود و مخاطب غير مستقيم زيادي را نيز براي پرتال به دنبال خواهد داشت.

وقتي محصول شما، سايت شما و قابليت هاي اينترنتي عرضه شده توسط شما، در قالب يک مصاحبه و خبر معرفي شود و تبليغ شود، شخصيت ديجيتالي کسب و کار شما به مراتب به نسبت تبليغات اينترنتي ،افزايش پيدا مي کند و اين فرصت قابل ملاحظه اي است که فعالان کسب و کار در وب بايد به آن توجه داشته باشند. قرار گيري در خروجي خبري چند خبرگزاري معروف، در جهت معرفي پرتال و خدمات، بعضا فرصت هايي غير قابل انتظار را نصيب سازمان مي کند. موضوعي که بايد آگهي دهندگان به آن توجه داشته باشند. تلاش کنيد در هر موضوعي که سايت اينترنتي راه اندازي کرده ايد، هر از گاهي خبر فعاليت هاي خود را به سايت هاي اطلاع رساني رسمي و غير رسمي داخلي و خارجي بدهيد تا در معرفي پرتال شما به موتورهاي جست وجو نيز، دست پيش را در اختيار داشته باشيد!مثلا اگر طراح مد و لباس هستید، میتوانید تبلیغ کار خود را به صورت رپرتاز خبری در سایت های life style انجام داده و برای اطلاعات بیشتر مخاطبان، لینک پرتال را نیز ارائه کنید. این تبلیغ میتواند غیر مستقیم و پر بازده باشد.

۸- توليد محتواي اينترنتي

قبلا اشاره کردیم که تولید محتوا در فضای مجازی بسیار مهم و حیاتی است. توليد محتواي اينترنتي در حوزه اي که تخصص داريد يا در عرصه اي که قصد فعاليت حرفه اي داريد، از جمله موضوعاتي است که در فرآيند تبليغات اينترنتي بايد در دستور کار داشت. توليد محتواي اينترنتي روشي است خلاقانه براي کسب مخاطب با تبليغات غير مستقيم. هدف از اين تبليغات، کسب مخاطب از روش هاي غير مستقيم مي باشد تا مخاطب با بستر مناسبي که در مکاني ديگر براي وي محیا شده است، به سايت شما مراجعه کند و از اطلاعات و خدمات ارائه شده بهره گيرد.

اين فرصتي است براي نگه داشتن مخاطب. مخاطبي که قبلا، با فضا سازي مطلوب و محفلي ديجيتالي، با پرتال شما آشنا شده و براي کسب اطلاعات بيش تر و تکميلي، به پرتال شما مراجعه کرده است و اين حضور ،تصادفي نبوده است. فرض کنيد شما توليد کننده پوشاکي هستيد که براي طيف هاي مختلف سني و سلايق گوناگون به دلايلي مفيد است. چه بهتر که پرتال يا پرتال هايي براي معرفي طرح ها، مد ها و شيوه هاي توليد و فروش و توزيع پوشاک بر اساس سن و سليقه مخاطبان طراحي و راه اندازي کنيد و در اين مجموعه ها ،به توليد محتوا درباره مسائل فوق الذکر بپردازيد.

شما وقتي طرح هاي مختلف و نوآوري هاي مربوط به طراحي لباس را براي سن خاص و شرايط خاص معرفي مي کنيد، توليد محتوا کرده و مخاطبان را به صورت غير مستقيم در فرآيند بازاريابي خود وارد مي کنيد. آن ها در خواهد يافت که فلسفه فلان طرح و نوآوري دوخت و توليد فلان البسه چيست و بر همين اساس، شرکت شما و سايت شما به عنوان فروشنده چنين طرح ها يي، در کنار اين مطلب معرفي مي شود. آن هم در يک سايت اطلاع رساني و نه تبليغاتي و فروش مستقيم.

تداوم اين کار سبب مي شود تا مخاطبان، از يک بستر مشاوره ديجيتالي، به پرتال شما مراجعه کنند و ذهنيت خوبي براي آن ها جهت خريد ايجاد گردد. چنين ذهنيت سازي الکترونيکي در فضاي مجازي، فرصت آفريني است و بستر موفقيت کسب و کار شما را در هر عرصه اي فراهم مي کند. از طرفي، موتورهاي جست و حو بر اساس کليد واژه ها و ماموريت پرتال هاي اطلاع رساني که ايجاد کرده ايد حساس مي شوند، و محتواي معرفي شده توسط شما را نمايه مي کنند. خود اين فرآيند نمايه شدن کمک مي کند تا مخاطبان بيش تري به طور غير مستقيم وارد سايت شما بشوند. بدون آن که نياز به تبليغات مستقيم گسترده و پر هزينه داشته باشيد. در دراز مدت، مطالب شما در سايت هاي ديگر نيز رفرنس مي شود و اين خود شروع يک کسب و کار فرعي ديگري براي شما مي باشد.

۹- شبکه هاي اجتماعي

شبکه هاي اجتماعي (social networking sites) امروزه به عنوان يکي از بسترهاي گسترده جهت تبليغات در اينترنت معرفي مي شوند. شبکه هاي اجتماعي در فهرست پر بينده ترين سايت هاي وب قرار دارند و روز به روز، به تعداد آن ها افزوده مي شود. شبکه هاي اجتماعي از هر نوعشان، چه تخصصي و چه عمومي، مخاطبان خاص خود را به طور دائم در اختيار دارند و اين فرصتي است ايده آل براي صاحبان آگهي است تا بتوانند ظرفيت هاي خود را در هر عرصه اي به اين طيف عظيمي از مخاطبان معرفي کنند. البته همواره شبکه هاي اجتماعي در مظان اين اتهام هستند که حريم خصوصي کاربران خود را نقض کرده و اطلاعات شخصي و عمومي آن ها را براي ارتقاي اثربخش آگهي هاي آگهي دهندگان، در اختيار صاحبان آگهي قرار مي دهند. به هر حال، شبکه هاي اجتماعي همواره مخاطبان زيادي در طيف هاي گوناگون دارند که معمولا خاصيت کاربران اين شبکه ها، وبگردي هست.

در واقع، وب بازان، در شبکه هاي اجتماعي حضوري فعالانه دارند. شايد چنين حضوري در سايت هاي ديگر وب تا اين حد بارز و شاخص نباشد. به هر حال، اعتياد اينترنتي ناشي از فعاليت مداوم کاربران در شبکه هاي اجتماعي، قضيه اي است که نگراني روان شناسان و متخصصان فناوري اطلاعات و ارتباطات را برانگيخته است. اما، براي آگهي دهندگان، معتادان ديجيتال بيش تر، يعني کليک خوري بيش تر. شبکه هاي اجتماعي امروزه بعضا آگهي هاي انيميشني را نيز بر روي پرتال هاي خود منتشر مي کنند و کاربران مي توانند به صورت صوتي و تصويري، آگهي را مشاهده کنند. اما اکثرا، آگهي هاي تصويري و کلمه اي را در دستور کار دارند. گروه ها، انجمن ها و صفحاتي که شرکت ها، موسسات، فعالان کسب و کار در فضاي شبکه هاي اجتماعي راه اندازي مي کنند نيز عاملي براي تبليغ غير مستقيم و کم هزينه در فضاي شبکه هاي اجتماعي مي باشد.

بازاريابي فعالان کسب و کار در فضاي شبکه هاي اجتماعي خيلي سخت نيست و محيطي در دسترس و به قولي ديجيتالي شده است در قياس با محيط سنتي. جريان سازي اينترنتي، از ديگر روش هاي تبليغات در فضاي شبکه هاي اجتماعي امروز مي باشد که معمولا در انتخابات و رويدادهاي بين المللي، پر طرفدار مي شود. اگر توليد کننده کالا يا محصولي هستيد، راه اندازي يک شبکه اجتماعي از طرفداران اين محصول يا منتقدان آن، مي تواند در معرفي بهتر و گسترده تر شما در فضاي وب، نقش غير مستقيم موثر ايفا کند. اهميت شبکه هاي اجتماعي در تبليغات را مي توان در کتاب ها و نشريات علمي صنعت تبليغات و بازاريابي بين الملل مشاهده و بررسي نمود.

راه اندازی یک پیچ در شبکه های اجتماعی مشهور امروزی، می تواند راه حل خوبی برای ارتقای سطح فعالیت های یک پرتال باشد. کاربران مطالبی که مربتط با پرتال شما می باشد و در پیج اختصاصی در شبکه های اجتماعی منتشر شده است را هم می توانند نظر دهند، هم لایک کنند و هم به اشتراگ بگذارند که به طور غیر مستقیم مورد مشاهده صدها هزار کاربر در سراسر جهان قرار می گیرد. این یعنی کسب مخاطب ارزان از یک رسانه جمعی مجازی که امتیاز رقابتی (competitive advantage) را برای وب مستر به ارمغان می آورد. باید پذیرفت که شبکه های اجتماعی نقش زیادی در معرفی محتوا و پرتال ها به مخاطبان سایت ها دارند و باید ا زپتانسیل ان ها به خوبی استفاده کرد.

بنابراین لینک شبکه اجتماعی یک پرتال در صفحات اصلی پرتال، باید قرار بگیرد و از کاربران خواسته شود تا به عضویت پیج اختصاصی شبکه مورد نظر در وب نائل شوند. عضویتی که می تواند به اطلاع صدها هزار کاربر دیگر نیز رسانده شود و شمار مخاطبان سایت را افزایش دهد. هر اندازه شمار کاربران سایت افزایش یابد، پرتال با مخاطب بیش تری رو به رو می شود و این امر در جذب آگهی بسیار تاثیر گذار خواهد بود. کاربران در شبکه های اجتماعی معمولا حضور فعال و طولانی مدتی دارند و به راحتی می توانند محتوایی که در page مربوط به پرتال خود ارائه کردید را مشاهده و به اشتراک بگذارند و بر روی آن نقد یا پیشنهاد بنویسند.

بنابراین به ارزش افزوده تبلیغ و اطلاع رسانی بر روی شبکه های اجتماعی در دنیای امروزی بیش از قبل باید توجه کرد. مطلوب است شرکت ها و سازمان ها در برخی از شبکه های اجتماعی ویدئویی مانند یوتیوب نیز محتوایی تولید و منتشر کنند تا مخاطبان بین المللی برای خدمات و محصولات و محتوای خود بیابند. ایسنتاگرام، فیس بوک و سایر ابزارهای شبکه های اجتماعی امروزه فرصت های کسب و کار و تبلیغاتی خوبی را برای مخاطبان و وب مسترها ایجاد کرده اند. از این گروه ها و انجمن با انبوهی از مخاطبان فعال و با سواد غافل نشوید.

۱۰- وبلاگ ها

تا پیش از شبکه های اجتماعی و فراگیری آن ، وبلاگ ها یکی از اصلی ترین روش های اطلاع رسانی و تولید محتوا در فضای وب بود. البته امروزه نیز با استقبال مخاطبان همراه است اما نه به اندازه سابق. سرزمين وبلاگ ها، مکان خوبي براي تبادل لينک و معرفي ظرفيت هاي مختلف پرتال شما مي باشد. همچنين اگر پرتالي داريد که مخاطب عام دارد، راه اندازي يک وبلاگ مي تواند به عنوان سخنگوي ديجيتالي سازمان /مجموعه شما در وب باشد. خيلي از مسائلي که نمي توان در يک پرتال رسمي بيان کرد، به زباني ساده تر و آسان تر در قالب وبلاگ، قابل انتشار و معرفي مي باشد.

روي آوردن به اطلاع رساني در قالب وبلاگ، حتي براي شرکت هاي بزرگ دنياي وب نيز وجود دارد. توليد محتوا از طريق وبلاگ ها، اين قابليت را براي پرتال اصلي شما به همراه خواهد داشت که موتورهاي جست و جو را نسبت به کليد واژه هاي خاص مرتبط با محصول و خدمات شما حساس و آگاه مي کند. هم چنين، مطالب وبلاگ ها معمولا در ساير وبلاگ ها مي چرهد و منتشر مي شود اين فرصتي است براي اطلاع رساني غير مستقيم ظرفيت هاي شما. مطالب منتشر شده در وبلاگ ها، معمولا با کامنت ها و نظرات ديگر کاربران همراه مي شود که آن ها را وارد بحث هاي مختلف مي کند.

انتشار مطالب وبلاگ در شبکه هاي اجتماعي و قرار دادن لينک آن در ساير وبلاگ ها و گروه هاي مجازي، بستر مطلوبي براي معرفي چند جانبه و فراگير محتوايي هست که براي تبليغ پرتال اصلي منتشر مي کنيد. اکنون ميليون ها وبلاگ در اينترنت فعال است که مخاطبان وبلاگ باز زيادي را به خود اختصاص داده است. وبلاگ ها، اکثرا بر اساس سرويس دهنده پشتيباني مي شوند و براي راه اندازي وبلاگ و نگهداري آن، هزينه اي بر صاحب وبلاگ تحميل نمي شود.

بنابراين ناگفته پيداست که قراردادن لينک پرتال اصلي شما و جريان سازي ديجيتالي در قالب تبليغات غير مستقيم وبلاگي، يکي از فرآيند هايي است که در راستاي مشتري مداري و مديريت روابط عمومي خود در عرصه وب بايد در نظر داشته و تبليغات الکترونيکي وبلاگي را در دستور کار قرار دهيد. تبليغ از طريق وبلاگ ها، هنوز ميان وب مسترهاي پرتال هاي ايراني شناخته شده نيست و آن ها بر ضروريات مديريت تبليغات از طريق دنياي وبلاگ ها به خوبي آگاه نيستند. وبلاگ ها پتانسيل هاي بي نظيري هستند که به واسطه وبگرد باز بودن و فعال بودن صاحبان آن ها و بعضا جامعه مخاطبان شان، کاربر و بيننده هاي يالقوه اي براي هر نوع پرتال با ظرفيت ها و فيلدهاي کاري متفاوت مي باشند.

براي همين، قدرت وبلاگ نويسي و وبلاگ بازي، به اندازه شبکه هاي اجتماعي و نسل هاي جديد آن، بايد ارزيابي و در نظر گرفته شود تا اين فضاهاي مجازي رايگان، بتواند فرصتي براي تبليغات اينترنتي بسيار ارزان بشود. هر اندازه وبلاگ ها از پرتال شما حمايت کنند و در توليد محتواي وبلاگي مربوط به فعاليت شما، پيش قدم شوند، گوي سبقت در اختيار کسب و کار شما خواهد بود و خيل عظيمي از مخاطبان را با کم ترين هزينه به سمت و سوي خود درخواهيد آورد. از سويي ديگر، مي توانيد خبرنامه اينترنتي از فعاليت هاي پرتالي اصلي تهيه کرده و به نشاني پست الکترونيک صاحبان وبلاگي که شناسايي کرده ايد و با آن ها در تعامل هستيد، هر از گاهي ارسال کنيد.

در ارتباط بودن با مديران وبلاگ ها ،خود گامي مهم در عرصه تبليغات اينترنتي و در اختيار داشتن گروه هاي الکترونيکي فعال در عرصه تبليغات ديجيتالي غير مستقيم مي باشد. در واقع توان افزايي سازمان تبليغات شما، نه تنها از طريق تبليغات متني و تصويري مستقيم در پرتال هاي پر بيننده امکان پذير است، بلکه از طريق توان مندي هاي موجود در سرويس دهنده هاي وبلاگ و وبلاگ نويسان نيز قابل پيگيري و هدايت مي باشد. جاکوب نيلسون، درباره شيوه هاي تبليغات و بهينه سازي پرتال ها، توصيه هايي دارد که در بخش بعدي ميخوانيم.

ویدئوی جالب کوتاهی که در زیر می آید، به صورت مصور به ما نشان می دهد که چگونه دنیای اینترنت توانسته است، تبلیغات از وضعیت سنتی خارج کرده و شیوه های جدید تبلیغاتی را که تبلیغات آنلاین جزو آن است، در اختیار میلیون ها مخاطب قرار دهد.



اگر 1 ساعت وقت دارید و میخواهید در یک سمینار آنلاین درباره بازاریابی و تبلیغات اینترنتی شرکت کنید و اطلاعات خیلی خوب و ارزنده ای کسب کنید، توصیه میکنیم ویدئوی زیر را مشاهده کنید. پرتال 26weekplan راه حل های خوبی برای وب مسترها دارد.

https://www.youtube.com/watch?v=j7ChQkZ5mSA

1- adwords

2- E-banner advertisement

3- Gif animation

4- Multi media

5- Link exchange
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسین

      با سلام به نظر من بهترین راه تبلیغ میتواند تبلیغات بنری هدفمند باشد
      ...........

    • اصغر ترکی

      بهترین نوع تبلیغ تبلیغ کلمه ای میباشد چون اکثر مردم دنبالاولین کلمه ای که تو ذهنشون میاد میگردند

    • مصطفی

      با سلام راه کار های خوبی ارائه دادین . ما هم یک وب سایت به تازگی راه انداختیم به نام فروشگاه طرح لونا اما نمی دونیم چطور از بک لینک ها استفاده کنیم .

    • سلطان بار

      یه سوال دارم لطفاً کسی بلده راهنمایی کنه


      برنامه ای شبیه دیوار و شیپور که بشه تبلیغات کنم معرفی کنید لطفاً

    • agahi90.ir

      خیلی جالب توضیح دادید سایت زیبایی دارید موفق باشید

    • Agahi90.iR

      بسیار عالی بود سپاس از شما آرزوی موفقیت همراه با سلامتی
      تبلیغات رایگان ودیدویی در لینک زیر:
      آگهی90

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج