اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۲۰۵۳۶۶
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

آغاز محاکمه یینگلاک شیناواترا از روز سه‌شنبه

محاکمه یینگلاک شیناواترا، اولین نخست وزیر زن تایلند به اتهام اهمال در انجام وظیفه قرار است از روز سه‌شنبه هفته جاری آغاز شود؛ محاکمه‌ای که می‌تواند تا ۱۰ سال مجازات حبس را برای او در پی داشته باشد.

ایسنا: محاکمه یینگلاک شیناواترا، اولین نخست وزیر زن تایلند به اتهام اهمال در انجام وظیفه قرار است از روز سه‌شنبه هفته جاری آغاز شود؛ محاکمه‌ای که می‌تواند تا ۱۰ سال مجازات حبس را برای او در پی داشته باشد.

این جدیدترین مورد از اقدام قضایی علیه یینگلاگ شیناواترا، نخست وزیر سابق تایلند و خواهر سیاستمدار تبعیدی، تاکسین شیناواترا است. حدود یک سال پیش بود که دولت یینگلاک شیناواترا با کودتای ارتش تایلند سرنگون شد.

شیناواترا متهم به اهمال مجرمانه در انجام وظایف درارتباط با طرح اعطای خرید یارانه‌ای برنج از کشاورزان تایلندی که خسارات فراوانی به همراه داشت، شده است.

اگر چه یینگلاک شیناواترا به فساد مالی متهم نشده اما با اتهام کوتاهی در مقابله با فساد مالی در جریان اجرای این طرح که میلیاردها دلار هزینه برجای گذاشته و اعتراضات علیه دولتش را به دنبال داشت، روبرو شده است.

ماه ژانویه پارلمان تایلند که از سوی نظامیان ارتش این کشور منصوب شده، یینگلاک شیناواترا را در ارتباط با این طرح استیضاح کرد که موجب ممنوعیت فعالیت سیاسی وی برای مدت پنج سال شد.

با این حال پرونده قضایی او ممکن است تا میزان ۱۰ سال حبس را برای او به همراه داشته باشد و این باعث از بین رفتن هرگونه شانس بازگشت سیاسی وی در صورتی که ارتش قدرت را واگذار کند، خواهد شد.

تحلیل‌گران می‌گویند این محاکمه یکی از جدیدترین اقدامات حکام نظامی تایلند برای خنثی کردن جایگاه خاندان شیناواترا به عنوان یک وزنه سیاسی در تایلند است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج