جاباما
۲۰۵۴۹۱
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

هزار نکته برای تحصیل رایگان در خارج از ایران

چگونه دانشجویان ایرانی در اروپا، محل اقامت پیدا کنند؟

در این گفتار، به طور اختصاصی درباره مساله اقامتی دانشجویان متقاضی تحصیل در اروپا، مواردی ارائه میشود. این راهنماها کلی و توصیه هایی است که تنها جنبه مشورتی دارد و متاقضیان محترم باید نسبت به شرایط خود، جهت انتخاب مکان اقامت مطلوب اقدام کنند.

چگونه دانشجویان ایرانی در اروپا، محل اقامت پیدا کنند؟



برترین ها: مجله اینترنتی برترین ها قصد دارد سلسله مقالاتی درباره فرآیند اخذ پذیرش در مقاطع عالی تحصیلی در کشورهای مختلف جهان را برای مخاطبان خود ارائه کند. این مقالات تلاش دارد تا به صورت عملی و مصور، اصول و مبانی فرآیند اقدام برای اخذ پذیرش تحصیلی در مقاطع فوق لیسانس و دکترا در دانشگاه های مختلف جهان را آموزش دهد. با توجه به اشتیاق گسترده جامعه جوان ایران برای کسب تجربه تحصیل و تحقیق در مقاطع عالی در دانشگاه های آسیا، اروپا و آمریکا و تخصصی بودن این موضوع، بخش سبک زندگی برترین ها هر هفته موضوعات مختلف مربوط به این فرآیند را به جامعه مخاطبان عزیز سایت ارائه می کند. امیدواریم مخاطبان برترین ها و کلیه عزیزانی که این محتواها را مشاهده می کنند، به راحتی بتوانند خود و دیگران را در امر پذیرش تحصیلی و اخذ بورسیه یاری دهند.

چگونه دانشجویان ایرانی در اروپا، محل اقامت پیدا کنند؟

در ۲۱ گفتار قبلی ، درباره مسائل مربوط به انتخاب دانشگاه ارزشیابی شده توسط وزارت علوم، شیوه های جست و جوی منابع علمی و تحقیقاتی و موارد مرتبط با فرآیند اخذ پذیرش، ویزا و بورسیه تحصیلی، مطالبی در 378 نکته ارائه گردید که خوشبختانه با استقبال مخاطبان عزیز پرتال برترین ها نیز مواجه گردید. در این گفتار، به طور اختصاصی درباره مساله اقامتی دانشجویان متقاضی تحصیل در اروپا، مواردی ارائه میشود. این راهنماها کلی و توصیه هایی است که تنها جنبه مشورتی دارد و متاقضیان محترم باید نسبت به شرایط خود، جهت انتخاب مکان اقامت مطلوب اقدام کنند.

برای اکثریت قریب به اتفاق متقاضیان تحصیل در خارج از کشور، شناسایی و رزرو مکان مناسبی برای اقامت کوتاه مدت یا بلند مدت خود در کشور مقصد، از جایگاه مهمی در فرآیند اخذ پذیرش تحصیلی و ادامه تحصیلات عالیه برخوردار است. بعضی از متقاضیان برای نخستین بار کشور را ترک می کنند و بعضی دیگر نیز تجربه سفر به کشورهای اروپایی را نداشته و بعضا بیش از دو هفته از خانه و کاشانه خود دور نبوده اند. بنابراین به نظر می رسد مساله اجاره مطلوب محل اقامت به دلیل آن که دانشجو موظف است مدت زیادی را در آن سکونت کند، موضوع قابل ملاحظه و تامل باشد. بیست و دومین گفتار این مساله را به بحث و بررسی اجمالی درباره نکات ضروری جهت رزرو و اجاره محل اقامت دانشجویان متقاضی تحصیل در اروپا اختصاص داده ایم که می تواند راهکارهای خوبی را به علاقمندان توصیه کند.

نکته 379: در صورتی که هنوز روادید دانشجویی دریافت نکرده اید، از طریق پرتال های اینترنتی موجود،جهت رزرو موقت محل سکونت در هتل، هاستل یا آپارتمان های دانشجویی اقدام کنید. این پرتال ها این امکان را برای شما فراهم می کنند که بدون پرداخت هزینه ای، مکان اقامت خود در اقصی نقاط جهان و بر اساس نیازها و علاقمندی ها و بودجه مربوطه شناسایی و رزرو نمایید. تائیدیه رزروی که برای شما صادر می شود، قابلیت ارائه به سفارت و کنسل شدن بدون پرداخت هزینه ای را خواهد داشت و حتی در صورتی که بخواهید از این رزرو استفاده کنید، به راحتی این قضیه امکان پذیر است. پرتال هایی مانند www.ebooking.com به راحتی خدماتی که در فوق به آن اشاره کردیم را برای شما فراهم می کند.

چگونه دانشجویان ایرانی در اروپا، محل اقامت پیدا کنند؟

نکته ۳۸۰: برخی از پرتال های فراهم کننده خدمات رزرو رایگان محل اقامت، فرآیند رزرو رسمی را بر اساس اطلاعات یک کارت اعتبار ارزی مانند مستر کارت ۱ یا ویزا کارت ۲ انجام می دهند. در صورتی که چنین کارت هایی ندارید، از دوستان و آشنایان بخواهید تا خودشان برای شما این رزرو را انجام داده و نشانی پست الکترونیک شما را برای دریافت تائیدیه رزرو در سایت وارد کنند.

نکته ۳۸۱: تمامی پرتال های معروف و معتبر رزرواسیون آنلاین، دارای بخشی برای تغییر، اصلاح یا کنسل کردن محل اقامت هستند تا بتوانید به راحتی و بدون پرداخت هزینه، نسبت به جابجا کردن مکان و تاریخ رزرواسیون خود اقدام کنید. حتما پرتالی را برای این کار انتخاب کنید که چنین خدماتی به شما ارائه دهد.

نکته ۳۸۲: همواره در صورتی که اطمینان صد درصد در مورد دریافت روادید ندارید، از پرداخت هزینه اقامت جهت اجاره مکانی در اروپا خودداری کنید. چرا که در صورتی که نتوانید روادید دانشجویی را در زمان مورد نیاز دریافت کنید، این هزینه به شما عودت نخواهد شد. در صورتی که سفارت برای آگاهی از مکان اقامت شما، تائیدیه ای نیاز دارد به نکته شماره ۳۷۵ مراجعه کنید.

نکته ۳۸۳: اگر به هر دلیلی مجبور به کنسل کردن رزرو خود هستید، همواره ۲۴ ساعت قبل از زمان عزیمت ۳ تعیین شده، نسبت به کنسل کردن اطلاعات رزرو اقدام کنید تا موظف به پرداخت هزینه اضافه ۴ نشوید. برای این کار، همیشه از سایت هایی که عنوان کنسل رایگان ۵ را در کنار مکان های معرفی شده خود درج می کنند استفاده نمایید.

نکته ۳۸۴: برخی از آژانس های مسافرتی جهت دریافت تائیدیه رسمی رزرو مکان اقامت چه برای یک روز و چه سه ماه، حداقل مبلغی را از دانشجویان دریافت می کنند که به واسطه اطلاعات ارائه شده در نکات ۳۷۵ تا ۳۷۹، از این پس چنین خدماتی را می توانید به رایگان در اختیار داشته باشید و از پرداخت هزینه های گزاف با دلار آزاد ! پرهیز کنید.

نکته ۳۸۵: همواره از دانشگاه مقصد بخواهید حتی برای مدت زمان کوتاهی مانند دو هفته یا یک ماه، مکانی را در محدوده دانشگاه برای شما رزرو کنند و اطلاعات رزرو را به همراه نامه پذیرش به شما ارسال کنند. این موضوع باعث می شود که اطلاعات شما به عنوان یک دانشجوی پذیرفته شده در دانشگاه و متقاضی محل اقامت در کمپ های دانشجویی، ثبت شود تا بعدا بتوانید از این طریق، نسبت به دریافت محل سکونت بلند مدت اقدام کنید. این نکته مهمی است که متاسفانه خیلی از دانشجویان از آن غافل هستند. فردی به نام accommodation officer یا مسئول امور اقامتی معمولا در دانشگاه ها، برای رتق و فتق امور مربوط به settlement یا اقامت دانشجویان خارجی، فعال است.

نکته ۳۸۶: اگر تجربه زندگی در مکان های دانشجویی و محیط هایی که برخی از وسایل و ابزار زندگی مانند حمام، آشپزخانه و اتاق خواب به صورت مشترک در اختیار ساکنان قرار می گیرد ندارید، تلاش کنید تا قبل از آشنایی و آگاهی کامل از چند و چون چنین مکانی، از رزرو آن خودداری کنید. مگر آن که به جز چنین محیط هایی، راهکاری موقت برای حل مشکلات پیش روی در زمینه اجاره محل اقامت در کشور مقصد نداشته باشید. بسیاری از دانشجویانی که بدون اطلاع قبلی یا با اغماض، نسبت به اجاره محل های اقامت مشترک اقدام می کنند، با هنجارهای فرهنگی و خانوادگی و مسائلی از این دست رو به رو می شوند که در بعضی موارد مجبورند بخاطر مشکلات پیش روی، قید ادامه تحصیل را بزنند یا به شهر و کشور دیگری منتقل شوند. خیلی از مسائل اروپا که از کشور خود به سادگی بر روی کاغذ بررسی و ارزیابی می کنید، در عمل می تواند به یک معضل بزرگ تبدیل شود. بنابراین موضوع اسکان و مسائل مرتبط با آن، قضیه کوچکی نیست، چرا که محبورید نیمی از وقت خود در یک کشور بیگانه را در آن سپری کنید. همواره ارتباط با دانشجویان در حال تحصیل در کشور مقصد را برای رایزنی اطلاعاتی در نظر داشته باشید.

نکته ۳۸۷: خوابگاه های دانشجویی در اروپا، همیشه بهترین گزینه برای دانشجویان تازه وارد نیست. همواره از مسئولان دانشگاه، دانشجویان فعلی و فارغ التحصیلان قدیم، دوستان یا آشنایانی که تجربه بیش تری در این امور دارند را به عنوان مشاوران در نظر داشته باشید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

نکته ۳۸۸ : در صورتی که روادید دانشجویی را دریافت کردید و هنوز محل اقامت مطلوبی را پیدا نکرده اید، از پرتال های ارائه دهنده خدمات محل اقامت به دانشجویان در کشور مقصد راهنمایی بگیرید. این اطلاعات از طریق سایت های دانشگاهی و جست وجو در وب قابل دسترسی می باشد.

نکته ۳۸۹: معمولا قراردادهای اجاره مکان اقامت برای دانشجویان، نیازمند معرفی نامه از دانشگاه و پرداخت بیعانه می باشد. در صورتی که با چنین مواردی رو به رو شدید ،همواره از شرکت های رسمی و با استعلام از دانشگاه خود مبادرت به عقد قرارداد نمایید.

نکته ۳۹۰: از برقراری ارتباط و ارسال پول به سایت ها و شرکت هایی که شماره تماس و شماره ثبت و اطلاعات رسمی در اختیار شما قرار نمی دهد و تنها در موتورهای جست وجو آن ها را مشاهده کردید، خودداری نمایید. صحت اطلاعات را میتوانید از دانشگاه ها و مراکز رسمی کشور مقصد استعلام کنید.

نکته ۳۹۱: قراردادهای اجاره برای دانشجویان، معمولا بر اساس یک ترم تحصیلی صادر می شود و پس از آن قابل تمدید یا کنسل شدن می باشد. این شرایط را در عقد قرارداد به خوبی بررسی کنید تا بر اساس مقتضیات زمانی و مکانی و تحصیلی خود، بتوانید نسبت به مدیریت قرارداد محل اقامت خود اقدام کنید.

نکته ۳۹۲: در صورتی که فرد اجاره دهنده، اطلاعات شماره حساب یا موضوعات خصوصی شما را برای ثبت در قرارداد درخواست کرد، از این کار خودداری کنید و موارد را به پلیس یا دانشگاه خود اطلاع دهید.

نکته ۳۹۳: همواره رونوشت نامه پذیرش تحصیلی و قرارداد اجاره محل سکونت را که حاوی اطلاعات اجاره دهنده می باشد را به همراه داشته باشید تا در صورت درخواست پلیس مرزی، ارائه دهید.

نکته ۳۹۴: هیچ گاه به واسطه آن که فلان دوست و آشنا و فلان شخص چه حقیقی یا حقوقی، قول یا توصیه هایی به شما جهت اعطای محل اقامت با بودجه و شرایط مورد نظر شما داده است، کشور خود را به مقصد مکانی نامعلوم ترک نکنید. در کشور بیگانه فقط بر روی داشته ها و امکانات مستند و مستدل خود حساب باز کنید و سرنوشت و وقت خود را به مجهولات و مسائل غیر واضح نسپارید. سعی کنید یادبگیرید که همه چیز را مکتوب در اختیار داشته باشید تا بتوانید همه جا به آن استناد منطقی بکنید و حق با شما باشد. اجاره نامه رسمی مکتوب، میتواند راه حل خوبی باشد.

نکته ۳۹۵: اگر دانشگاه یا موسسه ای که قصد ادامه تحصیل در آن را دارید، به هیچ عنوان مکان خالی برای اجاره دادن به شما در اختیار ندارد، از دانشگاه بخواهید که نام شما در فهرست انتظار ثبت کند و شماره ثبت را به شما اعلام کند. معمولا شروع ترم تحصیلی در پاییز هر سال، به دلیل ترافیک بالای دانشجو و کمبود مکان اقامت، فرصت زیادی برای رزرو محل مناسب وجود ندارد. اما در ترم های دوم یا سوم، این امکان در دسترس تر خواهد بود. این نکته را فراموش نکنید.

نکته ۳۹۶: اگر به هر دلیلی مجبور شدید از طریق شرکت ها و موسسات رسمی اجاره دهنده مکان اقامت در اروپا، نسبت به اجاره مکانی مشترک ۶ به دیگران اقدام کنید، حتی الامکان سعی کنید این مکان یک مکان دانشجویی باشد، نزدیک به دانشگاه باشد و از همه مهم تر، از شما خواسته نشود که حداقل برای یکسال این مکان را اجاره کنید و برای کنسل کردن آن هزینه گزافی پرداخت کنید.

نکته ۳۹۷: حتی الامکان تلاش کنید با دوستان و افرادی که در شهر و منطقه خود با آن ها آشنایی دارید و مانند شما قصد عزیمت به شهر خاصی در فلان کشور اروپایی دارند، محل اقامت مشترک بگیرید.

نکته ۳۹۸: نزدیک بودن محل اقامت به دانشگاه حداقل مزیتی که دارد آن است که شما می توانید در هزینه های حمل و نقل خود که بعضا در برخی از کشورهای غربی بسیار گران است، صرفه جویی کنید. در کشورهای اسکاندیناوی که طول روز بسیار کم است و شما محبور هستید وقتی هوا تاریک است به دانشگاه بروید و وقتی هوا تاریک است از دانشگاه برگردید، آن هم زیر برف و باران، نزدیک بودن محل اسکان به دانشگاه یک مزیت بزرگ تلقی می شود.

نکته ۳۹۹: همواره بخش های فرهنگی و علمی سفارتخانه های جمهوری اسلامی در کشورهای اروپایی می تواند یک مشاور خوب برای دانشجویان ایرانی باشد. اطلاعات مربوط را از سایت های سفارتخانه ای ایران در کشورهایی اروپایی دریافت کنید. mfa.gov.ir یک راهنمای خوب است.

نکته ۴۰۰: پایگاه هایی مانند اراس میت ۷ ، کاساسواپ ۸ و کمپس یوروپ ۹ از جمله سایت های هستند که برای دسترسی به شمار گسترده ای از فرصت های اقامت در این قاره، می تواند مورد استفاده متقاضیان قرار بگیرد.

چگونه دانشجویان ایرانی در اروپا، محل اقامت پیدا کنند؟

نکته ۴۰۱: همواره مراکز اقامتی اصلی و معتبر که جهت اسکان دانشجویان در اروپا فعالیت می کنند، در اینترنت و به خصوص شبکه های اجتماعی دارای صفحه اختصاصی هستند که می توانید از خدمات اطلاع رسانی، آشنایی با دانشجویانی که در این صفحات عضو هستند و تبادل اطلاعات با فعالان در این صفحه استفاده کنید. هم چنین ارتباط مستقیم و آنلاین با مسئولان مراکز اقامتی بعضا از طریق شبکه های اجتماعی، وبلاگ ها و نرم افزارهای ارتباطی مانند یاهو واسکایپ و حتی تلگرام و اینستاگرام، سریع تر و راحت از شیوه های سنتی می باشد.

نکته ۴۰۲: یکی از بهترین راه های دریافت اطلاعات موثق و مناسب درباره فرصت های اقامتی برای دانشجویان یک دانشگاه، رایزنی و تبادل اطلاعات با انجمن ها و گروه های علمی و غیر علمی دانشجویی در دانشگاه ها می باشد که محفل خوبی برای آشنایی با دانشجویان از کشورهای مختلف با یکدیگر است. فهرست چنین انجمن ها و گروه هایی را از مسئولان دانشگاه مقصد سوال کنید و با آنان در ارتباط باشید. بخش international associations معمولا در سایت های دانشگاه های خارج از کشور برای معرفی انجمن های مختلف دانشجویان ملیت های مختلف،ارائه میشود که منبع اطلاعاتی و ارتباطی بسیار عالی برای شما می باشد.

نکته ۴۰۳: اگر قصد تقویت زبان خود در کشور مقصد را دارید یا دوست دارید در یک محیط خانوادگی، فرهنگ و رسوم و زبان یک کشور را بهتر درک کنید، تلاش کنید تا با همکاری دانشگاه، نسبت به اقامت در محل های تایید شده ای که برای زندگی دانشجویی با خانواده ها ۱۰ در نظر گرفته شده است اقدام کنید. این مکان اگر کمی نسبت به مکان های دیگر اقامتی برای دانشجو گران تر باشد، اما فواید بسیار زیادی را می تواند برای علاقمندان به همراه داشته باشد و شما را از تنهایی و زندگی با دانشچویان مجرد کثیف یا بی فرهنگ !! در امان بگذارد.

نکته ۴۰۴: در انتخاب محل اقامت سعی کنید تا هزینه های برق و آب و و گاز، روی اجاره بها لحاظ شده باشد تا در کشورهای سردسیر، نسبت به مصرف برق و گاز، متحمل هزینه های زیاد نشوید. هم چنین در برخی از کشورها، هزینه دریافت اشتراک اینترنت، برای فقط یک ماه امکان پذیر نیست و در صورتی که مجبور به کنسل شدن اشتراک، قبل از پایان اعتبار آن بشوید، مجبور هستید هزینه گزافی پرداخت کنید یا اشتراک خودرا به فرد دیگری واگذار کنید. به این موضوع جهت دریافت اشتراک اینترنت برای مکان اقامت خود توجه کنید.

نکته ۴۰۵: حتما قبل از اجاره یک محل برای سکونت موقت یا بلند مدت در هر نقطه اروپا، از طریق پست الکترونیک یا سایت اینترنتی، تصاویر و اطلاعات مکتوب از نظر وضعیت گرمایش، سرمایش، چیدمان اتاق ها، لوازمی که در اختیار دارد و نشانی پستی آن و دسترسی مربوطه به مراکز مختلف شهر، را کسب کنید. نگاه بلند مدت به محل سکونت داشته باشید و تلاش کنید مکانی را برای چند ماه اول که هنوز آگاهی چندانی نسبت به شهر محل سکونت ندارید، انتخاب کنید که دسترسی محلی مطلوب و قابلیت های اسکان مورد نظر شما را حتی اگر کمی گران است، داشته باشد.

۱- Master card

۲- Visacard

۳- Arrival time

۴- Cancelation charge

۵- Free cancelation

۶- Shared apartment

۷- http://www.erasmate.com

۸- http://www.casaswap.com

۹- http://www.campuseuropae.org/en

۱۰- Homestay residence
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج