۲۰۶۱۰
۷۰ نظر
۶۴۹۱
۷۰ نظر
۶۴۹۱
پ

هنرمندان محبوب شما می گویند

بهترين فيلمي كه در عمرم ديده‌ام ‌!

تا به حال به این فكر كرده‌ايد كه بهترين فيلمي كه از سينماي ايران در طول سال‌ها ديده‌ايد، كدام فيلم بوده است؟ فيلمي كه در عين لذت بردن از ديدنش رهاوردي هم براي‌تان داشته و چيزي به اندوخته‌هاي‌تان اضافه كرده باشد.

بهترين فيلمي كه در عمرم ديده‌ام ‌!

تا به حال به این فكر كرده‌ايد كه بهترين فيلمي كه از سينماي ايران در طول سال‌ها ديده‌ايد، كدام فيلم بوده است؟ فيلمي كه در عين لذت بردن از ديدنش رهاوردي هم براي‌تان داشته و چيزي به اندوخته‌هاي‌تان اضافه كرده باشد. واقعيت اين است كه تعداد فيلم‌هاي خوبي كه در اين سال‌ها ساخته شده آنقدر زياد است كه انتخاب از بين‌شان كار مشكلي است اما بدون شك همه ما فيلمي را ديده‌ايم كه هرچقدر هم بگذرد از خاطرمان نمي‌رود ولي فكر مي‌كنيد بهترين فيلم از نظر اهالي سينما كدام است و چقدر در اين زمينه توافق نظر دارند؟ اين 2‌صفحه را در اين شماره به داوري اين دوستان گذاشته‌ايم تا بشنويم بهترين سينماي ايران از ديدگاه شان كدام است.


بهترين فيلمي كه در عمرم ديده‌ام ‌!

اشكان خطيبي

برترین ها: تا قبل از «جدايي نادر از سيمين» فيلم «لاك‌پشت‌ها‌ هم پرواز مي‌كنند» بهمن قبادي را خيلي دوست داشتم و امروز با يك اختلاف نسبي به‌نظرم فيلم «جدايي نادر از سيمين» اصغر فرهادي فيلم خوب و كاملي است و به معناي واقعي كلمه سينماست‌؛ چه از نظر كارگرداني، چه از نظر دكوپاژ، بازي‌ها و... . فيلم آقاي قبادي هم به‌نظرم همين طور است، مضاف بر اين‌كه نمي‌توان اين اثر را در حيطه ژانر سينماي تجربي قرار داد زيرا به‌نظرم دراماتيك است.


بهترين فيلمي كه در عمرم ديده‌ام ‌!

حميدرضا پگاه

من فيلم‌هاي «طلا و مس» همايون اسعديان، «ليلا»‌ داريوش مهرجويي، «سفر به چذابه» مرحوم رسول ملاقلي‌پور و «شب‌هاي روشن» فرزاد موتمن را خيلي دوست داشتم و توانستم ارتباط خوبي با آن‌ها برقرار كنم. فيلم‌هايي كه با ديدن‌شان اذيت نشدم و خوب در ذهنم باقي مانده‌اند. فكر مي‌كنم مجموع شرايط متن، كارگرداني، بازيگري و... در كنار هم باعث شدند اين آثار موفق باشند.


بهترين فيلمي كه در عمرم ديده‌ام ‌!

نگار فروزنده

موفقيت معاني مختلفي دارد. به عقيده من فيلمي را مي‌توان فيلم موفق دانست كه بتواند با مخاطب خودش ارتباط خوبي برقرار كند و پر مخاطب باشد و مردم از ديدنش لذت ببرند. من به آثار داريوش مهرجويي خيلي علاقه‌مندم و سينما و نوع نگاهش را دوست دارم. آثاري كه توانستند نام ايران را در مجامع بين‌المللي مطرح كنند. فكر مي‌كنم داريوش مهرجويي و گروهي كه با او كار مي‌كنند براي كاري كه انجام مي‌دهند زحمت فراواني مي‌كشند و به همين دليل هم در نهايت اثر خوب و دوست‌داشتني‌ را به مخاطب ارائه مي‌كنند.


بهترين فيلمي كه در عمرم ديده‌ام ‌!

سولماز غني

در حال حاضر فقط نسبت به فيلم‌هايي كه در سال‌هاي اخير ساخته شده حضور ذهن دارم و فكر مي‌كنم فيلم «درباره الي...» اصغر فرهادي يكي از بهترين‌هاي اين سال‌ها بوده. به‌دليل اين‌كه هم قصه خوبي داشت و هم كارگرداني و هم بازي بازيگران اين اثر فوق‌العاده بودند. «درباره الي...»، اتفاق نويي در سينماي ايران به حساب مي‌آيد و همين نو بودن باعث ايجاد فصل جديدي در سينماي ايران شده است.


بهترين فيلمي كه در عمرم ديده‌ام ‌!

مارال فرجاد

فيلم «مادر» مرحوم علي حاتمي به خاطر تصويرهايي كه از روابط انسان‌ها و شخصيت‌ها نشان مي‌دهد، از بهترين‌هاي سينماي ايران در اين سال‌ها به شمار مي‌رود.او در اين فيلم اصالت ايراني و فضاي زندگي ايراني و همچنين حس تنگاتنگي كه بين افراد يك خانواده مي‌تواند وجود داشته باشد را خيلي زيبا به تصوير كشيده است. اين موضوع در فيلم‌هاي بسياري نشان داده شده اما آنچه اين اثر را متمايز مي‌كند زيبا به تصوير كشيدن آن است. «مادر» يك نماد خوب از فيلم ايراني است.


بهترين فيلمي كه در عمرم ديده‌ام ‌!

يكتا ناصر

انتخاب خيلي سختي است و نمي‌توانم نام يك فيلم را بياورم اما در كل به‌نظرم آقاي داريوش مهرجويي ثابت كرده‌اند كه كارگردان خوبي هستند؛ حال ممكن است بعضي از آثارشان شاخص‌تر و برخي ديگر از كيفيت پايين تري برخوردار باشند.


بهترين فيلمي كه در عمرم ديده‌ام ‌!

لادن طباطبايي

در اين ۳۳سالي كه از پيروي انقلاب مي‌گذرد به‌نظرم فيلم‌هاي خيلي خوب و فراواني در سينماي ايران ساخته شده‌اند. به همين دليل پاسخ دادن به اين سوال كمي مشكل است اما آنچه به‌طور شاخص در ذهنم باقي مانده فيلم «باشو غريبه كوچك» ساخته بهرام بيضايي است.


بهترين فيلمي كه در عمرم ديده‌ام ‌!

مهدي كرم پور

مجموعه كارهاي آقاي داريوش مهرجويي را از زمان بعد از انقلاب مي‌توانم بگويم كه آثار خوبي هستند؛ هامون، پري، سارا، ليلا، درخت گلابي و... به‌نظرم كارگرداني حرفه‌اي، يك روح زندگي، ميزانس‌هاي درست و ارتباط خوبي كه آثار اين كارگردان با مردم برقرار مي‌كند، مي‌تواند از جمله دلايل موفقيت آثار او به شمار برود.


بهترين فيلمي كه در عمرم ديده‌ام ‌!

مريم خدارحمي

من كارهاي اصغر فرهادي را خيلي دوست دارم و فكر مي‌كنم موضوعاتي كه انتخاب مي‌كند، موضوعات جالبي هستند. فيلم «درباره الي...» را خيلي دوست داشتم به‌دليل اين‌كه بازيگران اين فيلم بازي نمي‌كنند و كارشان زندگي كردن حين فيلم است. رئاليته‌اي كه در كارهاي آقاي فرهادي وجود دارد را خيلي دوست دارم. در كنار همه اين‌ها كارهاي اصغر فرهادي تايمينگ خيلي خوبي دارند و مخاطب هنگام تماشاي فيلم‌هاي او احساس خستگي نمي‌كند؛ مسئله‌اي كه در فيلم‌هاي ايراني كمتر ديده مي‌شود .


بهترين فيلمي كه در عمرم ديده‌ام ‌!

رزيتا غفاري

انتخاب خيلي مشكلي است اما فكر مي‌كنم بهترين و كامل‌ترين فيلمي كه در اين سال‌ها ساخته شده، فيلم «مادر» مرحوم علي حاتمي است، زيرا از همه نظر به‌نظرم اثر خوبي است؛ كارگرداني، فيلمنامه، بازيگري، طراحي صحنه، لباس، گريم، نور و....


بهترين فيلمي كه در عمرم ديده‌ام ‌!

نيما شاهرخ‌شاهي

به‌نظرم فيلم «جدايي نادر از سيمين» بهترين فيلمي است كه در اين سال‌هاي اخير ساخته شده، به‌دليل اين‌كه اين اثر، قصه و داستان دارد. امروز سينماي دنيا، سينماي قصه‌گوست و ديگر از دوره آثاري مانند «لاك‌پشت‌ها هم پرواز مي‌كنند» با اين‌كه فيلم‌هاي خوبي هستند، گذشته و ديگر اين جنس فيلم‌ها جايزه نمي‌گيرند. همه در اين روزها به‌دنبال آثاري هستند كه قصه‌گو باشند و مي‌بينيم كه فيلم «جدايي نادر از سيمين» به دليل اين خصوصيتي كه دارد چقدر جايزه گرفته است.


بهترين فيلمي كه در عمرم ديده‌ام ‌!

كمند اميرسليماني

از بعد از انقلاب تا به امروز فيلم‌هاي خوب فراواني ساخته شده است و انتخاب يكي از آن‌ها واقعا كار مشكلي است اما فيلمي كه در زمان خودش تاثير زيادي روي من گذاشت فيلم «نرگس» بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مائده

      فقط درباره ی الی...

      فقط فرهادی..

      :)

      پاسخ ها

      • سید روح الله

        حیف بازیگرا با این فیلم نامه های آشغال و کلیشه ای

    • X

      میم مثل مادر.قلب یخی.اخراجی ها.دموکراسی توروز روشن.به نام پدر

    • سميرا

      "بيد مجنون" با بازي فوق العاده و تاثير گذار بهترين بازيگر مرد ايران "پرويز پرستويي"

    • بدون نام

      به نظر من فیلم های طلا و مس بهترین فیلمیه که دیدم

    • وحید

      کی از شما پرسید سریع خودتونو گزینه کردیدددددددددددددددددددددد

    • حمید

      پاتو رو زمین نزار و محاکمه و آکواریم همینطور میم مثل مادر

      پاسخ ها

      • سید روح الله

        مگه فیلم خوب ایرانی هم داریم؟همش آشغال و کلیشه ای

    • محمد

      درباره الی و من مادر هستم و خون بازی وطلا و مس

    • رامین

      مهمان مامان، خیلی دور خیلی نزدیک، اینجابدون من، آژانس شیشه ای، وقتی همه خواب بودند

    • شاپرک

      همین الان فیلم من مادر هستم رو دیدم ... به قددریییی گریه کردم و روم تاثیر گذاشت که نگو ... عاااالی بود عاااالی

    • سامی

      به نظر من فیلم باشو غریبه کوچک و ارتفاع پست عالیییییییییییییییی بودن

      پاسخ ها

      • سید روح الله

        مگه فیلم ایرانی خوب هم داریم؟همش کلیشه ای و آشغال

    • غزاله

      بهترين فيلمايى که ديدم:دختران انتظار،شيدا،قرمز،متولد ماه مهروهر چيز ديگه اى که پارسا پيروزفر يا محمد رضا فروتن توش بازى کرده باشن.
      فيلم چهل سالگى و اشک سرما هم محشر بود.

      پاسخ ها

      • rouhollah

        مگه فیلم ایرانی خوب هم داریم؟همش کلیشه ای و آشغال

      • مهسا

        آفرین چقدر باهم هم نظریم پارسا پیروزفر محشر بازی می کرد حیف کنار کشید من خودم شیدا رو 300بار دیدم عالی تر از شیدا فیلمی پیدا نمی شه

    • زهره

      فیلم قصه پریا خیلی زیبا بود رسوایی دل خون....

    • ho3ein

      فقط رسوایی و به رنگ ارغوان

    • بدون نام

      خیلی دور خیلی نزدیک،طلا و مس،درباره الی

      پاسخ ها

      • at

        واقعا!!!

    • صدف

      فقط دلداده

    • بی نام

      سلام من فکرمیکنم ایران تونسته با این ازادی کم فیلمای خوبی بسازه ولی هنوز خیلی راهه برای رسیدن به بهترین ها به نظر من ما قابلیت این رو داریم که تو جهان شناخته بشیم چون کارگردان و بازیگرای خوبی داریم و امیدوارم فیلم های که پوچ که به سود برخی ها ساخته میشه دورش تمام بشه و بتونیم واقعا خودمونو به دنیا معرفی کنیم

    • دنیا

      فیلم اتش بس و پریا خیلی جالبه

    • رضا

      من زیاد فیلم نمیبینم ولی از بین فیلمایی که دیدم اینا رو دوس داشتم:
      جدایی نادر از سیمین، درباره الی، اینجا بدون من، خیلی دور خیلی نزدیک، حوض نقاشی، تنها دو بار زندگی می کنیم، پل چوبی

    • علی جون

      هیس دخترها فریاد نمیزنند و درباره الی و جدایی نادر از سیمین.

    • ادرینا

      عشق

    • فرهاد

      به نظر من فیلم سنتوری قشنگ تر فیلم ایرانی بود دیدم و فکر کنم تا الان هزار بار شده که دیدمش

    • alireza

      چندمترمکعب عشق_درباره الی_ضیافت_رخ دیوانه

    • بدون نام

      شیار143 - ابدویک روز -هیس دخترها فریاد نمیزنند - مارمولک

    • بدون نام

      زن ها فرشته اند یک حبه قند ابد و یک روز

    • الیکا

      اسب سفید پادشاه-رخ دیوانه-نهنگ عنبر-دوران عاشقی

    • مینو

      کوچه بی نام- زندگی خصوصی

    • ممد

      من همه فیلم های سینمایی رو نگاه کردم به نظر من سینمای ایران خیلی خیلی ضعیفه ادم که فیلم های خارجی رو نگاه میکنه مثل فیلم های اقای سیلوستر استالونه یا بقیه که به فیلم حداقل چهارصد میلیون خرج میکنن از فیلم های ایرانی متنفر میشه.چی بشه یعنی نصف فیلم دخترا سیگار میکشن نصفش طلاقه که هیچ پیام اخلاقی هم نداره.بی معنی ترین فیلم های سینمایی واسه ایرانه که نه موضوع درست و حسابی دارن و نه پولی واسه فیلم خرج میکنن بازیگر هارو هم که واسه پول کم تر دادن کلا از جوب ها میارن.خارجی ها واسه فیلم بازی کردن میرن میلیارد میلیارد خرج میکنن بعد شما هزار تومن هم خرج فیلم نمیکنین انتظار دارین مردم بیان فیلم های مزخرفتون رو تو سینما ببینن.وسلام

      پاسخ ها

      • فاطمه

        حرف شما کاملا درسته ولی خودتون جواب خودتون رو دادید کشورهای خارجی میلیاردی برای فیلمهایشان هزینه میکنن بپس نتیجه ی میلیاردی هم میگیرند و البته من هم بیشتر فیلم خارجی دیدم تا ایرانی ولی فیلم های شاخص ایرانی هم دیده هم از حق نگذریم پیام های غیر اخلاقی فیلم های خارجی خیلی خیلی خیلی بیشتر است و شما لطفا نظرتون رو نسبت به فیلم های ایرانی بنا به خرجی که شده بگید مطمئنا نظرتون با انصافتر میشه

    • رمیسا

      به نظر من شاهزاده ی روم واخراجی هاست

    • شیده

      فقط فیلمهای:
      1-ابد و یک روز
      2-درباره ی الی
      3-بید مجنون
      4-چهارشنبه سوری
      5-بی پولی
      6-ذختری با کفش های کتانی
      7-بچه های آسمان
      8-رنگ خدا
      9-آواز گنجشک ها
      10-روسری آبی

    • رها

      فقط سوپراستار

      پاسخ ها

      • amin

        گل گفتی موافقم

    • اذر

      فقط و فقط رخ دیوانه ... اگه نبینید از دستتون رفته (!!!)

    • لیلا

      به نظر من فیلم بارکد پدر ان دیگری و نهنگ عنبر بهترین فیلم هایی هستن که تا به حال دیدم

    • مهرانه

      آژانس شیشه ای. شیار143.سفر به چزابه.-درباره ی الی-یه حبه قند-بید مجنون-مادر-حوض نقاشی-دختری با کفش های کتانی
      بچه های آسمان-آواز گنجشک ها-و....

    • روزبه

      فیلم نقاب بهترین فیلم بعد از انقلاب به شمار میاد . واقعا داستان جالبی داشت و خوش ساخت و اروپایی بود

    • پوریاا

      پیتزا مخلوط بهترین

    • پوریاا

      پیتزا مخلوط بهترین

    • محمد

      بنظر من اونا که از فیلمایی نظیر اخراجی ها و نهنگاینجور عنبر و اینجور اراجیف خوششان میاد کلا تعطیلن، برن تام و جری ببینن بیشتر میخندن، ولی درباره الی ، اینجا بدون من ، مادر ، جدایی نادر از سیمین، هیس، من مادر هستم هر کدوم از یه لحاظایی عالی اند در درجه بعد من مادر هستم و حوض نقاشی و بارکد ،البته اینا یه ضعفهایی دارن

    • محم

      فیلم سنتوری خیلی رمانتیک

    • محسن

      قطعا مارمولک بهترینه.

    • سارا

      منم معتقدم سینمای ما واقعا ضعیفه و از آثار خارجی به مراتب عقب تره...!
      با این حال فیلم مارمولک رو دوست داشتم...

    • مجید

      فیلم دربند و سر به مهر هم فوق العاده بودن، مخصوصا اولی

    • ماهان

      درباره الی...ابد و یک روز...سنتوری...جدایی نادر از سیمین

    • فرشته

      ابد و یک روز....درباره ی الی...میم مثل مادر...فروشنده...رویای خیس

    • عليرضا رضايي نسب

      از من ميشنويد حتما حتما كارهاي استاد ايرج قادري دنبال كنيد مخصوصا فيلمهاي دهه ٨٠به بعدش
      نام نميبرم كدوم فيلمها يعني همشونو ببينيد حتما

    • agha

      ابدو يك روز با تفسيرش

    • agha

      ابدو يك روز با تفسيرش

    • شهاب

      بی پولی رو صدبار دیدم ؛مارمولک رو پنجاه بار؛
      درام هم سنتوری ؛درباره الی؛

    • رضا

      50 کیلو آلبالو فیلم محشریه البته نهنگ عنبر و فروشنده هم خوب بودند فعلا فقط این سه تا ...

    • اسعدی

      فروشنده ولاک قرمز وابد ویک روز و360درجه وپدری از آن دیگری...خوب بودن

    • بدون نام

      بارکد. نهنگ عنبر بادیگارد اسمان محبوب بیداری باج آتیش بازی پدر آن دیگری کفش هایم کو اینا خوب بودن

    • مهدی

      سلام من دنبال یه فیلم سینمایی قشنگ و البته خارجی میگردم ک محشر باشه انیمیشن و فیلم بودنش هم فرقی نمیکنه اگ میدونید بهم بگید مرسی

    • سلمان

      به نظر من فیلم زولیوس سزار ر و ببین هم تاریخی وواقعیه هم از جهات دیگه فوق العادست

    • javad

      فیلم بارکد از نظر من بهترینه

    • هادی

      سلام و عرض ادب خدمت تمامی دوستان ، به نظر من " خط ویژه "
      فیلمی فوق العاده زیبا و رساننده ی نوعی هنجار ها ی اخلاقی جامعه امروزی است ببینید ضرر نمی کنید شاید نظرتون درباره کیفیفت فیلم های ایرانی عوض شد !

    • sana

      هیس دخترها فریاد نمیزنند، برف روی کاج ها، درباره الی، پرسه در مه

    • فرهاد

      پرسه در مه از بهرام توكلي بهترين فيلم تاريخ سينماي ايرانه

    • محمد

      معمایی:
      رخ دیوانه - هیس دخترها فریاد نمی زنند - نقاب
      طنز :
      مارمولک - رسوایی - اخراجیها1

    • امین م

      بنظر من تعدادی ازفیلمهای ایرانی نسبت به هزینه که شده بدنست قابل قبوله ولی خیلی ازفیلمها باعث تاسفه. اصلاچرادرست میکنن مگرمجبورشون میکنن بگین شمارابه خدازحمتنکشید.بروبداستراحت کنید

    • بهار

      فیلمهای خانم تهیمینه میلانی به نظر من بسیار زیبا هستند مثل :
      واکنش پنجم،دو زن،زن زیادی،تسویه حساب،آتش بس،یکی از ما دو نفر،سوپر استار
      همچنین فیلم پنج ستاره به کارگردانی خانم مهشید افشار زاده و فیلم هیس دخترها فریاد نمی زنند به نظر من از بهترین فیلمهای سینمای ایران میباشد

    • تران

      فقط فیلم های بارکد, سنتوری, کارناوال مرگ, عصر یخبندان, بی پولی
      آتش بس ,آواز قو, یکی از ما دونفر , شمعی در باد,حکایت عاشقی تقاطع, پل چوبی,شور عشق ,رز زرد و خون بازی بهرامی ها رای بدن

    • ابراهیم

      باسلام خدمت عزیزان ببینید سینما یک صنعت مثل سایر صنایع دیگر وما در کشوری زندگی میکنیم که از نظر صنعتی کشورانچنان پیشرفته ای نیستیم وتمام نگاهمان به درآمدهای نفتی میباشد ماهمانطور که درصنایع دیگر ی همچون خودرو سازی ازدنیا عقب هستیم از نظر صنعت سینما هم عقب هستیم دوستان سینما هنر صنعت ورسانه است که ما هیچکدامش نداریم .

    • مهسا

      فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط فقط شیدا شیدا شیدا شیدا شیدا شیدا شیدا شیدا شیدا شیدا شیدا شیدا شیدا شیدا شیدا شیدا شیدا شیدا شیدا شیدا شیدا شیدا شیدا شیدا شیدا شیدا شیدا شیدا شیدا شیدا شیدا شیدا شیدا شیدا شیدا شیدا شیدا شیدا شیدا شیدا شیدا شیدا شیدا شیدا شیدا شیدا شیدا شیدا شیدا شیدا شیدا شیدا شیدا شیدا شیدا شیدا شیدا شیدا شیدا شیدا شیدا شیدا شیدا شیدا شیدا شیدا شیدا شیدا شیدا شیدا شیدا شیدا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج