جاباما
۲۰۶۳۶۸
۲ نظر
۵۱۳۷
۲ نظر
۵۱۳۷
پ

با انواع شکلات آشنا شوید

امروزه انواع مختلفی از شکلات وجود دارد: تخته ای، بیسکویتی، کیکی، بستنی و خیلی چیزهای دیگر، اما درست مثل همه شکلات ها، زندگی آنها هم از یک نیام پر از دانه آغاز شده است.

با انواع شکلات آشنا شوید





مجله همشهری دانستنیها: امروزه انواع مختلفی از شکلات وجود دارد: تخته ای، بیسکویتی، کیکی، بستنی و خیلی چیزهای دیگر، اما درست مثل همه شکلات ها، زندگی آنها هم از یک نیام پر از دانه آغاز شده است.

شکلات سیاه

شکلات سیاه، مخلوط کاکائو با شکر و مقداری کره ذوب شده کاکائوست. این مواد را خوب آرد می کنند و سپس درون دستگاه شکلات ساز می ریزند. در آنجا غلتک ها شکلات را نرم و صاف می کنند. سپس شکلات در فرآیندی به نام «بازپخت»، سرد می شود و بافت دلخواه را به آن می دهند.

با انواع شکلات آشنا شوید

شکلات شیری

برای درست کردن شکلات شیری، شیر و شکلات را در هم می ریزند و گرما می دهند، چنان که بیشتر این مایع تخبیر شود این شیر غلیظ را با کاکائو مخلوط و خشک می کنند تا به صورت ترکیبی تُرد درآید. سپس آردش کرده و با کره کاکائو مخلوط می کنند (معمولا آن را با روغن نباتی رقیق هم می کنند). بعد از اضافه کردن طعم دهنده ای مثل وانیل، شکلات شیری پخته و سرد می شود.

با انواع شکلات آشنا شوید

روکش شکلاتی

شکلات برای روکش بیسکویت، بستنی و کیک هم مصرف می شود؛ آن را روی این مواد می پاشند یا آنها را درون مایع شکلات غوطه ور می کنند.

با انواع شکلات آشنا شوید

شکلات سفید

شکلات سفید شامل شکر، شیر و کره کاکائو است، اما ماده اصلی کاکائو را ندارد. بنابراین از نظر مردم شکلات واقعی نیست. در ترکیب این شکلات مقداری روغن نباتی و گاه روغن حیوانی نیز وجود دارد. بنابراین کالری اش بالاست و باید به پی آمدهای مصرف آن توجه داشت.

با انواع شکلات آشنا شوید

شکلات تخته ای

بسیاری از شکلات های تخته ای هنوز در قالب درست می شوند، فقط امروزه قالب ها را با دستگاه پر می کنند. بعضی از دستگاه ها می توانند بیش از هزار قالب در دقیقه بریزند و طبیعتا به همین تعداد شکلات تخته ای تولید کنند! مغزها، کارامل و دیگر افزودنی ها را نیز در فرآیند قالب ریزی می توان اضافه کرد. سپس تخته های شکلات از داخل تونل سردکننده رد می شوند تا شکلات سفت تر شود.

با انواع شکلات آشنا شوید

شکلات های شکلکی

شکل های شکلات مثل تخم مرغ، خرگوش و... نیز با قالب ساخته می شود. برای شکل های توخالی، شکلات را به درون قالب می پاشند، سپس آن را تکان می دهند تا به طور مساوی همه طرف را بپوشاند. این شکلات ها نیز ممکن است همراه با مغزها، کارامل و دیگر افزودنی ها تولید شود.

با انواع شکلات آشنا شوید

سس شکلات

در کشور مکزیک که درخت کاکائو نخستین بار در آنجا کشف شد، سس تند شکلات یک خوراکی محبوب است. به این سس «موله پوبلانو» می گویند که از شکلات خالص درست می شود و اغلب آن را با جوجه یا بوقلمون می خورند.

با انواع شکلات آشنا شوید
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      واااای من عاشق شکلاتم .....

      پاسخ ها

      • sara

        برعکس من از شکلات و پاستیل و شیرینی بدم میاد.فقط بستنی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج