۲۰۶۶۶۲
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

ماجرای جالب مافیا و آزادراه ۵۰ ساله

مقامات ایتالیایی می‌گویند که آزادراه ۴۴۳ کیلومتری سالرنو به رجیو کالابریا بالاخره سال آینده تکمیل خواهد شد. مدیریت غلط، تاخیرهای بی‌جا و فساد عامل به تعویق افتادن این پروژه بوده است.

فرادید: مقامات ایتالیایی می‌گویند که آزادراه ۴۴۳ کیلومتری سالرنو به رجیو کالابریا بالاخره سال آینده تکمیل خواهد شد. مدیریت غلط، تاخیرهای بی‌جا و فساد عامل به تعویق افتادن این پروژه بوده است.

به گزارش ایندیپندنت، به سال ۱۹۶۶ می‌رویم. زمانی که لونار ۹ به عنوان اولین فضاپیما روی کره ماه نشست و انگلستان قهرمان جام جهانی شد. ایتالیا هم در همان سال فاز اول این آزادراه را شروع کرد. حالا نزدیک به پنجاه سال از آن روز می‌گذرد. کاوش‌‌های فضایی بسیار پیشرفته‌تر شده و انگلستان هم به چندین موفقیت دیگر دست پیدا کرده است، اما ایتالیا همچنان در حال ساخت این آزادراه است.

ماجرای جالب مافیا و آزادراه 50 ساله

این آزادراه از شهر سالرنو در جنوب ناپل شروع می‌شود و به مرکز استان کالابریا «رجیو» متصل می‌شود. شهر رجیو در پایین‌ترین نقطه ایتالیا است. این طرح نتوانست به دلایلی مانند فساد و رسوایی‌های مالی تکمیل شود. با این حال، نخست‌وزیر ایتالیا «ماتئو رِنزی» که کمر به مدرن کردن ایتالیا بسته اعلام کرد: «ما این آزادراه را به زودی افتتاح خواهیم کرد. تا آخر سال جاری میلادی، به همه بخش‌های ساخت‌وساز اعلام دستور تسریع انجام امور را صادر خواهیم کرد تا نهایتا در انتهای سال آینده میلادی تکمیل شود.»

ماجرای جالب مافیا و آزادراه 50 ساله

گفته می‌شود که نزدیک به سه هزار کارگر شبانه‌روز بر روی این پروژه کار می‌کنند. اما ساز و کار دلالی و مافیاییِ کار در ایتالیا نیم قرن این پروژه را به تعویق انداخته است. روزنامه جمهوری ایتالیا می‌نویسد: «همه ما می‌دانیم که تکمیل این پروژه در یک سال فقط با معجزه امکان‌پذیر است.» جی جی وِرالدی عضو اتحادیه کارگران ساختمانی در بخش کالابریا می‌گوید: «من تعجب می‌کنم که چگونه نخست وزیر گفت تا سال دیگر تمام می‌شود. به نظرم این حرف فقط جنبه تبلیغاتی داشت.»

ماجرای جالب مافیا و آزادراه 50 ساله
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • اشك

      آزاد راه تهران شمال !!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج