۲۰۶۷۵۰
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

افشای راز شلیک مرگبار به یک معلم در خاش

شلیک مرگبار به یک معلم در خاش، تروریستی نبوده و وی قربانی کینه‌توزی طایفه‌ای شده است.

روزنامه ایران: شلیک مرگبار به یک معلم در خاش، تروریستی نبوده و وی قربانی کینه‌توزی طایفه‌ای شده است.

مدیر کل اداره آموزش‌و‌پرورش استان سیستان و بلوچستان گفت: این حادثه یک درگیری طایفه‌ای بوده، اگرچه گروهک‌های تکفیری علاقه‌مندند این موضوع را به خود نسبت دهند.

«علیرضا نخعی» در خصوص حادثه تیر‌اندازی به خودرو یک معلم در خاش اظهار کرد: روز سه‌شنبه ۲۹ اردیبهشت خودرو پژوی «عبدالله شهرراز» در حالی که همراه با خانواده بودند به رگبار بسته شد و در این حادثه متأسفانه ایشان کشته شدند.

وی با تأکید بر اینکه همراهان این معلم هیچ آسیبی ندیدند و در سلامت کامل به سر می‌برند، گفت: این حادثه یک ترور از طرف گروهک‌های تکفیری و شیطانی نبوده است، اگر چه آنها علاقه‌مند هستند این حادثه را به خود نسبت دهند تا دیگران از وجود آنها احساس خطر کنند.

نخعی با تأکید بر اینکه این حادثه نشأت گرفته از یک درگیری طایفه‌ای بوده، بیان کرد: مأموران امنیتی به دنبال دستگیری عامل تیراندازی هستند، البته ما احساس خطر می‌کنیم چون این سبک درگیری‌ها امنیت اجتماعی را خدشه دار می‌کند. وی تأکید کرد: معلمی که کشته شده از بومیان استان بوده است و اگر هم به او گفته می‌شد به شهر دیگری برای خدمت برو این کار را نمی‌کرد، به همین دلیل افراد نباید از این جو به وجود آمده سوء‌استفاده کنند.

پیشتر در این استان درگیری مسلحانه منجر به قتل معلم‌ها شده بود. اگرچه حادثه اخیر ارتباطی با تروریست‌ها ندارد اما درماه‌های گذشته چند معلم از جمله عیسی شهرکی، جواد نوروزی، رضا سرگزی، کمال گمشادزهی، یک خانم معلم و... در سیستان و بلوچستان به دلیل حملات مسلحانه تروریستی و طایفه‌ای جان خود را از دست داده بودند. بر اساس آمارهای اعلام شده سیستان و بلوچستان از نظر فضای آموزشی رتبه آخر را در کشور دارد و به ازای هر دانش‌آموز سیستان و بلوچستانی، ۱/۳ متر فضای آموزشی وجود دارد.

این در حالی است که متوسط فضای آموزشی در کشور به ازای هر دانش‌آموز ۷/۴ متر مربع است. حمیدرضا کفاش معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش در خصوص تأمین امنیت معلمان در سیستان و بلوچستان پیشتر گفته بود که ما مسئول تعلیم و تربیت، تأمین معلم و فضاهای آموزشی هستیم اما تأمین امنیت آنها بر عهده مقامات محلی، استانداری و انتظامی است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج