۲۰۷۵۰۵
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

چگونه بعد از شکست، اعتماد دیگران را جلب کنید؟

اشتباه نکردن یکی از اتفاقات غیرقابل اجتناب بشری است اماعلاوه بر اینکه خود شخص از اشتباهی که مرتکب شده در عذاب است، اعتماد دیگران نیز تا اندازه ای نسبت به فرد خاطی کم می شود که این شرایط بیشتر از هرچیز دیگری برای افراد آزاردهنده است.

چگونه بعد از شکست، اعتماد دیگران را جلب کنید؟





مجله زندگی مثبت - ترجمه مریم سیفی: اشتباه نکردن یکی از اتفاقات غیرقابل اجتناب بشری است اماعلاوه بر اینکه خود شخص از اشتباهی که مرتکب شده در عذاب است، اعتماد دیگران نیز تا اندازه ای نسبت به فرد خاطی کم می شود که این شرایط بیشتر از هرچیز دیگری برای افراد آزاردهنده است. به همین دلیل فرد خاطی دنبال راهی برای جلب اعتماد در دیگران است تا این حس سرخوردگی خود را به نوعی از بین ببرد. گاهی افراد اعتماد به نفسشان را از دست می دهند و راهی جز عقب نشینی برای خود نمی بینند اما این انتخاب بدترین حالت ممکن است.

چگونه بعد از شکست، اعتماد دیگران را جلب کنید؟

اگر همه چیزتان را از دست دادید

فرض را بر این می گیریم که شما مرتکب اشتباه بزرگی شده اید و در نتیجه ثروت مادی و معنوی بزرگی را از دست داده اید. اولین و بهترین اقدام در این موقعیت پذیرفتن اشتباه خود است. راهی که در مقابل شما قرار دارد آنقدر مهم است که نباید به این آسانی از ادامه آن منصرف شوید. به جای سرزنش خود همین لحظه بایستید و به ادامه مسیر فکر کنید. افرادی که اشتباه خود را می پذیرند قابل قبول تر از کسانی هستند که از پذیرش اشتباه خود طفره می روند.

نمودار بکشید

بعد از پذیرفتن شکست از تمامی اتفاقاتی که در مسیر این اشتباه برایتان افتاده یک شرح خطی برای خودتان ایجاد کنید. درست مثل یک نمودار اتفاق ها را درست پشت سر هم بنویسید. شناخت بیشتر شما از دلایل اشتباهتان، به اصلاح شرایط موجود کمک زیادی خواهدکرد.

چگونه بعد از شکست، اعتماد دیگران را جلب کنید؟

رها کنید

شما شکست را پذیرفته و دلیل آن را هم به اندازه کافی موشکافی کرده اید. حالا فهمیده اید که چه چیزی را از دست داده اید و چه عاملی مسبب این اتفاق بوده است. درست همین لحظه، زمان فراموش کردن آن چیزی است که از دست داده اید. درس گرفتن از اشتباهات گذشته خوب است اما تمرکز کردن روی آنچه که از دست داده اید انرژی برای ادامه راه را از شما خواهدگرفت. درعوض سعی کنید دوباره از نو شروع کنید. بعضی از کارها تنها با یک بار امتحان کردن به سرانجام نمی رسد و لازم است گاهی ۲ بار یا شاید ده ها بار آن را تکرار کنید.

اطلاعاتتان را بالا ببرید

با شناختن نقاط ضعفتان حال نوبت این است که دامنه اطلاعاتتان را در زمینه ای که در آن دچار اشتباه شده اید افزایش دهید. هرچقدر مهارتتان را بیشتر کنید امکان اشتباه کردنتان کمتر خواهدشد. برای به دست آوردن اطلاعاتتان تنها به کتاب ها یا وب سایت ها مراجعه نکنید. خیلی خوب است که پای صحبت افرادی بنشینید که در حوزه فعالیت شما موفق شده اند یا حتی کسانی که شکست خورده اند. گاهی اوقات نصیحت های یک فرد شکست خورده خیلی بهتر از پیشنهادهای یک فرد موفق می تواند در احیای روحیه تان کمک موثری داشته باشد.

خودتان را نبازید

اگر می خواهید مانند یک فرد شکست خورده به شما نگاه نشود همواره تجربه ارزشمندی برای گفتن داشته باشید. اگر برایتان خیلی اهمیت دارد که اعضای خانواده تان یا دوستان نزدیکتان به شما اعتماد کنند و مانند یک فرد شکست خورده و ضعیف به شما نگاه نکنند، تجربیات درس هایی که از اشتباهتان گرفته اید را برایشان بازگو کنید و به این وسیله به آنها نشان دهید که دیگر آن اشتباهات را مجددا تکرار نخواهید کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج