۲۰۷۶۹۳
۵۱۲۱
۵۱۲۱
پ

فروشندگی و تجربه یک خرید خوب

زمانی که یک مشتری برای بار دوم به سراغ کسب و کار شما می آید از همان ابتدا انتظار دارد تا یاد و خاطره خرید قبلی مورد توجه فروشنده باشد. این مساله در کسب و کار بسیار اهمیت دارد و قطعا حق با مشتری است.

پول نیوز - مازیار دانیالی: یک خرید خوب برای مشتری چگونه تجربه ای خواهد بود؟ و یا به عبارت دیگر شما به عنوان یک مشتری، چه هنگام احساس یک خرید خوب را خواهید داشت؟ شاید اولین چیزی که به ذهن برسد خرید یک کالا یا خدمات با قیمتی مناسب و معمولا پایین تر از شاخص بازار باشد. خوب این مساله کاملا طبیعی است چون همواره تلاش می کنیم تا در جایگاه مشتری بیشتر به حفظ دارایی خود پرداخته و کمتر هزینه کنیم اما قطعا این مساله تمام کیفیت یک خرید خوب را شامل نمی شود.

فروشندگی و تجربه یک خرید خوب

بحث را با یک مثال ادامه می دهیم. آیا تا کنون برایتان پیش آمده که از یک حراج واقعی خرید کرده باشید اما بازهم آن حس رضایت مطلوب از خرید همراه شما نباشد؟ اینجاست که باید به تاثیر محیط و برخورد کادر فروش با مشتری نگاهی ویژه داشته باشیم.

هر چند این مساله به اندازه پولی که مصرف می کنیم به چشم نمی آید اما برخورد مناسب فروشنده یکی از مهمترین آثار روانی را برای مشتری به همراه دارد. از این رو کارشناسان بازار در انتقال آموزه های روز، پیوسته بر این نکته تاکید دارند که پروسه فروش و فروشنگی باید به یک مبحث تخصصی مبدل شده و فروشنگان حتما دروه های آموزشی لازم در راستای افزایش توان تعاملی خود با مشتریان را سپری کنند.

با این تفاسیر می توان گفت: فروشنده ای که برای کسب و کارتان انتخاب می کنید در واقع نبض تجارت شما را در دستان خود دارد. وی فردی است که می تواند ضامن بازگشت و ذخیره مشتری برای شما باشد یا اینکه بالعکس با رفتار نامناسب خود همانند یک اسپری مخصوص فراری دادن مشتریان عمل کند!

در ادامه این مبحث چند توصیه ساده برای صاحبان کسب و کار خواهیم داشت تا بتوانند این توصیه ها را به واحد فروش مرتبط با فعالیت اقتصادی خود منتقل کرده و چنانچه با کاستی هایی در این زمینه مواجه هستند، درصدد جبران آن برآیند.

-کارشناس باشید. مشتری از اینکه پیشنهادات، مشاوره و نکاتی را از جانب فروشنده دریافت کند همواره احساس خوبی خواهد داشت. پس مقداری در رابطه با کسب و کار حوزه فعالیت خود و محصولی که ارائه می کنید اطلاعات کسب کنید. این روزها با وجود اینترنت دریافت اطلاعات در هر حوزه های بسیار ساده و سریع انجام می شود. زمانی که مشتری با توصیه های کارشناسی فروشنده مواجه شود در ذهن خود تلاش می کند تا به این خرید اطمینان کند.

-متعادل باشید. یک فروشنده خوب نه بیش از حد برای فروش کالا و خدمات خود اصرار دارد و نه اینکه بی حوصله با مشتری برخورد می کند. در هنگام تصمیم گیری و انتخاب، تنها کنار مشتریان باشید و اجازه بدهید تا آنها در ذهن خود محاسباتی را آزادنه انجام بدهند. بدیهی است هر گونه افراط و تفریط به قیمت از دست رفتن فرصت یک فروش خوب برای شما محسوب خواهد شد.

اجتماعی باشید- فروشنگی اساسا برای آنهایی که حال و حوصله تعامل با دیگران را ندارند، شغل مناسبی نخواهد بود. شما وظیفه دارید تا آخرین نفس مشتری را همراهی کرده و علاوه بر این، با همکاران خود نیز رفتاری شایسته داشته باشید.

قدرشناس باشید- زمانی که یک مشتری برای بار دوم به سراغ کسب و کار شما می آید از همان ابتدا انتظار دارد تا یاد و خاطره خرید قبلی مورد توجه فروشنده باشد. این مساله در کسب و کار بسیار اهمیت دارد و قطعا حق با مشتری است. شما وظیفه دارید پیوسته آن سابقه خرید را مدنظر داشته و برای این مشتریان وفادار، امتیازاتی هرچند کوچک قائل شوید. حقیقتا مواجهه با یک فروشنده بی تفاوت بدترین اتفاق ممکن است.

باهوش باشید- یک فروشنده باهوش در واقع بزرگترین شانس برای صاحبان کسب و کار محسوب می شود. به عنوان فروشنده قبل از تعامل با مشتریان، نگاهی به اجناس یا خدمات داشته باشید و آنهایی را که در یک محدوده قیمتی هستند برای خود لیست کنید. از این رو هنگام تعامل با مشتری به جای فکر کردن به موجودی، می توانید سریع تر به ارائه پیشنهادات متناسب با جیب آنها بپردازید و اعتماد به نفس خود را نمایش دهید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج