۲۰۷۷۴۰
۲۳ نظر
۵۰۰۴
۲۳ نظر
۵۰۰۴
پ

اقدام «احمدی نژادی» دولت تدبیر و امید

البته ۶۰ لیتر بنزین ۷۰۰ تومانی که تنها ۳۰۰ تومان با بنزین آزاد تفاوت قیمت دارد، چندان در سبد ماهانه خانوارها اثر گذار نیست؛ آنچه مردم را ناراحت می کند، این احساس است که آنها مورد بی احترامی قرار گرفته اند و مسؤولان با آنها رفتاری غیرصادقانه دارند.

جعفر محمدی در عصر ایران نوشت: "کارهای احمدی نژادی" اصطلاحی است که توسط مردم وارد ادبیات سیاسی و عمومی کشور شده است و به کارها و تصمیمات خلق الساعه و بی اندیشه ای اطلاق می شود که پیامدهای منفی اش گریزناپذیر است.

مردم در انتخابات سال ۹۲، از بین کاندیداهای رقیب به فردی رأی دادند که بیشترین فاصله را با احمدی نژادیسم داشت و اتفاقاً شعارش تدبیر و امید بود، دو مقوله ای که در ۸ سال پیش از آن ، بسیار کمرنگ شده و آسیب های متعددی به کشور وارد کرده بود.

از انصاف نیز نباید گذشت که دولت یازدهم، در مجموع خردمندانه تر از دولت قبل عمل کرده است ولی این دلیل نمی شود که از اشتباهات آن با بی اعتنایی عبور کنیم.

بی هیچ تعارفی باید گفت که ماجرای اخیر بنزین، به طور واضحی در زمره کارهای احمدی نژادی است که هیچ نشانه ای از تدبیر در آن وجود ندارد: ناگهان در موعدی که قرار بود سهمیه بنزین ۷۰۰ تومانی به کارت های سوخت واریز شود، این اتفاق رخ نداد. ابتدا هیچ مسؤولی در این باره پاسخگو نبود، سپس گفتند که فقط یک نقص فنی در میان بوده است و نهایتاً گفتند که صبر کنید! داریم تصمیم گیری می کنیم... الان هم جسته و گریخته خبر می آید که قرار است سهمیه بنزین ۷۰۰ تومانی حذف می شود و بنزین تک نرخی می شود.

مردم هم در این میان، حیران و سرگردان مانده اند و نمی دانند که قرار است چه اتفاقی رخ بدهد.

البته ۶۰ لیتر بنزین ۷۰۰ تومانی که تنها ۳۰۰ تومان با بنزین آزاد تفاوت قیمت دارد، چندان در سبد ماهانه خانوارها اثر گذار نیست؛ آنچه مردم را ناراحت می کند، این احساس است که آنها مورد بی احترامی قرار گرفته اند و مسؤولان با آنها رفتاری غیرصادقانه دارند.

واقعیت این است که کشور با کسری بودجه جدی مواجه است، تولید و صادرات نفت ایران هنوز به اندازه ای نرسیده است که بتواند حتی حقوق کارمندان را کفاف دهد، بخش عمده ای از درآمد کشور نیز به چاه ویل یارانه های ماهانه می رود، هزاران میلیارد تومان بدهی دولت که سال های گذشته به ارث رسیده، بر بودجه عمومی سنگینی می کند و ... .

بنابراین دولت ناگزیر است برخی اصلاحات را در بودجه انجام دهد و مثلاً بنزین را تک نرخی کند؛ همه این ها قبول ولی آیا نمی شد همین کار را بر اساس منطق و خرد و با احترام به مردم انجام داد؟!

آیا نمی شد مقامات دولتی، رو در رو و با صداقت با مردم صحبت می کردند و مشکلات کشور - که متعلق به همه است - را تشریح می کردند و می گفتند که چاره ای جز تک نرخی کردن بنزین از فلان تاریخ ندارند و این اتفاق از فلان تاریخ عملی می شود؟!

قطعاً اینگونه مردم پذیرش بیشتری برای مواجهه با واقعیت داشتند نه این که ابتدا بگویند برنامه ای برای افزایش قیمت بنزین تا آخر سال وجود ندارد، بعد به طور ناگهانی و غیرمحترمانه ای، واریز سهمیه را قطع و مردم را غافلگیر کنند، سپس از نقض فنی حرف بزنند و ... قطع ناگهانی واقعاً یعنی چه؟!

کسانی که این "روش زشت" را برای مکالمه با مردم برگزیده اند، آیا واقعاً فکر می کنند که چون آن سوی میز نشسته اند، بیش از مردم می فهمند یا هر رفتاری که دلشان خواست می توانند با مردم انجام دهند؟ یا اساساً برای مردم شعور و حرمت قائل نیستند؟!

گران شدن کالا و خدمات، حتماً مردم را آزرده می کند ولی بی تدبیری و بی احترامی و مردم را حیران و سرگردان کردن، دردناک تر است.

احمدی نژاد رفت، کارهای احمدی نژادی هم ای کاش از زندگی فردی و اجتماعی مان برود!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      متاسفانه هنوز خود آقای روحانی پیام رای که بهش دادیم و پیام انتخابات 24 خرداد را درک نکرده است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برترينها جون ، كدوم كارش با تدبير بود؟ اصلا مگر براي مردم كاري هم كردند؟

    • نیلو

      اولین اقدامشون نبود. درمورد نان هم همینکارو کرد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اشتباهی مثبت دادم این از مصوبات مجلس بود .

    • امین

      برای تامین یارانه ها هزینه هنگفتی به ملت تحمیل میکنن ! از هزینه های قبض گاز و برق و آب بگیر تا حذف سهمیه بنزین ! حالا که این سهمیه قطع شده دیگه کارت سوخت به چه دردی میخوره ؟!

    • بدون نام

      یک تار موی گندیده دکتر محمود می ارزد ....!!!

    • بدون نام

      این گرانی بنزین به خاطر طرح هدفمندی یارانه ها بود که احمدی نژاد بوجود اورد پس به روحانی ربطش ندید!!؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دوباره بخونید متن رو نمیگه چرا این طور شده داره میگه چرا با مردم صادق نیستند

    • صدف

      اقای احمدی نزاد تو دل مردم هست و دوسشون دارن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به منفی ها نگاه کن هرچند زیاد از روحانی هم مردم دل خوشی ندارند

      • بدون نام

        خودت دوستش داری دلیل نمیشه همه مردم دوستش داشته باشن...جمع نبند

      • ليلي

        صدف جان شما يا معناي واژه مردم رو نميدونيد يا دوست داشتن رو.

    • بدون نام

      به روحانی گیر دادید چرا؟؟ به کسی که این طرح هدفمندی رو اجرا کرد گیر بدید! اقای احمدی نژاد

    • بدون نام

      خدا از احمدی نگذرد که ملت را بیچاره و مملکت را نابود کرد. صد سال این مملکت را عقب انداخت.
      این بلای آسمانی از کجا بر این ملت بدبخت نازل شد؟ نمی دانم.

    • فرهاد

      ای بابا مردم کی مهم بودن خداییش ماهی هجده هزارتومان تفاوتشه اما من یکی بقدری شوکه شدم که هنوز نتونستم باهاش کناربیام یعنی ما ایرانیها اینقدر بی ارزشیم

    • وحید

      اونی که این متن و نوشته و شما کپی کردید تو سایتتون هردوتون بی انصافید و به اهدافتان نخواهید رسید انشااله

    • پوریا

      اگه احمدی نژاد مقصره و گند زده چرا داره بدتر میشه مگه هنوز کشور دست اونه. مگه اقای روحانی قول ابادانی جلوگیری از تورم رو نداد الان اوضاع کشور با 5 سال پیش چه فرقی کرده همونجوری که دولت قبل گرونی بود الانم هست. چرا روحانی رو بی گناه جلوه میدین.

      پاسخ ها

      • sara

        همینکه شب میخوابیم صبح بیدار میشیم میبینیم قیمتها 2 برابر نشده یعنی روحانی خیلی بهتر از احمدی نژاد عمل میکنه.شما مثل اینکه آلزایمر داری یادت رفته دوره ی چه شخص شخیصی پراید 7 میلیونی شد 20 میلیون

      • ليلي

        آخه برادر وقتي پايه و اساس يه سري اقذامات به اشتباه گذاشته بشه درست كردنش شايد خيلي زمان بر و حتي نا ممكن بشه.شما يه ليوان رو در عرض 1 ثانيه ميشكني ولي چقدر طول ميكشه تيكه هاشو بهم بچسبوني.تازه مثل اولش هم نميشه.

    • بدون نام

      به زودی منتظر قطع یارانه هم باشید

    • saeide

      البته 60 لیتر بنزین 700 تومانی که تنها 300 تومان با بنزین آزاد تفاوت قیمت دارد، چندان در سبد ماهانه خانوارها اثر گذار نیست؛ آنچه مردم را ناراحت می کند، این احساس است که آنها مورد بی احترامی قرار گرفته اند و مسؤولان با آنها (رفتاری غیرصادقانه ) دارند.
      عالیییییییییییییییییییییییییییییی

    • ناصر

      اين نظر پوريا هم همون تفكرات احمدي نژاديه..... طرفدار روحاني هستيم ولي حق انتقادم داريم كوركورانه ك طرفدارش نيستيم

    • اسماعیل

      مطرح کردن مشکلات اقتصادی و بدهی های دولت ، جز نا امید کردن مردم از زندگی و رشد تورم ، تاثیر دیگه ای نداره البته منظورم این نیست که دولت ناصادق باشه. ولی در کل بدترین تصمیمات دولت روحانی از بهترین تصمیمات دولت احمدی نژاد ، بازم بهتره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج