۲۰۷۷۸۶
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

بيانيه مشترک شوراي همکاري و اتحاديه اروپا

شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا، در اجلاس قطر، درباره یمن، ایران، لیبی، سوریه ،عراق و روند سازش خاورمیانه بحث و تبادل نظر کردند.

باشگاه خبرنگاران: شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه ی اروپا در بیست و چهارمین اجلاس مشترک این شورا با اتحادیه ی اروپا ، بیانیه ی مشترک صادر کردند.

در این بیانیه ی مشترک آمده است:

بیست و چهارمین جلسه ی شورای مشترک و اجلاس وزارتی شورای همکاری خلیج (فارس) و اتحادیه ی اروپا در تاریخ بیست و چهارم ماه مه سال دوهزار و پانزده در دوحه ی قطر برگزار شد.

هیئت نمایندگی شورای همکاری خلیج (فارس) در این اجلاس به ریاست خالد بن محمد العطیه ؛ وزیر امور خارجه ی قطر به عنوان رئیس دوره ای شورای همکاری خلیج (فارس) حاضر شد.هیئت اتحادیه ی اروپا نیز به ریاست فدریکا موگرینی نماینده ی ارشد اتحادیه ی اروپا در امور خارجی و امنیتی در اجلاس حاضر شد.

دکتر عبداللطیف بن راشد الزیانی دبیر کل شورای همکاری خلیج( فارس ) به نمایندگی از دبیرخانه ی شورای همکاری خلیج (فارس) در این اجلاس حضور داشت.

در ادامه ی این بیانیه آمده است:

شورای همکاری خلیج(فارس) و وزرای اتحادیه ی اروپا بر اهمیت تقویت بیشتر روابط تاکید کردند تا این تقویت روابط به عنوان بنیانی محکم و کارآمد برای ثبات و امنیت منطقه ای و بین المللی باشد.

دو طرف از پیشرفت گفتگوهای سیاسی شان استقبال کردند که برجسته ترین آن از طریق برگزاری جلسه بین مقامات ارشد شورای همکاری خلیج(فارس) و اتحادیه ی اروپا است.

وزرای حاضر در این اجلاس تبادل نظر کردند و نگرانی ها و اولویت های مشترک درباره ی وضع منطقه را به خصوص درباره ی یمن، ایران، لیبی، سوریه ، عراق و روند صلح خاورمیانه مشخص کردند.

آنها به کنفرانس ریاض در تاریخ هفدهم تا نوزدهم ماه مه اشاره کردند و بر ضرورت یافتن راه حل برای مناقشه ی یمن که بر مبنای قطعنامه ی ۲۲۱۶ شورای امنیت سازمان ملل متحد ، ابتکار عمل شورای همکاری خلیج (فارس) و نتایج کنفرانس گفتگوی ملی باشد، تاکید کردند.

وزرای حاضر در این اجلاس همچنین به موضوعات جهانی مورد توجه دو طرف به خصوص در زمینه ی مقابله با تروریسم پرداختند و قویا حمله ی شنیع علیه نمازگزاران در قطیف عربستان را محکوم کردند. آنها بر اهمیت راهبرد هماهنگی نزدیک بین اتحادیه ی اروپا و شورای همکاری خلیج(فارس) در خصوص این تحولات تاکید کردند.

شورای همکاری خلیج (فارس) و وزرای اتحادیه ی اروپا ، پیشرفت در روابط این شورا و اتحادیه ی اروپا را مورد بررسی قرار دادند و صورتجلسه ی کمیته ی مشترک همکاری را که در تاریخ چهارم ماه ماه در بروکسل تشکیل شده بود، مورد تائید و تصویب قرار دادند.

وزرای حاضر در اجلاس بر عزم خود برای حل کردن مشترک چالش های سیاسی، اجتماعی ، اقتصادی و امنیتی تاکید کردند.

نمایندگان دو طرف در این اجلاس در خصوص مبادله ی تجاری به ارزش بیش از یکصد و چهل و هشت میلیارد دلار بین شورای همکاری خلیج (فارس) و اتحادیه ی اروپا درسال دوهزار و چهارده ابراز خشنودی کردند. این رقم در مقایسه با رقم یکصد میلیارد دلاری در سال دوهزار و ده افزایش زیادی نشان می دهد.

وزرای حاضر در این اجلاس مشترک اعلام کردند که مشتاقانه منتظر گسترش روابط شورای همکاری خلیج(فارس) و اتحادیه ی اروپا از طریق افزایش تماس مردم با مردم و همکاری بیشتر در عرصه های اجتماعی، اقتصادی، آموزشی ، فرهنگی و علمی و حقوق بشری هستند.

شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه ی اروپا موافقت کردند که اجلاس بعدی را در سال دوهزار و شانزده برگزار کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج