۲۰۸۱۰۱
۲ نظر
۵۰۰۰
۲ نظر
۵۰۰۰
پ

برنامه دولت برای تورم تک رقمی در سال ۹۵

رئیس پژوهشکده پولی وبانکی بانک مرکزی از برنامه دولت برای تک رقمی کردن تورم در سال‌های ۹۵ و ۹۶ خبر داد و گفت: در سه گام تورم را تک رقمی می‌کنیم.

خبرگزاری مهر: رئیس پژوهشکده پولی وبانکی بانک مرکزی از برنامه دولت برای تک رقمی کردن تورم در سال‌های ۹۵ و ۹۶ خبر داد و گفت: در سه گام تورم را تک رقمی می‌کنیم.

فرهاد نیلی امروز در نشستی خبری درباره رکود و تورم در کشور گفت: اگر نتوانیم تورم را کنترل کنیم، خروج از رکود با مشکل مواجه می شود. این در حالی است که در سال ۹۳ ثبات بازار ارز و تورم نزولی دو اتفاق مثبت بود، به هر حال کنترل تورم نگه داشتن آن در رقم ۱۵ درصد نیست.

رییس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی با بیان اینکه باید همه متوجه شوند که کشور از لحاظ اقتصادی و تورم به یک وضعیت با ثبات و پایدار رسیده است، تا سرمایه گذاری ها آغاز شود، تصریح کرد: پس از حل مشکل تورم، رکود هم حل می شود و در این بحث بحث تقدم و تاخیر مطرح است.

وی رئیس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی از برنامه دولت برای تک رقمی کردن تورم در سال های ۹۵ و ۹۶ خبر داد و گفت: سال جاری سال تک رقمی شدن نرخ تورم نیست و حل مشکل تورم در چند گام انجام خواهد شد.

نیلی از برگزاری بیست و پنجمین همایش سالانه سیاست های پولی و ارزی در روزهای دهم و یازدهم خردادماه جاری در تهران با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل بانک مرکزی خبرداد و گفت: با توجه به اینکه بحث خروج از رکورد از بزرگترین مسائل کشور است، در این همایش در این زمینه تبادل نظر خواهد شد.

وی با ذکر این مطلب که درباره موضوع رکود تحقیقات وسیعی را درباره تمام کشورهای دنیا انجام داده ایم که نتیجه آن را در تابستان با انتشار کتابی اعلام خواهیم کرد، افزود: اگر به اصلاح ساختار بانکها نپردازیم نمی توانیم تورم را کنترل کنیم و آن را کاهش دهیم، نمی توانیم چشم را به روی تامین مالی بنگاه ها ببندیم و نمی توانیم مباحث بانکداری بدون ربا را بدون الزامات فقهی آن اجرایی کنیم و تمامی این مسائل در همایش مذکور مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی بر یکسان سازی نرخ ارز تاکید کرد و با اشاره به تجارب موفق و ناموفق یکسان سازی نرخ ارز گفت: در همایش امسال به بررسی نوسانات ارزی می پردازیم. همچنین دانشنامه بانکی ایران تدوین شده که در همایش رونمایی می شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عدالت

      اینو همه میدونن که مثل امسال که تورم اعلام شد 14درصد خیلی راحت سال دیگه اعلا میکونید تک نرخی شده اینجا ایران است

    • علی

      اره برنامه خوبی داره با این وام و اقساطی که مردم باید بدن البته تورم تک رقمی برای بانکها نه مردم چون هیچ به نفع مردم بیچاره و بخصوص قشر کار گری نیست خدا کمک کنه بهخ قول فامیل دور (که با این در اگر دربند در مانند در مانند )

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج