جاباما
۲۰۸۴۹۷
۱ نظر
۵۰۶۰
۱ نظر
۵۰۶۰
پ

روش های مختلف زیبایی در جهان!

در هر گوشه از جهان، زنان برای زیباتر شدن شیوه ای را آموخته اند و به فرزندان شان آموزش داده اند. گرچه این شیوه ها برای مدت زمانی منحصرا در اختیار این دسته بوده اما مهاجرت ها سبب شده بین مردم کشورهای مختلف رایج شود.

روش های مختلف زیبایی در جهان!





مجله زیبایی سالم - نسرین عرجی: در هر گوشه از جهان، زنان برای زیباتر شدن شیوه ای را آموخته اند و به فرزندان شان آموزش داده اند. گرچه این شیوه ها برای مدت زمانی منحصرا در اختیار این دسته بوده اما مهاجرت ها سبب شده بین مردم کشورهای مختلف رایج شود؛ شیوه هایی که دلیل ماندگاری اکثر آن ها طبیعی بودن و اقتصادی بودن شان است.

بند انداختن و اپیلاسیون ایرانی

بندانداختن از جمله شیوه های مرسوم اپیلاسیون در خاورمیانه و جنوب شرقی آسیا است که منشا آن به ایران بر می گردد. زنان ایرانی به کمک یک نخ کتان که بین گردن و دو دست قرار می گیرد، موهای زائد را بر می داشتند. این همان کاری است که با موم گرم و سرد هم می توان انجام داد با این تفاوت که نخ سبب کش آمدن پوست نمی شود و وسیله ای عالی برای برداشتن موهای نواحی حساس به ویژه موهای صورت و ابرو است. درد بند کمتر از درد موچین است و کار هم سریع تر به اتمام می رسد. امروزه استفاده از بند در بسیاری از کشورها از جمله اسپانیا و کانادا بین زنان مرسوم است.

روش های مختلف زیبایی در جهان!

لایه برداری و درمان آکنه با آرد نخود در هند

در تمامی نواحی جنوب آسیا استفاده از آرد نخود برای پاک سازی و لایه برداری پوست و مقابله با آکنه امری رایج است.

زنان این کشور آرد نخود را با آب یا چای مخلوط کرده و به شکل خمیر در می آوردند و بعد روی صورت می مالند تا جایی که پوست کاملا پاک شود و در نهایت پوست ر می شویند. بعد از انجام این کار پوست کاملا نرم و تمیز است.

درضمن در این کشور مردم از همین خمیر و در کنار آن از آب لیموترش برای سفید کردن آرنج و زانوهای خود استفاده می کنند.

روش های مختلف زیبایی در جهان!

کفیر و تاثیر آن بر زیبایی زنان روسیه

مردم روسیه صورت های شاداب و جوانی دارند. اکثر زنان سنتی این کشور علاقه ای به استفاده از وسایل آرایشی نداشته و معتقد هستند دلیل زیبایی پوست شان نوشیدن روزانه کفیر است. کفیر نوعی نوشیدنی پُرکالری و غنی از باکتری های پروبیوتیک، کلسیم، پروتئین، ویتامین ها به ویژه ویتامین B و ریزمغذی ها است. بررسی های فراوان نشان داده، مصرف کفیر سبب هضم بهتر مواد غذایی می شود و همین موضوع بر طراوت و زیبایی پوست اثر می گذارد.

روش های مختلف زیبایی در جهان!

شیره گیاه برای زیبایی مردم نیجریه

نیجریه ای ها از نوعی درخت که در ۲۰ کشور آفریقایی از سنگال تا سودان رشد می کند و ساحل نام دارد، روغنی می گیرند به نام کارتید که از آن هم به عنوان یک ماده غذایی و هم کرم مرطوب کننده پوست استفاده می کنند. طبق گفته اطبای سنتی آفریقا این شیره می تواند انواع ناراحتی های پوستی از جمله اگزما و آکنه را برطرف کرده و برای سرماخوردگی نیز بسیار مفید است. مردم نیجریه میوه درخت ساحل را جمع می کنند و بعد از خشک شدن آن را می جوشانند.

روغنی که روی سطح آب می آید را جمع می کنند و معتقدند این روغن غنی از مواد طبیعی ضدحشره است. درضمن خواص ضدالتهابی و ضدمیکروبی هم دارد. مردم نیجریه حین سرماخوردگی و گرفتگی بینی این روغن را به اطراف بینی خود می مالند و در صورت داشتن گلودرد آن را می خورند و برای زیباترشدن و مرطوب نگه داشتن پوست شان روی بدن می مالند.

خوش بویی و معطربودن، ژاپن

روش های مختلف زیبایی در جهان!

از جمله شیوه های زیبایی که مردم ژاپن به آن علاقه بسیاری دارند، حمام کردن با گیاهان و عرقیات معطر است. ژاپنی ها معتقدند حمام کردن نوعی مدیتیشن است که نه تنها جسم بلکه روح را هم پاک می کند. به همین دلیل اکثر ژاپنی ها هرشب قبل از خوابیدن دوش می گیرند. آن ها ابتدا بدن خود را به کمک یک برس دسته بلند ماساژ داده و ناپاکی را بیرون می کشند و در نهایت با آب ولرم خود را شست و شو می دهند. بعد وان را با آب داغ پُر کرده و در آن گل و برگ های معطر می ریزند و برای آن که بدن شان خوشبو و پوست شان پاک شود، مدتی در آن می خوابند. این کار سبب طراوت اپیدرم و شادابی پوست آن ها می شود.

حمام پا و زیبایی پا برای آلمانی ها مهم است

روش های مختلف زیبایی در جهان!

آلمانی ها توجه بسیاری زیادی به حمام پا دارند. برخلاف کانادایی ها که به زیبایی پاهای شان اهمیتی نمی دهند، آلمانی ها توجه بسیاری به این موضوع دارند و هرشب سعی می کنند برای ۲۰ دقیقه پاهای شان را در حمامی از آب ولرم و نمک و روغن های گیاهی قرار دهند. بعد پاها را با سنگ ماساژ می دهند و از یک کرم مرطوب کننده استفاده می کنند.

آووکادو برای زیبایی پوست در برزیل

برزیلی ها مدت ها است از گیاه آووکادو هم به عنوان یک ماده غذایی و هم زیبایی استفاده کرده و از آن ماسک صورت، شامپو و کرم مرطوب کننده تهیه می کنند. این گیاه از ۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح در مناطق لاتین آمریکایی کشت می شده است و مملو از چربی های مونوی غیراشباع و ۲۰ نوع ریزمغذی متفاوت شامل ویتامین های B۶، C، A، E، روی، آهن و پتاسیم است.

روش های مختلف زیبایی در جهان!

مصرف چربی آووکادو سبب کاهش کلسترون خون، التهاب ها و کاهش ترشح انسولین می شود و محرک بازسازی سلولی است. برزیلی ها میوه این گیاه را با شیر و شکر مخلوط می کنند و روی پوست شان می مالند. حتی معتقدند نوشیدن این مایع سبب روشن شدن پوست به ویژه پوست های سیاه می شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سارا

      ترس و استرس رو میشه تو چشمای زنه تو عکس اول دید(:
      خخخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج