اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۲۰۹۱۵۴
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

جانشین احتمالی « وندی شرمن» در مذاکرات

روز گذشته خبری در رسانه های بین المللی اعلام شد مبنی بر اینکه وندی شرمن، سرپرست تیم مذاکره کننده آمریکا در گروه ۱+۵، از سمت خود کناره گیری خواهد کرد. اندکی پس از انتشار این خبر، بحث ها درباره جانشین احتمالی وی نیز آغاز شد.

تابناک: روز گذشته خبری در رسانه های بین المللی اعلام شد مبنی بر اینکه وندی شرمن، سرپرست تیم مذاکره کننده آمریکا در گروه ۱+۵، از سمت خود کناره گیری خواهد کرد. اندکی پس از انتشار این خبر، بحث ها درباره جانشین احتمالی وی نیز آغاز شد. اما توماس شانون که به عنوان گزینه احتمالی جایگزینی شرمن مطرح شده کیست و چه سوابقی دارد؟

سایت «المانیتور» به نقل از دو مقام آمریکایی خبر داده که توماس شانون، مشاور وزارت خارجه آمریکا و سفیر پیشین این کشور در برزیل، جایگزین وندی شرمن، معاون وزارت خارجه آمریکا و سرپرست تیم مذاکره کننده این کشور در گروه ۱+۵ خواهد شد.

شانون که دارای مدرک ارشد و دکترای علوم سیاسی از دانشگاه آکسفورد و لیسانس حکومت و فلسه از کالج ویلیام و مری است، در فاصله سال های ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۲ به عنوان دستیار ویژه سفیر آمریکا در برزیل خدمت کرده و همچنین در فاصله سال های ۱۹۸۷ تا ۱۹۸۹ مأمور ویژه این کشور در کامرون، گابون و سائوتومه و پرینسیپ بوده است. در همین مدت و از سال ۱۹۸۴ تا ۱۹۸۶ نیز وی مأمور سیاسی سفارت آمریکا در گواتمالا بوده است.

جانشین احتمالی « وندی شرمن» در مذاکرات

در یک دوره یک ساله بین ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۰، شانون به عنوان مدیر امور قاره آمریکا در شورای روابط خارجی آمریکا خدمت کرده است. از جمله دیگر سمت های وی می توان به فعالیت به عنوان رایزن سیاسی در سفارت آمریکا درونزوئلا از سال ۱۹۹۶ تا ۱۹۹ و وابسته سفارت این کشور در آفریقای جنوبی از ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۶ اشاره کرد.

از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۱، وی قائم مقام نماینده ویژه ایالات متحده در سازمان کشورهای آمریکایی (OAS) بود و در فاصله سال های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۵ نیز به عنوان دستیار ویژه رئیس جمهور و مدیر ارشد امور نیمکره غربی در شورای امنیت ملی آمریکا فعالیت کرد. آخرین سمت وی تاکنون، فعالیت به عنوان مشاور وزیر خارجه آمریکا از اواخر سال ۲۰۱۳ تاکنون بوده است.

اما اکنون که قرار است شانون به عنوان سومین مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا انتخاب شود، مشخص نیست که با توجه به تمرکز وی بر مسائل آمریکای لاتین، آیا سرپرستی تیم مذاکره کننده آمریکا در گروه ۱+۵ نیز به وی واگذار خواهد شد یا خیر. یک مقام آمریکایی گفته این موضوع بستگی به این دارد که مذاکرات یا توافق هسته ای ایران در چه مرحله ای قرار داشته است. البته شب گذشته اعلام شد که شرمن تا زمان دستیابی به متن توافق نهایی هسته ای، به عنوان سرپرست تیم مذاکره کننده آمریکا باقی خواهد ماند.

گفتنی است وندی شرمن که به عنوان معاون سیاسی وزارت خارجه آمریکا، از سال ۲۰۱۲ هدایت تیم مذاکره کننده هسته ای این کشور را بر عهده داشت، به تازگی اعلام کرده که قصد کناره گیری از سمت خود را دارد. در پی انتشار این خبر، گمانه زنی ها درباره ترکیب آتی تیم مذاکره کننده هسته ای آمریکا تشدید شده و تاکنون ادامه داشته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج