۲۰۹۳۴۳
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

بچه‌هایی که برای منصوریان جان می‌دهند

برای نفت‌؛ این نماینده شایسته ایران در عربستان، لحظه‌های سختی را پیش‌بینی می‌کردیم. نه اینکه هنر کرده باشیم.

خبر ورزشی: برای نفت‌؛ این نماینده شایسته ایران در عربستان، لحظه‌های سختی را پیش‌بینی می‌کردیم. نه اینکه هنر کرده باشیم.

مي‌دانيم اين پيش‌بيني همه دوستاني بود كه با نحوه ميزباني عربستاني‌ها از تيم‌هاي ايراني آشنا هستند‌؛ بيشتر دلواپسي ما از شرايط خود بازي بود.

در غير اين صورت مي‌دانيم در فرودگاه بر نفتي‌ها چه گذشت و حس مي‌كنيم سرگرداني در فرودگاه جده و توهين مستقيم و غيرمستقيم عربستاني‌ها به ايراني‌ها چقدر مي‌تواند بر روح و روان يك تيم تأثير بگذارد.

اما چرا نگران نفت در خود بازي بوديم؟ نفت در ديدار رفت يك گل به الاهلي زده بود. درست همان نتيجه‌اي كه پرسپوليس مقابل الهلال گرفت اما اين گل براي نماينده ما حاشيه امنيت محسوب نمي‌شد.

پرسپوليس براي دفاع مقابل الهلال به ميدان رفت و حاصل كار هم به فاجعه‌اي تأسف‌بار تبديل شد اما نفت كه ظاهراً تيم كم‌تجربه‌تري بود، چه سياستي داشت؟ آيا نفت هم مي‌خواست در ديدار با الاهلي دفاع كند؟

در اين صورت شك نداشتيم فشار تيم عربستاني باعث مي‌شد تا خط دفاع نفت آنقدر تحت فشار قرار بگيرد تا حفره‌هاي دفاعي اين تيم سر باز كند. نفت اما به تاكتيك خجسته‌اي رو آورد‌.

اين تيم براي بردن به ميدان رفت. نفت از اول براي ضربه زدن به حريفش وارد زمين شد، تا جايي كه گل اول را به اين تيم زد. يك لحظه فكر كنيد كه نفت براي دفاع كردن به ميدان مي‌رفت و از اول تا آخر زير توپ مي‌زد‌؛ آن‌وقت چه فاجعه‌اي مي‌شد؟

نفت طوري مقابل الاهلي بازي كرد كه گويي سال‌ها تجربه آسيايي پشت اين تيم است. انگار نه انگار اين همان تيمي است كه چند سال پيش بر سر فروش امتيازش به يك شهرستان دعوا بود. نشان به آن نشان كه خيلي‌ها «دربه‌در» به فكر رد كردن اين تيم از تهران بودند‌؛ غافل از اينكه اين نفت است كه آبروي ايران در ليگ قهرمانان آسيا مي‌شود.

نفت دو گل از الاهلي خورد اما براي اينكه نتيجه بازي را به نفع خودش حفظ كند، تا لحظه آخر دويد و جنگيد. فراموش نكنيم در ليگ قهرمانان آسيا ميزان دوندگي هر تيمي اهميت دارد. نفت هم تيمي است كه بي‌اندازه مي‌دود و بازيكناني در آن حضور دارند كه براي سرمربي‌‌اش جان مي‌دهند.

بله عليرضا منصوريان در نفت چنين كرده‌؛ بچه‌هايش برايش جان مي‌دهند و چقدر رفتار اين مربي بعد از برد در عربستان متمدنانه بود. منصوريان نشان داد فرق است ميان بازيكنان و مربياني كه فوتبال اروپا را تجربه كرده و نكرده‌اند...
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج