جاباما
۲۱۱۱۵
۵۰۲۶
۵۰۲۶
پ

معرفی ایرانیان موفق در سال ۹۰ (۳)

پروفسور خلیل نجفی از دانشگاه میشیگان قصد دارد تا روی حشرات، دوربین های کوچکی نصب کرده و از آنها در صحنه جست و جوها برای بازماندگان زلزله در عملیات نجات استفاده کند.

معرفی ایرانیان موفق در سال 90 (3)

هفت صبح:

درمان بی اختیاری ادرار با ساخت حسگر پزشکی مینیاتوری:

معرفی ایرانیان موفق در سال 90 (3)

استاد ایرانی کمک صداهای خارجی مانند امواج آکوستیک موسیقی شارژ می شود و به کمک آن می توان بی اختیاری ادرار در معلولان و سایر بیماران را کنترل کرد. این حسگر که به دست پروفسور بابک ضیایی و گروه تحقیقاتی وی ساخته شده است در ابعاد دو سانتیمتر و شامل یک پایه ارتعاشی است که مانند بورد مینیاتوری به انتهای دستگاه متصل می شود.

پایه ارتعاشی از مواد سرامیکی به نام تیتانات زیرکونات سرب درست شده اند. از این فناوری می توان برای کنترل بی اختیاری ادرار در افراد معلول با چک کردن میزان فشار مثانه و تحریک نخاعی برای بستن اسفنکتر جهت کنترل جریان ادرار از مثانه استفاده کرد. این حسگر قادر به اندازه گیری فشار ادرار در مثانه و فشار خون در رگ های آسیب دیده در اثر آنوریسم است.

پیوستن حشرات به یگان های پلیس و امداد:

معرفی ایرانیان موفق در سال 90 (3)

از این پس جست و جو در مناطق خطرناک به «حشرات دوربین دار» محول می شود. یک دانشمند ایرانی در حال ساخت نوعی فناوری نجات است که در آن از حشرات برای بازیابی افراد زندانی در آوارها و مناطق خطرناک استفاده می شود.

پروفسور خلیل نجفی از دانشگاه میشیگان قصد دارد تا روی حشرات، دوربین های کوچکی نصب کرده و از آنها در صحنه جست و جوها برای بازماندگان زلزله در عملیات نجات استفاده کند. این دستگاه های ریز، انرژی موردنیاز خود را از حرکت بال حشرات به دست می آورند. محققان قصد دارند این حشرات را پس از نصب دوربین و میکروفن در ساختمان های تخریب شده و ویران رها کنند.
از این حشرات همچنین می توان در صحنه های نظامی یا اماکنی که حضور انسان در آن خطرناک است، استفاده کرد.

ساخت لنز طبی مجهز به حسگر گلوکز:

معرفی ایرانیان موفق در سال 90 (3)

استاد ایرانی دانشگاه واشنگتن با همکاری مرکز تحقیقاتی مایکروسافت، نوعی لنز الکترونیکی ابداع کرده است که از قابلیت کنترل سطح قند خون برخوردار است. اکنون دانشگاه واشنگتن و شرکت مایکروسافت در پروژه ای مشترک درصدد ساخت این لنزهای طبی مجهز به حسگر گلوکزی هستند. دکتر بابک امیرپرویز، استاد ایرانی دپارتمان مهندسی الکترونیک دانشگاه واشنگتن در سیاتل در خلاصه ای از تحقیقات خود اظهار کرد: ما تاکنون توانسته ایم یک حسگر گلوکز را در لنزهای تماسی قرار داده تا بتوانیم میزان گلوکز را در غشای اشک شناسایی کنیم. مبتلایان به دیابت نوع یک باید سطح قند خون خود را طی چندین بار در طول روز مورد نظارت قرار دهند. در این شیوه. باید پوست را در معرض یک سوزن قرار داده و خون بدن را برای مشاهده سطح قند آزمایش کرد. محققان امیدوارند که این لنزهای تماسی کاربردی بتوانند در آینده به حذف نیاز به این شیوه های نظارت مهاجم منجر شوند.

تکنیک جدید نبرد با سلول های سرطانی:

معرفی ایرانیان موفق در سال 90 (3)

یک دانشمند ایرانی دانشگاه هاروارد با همراهی محققان موسسه فناوری ماساچوست موفق به ساخت سیستم انتقال دارو شده که می تواند مقادیر بسیار زیادی از داروهای شیمی درمانی را به سلول های سرطانی پروستات منتقل کرده و سلول ها را وادار به بلعیدن سم انتقال یافته کند.

دکتر امید فرخزاد، استاد دانشگاه پزشکی هاروارد و تیم وی در ساخت این سیستم از استراتژی استفاده کردند که به آنها اجازه انتخاب لیگاندهایی با قابلیت هدف قراردادن سلول های سرطانی پروستات می دهد. محققان سپس نانوذرات حاوی داروی شیمی درمانی را که در اینجا از داکتاکسل استفاده شده بود، به این لیگاندهای دستچین اضافه کردند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج