جاباما
۲۱۲۰۰۶
۲ نظر
۵۱۵۶
۲ نظر
۵۱۵۶
پ

۳۵ راه افزایش طول عمر باطری آیفون

نرم افزارهای متعددی که بر روی گوشی های هوشمند نصب شده است و اعتیاد به شبکه های اجتماعی میان کاربران، سبب استفاده بیش از حد از گوشی های هوشمند در طول روز میشود که کاهش عمر باطری را به همراه دارد.

35 راه افزایش طول عمر باطری آیفون





برترین ها - علی محمد آقازمانی: نرم افزارهای متعددی که بر روی گوشی های هوشمند نصب شده است و اعتیاد به شبکه های اجتماعی میان کاربران، سبب استفاده بیش از حد از گوشی های هوشمند در طول روز میشود که کاهش عمر باطری را به همراه دارد.

یکی از اهداف اطلاع رسانی در سرویس فناوری پرتال برترین ها، ارائه راه حل های مفید و سریع در قالب پکیج هایی کاربردی در زمینه های مختلف به خصوص فناوری اطلاعات و ارتباطات است. بیش از ۲۵ میلیون ایرانی از فناوری اطلاعات و ارتباطات از گوشی های هوشمند گرفته تا اینترنت و فضای مجازی استفاده می کنند و همواره در این مسیر، با چالش ها و سوالاتی رو به رو هستند که سرویس فناوری، تلاش دارد با اطلاع رسانی گسترده و مصور و مالتی مدیا، خوانندگان محترم پرتال را در این مسیر یاری کند.

شرکت اپل، در آگوست سال ۲۰۱۴ میلادی اعلام کرد که برخی از باطری های مربوط به آیفون۵ دارای مشکلات فنی بوده در فاصله سپتامبر ۲۰۱۲ تا ژانویه ۲۰۱۳، حاضر به تعویض آن ها به صورت رایگان است. البته در اکتبر ۲۰۱۳ نیز این شرکت به نشریه نیویورک تایمز آمریکا اعلام کرد که که برخی از بخش های (Units) مربوط به آیفون ۵S، تاثیرات منفی بر روی طول عمر باطری های این محصول داشته است و کیفیت لازم را ندارد. با وجود همه این اخبارها، باز نمی توان کم توجهی یا بی توجهی شمار زیادی از کاربران آیفون را نسبت به نگهداری مطلوب این دستگاه و به ویژه باطری آن، چشم پوشی کرد.

35 راه افزایش طول عمر باطری آیفون

برخی از کاربران گوشی های iPhone همواره از کاهش طول عمر مفید باطری های این نوع گوشی هوشمند پر مخاطب، گله مند هستند، اما به این موضوع توجه ندارند که استفاده از باطری یک سخت افزار کوچک و حساس، همانند دیگر سخت افزارهای الکترونیکی و کامپیوتری، نیازمند اصول نگهداری و محافظتی خاص خود است. رعایت این اصول سبب خواهد شد که مصرف کننده، همواره بیش ترین کارایی با کم ترین هزینه های نگهداری را از ابزار الکترونیکی خود به دست آورد. گوشی های هوشمند به دلیل نصب نرم افزارهای مختلف بر روی آن ها که در چند سال اخیر روند صعودی به خود گرفته است و هم چنین اعتیاد بیش از حد کاربران این گوشی ها به شبکه های اجتماعی اینترنتی اعم از اینستاگرام، وایبر و تلگرام و امثالهم، مدت زمان زیادی را در طول روز در حال ارائه خدمات به صاحبش می باشد. اکنون خیلی از کارها از طریق نرم افزارهای گوشی های هوشمند انجام می گیرد و این امر سبب فشار بیش از حد بر روی این ابزارهای الکترونیکی می شود. همواره توصیه می شود در صورتی که در طول روز مدت زمان زیادی را مجبور به استفاده از نرم افزارهای بازی، نرم افزارهای کاربردی و به خصوص استفاده از شبکه های اجتماعی می باشید، به جای استفاده از گوشی های هوشمند، از تبلیت یا رایانه استفاده کنید تا ضریب آسیب پذیری و طول عمر دستگاه دچار نقصان نشود. به هر حال، برخی از کاربران، در طول روز تقریبا اکثر اوقات خود را در کنار گوشی هوشمند می گذرانند و این قضیه برای آیفون بازها هم صادق است. مطلبی که در ادامه می آید، ۳۵ راه ساده برای افزایش طول عمر باطری آیفون را به طور تصویری و به زبان ساده ارائه می کند. رعایت این اصول نگهداری، شما را از پرداخت هزینه های مختلف برای تعمیر باطری یا تعویض آن، بی نیاز می کند و می توانید کارایی بیش تری از گوشی هوشمند خود در اختیار داشته باشید.

ویدئوی ۱۴ دقیقه ای زیر که با استقبال زیادی از کاربران اینترنت نیز همراه شده است، نگاهی دارد به راه حل هایی برای افزایش طول عمر باطری آیفون در IOS ۸



1- باطری را از وسایل حرارتی و مغناطیسی دور کنید.

این یک اصل ساده است. به آیفون و اچ تی سی و نوکیا و غیره و ذالک ربطی ندارد. باطری، باید همواره از وسایل حرارتی و گرما زا به دور باشد و حتی الامکان در کنار وسایل مغناظیسی که قدرت تولید شار زیادی دارند، دور باشد. قرار دادن گوشی در داخل کاور، در زمان هایی که به آن نیاز ندارید، یکی از روش های سالم نگهداشتن باطری و خود دستگاه می باشد که همواره توصیه می شود.

2- رهایی از notification های غیر ضروری!

35 راه افزایش طول عمر باطری آیفون

این که فلان دوست شما یا دوست دوست شما یا فلان پست الکترونیک الان به شما در فلان شبکه یا نرم افزار یا سایت ارسال شد، شاید به طور لحظه ای برای شما اهمیت نداشته باشد و علاقمند باشید هر از گاهی آن ها را بررسی کنید. بنابراین، این notification های غیر ضروری که بعضا مخل آسایش و تمرکز فکری شما در طول روز هستند را خاموش یا غیر فعال کنید. این امر، کاهش decharge و هم چنین افزایش طول عمر باطری و در نهایت، کاهش میزان نیاز به شارژ شدن گوشی در طول روز را منجر خواهد شد. می توانید در نسخه های مختلف آیفون، برخی از این اطلاعیه های مزاحم را silent کنید. برای این کار، به بخش setting رفته و گزینه notification را انتخاب کنید. در این بخش، category های مختلف مربوط به notification ها ارائه می شود که شما می توانید بر اساس دلخواه، نسبت به غیر فعال کردن موارد غیر ضروری اقدام کنید. زیر گزینه Alert Style، می توانید None یا هیچ کدام را انتخاب کنید که دکمه گرافیگی سمت چپ می باشد. همین حرکت ساده، در داراز مدت متوجه خواهید شد که چقدر به شما آرامش فکری می دهد. چون واقعا پیامک های تبلیغاتی موبایلی و نرم افزاری و امثالهم، در بسیاری از اوقات مخل آرامش و کاهش دهنده عمر باطری هستند.

۳- تنظیمات Wi-Fi را همواره در نظر داشته باشید.

35 راه افزایش طول عمر باطری آیفون

در جاهایی که شما نیازی به استفاده از اینترنت بدون سیم ندارید و به طور کلی نیازی به استفاده از اینترنت بر روی گوشی احساس نمی کنید، توصیه می شود برای حفظ باطری، در تنظیمات وای فای، آن را غیر فعال کنید و در مواقع نیاز، آن را فعال کنید. تنظیمات صحیح و استفاده درست از Wi-Fi، می تواند در کاهش باطری آیفون در طول روز موثر باشد.

۴- امکان Fitness tracking را غیر فعال کنید.

35 راه افزایش طول عمر باطری آیفون

بعضی از کاربران آیفون معتقد هستند که وقتی گوشی را به ios ۸.۲ به روز رسانی می کنند، این قضیه سبب کاهش شارژ باطری می شود. این به این دلیل است که این فرایند از سنسورهایی در گوشی، برای بررسی و آنالیز فعالیت های بدنی شما در طول روز استفاده می کند که شارژ را کاهش می دهد. برای غیر فعال کردن یا disable نمودن این امکان در آیفون، به بخش setting مراجعه کرده و در قسمت privacy ؛ باید بر روی گزینه Motion and Fitness کلیک کرده و تنظیمات fitness را در واقع switch off کنید.

۵- امکان Cellular call از طریق Mac را غیر فعال کنید

35 راه افزایش طول عمر باطری آیفون

اکنون این امکان برای کاربران آیفون فراهم شده است که می توانند نسبت به انجام تماس هایی با Mac از طریق گوشی آیفون اقدام کنند. این به این معنی هست که شما میتوانید آیفون خود را در گوشه ای از محل کار یا زندگی قرار داده و با این گزینه، نسبت به برقراری تماس های مورد نظر اقدام کنید. حتی اگر گوشی خود را گم کردید، می توانید از این طریق تماس بگیرید و ان را پیدا کنید. با ترکیبی از ساختارهای wi-fi و cellular و فناوری iCloud، این قابلیت ها، کاهنده شارژ باطری هستند که برای برخی از کاربران آیفون، غیر ضروری می باشد. برای خاموش کردن این قابلیت، به setting مراجعه کرده و در بخش Face Time که حتما بارها از ان برای تماس با دوستان آیفون باز خود استفاده کرده اید، گزینه iPhone Celluar Calls را غیر فعال یا disable کنید. منظور از cellular calls در واقع تماس هایی است که شما از طریق گوشی موبایل خود، با شماره های ثبت شده بر روی گوشی، از طریق اپراتورهای موبایل، تماس برقرار می کنید. برای کاربرانی که Mac دارند نیز، برای فعال کردن گزینه تماس با آیفون از طریق این دستگاه، باید در Mac خود برنامه FaceTime را اجرا کنید. حالا بخش Preferences آن را بیاورید. گزینه iPhone Cellular Calls را فعال کنید. فراموش نکنید که با همان حساب کاربری iCloud خود در دو دستگاه به iCloud متصل باشید.

۶- امکان AirDrop را غیر فعال کنید.

35 راه افزایش طول عمر باطری آیفون

همان طور که می دانید، برای آیفون های نسخه ۶ به بالا که از ios ۷ و به بعد استفاده می کنند، قابلیتی فراهم شده است که می توانند نسبت به اشتراگ گذاری فایلهای صوتی و تصویری با دوستانشان که در فاصله مشخصی از آن ها قرار دارند، مانند سیستم بلوتوٍث، تبادل اطلاعات بکنند. اما این روش، شارژ زیادی از باطری شما خواهد گرفت، مخصوصا زمانی که امکان AirDrop بر روی وضعیت (mode) discoverable یا قابل جست و چو و شناسایی باشد. اگر شما این امکان را به آیفون داده باشید که همراه شما را قابل رصد برای دوستانتان قرار داده باشد، باید انتظار گاهش میزان باطری را در طول روز داشته باشید. برای غیر فعال کردن، کافی است به بخش کنترل پنل رفته و در قسمت AirDrop، گزینه OFF را انتخاب کنید. البته گزینه های دیگری مانند دوستان، همه رصد کنندگان و گزینه cancel نیز در این بخش در دسترس می باشد.

۷- اپلیکیشن های غیر ضروری را غیر فعال کنید.

35 راه افزایش طول عمر باطری آیفون

وقتی شما در جاده در حال رانندگی هستید یا در خیابان مسیری را طی می کنید، نیاز به دریافت لحظه به لحظه اخبار مالی یا ورزشی یا هنری نیستید. بنابراین وقتی نیاز به استفاده از یک اپلیکیشن در موقعیت خاص دارید، اپلیکیشن های دیگر را که امروزه به دلیل گستردگی استفاده از آیفون و شبکه های مختلف، زیاد هم هستند، غیر فعال کنید. کافی است به بخش setting مراجعه کرده و در قسمت general، بخش background app refresh را که مربوط به به روز رسانی اطلاعات هر اپلیکیشن نصب شده بر روی گوشی می باشد را وارد شده و آن هایی که نیاز ندارید را غیر فعال کنید.

۸- به روز رسانی خودکار اپلیکیشن ها را مدیریت کنید

35 راه افزایش طول عمر باطری آیفون

در سیستم عامل ios۷ و حتی ios ۸، اجازه به روز رسانی app ها از طریق background فراهم شده است. اگر شما به سیستم وای فای متصل هستید یا از طریق اپراتورهای موبایل به اینترنت مرتبط هستید، اپلیکیشن های موبایل شما به طور اتوماتیک به روز رسانی می شود که مصرف کننده بالای شارژ گوشی هستند و باید مدیریت شوند. برای این کار، در بخش تنظیمات، به قسمت iTunes & App Store رفته و در صورت عدم نیاز، همه update ها را turn off کنید. روش دیگر این هست که شما وقتی نسبت به روز رسانی app ها اقدام کنید که به wi-fi متصل هستید و با این کار، از اینترنت موبایل که توسط اپراتورهای فراهم شده است، صرفه جویی میکنید.

۹- مسدود کردن تماس گیرنده های مکرر!

35 راه افزایش طول عمر باطری آیفون

یکی از وضعیت هایی که شارژ باطری آیفون را بسیار مصرف می کند، تماس های مکرر و طولانی مدت (persistent callers)برخی از شماره ها با شما است. مثلا در زمانی خاص، علاقه ندارید که شماره یا شماره هایی با شما در تماس باشند اما احتمال می دهید آن ها چندین بار در فواصل زمانی مختلف با شما تماس بگیرند. حتی اگر پاسخ آن ها را ندهید،این عملکرد، شارژ گوشی شما را کاهش خواهد داد. برای مسدود کردن تماس گیرنده های مکرر، در بخش تنظیمات و Phone، گزینه Block را انتخاب کرده و شماره های مربوطه را به طور موقت، مسدود کنید. البته این کار سبب نمی شود که تماس گیرنده ها، نتوانند پیام صوتی برای شما ارسال کنند.

۱۰- مکان یابی لحظه ای خود توسط آیفون را غیر فعال کنید

35 راه افزایش طول عمر باطری آیفون

یکی از وضعیت های مصرف کننده شارژ باطری در گوشی های هوشمند به ویژه آیفون، مساله مکان های مکرر بازدید شده یا frequent location می باشد که به آیفون این امکان را می دهد که مکان هایی که به طور متناوب و مکرر توسط شما بازدید می شود و در سیستم مکان یابی گوشی ثبت می شود را بررسی کرده و اطلاعات لازم درباره آن مکان را برای شما فراهم کند. اگر در بخش مرکز اعلانات (notification center)، بخش به روز رسانی Today را فعال کنید، زمان رسیدن تخمینی شما به مقصد مورد نظر و اطلاعات مربوطه فعال می شود. در صورتی که علاقمند به دریافت چنین اطلاعات غیر ضروری نیستید، با بخش تنظیمات رفته و در قسمت privacy، گزینه location service را انتخاب کرده و در منو system services، آپشن مربوط به Frequent Locations را غیر فعال کنید.

۱۱- امکان share location را غیر فعال کنید.

35 راه افزایش طول عمر باطری آیفون

امکان به اشتراک گذاشتن موقعیت مکانی شما با دوستانتان در یک کنسرت یا خیابان شلوغ و حتی یک ورزشگاه، می تواند قابلیت خوبی باشد. اما وقتی شما در منزل یا محل کار هستید، فعال بودن چنین گزینه ای، تنها مصرف کننده شارژ باطری می باشد و بی فایده. بهتر است به جای این گزینه از iMessage استفاده کنید. برای غیر فعال کردن امکان به اشتراک گذاری موقعیت مکانی شما، به بخش تنظیمات رفته و در بخش privacy، در قسمت location service، از share my location، نسبت به switch off کردن این امکان اقدام کنید. همچنین از طریق دستگاه هایی که به iCloud متصل هستند، نسبت به فعال کردن گزینه به اشتراک گذاری موقعیت مکانی خودتان استفاده کنید.

۱۲- غیر فعال کردن امکان Handsoff

35 راه افزایش طول عمر باطری آیفون

آیفون بازها شاید بارها از قابلیت Handsoff استفاده کرده باشند. این گزینه فرصتی است برای استفاده از سیستم عامل ها و دستگاه های دیگر به جای آیفون در زمان های مورد نیاز. این قابلیت در IOS ۸ و OS X Yosemite وجود دارد و به کاربران این امکان را می دهد که کار با اپلیکیشن های مختلف را از همان جایی که بر روی یکی از این سیستم عامل ها رها کرده اند، در سیستم عامل دیگری مجددا آغاز کنند. اما باید بدانیدکه این فرآیند، شارژ زیادی مصرف می کند. برای غیر فعال کردن این گزینه در زمان های غیر ضروری، به بخش تنظیمات رفته و در قسمت general، بخش Handsoff & Suggested Apps را disable کنید. همچنین برای جلوگیری از مصرف باطری، می توانید بخش های My apps و App store را غیر فعال کنید تا از اپلیکیشن هایی که مرتبط با موقعیت مکانی شما هستند جلوگیری شود و آن ها بر روی lock screen آیفون شما نمایش داده نشوند. این قابلیتها، از موقعیت مکانی شما برای ارائه خدمات مربوطه استفاده می کنند و باطری زیادی مصرف می کنند و بسیاری از کاربران از این موضوع اطلاعی ندارند.

۱۳- غیر فعال کردن امکان دانلود از طریق اینترنت موبایل

35 راه افزایش طول عمر باطری آیفون

زمانی که شما دسترسی به وای فای ندارید و مجبور هستید که از اینترنت موجود بر روی گوشی استفاده کنید، مجموعه های iTunes و App Store، در واقع نسبت به دانلود خودکار و به روز رسانی اقدام می کنند که این امر، شارژ باطری بیش تری را به نسبت دانلود از طریق وای فای مصرف میکند. برای جلوگیزی از این عملکرد، به بخش تنظیمات رفته و در قسمت General، و در بخش iTunes & App Store، آپشن مربوط به Use Cellular Data را خاموش کنید. این بدان معنا هست که آیفون، زمانی نسبت به دانلود به روز رسانی حجم زیادی از اپلیکیشن های شما اقدام می کند که شما دسترسی به اینترنت پر سرعت WI-FI داشته باشید که هم زمان کم تری طلب می کند هم شارژ زیادی مصرف نمی کند!

۱۴- به روز رسانی غیر ضروری و خودکار تصاویر را متوقف کنید

35 راه افزایش طول عمر باطری آیفون

در دستگاه های با سیستم عامل های مرتبط با اکانت های iCloud، به روز رسانی خودکار تصاویر، وقتی که شما به اینترنت wi-fi اتصال دارید انجام می شود. اما این کار، مصرف کننده حجم زیادی از شارژ باطری شما می باشد. برای غیر فعال کردن این امکان در مواقع غیر ضروری، به بخش تنظیمات رفته و در قسمت iCloud، گزینه Photo را انتخاب کرد و منوی My Photo Stream را غیر فعال کنید. همچنین می توانید آپشن مربوط به Icloud Photo Library را غیر فعال کنید تا هم حجم باطری شما مصرف نشود و هم از به اشتراک گذاری تصاویر در اکانت Icloud خودداری کنید تا همه به تصاویر شما دسترسی نداشته باشند. به اشتراک گذاری تصاویر با دوستانتان، اگر چه امر جالبی است، اما همواره کاهش دهنده شارژ باطری می باشد و مثل گزینه Hybernate در نوت بوک ها، خیلی در دراز مدت برای عمر باطری و دستگاه توصیه نمی شود.

۱۵- آیتم های غیر ضروری iCloud را غیر فعال کنید

35 راه افزایش طول عمر باطری آیفون

آیتم های غیر ضروری در اکانت Icloud اپل بازها، عاملی برای کاهش میزان شارژ باطری آیفون و حتی تبلیت می باشد. وقتی شما Mac و iPhone و iPad دارید، ارتباط بین این دستگاه ها و به اشتراک گذاری اطلاعات، مصرف کننده باطری هست و برخی اوقات چنین تبادل اطلاعاتی، غیر ضروری می باشد. شما قطعا به امر نیاز ندارید که لحظه به لحظه، اطلاعات بین این نوع دستگاه ها در محل کار یا خانه، انجام شود. بنابراین، میتوانید حتی الامکان به غیر فعال کردن آتیم های غیر ضروری اقدام کنید. برای این کار، به بخش تنظیمات رفته و در بخش iCloud، آپشن هایی برای غیر فعال کردن بخش های غیر ضروری وجود دارد.

۱۶- تکنیک پیمایش منطبق را غیر فعال کنید.

قابلیت پیمایش منطبق با همان Parallax effect در واقع موقعیت شما را به صورت آیکون های سه بعدی بر روی wallpaper گوشی نمایش می دهد. این قابلیت، از سخت افزارهای داخلی گوشی استفاده می کند تا جهت، سرعت، و میزان جابچایی و حرکت شما را اندازه گیری و تحلیل کند. این قابلیت، قطعا کاهش دهنده شارژ باطری هست و شاید در برخی از گوشی ها، به طور اتوماتیک فعال باشد. برای غیر فعال کردن گزینه moving wallpaper کافی است به بخش تنظیمات و General رفته و در بخش دسترسی ها یا همان Accessibility، گزینه کاهش حرکت یا Reduce Motion را انتخاب و این گزینه را On کنید. اختلاف دید، تکنیک پیمایش منطبق از جمله مواردی است که برای Parallax معرفی شده است.

۱۷- گزینه جمع آوری اطلاعات spotlight را غیر فعال کنید.

35 راه افزایش طول عمر باطری آیفون

غیر فعال سازی قابلیت جست و جوی اطلاعات از طریق Spotlight در سیستم عامل های ios ۸، موردی است که در صرفه جویی باطری اهمیت دارد. بخش جست و جوی خودکار اطلاعات تصویری، اپلیکیشنی، موسیقی و حتی پادکست ها، موردی هست که توسط اسپات لایت قابل انجام است و بعضا برای برخی از کاربران غیر ضروری تلقی می شود. این بخش، به ایندکس کردن همه محتوای موجود در آیفون شما اقدام می کند تا همواره بتواند بهترین تحلیل و نتایج را به کاربر آیفون ارائه دهد. بعضی از این موارد در بلند مدت برای کاربران بی استفاده است. پس بهتر است برخی از آن ها به جهت حفظ شارژ باطری، حذف شود. برای این کار به بخش تنظیمات رفته و در قسمت General، گزینه Spotlight search را انتخاب کرده و آیتم هایی که به آن ها نیاز ندارید، از دسترسی گزینه جست و جو مستثنی کنید.

۱۸- مدیریت روشنایی در آیفون برای جلوگیری از کاهش شاؤز باطری

35 راه افزایش طول عمر باطری آیفون

مدیریت وضوح تصاویر و مطالب در آیفون و به طور کل، سازماندهی Brightness هم در آیفون و هم در سخت افزارهای دیگر، تاثیر زیادی در کاهش میزان مصرف شارژ باطری دارد. بعضی ها به غلط تصور می کنند که قرار دادن این امکان بر روی گزینه automatic، بهره وری بیش تر باطری را سبب می شود در حالی که چنین نیست. بر اساس میزان وضوح مورد نیاز در مکان های مختلف به تنظیم دستی میزان وضوح و روشنایی مورد نیاز اقدام کنید. قطعا خواندن مطالب آیفون زیر نور خورشید یا در اتاق تاریک، امکان ندارد و برای این کار، مدیریت روشنایی آیفون مورد نیاز است. بخش Auto-brightness را غیر فعال کنید و همواره میزان شفایت و وضوح را در حد ۱۰ تا ۲۵ درصد حفظ کنید که هم طول عمر باطری افزایش یابد، هم تشعشع کم تری از آیفون به چشمان شما منعکس شود.

۱۹- اجتناب از wallpaper های متحرک

35 راه افزایش طول عمر باطری آیفون

کاربرانی که تصاویر مختلفی که دائما تغییر می کنند را بر روی صفحه نمایش گوشی خود قرار میدهند، باید انتظار میزان بیش تری از شارژ باطری را داشته باشند. این که شما تقویم روز و مسائل مهم را توسط نرم افزارهای اطلاع رسانی محتوا مدام بر روی صفحه نماش به خود یادآوری میکنید، موضوع خوبی است. اما باید توجه داشت که این امر، شارژ باطری را به اندازه قابل توجهی کاهش می دهد و در طول روز، حداقل یک بار مجبور به شارژ مجدد گوشی هستید. یا اگر صفحه نمایش گوشی خود را مانند آکواریوم کرده و شاهد حباب هایی باشید که هر از گاهی از اطراف صحفه نمایش به مرکز صفحه آمده و ناپدید می شوند، این نیز کاهش دهنده شارژ باطری می باشد و شاید امری غیر ضروری باشد. برای استفاده از وال پیپر های ثابت، به wallpaper ها در بخش تنظیمات رفته و Choose a new WALLPAPER را کلیک کرده و از CATEGORY مربوطه، گزینه STILLS را انتخاب کنید و در واقع یک عکس ثابت (STATIC PHOTO) را انتخاب کنید.

۲۰- خدمات مکان محور را غیر فعال کنید

استفاده از GPS که سیستم مکان یابی جهانی می باشد توسط کاربران آیفون، امری متداول است. کاربران در موقعیت های مکانی مختلف، به ضرورت نیازهای اطلاعاتی خود، از app های گوناگون بهره می برند که در واقع مکان محور (location aware) می باشند. خدمات سامانه مکان محور (location based services) همواره مورد استفاده کاربران اینترنت و گوشی های موبایل بوده. اما باید توجه داشت که در پشت صحنه ارائه این اطلاعات، همواره آیفون می بایست با خدمات دهندگان اطلاعات در ارتباط بوده و بر اساس موقعیت مکانی و تایم زون (time zone) که در آن قرار دارید، نسبت به بروز رسانی اطلاعات اقدام کند. برخی از این عملکردها، همیشه مورد نیاز نیست و مصرف کننده شارژ باطری می باشد. برای مدیریت خدمات مکان محور، به بخش location services که در قسمت privacy در تنظیمات موبایل قرار دارد مراجعه کنید و در صورت لزوم، system services ها را غیر فعال کنید. مثلا location based iAds یا Location based Alerts ها واقعا همیشه مناسب نیست و غیر فعال نکردن آنها، شارژ بیشتر باطری را سبب می شود.

۲۱- از ارسال diagnostic data به اپل خودداری کنید.

35 راه افزایش طول عمر باطری آیفون

برای شرکت اپل، استفاده از اطلاعات داده های تشخیصی یا diagnostic data بسیار سودمند است. اما این روش، عمر باطری آیفون را کاهش می دهد. همواره این قسمت را غیر فعال نگهدارید. برای غیر فعال کردن این امکان، به بخش privacy در تنظیمات گوشی رفته و در قسمت diagnostic & Usage ، آیتم Don't send را انتخاب کنید.

۲۲- از Push به Fetch سوییج کنید!

یکی از راه های جلوگیری از کاهش میزان شارژ باطری های آیفون، تغییر وضعیت از Push به Fetch می باشد که تاثیر زیادی روی کاهش میزان مصرف باطری و حتی طول عمر دستگاه دارد. این دو امکان، تنظیم کننده رفتار گوشی برای مدیریت دریافت و ارسال پست الکترونیک های تعریف شده روی گوشی شما می باشد. آیفون بر اساس تنظیماتی که شده است، در فواصل زمانی مختلف، که البته شما تعریف می کنید، از طریق سرور پست الکترونیک تعیین شده، نسبت به چک کردن email های جدید اقدام میکند. این عملکرد متناوب و مکرر، انرژی بر است و شارژ باطری را کاهش می دهد. برای جلوگیزی از این کار، همواره گزینه push را به Fetch تغییر دهید. با انتخاب Fetch، در واقع وقفه ای در کنترل و بررسی ای میل ها توسط آیفون ایجاد میکنید تا بر خلاف پوش که لحظه ای است، باطری کم تری مصرف شود. برای این کار به بخش تنظیمات رفته و در بخش Mail-Contacts-Calendar، گزینه Fetch New Data را انتخاب کنید و فاصله زمانی را خودتان تنظیم کنید. باید توجه کنید که این روش، تنها به ارتقای بهره وری شارژ باطری منتهی نمیشود، بلکه میزان ترافیک اینترنت خریداری شده ماهانه شما را نیز به خوبی مدیریت میکند. البته موضوع امنیت سایبر نیز در این قضیه توجه کنید! برخی معتقدند که جاسوسی از کاربران آیفون توسط برخی از نهادهای جاسوسی آمریکایی انجام می شود.

۲۳- از wi-fi فقط در محل کار و منزل استفاده کنید

35 راه افزایش طول عمر باطری آیفون

وای فای و دیگر امواج وایرلس، هنگامی که فرصتی برای استفاده از آن ها مهیا نیست، باید غیر فعال شوند چرا که مصرف کننده شارژ باطری می باشند. بهتر است از وایرلس در زمانی که در محل سرپوشیده ای هستید استفاده کنید که نیاز به استفاده از اینترنت موبایل نیست یا سیگنال های مربوط به اینترنت اپراتور موبایل شما ضعیف است. هر اندازه میزان استفاده شما از GPRS-EDGE-۳G-۴G بیشتر باشد، طول عمر باطری شما کاهش می یابد و این به این دلیل است که آیفون می بایست به طور منظم و مکرر، برای سیگنال بهتر و قوی تر ارتباطی در حال جست و جو و به قولی PINGING باشد. برای مدیریت وای فای، از طریق CONTROL CENTER، به WI-FI BUTTON رفته و میتوانید تنظیمات را دستی انجام دهید.

۲۴- وای فای و بلوتوث را وقتی در خانه یا محل کار نیستید غیر فعال کنید.

روشن قرار دادن وای فای و حتی بلوتوث، در زمان هایی که فرصت و امکان استفاده از آن مهیا نیست، تنها کاهش شارژ گوشی را به همراه دارد و لاغیر. همواره این گزینه ها را TURN OFF کنید. این موضوع ساده ای هست، اما توجه داشته باشید که شمار زیادی از کاربران آیفون، از این مساله ساده و پیش پا افتاده غافل هستند. خاموش کردن بلوتوث، ضریب آسیب پذیری گوشی شما را برای دریافت فایل های هرز و هک شدن آن نیز کاهش می دهد.

۲۵- همواره در جاهایی با دسترسی سیگنال ضعیف از وضعیت Airplane Mode استفاده کنید

همان طور که در نکته های قبلی عنوان شد، آیفون همواره به دنبال سیگنال های قوی برای اتصال شما به یک منبع اینترنتی است و دائم در حال piniging می باشد. حتی جاهایی که شما قصد استفاده از اینترنت را ندارید مانند جاده و اتوبان و حتی در داخل تونل! برای کاهش عمر باطری و از بین رفتن شارژ، بهتر است آیفون را در این موضعیت ها در وضعیت airplane قرار دهید. وقتی همه ارتباطات رادیویی را خاموش کنید تا زمان لزوم، قطعا شارژ باطری شما بیهوده هدر نمی رود. متاسفانه شمار کمی از کاربران آیفون، همواره از این وضعیت در گوشی هوشمند خود استفاده می کنند و بعضا اصلا از چنین وضعیتی آگاه نیستند. تلاش کنید با بخش control center بیشتر آشنا شوید. امکانات خوبی آیفون در این بخش قرار داده است.

۲۶- مدیریت ارتباطات LTE و ۴G برای کاهش هدر رفتن شارژ باطری

35 راه افزایش طول عمر باطری آیفون

وقتی شما نیازی به استفاده از اینترنت پر سرعت یا تبادل اطلاعات سنگین ندارید، نیازی نیست که از اینترنت هوشمند نسل چهارم را ارتباطات بلند مدت LTE & ۴G استفاده کنید. وقتی از اپلیکیشن هایی که نیازمند پهنای باند بالا می باشند استفاده نمی کنید، ضرورتی به استفاده از این ۲ گزینه نیست. با سرعت دانلود ضعیف هم که فشار کم تری بر باطری موبایل شما وارد می کند، می توانید شارژ باطری را مدیریت کنید. همواره تلاش کنید، همه کارهای خود را با گوشی هوشمندی مانند آیفون به طور بهینه مدیریت کنید. بهینه سازی مصرف و استفاده اثربخش از منابع را در زندگی می توانید از گوشی آیفون شروع کنید. قطعا نتایج خوبی خواهید گرفت و از میزان اعتیاد شما به آیفون بازی هم کاسته خواهد شد! با ورود به بخش تنظیمات و انتخاب CELLULAR، می توانید نسبت به ENABLE یا DISABLE قابلیت های ۴G یا LTE اقدام کنید.

۲۷- مدیریت خاموش و روشن شدن صفحه نمایش آیفون

35 راه افزایش طول عمر باطری آیفون

کاهش دادن زمان روشن بودن صفحه نمایش آیفون در مواقعی که نیاز نیست، خود عامل مهمی در کاهش میزان مصرف شارژ باطری می باشد. مثلا وقتی گوشی هوشمند شما بر روی میز قرار دارد، شاید ۱ یا ۲ دقیقه طول بکشد تا صفحه نمایش آن خاموش شود، قطعا شارژ بیشتری مصرف می کند. برای مدیریت تنظیمات، به بخش AUTO-LOCK بروید و حتی المقدور زمان خاموش شدن صفحه نمایش آیفون را بر اساس علاقمندی خود کم کنید. هر اندازه زمان خاموش شدن سریع تر باشد، باطری کم تری مصرف می شود و بعضا سریع تر صفحه قفل میشود و از دست افراد دیگر در امان می ماند! البته اگر شما فردی هستید که معتاد به استفاده از آیفون هستید و هر چند دقیقه یک بار صفحه نمایش آن را برای مشاهده پیام ها یا ای میل ها روشن میکنید، هر اندازه زمان روشن ماندن را کم تر کنید، به نفع شما خواهد بود.

۲۸- گزینه vibration های غیر ضروری را غیر فعال کنید

35 راه افزایش طول عمر باطری آیفون

وقتی شما در محیط آرام و ساکتی مانند خانه یا محل کار هستید و در خیابان به سر نمی برید، استفاده از گزینه vibration تنها کاستن از میزان شارژ مفید باطری آیفون است. موتوری که در داخل آیفون قرار دارد، عامل این ارتعاش می باشد که قطعا انرژی قابل ملاحظه ای را نیاز دارد. با غیر فعال کردن وایبریشن های غیر ضروری، به عمر باطری خود کمک کنید. با مراجعه به بخش sound در تنظیمات آیفون، می توانید اقدامات بعدی را انجام دهید. شما قادرید ۲ انتخاب داشته باشید: یا ارتعاشات با صدا یا ارتعاشات بی صدا. قطعا ارتباطات صدا دار، باطری بیشتری مصرف می کند. حتی اگر قابل چشم پوشی باشد!

۲۹- اپلیکیشن های غیر ضروری را ببندید!

35 راه افزایش طول عمر باطری آیفون

کارشناسان فناوری ارتباطات معتقد هستند که از نظر روان شناسی و حتی از جنبه های تکنیکی، هنگامی که شما از یک اپلیکیشن خاص استفاده نمی کنید، بهتر است آن را close کنید! بعضی از اپلیکیشن های موبایل، به طور کامل بسته نمی شوند حتی در زمانی که از آن ها استفاده نمی شود، اما مصرف کننده شارژ باطری هستند. پس همواره آن ها را shut down یا sign out کنید. در حالت unlocked، بر روی دکمه HOME دوباره کلیک کنید و هر app غیر ضروری را close کنید. این قضیه طول عمر باطری شما را نیز افزایش می دهد و در بهینه سازی وقت خود در طول روز به ویژه در زمان کار، تاثیر بسزایی خواهد داشت. شاید واقعا نیازی نباشد که شما همزمان بازی کنید و تلگرام و وایبر و فیس بوک و اینستاگرام و کیک و لاین و تانگو و توییتر و اکانت وبلاگ و جی میل و یاهو و هات میلا شما نیز باز باشد، تنها به امید اینکه شاید مسیجی دریافت کنید و لحظه ای از پاسخ جا بمانید!!

۳۰- مراقب به روز رسانی های غیر ضروری و bug دار باشید!

35 راه افزایش طول عمر باطری آیفون

باگ هایی که معمولا در برخی از نرم افزارها و در زمان به روز رسانی اپلیکیشن های موبایل وجود دارد، بعضا عامل منفی در کاهش طول عمر باطری آیفون می شوند. همیشه سعی کنید این موضوع را مدیریت کرده و زمانی نسبت به دانلود اقدام کنید که به وای فای متصل باشید. در نکته های قبلی گفتیم، استفاده از سیستم ارتباطی وای فای به نسبت موبایل اینترنت گوشی شما، در کاهش میزان مصرف شارژ باطری موثر است.

۳۱- گزارش میزان مصرف شارژ باطری را همواره بررسی کنید

35 راه افزایش طول عمر باطری آیفون

اینکه شما بیش تر فیس بوک بازی کردید یا در اینستاگرام follow کردید یا ای میل چک کردید یا صفحات وب را بررسی کردید یا دانلود کردید، موضوعی است که در گزارش میزان مصرف شارژ باطری در فواصل زمانی مختلف قابل بررسی و رهگیری هست. این قضیه به شما کمک می کند تا بدانید که کدام یک از عملکردهای دیجیتالی شما با آیفون، بیش ترین تاثیر را در کاهش میزان مصرف باطری به همراه داشته است تا با مدیریت بهتر و بهینه سازی مصرف، عمر باطری آیفون را کاهش ندهید. اگر متوجه شدید که فلان نرم افزار،مصرف شارژ باطری بیش تری دارد، می توانید به ادامه استفاده از apps تصمیم بگیرید. متاسفانه بسیاری از کاربران آیفون، نسبت به این موضوع غافل هستند. گزارش Battery Usage را میتوان از طریق بخش usage در قسمت General تنظیمات آیفون به طور روزانه و هفتگی مشاهده کرد. در یکی از نکته های بالا توصیه کردیم که استفاده از آیفون را به عنوان یک گوشی هوشمند پر کاربرد و پر قابلیت و هم چنین گران، مدیریت کنید.

۳۲- از فایل های مالتی مدیا با صرفه جویی استفاده کنید!

تماشای فایل های ویدئویی، گوش دادن موسیقی و بازی های مهیچ از طریق آیفون، سه فعالیت قابل توجه کاربران این نوع گوشی های هوشمند است. اما باید در استفادهاز این ابزارها، مدیریت بهینه انرژی را نیز در نظر داشت. همواره سعی کنید فایلهای مختلف را پس از دانلود گوش کنید یا مشاهده کنید که میزان شارژ باطری کم تری را طلب کند. استفاده از wi-fi، شارژ کم تری را به نسبت cellular date نیاز دارد.

۳۳- از گرم و سرد شدن موبایل پرهیز کنید

35 راه افزایش طول عمر باطری آیفون

آیفون هم یک وسیله سخت افزاری الکترونیکی است و مانند هر وسیله ای همانطور که در نکته شمار ۱ عرض شد، باید از حرارت و سرما به دور باشد. قرار دادن آن در جیب و در زمانی که حرارت زیاد است یا در زمان سرما، می تواند به باطری صدمه بزند. هر چقدر باطری شما سریع تر داغ شود، سریع تر د-شارژ می شود. بعضی وقت ها بهتر است که آیفون به جای قرار گیری در جیب شما، در داخل کیف باشد تا صدمه کم تر و حرارت کم تری را شاهد باشد. اگر مدت زمان زیادی بازی می کنید یا معتاد شبکه های اجتماعی هستید، مراقب داغ شدن باطری باشید و حتی الامکان در مکانی این موارد را انجام دهید که جریان هوای خنک برقرار باشد.

۳۴- اعتیاد به آیفون بازی، کاهش طول عمر باطری !

35 راه افزایش طول عمر باطری آیفون

همان طور که قبلا هم در ۳۳ نکته قبلی گفتیم، هر اندازه شما به طور غیر ضروری و به صورت اعتیاد آوری، از آیفون برای چک کردن مسیج ها و ای میل ها و بررسی اپلیکیشن ها و اخبار و اطلاعات و این جور مسائل که خیلی هم ضرورت بررسی آن ها ساعت به ساعت نیست استفاده کنید، در واقع به کاهش طول عمر باطری آیفون کمک کردید. پس، مدیریت بهینه مصرف را در آیفون هم دقت کنید.

۳۵- باطری خارجی همراه داشته باشید!

برای کاهش میزان ضربه پذیری باطری آیفون شما، همراه داشتن یک باطری جایگزین می تواند راه حل خوبی باشد که در مواقع مورد نیاز استفاده کنید. بعضی از باطری های external، در واقع عمر باطری آیفون شما را تا ۲ برابر افزایش می دهد.

همواره پرسش ها و پیشنهادات خود را در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات به پست الکترونیک ICT@BARTARINHA.IR ارسال کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • admin

      عاااالى بود

    • یلدا

      بسیار جانع و کاربردی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج