۲۱۲۸۴
۱۳ نظر
۵۰۰۸
۱۳ نظر
۵۰۰۸
پ

محصولاتي که در پي يک اشتباه اختراع شدند!

همه محصولات اين ليست يا بر اثر يک اشتباه کشف شده اند و يا هدف از ساختن آنها چيزي ديگري بوده است، و حالا که مدت ها از زمان ساختنشان مي گذرد تصور زندگي بدون آنها ممکن نيست!

محصولاتي که در پي يک اشتباه اختراع شدند!




برترین ها: همه محصولات اين ليست يا بر اثر يک اشتباه کشف شده اند و يا هدف از ساختن آنها چيزي ديگري بوده است، و حالا که مدت ها از زمان ساختنشان مي گذرد تصور زندگي بدون آنها ممکن نيست!

بستني چوبي

محصولاتي که در پي يک اشتباه اختراع شدند!

به گزارش برترین ها ؛ اختراع بستني چوبي به سال ۱۹۰۵ بر مي گردد. ماجرا از اين قرار بود که روزي پسر ۱۱ ساله اي به نام فرانک اپرسون آبميوه خود را که از پودر ميوه و آب درست شده بود، به همراه قاشقي که براي هم زدن آن به کار برده بود در بيرون از خانه جا گذاشت. صبح فردا آبميوه يخ زده بود و به قاشق چسبيده بود. به اين ترتيب اولين بستني چوبي اختراع شد و فرانک بيست سال بعد اين اختراع خود را به ثبت رساند.

Rogaine (دارويي براي رويش مجدد مو)

محصولاتي که در پي يک اشتباه اختراع شدند!

مشاهدات دانشمندان نشان مي داد که بيماران مبتلا به فشارخون اگر از داروي لونيتن استفاده کنند موهاي ضخيم تر و پرپشت تري خواهند داشت و بدين ترتيب اين دارو براي درمان ريزش مو و رشد مجدد آن مورد استفاده قرار گرفت.

شيريني خشک (کوکي) با تکه هاي شکلات

محصولاتي که در پي يک اشتباه اختراع شدند!

اين خوراکي خوشمزه اولين بار در مهمانخانه اي در ماساچوست ساخته شد. ويکفيلد صاحب اين مهمانخانه با آرد و تکه هاي شکلات دسري براي مهمان ها درست کرده بود اما شکلات ها کاملاً حل نشده بودند و چيزي شبيه کوکي هايي که امروز مي شناسيم به وجود آورده بودند. البته ناگفته نماند مهمان ها اين دسر جديد را پسنديده بودند و از آن تعريف مي کردند (حق با آنها بود، نه؟)

مايکرويو

محصولاتي که در پي يک اشتباه اختراع شدند!

در سال ۱۹۴۵ يکي از مهندسان کارخانه ريتون، پرسي اسپنسر، هنگام کار با لامپ هاي مگنترون (که در سيستم هاي رادار نظامي به کار مي رود) متوجه شد که شکلات داخل جيبش ذوب شده است. اسپنسرکه پرتوهاي لامپ مگنترون را عامل ذوب شدن شکلات مي دانست تصميم به اختراع دستگاهي جديد به نام مايکرويو گرفت و بدين ترتيب اولين مايکرويو که ۵ فوت ارتفاع داشت (!) به وجود آمد.

آتش بازي

محصولاتي که در پي يک اشتباه اختراع شدند!

مي گويند حدود۲۰۰۰ سال پيش يک آشپز چيني اشتباهاً زغال چوب، سولفور و نيترات پتاسيم را با هم ترکيب کرد و در نتيجه چيزي شبيه آنچه امروز به عنوان آتش بازي مي شناسيم اتفاق افتاد. ناگفته نماند که همه اين مواد امروزه در آشپزخانه ها ي ما پيدا مي شود.

صابون عاج (Soap lvory)

محصولاتي که در پي يک اشتباه اختراع شدند!

ماجرا از اين قرار بود که يکي از کارکنان کارخانه صابون سازي که محل کار خود را براي صرف نهار ترک مي کرد دستگاه صابون سازي را به اشتباه روشن گذاشت غافل از اينکه اين اشتباه به يک اختراع جالب منجر خواهد شد. مرد کارگر به کارخانه بازگشت و ترس از توبيخ باعث شد که قضيه را از ديگران پنهان کند و صابون هاي به ظاهر خراب را مخفيانه به فروش برساند. اما به زودي مشخص شد که مشتري ها از مصرف اين صابون راضي بوده اند و مي خواهند دوباره از اين صابون ها استفاده کنند. بدين ترتيب کارخانه ساخت صابون هاي جديد را شروع کرد و ظرف مدت کوتاهي به شهرت جهاني رسيد.

خمير بازي (Doh Play)

محصولاتي که در پي يک اشتباه اختراع شدند!

اين ترکيب غيرسمي به دست نمي چسبد و مي تواند چندين بار مورد استفاده قرار گيرد. اين وسيله بازي در ابتدا ماده اي انعطاف پذير وبتونه مانند بود و براي پاک کردن آثار زغال سنگ از کاغذديواري به کار مي رفت. پس از جنگ جهاني که گاز طبيعي جاي زغال سنگ را گرفته بود و کاغذديواري هاي قابل شستشو به بازار آمده بود، کمپاني توليد کننده اين ماده که خود را در معرض خطر ورشکستگي مي ديد به فکر راه چاره افتاد و محصولات خود را به صورت خمير بازي روانه بازار کرد.

چيپس سيب زميني

محصولاتي که در پي يک اشتباه اختراع شدند!

اين محصول پرطرفدار اولين بار توسط آشپزي به نام جورج کروم ساخته شد. يکي از مشتري هاي رستوران که از سيب زميني سرخ شده رستوران راضي نبود مرتباً آنها را به آشپزخانه پس مي داد و از تردنبودن آنها شکايت مي کرد . آشپز رستوران که عصباني شده بود و ديگرحوصله شنيدن شکايت مشتري را نداشت سيب زميني ها را به صورت لايه هاي بسيار نازک خرد کرد، به آنها نمک اضافه کرد و در روغن فرو برد. اين چيپس هاي ترد و خوشمزه به زودي در سراسر آمريکا معروف شدند و طرفداران زيادي پيدا کردند.

قهوه

محصولاتي که در پي يک اشتباه اختراع شدند!

مي گويند چوپاني از اهالي اتيوپي يا حبشه متوجه شده بود که وقتي گوسفندانش از گياهان قرمز رنگي که در اطرافشان روييده بود تغذيه مي کنند، شادتر و سرحال تر از هميشه به نظر مي رسند. چوپان بعد از بررسي و امتحان اين گياه آن را به يک پيشواي ديني نشان داد و در نهايت اين گياهان پس از سرخ شدن و جوشيدن به عنوان يک نوشيدني مورد استفاده قرار گرفتند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • هومن

      عجب

    • Mr

      من تازه با این سایت آشنا شدم، ولی بس که مطالبتون جالبه معتادش شدم.

      پاسخ ها

      • saba

        happy to see you here.بله مطالبشون جالبه

    • اردوان

      میگویند قهوه اینجوری توی اتیوپی یا حبشه اختراع شد اونی که این حرف روزده کیه آبشخورش از کجا آب میخوره واقعا فکر کرده که همه مثل خودش بی سواد و بیشعور هستند واقعا نمی دونه که قهوه ابتدا در ایران بوده و ایرانی های باستان ازش می نوشیدن نمی دونه که هنگام لشکر کشیه مغولها به ایران اشرافهای شیرازی به نشانه یه اعتراض بوته یه درخت قهوه رو به تانگانیا تانزانیای امروزی بردند و اونجا درختشو کاشتندو استفاده کردند اینه ایرانوجتون اینه میهن پرستیتون؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مغولها بودن که ریشه ی این قهوه رو در ایران خشکاندن

    • مرتا

      بابايكي نيس ب اينا بگه اولا چرا ابميوه رو جا گذاشته بيرون بعدشم بيرون فريزر بوده ك ابميوش يخ زده هاااااا

      پاسخ ها

      • کارناوال مرگ

        خو الان این حرفت چه ربطی داشت که گفتی؟

    • Elham

      Khiili matalebeton jaleb bod mersii :)

    • فاطمه

      هه هه خيلي باااااااااااااااحاله.....!!!
      لابد پنجره هم؟!!!!

    • کارناوال مرگ

      این مطالبو از کجا اوردین؟ من که تحجب کردممممممممممممممممممممممم

    • x

      خیلی خوب بود اگر ذکر منابع را هم می نوشتید عالی بود

    • asma

      یه مورد دیگه هم هست که در اثر اشتباه کشف شده اون هم اولین رنگه دنیاست که یه دانشجوی رشته شیمی میخواسته جوهر گنه گنه تولید کنه در اثر یه اشتباه اولین رنگ جهان که یه رنگ ارغوانی بوده تولید میشه البته اون موقع دانشجوها کمی سواد داشتن الان اگه اشتباه هم بکنیم و یه چیزه بدرد بخور تولید بشه قدرت تشخیصشو نداریم از این دست اشتباهات زیاده مخصوصا در علم شیمی

    • s.gh

      بابا ایول خیلی باحال بود.دم شما گرم سایته خوبی دارین

    • m.n

      hamin tori ke bavaresh sakhte dalil beyarid ta bavar konim.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج