۲۱۳۱۰۸
۵۰۲۲
۵۰۲۲
پ

وضعیت ICT ایران در هفته سوم خرداد ماه

از عذرخواهی اینستاگرام تا ویروس در مذاکرات

در این هفته، عذرخواهی اینستاگرام بابت مسدود کردن اکانت کاربری منتسب به امام خمینی(ره) در کنار خبر روز گذشته وجود ویروس برای شنود مکالمات در هتل محل برگزاری نشست ایران با گروه ۵+۱ ، از اخبار جالب توجه هفته بود

از عذرخواهی اینستاگرام تا ویروس در مذاکرات




برترین ها: سرویس دیجیتال بخش فناوری پرتال برترین ها قصد دارد در 5 شنبه های هر هفته، نگاهی داشته باشد به آخرین رویدادهای دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران در هفته ای که گذشت. این گزارش های اختصاصی تلاش می کند تا فضای ICT کشور و اتفاقات و رویدادهایی که در آن در حال وقوع هست را با نثری روان و ساده و خواندنی در اختیار جامعه مخاطبان سایت برترین ها قرار دهد. قطعا در این راه، نظرات و پیشنهادات بینندگان عزیز سایت نیز می تواند هیات تحریریه سرویس دیجیتال پرتال را در ارائه گزارشات و محتواهای ارزنده در این حوزه، یاری کند.

همچون روال 5 شنبه های هر هفته، این بار نیز سرویس دیجیتال پرتال برترین ها نگاهی خواهد داشت به مهم ترین رویدادهای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران در هفته ای که گذشت. در این هفته، عذرخواهی اینستاگرام بابت مسدود کردن اکانت کاربری منتسب به امام خمینی(ره) در کنار خبر روز گذشته وجود ویروس برای شنود مکالمات در هتل محل برگزاری نشست ایران با گروه 5+1 ، از اخبار جالب توجه هفته بود که در کنار دستگیری چند تن از مجرمان ایرانی در فضای شبکه های اجتماعی، با تحلیل فعالان جامعه اطلاعاتی کشور مواجه شد. صحبت هایی که درباره اختلال وایبر و رونمایی از یک مسنجر ایرانی صورت گرفته نیز از دیگر موارد مطرح در دنیای آی تی ایران در سومین هفته خرداد ماه 1394 بود. با ما همراه باشید تا نگاهی گذرا داشته باشیم به رویدادهای آی تی ایران در 5حوزه : اخبار اجمالی بخش دولتی، اخبار بانکداری مجازی ایران، اخبار بخش خصوصی و بخش معرفی سایت و کتاب. همانند روال هر هفته، خبر اول را با دنیای مجازی بورس ایران آغاز میکنیم.

بورس همچنان قرمز!

از عذرخواهی اینستاگرام تا ویروس در مذاکرات

این اصطلاح بورس بازهای ایرانی است که وضعیت بورس را با سبز یا قرمز بودن شاخص کل می سنجند. این هفته نیز شاخص کل بورس تهران نتوانست مرز ۶۳ هزار واحد را بگذراند و همچنان میلیون ها بورس باز ایران در فضای مجازی را به آینده روزهای هسته ای در تیرماه گرم مذاکرات امیدوار کرد. فعالیت صدها هزار کاربر ایرانی بورس کشور در انجمن های اینترنتی بورس نیز به واسه کاهش شد شاخص کل کاهش محسوسی دارد که به نظر می رسد در تیرماه و با اوج گیری مذاکرات، مجددا رونق به بازار مجازی بورس کشور بازگردد. بورس ایران را در نشانی tsetmc.com دنبال کنید.

اینستاگرام عذرخواهی کرد

از عذرخواهی اینستاگرام تا ویروس در مذاکرات

فارس نوشت که یکی از سخنگویان اینستاگرام در ای‌میلی به «بی‌بی‌سی» نوشت: «ما برای اشتباهی که رخ داد بسیار متاسفیم. ما گاهی در بررسی گزارش‌هایی که از کاربران دریافت می‌کنیم دچار اشتباه می‌شویم و در این مورد به اشتباه این حساب را مسدود کردیم. ما به محض اینکه مطلع شدیم این حساب را دوباره فعال کردیم و محتوای آن را برگرداندیم.» این حساب که تا امروز حدود بیش از ۱۱۰ هزار پیگیر (follower) دارد حاوی عکس‌ها کمتر منتشر شده‌ای از رهبر انقلاب اسلامی ایران است. اقدام اینستاگرام در حذف اکانت منتسب به امام خمینی(ره) و حذف ده ها تصویر و هزاران فالوور این صفحه، ریسک پذیری فعالیت در این شبکه اجتماعی را افزایش داده است و به عنوان عاملی منفی برای توسعه این شبکه در قیاس با رقبای جدی آن در فضای مجازی به شمار می رود. بسیاری از شخصیت های هنری، سیاسی ،فرهنگی و ورزشی کشور هم اکنون در این شبکه اجتماعی متعلق به فیسبوک، اکانت داشته و فعالیت می کنند که سایت برترین ها هر از گاهی به معرفی اخبار فعالیت این چهره ها در سایت می پردازد.

مذاکرات هسته ایران و ۵+۱ هم ویروسی شد

از ادعای وال استریت زورنال تا تکذیب صهیونیست ها

از عذرخواهی اینستاگرام تا ویروس در مذاکرات

تصویر بالا ، دیروز جنجالی را در دنیا به پا کرد.

دیروز خبر دار شدیم که روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا از نفوذ یک ویروس جاسوسی اسرائیلی به سیستمهای الکترونیکی سه هتل محل مذاکرات هسته ای ایران و ۱+۵ خبر داد. این خبر به این دلیل انتشار یافت که شرکت امنیت سایبری «کاسپرسکی» طی تحقیقات خود دریافت که سه هتلی که میزبان مذاکرات ایران و ۱+۵ (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) بود با ویروس جاسوسان رژیم صهیونیستی هدف گرفته شد. وقتی که شرکت برجسته امنیت سایبری به این مسئله پی برد که سال گذشته با ویروسی هک شده است که احتمالاً این ویروس توسط جاسوسان رژیم صهیونیستی مورد استفاده قرار گرفته است، تمام تلاش خود را به کار گرفت تا دریابد که چه افراد و شرکت‌هایی در لیست قربانیان این ویروس قرار دارند.این شرکت میلیون‌ها رایانه‌ در سراسر جهان و هتل‌های مجلل اروپا را مورد بررسی قرار داد. دیگر هتل‌هایی که مورد بررسی این شرکت قرار گرفته بودند، عاری از این ویروس بودند. صهیونیست ها، امروز این خبر را تذکیب و رد کردند . «الی بن داهان» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گزارش روز چهارشنبه (دیروز) روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» درباره جاسوسی صهیونیست‌ها از سه هتل محل مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) را انکار کرد و آن را «مزخرف» خواند.

تکذیب وزیر جنگ صهیونیست ها در حالی است که این رژیم بارها توسط نهادهای امنیتی و جاسوسی خود، جاسوسی از مراکز هسته ای و انجام فعالیت های خرابکارانه را در دستور کار داشته است که ترور دانشمندان هسته ای و طراحی ویروس استارنکس جهت نفوذ به شبکه های امنیتی و آی تی نیروگاه های هسته ای کشور در سال های قبل، در این حوزه قابل بررسی است. گفتنی است وزیر جنگ صهیونیست ها ، امروز در اظهار نظری عجیب، به خبرگزاری ها گفته است که این رژیم برای جاسوسی از مذاکرات، روش های بهتری را در اختیار دارد!

کش و قوس های رگولاتوری و شرکت مخابرات!

از عذرخواهی اینستاگرام تا ویروس در مذاکرات

رگولاتوری منتظر مخابرات، یا مخابرات منتظر رگولاتوری؟ مساله این است. سخنگوی شرکت مخابرات ایران درباره افزایش یافتن یا نیافتن تعرفه تلفن ثابت با بیان اینکه پیش از این سناریوهای مختلفی را برای تغییر تعرفه‌ها به رگولاتوری ارسال کرده بودیم گفت درباره سرنوشت این پیشنهادات اطلاعی نداریم که سازمان تنظیم مقررات ارتباطات چه تصمیمی گرفته است. در همین حال، سخنگوی سازمان تنظیم مقررات ارتباطات در مورد اعلام نرخ های جدید تلفن ثابت تاکید کرد: هیچگونه مصوبه جدیدی برای نرخ مکالمات در کمیسیون تنظیم مقررات تصویب نشده است و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کماکان در انتظار دریافت برنامه های توسعه ای مدنظر از سوی شرکت مخابرات ایران براساس دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

گفتنی است آخرین نامه از سوی رگولاتوری به شرکت مخابرات ایران اوایل خردادماه ارسال شده که در آن نامه رگولاتوری، خواستار دریافت برنامه توسعه شرکت مخابرات ایران به همراه پیشنهادات قیمت بوده که تاکنون هیچ پاسخی به این نامه داده نشده و مخابرات برنامه های توسعه خود را ارائه نکرده است.امیدوارم ما حصل این کش و قوس ها، کاهش بار هزینه های مخابراتی بر دوش مردم باشد که در شرایط اقتصادی سختی قرار دارند.

شرکت پست ایران، خصوصی نمی شود

این هفته خبر دار شدیم که معاون اجرایی رییس جمهوری بر تجربه سایر کشورهای جهان در حفظ وظایف حاکمیتی شرکت های پست و واگذاری سایر امور به بخش خصوصی تاکید کرده و متذکر شد: شرکت پست در بدنه دولت باقی می‌ماند چراکه پست می تواند مانند کشورهای توسعه یافته در کاهش ترافیک، سالم سازی محیط اداری و ارتقای بهره وری ملی بسیار تاثیر گذار باشد. انتظار می رود شرکت پست در راستای ارتقای فعالیتهای خود، از فعالان و متخصصان امر حمل و نقل برای پیش برد اهداف خود در عرصه فناوری اطلاعات بیش از گذشته استفاده کند.

در همایش تلفن همراه هوشمند و سبک زندگی مطرح شد

تاثیر منفی گوشی های هوشمند بر سبک زندگی را جدی بگیرید

از عذرخواهی اینستاگرام تا ویروس در مذاکرات

همایش تلفن همراه و سبک زندگی این هفته در تهران برگزار شد و میزبانان متخصصان و فعالان جامعه اطلاعاتی بود تا درباره نقش گوشی های هوشمند در سبک زندگی ایرانیان به ارائه نظرات و راهکارهای خود بپردازند. کامبیز بدیع - معاون پژوهشی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات - در این مراسم به بررسی مخاطرات احتمالی فناوری‌های نوین پرداخت و افزود: یکی از اصلی‌ترین مخاطرات این فناوری‌ها ایجاد فضای نامناسب جهت شیوع و رشد انواع عوارض روان - تنی و اختلالات جسمی و روانی است. وی همچنین متذکر شد: سلب انگیزه‌های کافی جهت فعال‌سازی و تقویت کسب‌وکارهای شناختی، عاطفی و رفتاری از دیگر مخاطرات احتمالی فناوری‌های نوین به‌شمار می‌رود که در کنار آن ایجاد فضای محتمل جهت تضعیف حواس بشری نیز از دیگر مخاطراتی است که کاربران این حوزه را تهدید می‌کند.

اهمیت گوشی های هوشمند در زندگی مردمان روزگار ما بسیار جدی و مهم است و باید در این زمینه رسانه ملی نقش موثرتری ایفا کند و در کتاب های درسی دانش آموزان ، موضوع شبکه های اجتماعی و نحوه استفاده بهتر از گوشی های هوشمند واقعا تدریس شود تا با مضعطلات بیشتری جامعه آینده کشور مواجه نشود.

با نسخه الکترونیکی دارو مصرف کنید!

از عذرخواهی اینستاگرام تا ویروس در مذاکرات

این هفته نیز وزارت بهداشت در عرصه آی تی خبر ساز شد ، وقتی که معاون وزیر به جهرم رفت تا از عملیاتی شدن طرح نسخ الکترونیک که برای نخستین بار در ایران در این شهر انجام می شود بازدید کند. دیناروند با اشاره به مزیت‌های اجرای طرح نسخ الکترونیک بیان کرد: بزرگ‌ترین مزیت و منفعت این طرح این است که خطاهای پزشکی کم شده، همچنین یک پزشک می‌تواند نسخ خود را مدیریت کند و در این مسیر سرعت کارها و بررسی‌ها سریع‌تر و کسورات به حداقل می‌رسد. هنوز جزییات بیشتری از این طرح اطلاع رسانی نشده است اما امیدواریم توسعه فناوری اطلاعات در حوزه پزشکی، بتواند مردم را از شر دست خط بد پزشکان و اشتباهاتی که در زمینه مصرف دارو عدم نظارت و کنترل مطلوب آن در کشور به دلیل ضعف های آی تی مدار ایجاد کرده است، نجات دهد.

وزیر ارتباطات دوباره به مجلس احضار شد
این بار درباره شبکه ملی اطلاعات

از عذرخواهی اینستاگرام تا ویروس در مذاکرات

واعظی این بار نیز به مجلس شورای اسلامی فراخوانده شد تا درباره وضعیت شبکه ملی اطلاعات، به نمایندگان مردم توضیح دهد. رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس این خبر را تایید کرد و اشاره کرد که در زمینه توسعه شبکه ملی اطلاعات، کم کاری صورت گرفته است. درباره شبکه ملی اطلاعات حرف و حدیث های زیادی مطرح است که باید تا روز سه شنبه هفته آینده و شنیدن حرفهای جناب وزیر منتظر باشیم.

۲۳۰ محصول بومی در حوزه افتا آماده شد

مدیرکل ارزیابی امنیتی محصولات سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات ، این هفته اظهار داشت که ۲۳۰ محصول درحوزه افتا شناسایی شده است که گواهی تایید برای ۱۰ محصول آماده شد. وی افزود: در حال حاضر ۴۰ شرکت پروانه ارایه خدمات مشاوره در خصوص پیاده سازی ISMS دریافت کرده اند که این آمار طی چهار سال گذشته ۱۰ برابر شده و زمینه خدمت رسانی مطلوب تری را برای مخاطبان فراهم کرده است.

قطعا حمایت از استارت آپ های کوچک کارآفرینان ایرانی در حوزه فناوری اطلاعات مقوله ای است که باید به طور جدی توسط مسئولان امر مورد توجه قرار بگیرد تا کارآفرینی دیجیتالی ایران همان طور که در کنفرانس آی بریج برلین دراین هفته اعلام شد، زمینه های بالندگی خود را به جهانیان اثبات کند.

آموزش و پرورش کرمان اعلام کرد:

گروه اداری مجازی نداریم!

این هفته خبردار شدیم که رییس حراست آموزش و پرورش استان کرمان اظهار داشته است که راه اندازی گروه های اداری در شبکه های مجازی ممنوع است و افراد برای این موارد باید با حراست هماهنگی کنند. البته سخن جناب رییس، غیر منطقی نیست چرا که انتقال محتوای اداری چه محرمانه چه غیرمحرمانه در فضای شبکه های اجتماعی و مجازی، کار مجازی نیست و در این مورد باید دولت با بخشنامه ای، موارد را به اطلاع کارمندانش برساند.

از پلیس فتا چه خبر؟

دستگیری عامل دسترسی به حساب ۱۸۰ کاربر

از عذرخواهی اینستاگرام تا ویروس در مذاکرات

پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی موسوم به فتا، این هفته نیز در راستای حفاظت از فضای مجازی کشور ،اقدامات ارزنده ای را در دستور کار قرار داد که دستگیری عامل دسترسی به ۱۸۰ حساب اینترنتی در اصفهان یکی از آن ها بود. این فرد با راه اندازی سایت جعلی فروش موبایل، از ۱۸۰ کاربری که قصد خرید اینترنتی موبایل را داشتند اخاذی میکرد که با شناسایی مخفیگاه وی، وی دستگیر شد. در همین حال، خبر دار شدیم که فردی که با نصب بدافزار جاسوسی بر روی سیستم کافینت، اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب شهروندان بلوچی میکرد نیز دستگیر شد.

انتشار اخبار کلاهبرداری از ایرانیان در فضای مجازی ، هر هفته به خبر اول پلیس فتا تبدیل می شود و این مساله نشان دهنده رشد روز افزون مجرمان اینترنتی است که از اغفال کاربران جوان و ناآگاه استفاده کرده و بیشترین آسیب را به جامعه اطلاعاتی کشور وارد می کنند که خوشبختانه به ادعای مسئولان ناجا، بیش از ۹۰ درصد پرونده های مجرمان اینترنتی در این نهاد، پیگیری و به سرانجام میرسد.

اخبار بخش خصوصی در حوزه فناوری اطلاعات

طبق روال هر هفته ، خبر اول این بخش را به آخرین شماره نشریات فناری اطلاعات ایران ، یعنی روزنامه فناوران و هفته نامه عصر ارتباط قصد داشتیم اختصاص بدهیم که گویا این دو نشریه در هفته گذشته شماره ای منتشر نکردند.

بلاگفا، سرویس دهنده خدمات وبلاگ نویسی در ایران همچنان بخاطر به روز رسانی سرور خود، صدها هزار مشترک خود را منتظر گذاشته است.

کنفرانس آی بریج برلین، روز شنبه این هفته با معرفی ۸۰ کارآفرین دیجیتال ایران که به مدت ۳ روز در این همایش شرکت کرده بودند، به کارخود پایان داد.

الف، سایت خبری منتسب به احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به خاطر رای اخیر دادگاهی در تهران درباره کامنت های منتشر شده در آن، همچنان در کانون توجهات محافل خبری داخلی و خارجی قرار دارد.

کلوب، نخستین شبکه اجتماعی ایرانیان در فضای مجازی، از حضور تعداد دیگری از ارگان های دولتی در این شبکه مجازی با قرارادادن لوگوهای آن ها خبر داد. گفتنی است ۸ شخصیت رسمی کشور در این شبکه فعالیت دارند که حسن روحانی، رییس جمهور از آن جمله هست.

حامی جو، نخستین پرتال جذب سرمایه از طریق فضای مجازی، از جدیدترین پروژه های فرهنگی و هنری خود در وبلاگش خبر داد.

دیجی کالا، پرتال ایرانی فروش کالا در اینترنت، اسامی برندگان قرعه کشی های مختلف خود را، روز گذشته اعلام کرد.

نریتور، به عنوان شبکه اجتماعی مبتنی بر صدا، توسط محققان ایرانی به عنوان خلاقیتی در عرصه طراحی شبکه های اجتماعی صدا محور طراحی و ساخته شده است که در نشانی www.NarratorApp.com در دسترس می باشد.

اخبار بانکداری مجازی ایران

بانک ملت، برترین بانک ایران در سال ۹۳ به دلیل ارائه خدمات بانکداری الکترونیک شد.

بانک گردشگری، به دلیل استقرار سامانه الکترونیکی چکاوک، با تقدیر بانک مرکزی ایران مواجه شد.

بانک اقتصاد نوین، نخستین بانک خصوصی ایران، ضمن راه اندازی شعبه سبز (حامی محیط زیست) از سامانه بانک آشنای خود نیز رونمایی کرد.

بانک سامان، نسخه ویندوز فون خود را برای سامانه مایکروسافت منتشر کرد.

بانک پاسارگاد، صدور کارت هدیه الکترونیکی را به طور مستقیم از طریق کیوسک هایی در شعب خود در سراسر کشور برای مشتریانش آغاز کرد.

بانک پارسیان، روز گذشته از به روز رسانی و تغییر بارگذاری و طراحی وب سایت جدید خود رونمایی کرد.

بانک صادرات، از ثبت رکورد جدیدی از تراکنش های الکترونیکی خود در سال جاری خبر داد و اعلام کرد روزانه ۱۸ میلیون تراکنش توسط بانک صادرات در فضای بانکداری مجازی کشور رخ می دهد که نسبت به سال گذشته ۲۲ درصد افزایش یافته است.

بانک سپه، نخستین بانک ایرانی اعلام کرد از از اول این هفته، استفاده از خدمات بانکداری مجازی این بانک تنها توسط مرورگرهای به روز شده توسط کاربران امکان پذیر خواهد بود. در صورتی که مشتریان از سیستم عامل windows xp استفاده می‌کنند، لازم است سیستم عامل خود را حداقل تا نسخه windows xp servicepack ۳ یا ویندوز ۷ ارتقا دهند

معرفی سایت

از عذرخواهی اینستاگرام تا ویروس در مذاکرات

به دنبال برپایی دومین کنفرانس معرفی ظرفیتها و توانمندی های کارآفرینان دیجیتالی ایران که این هفته در برلین برگزار شد، معرفی سایت این هفته را در گزارش هفتگی فناوری اطلاعات ایران، اختصاص داده ایم به یکی از مجموعه هال فعال در حوزه پشتیبانی از استارت آپ های کشور در عرصه آی تی. اواتک نام مجموعه ای است که قصد دارد به عنوان شتاب دهنده در عرصه فناوری اطلاعات، ایده های دیجیتالی علاقمندان به عرصه آی تی را حمایت کرده و زمینه رشد و بالندگی آن ها را در میدان عمل فراهم کند.

این سایت که به عنوان شتاب دهی به استارت آ پ ها شناخته می شود، در واقع یک برنامه شش ماهه شتابدهی به کسب و کارهای نوپا می باشد که آن ها را از طریق آموزش های کارآفرینی، مربی گری و سرمایه اولیه، همراهی می کند و تیم های موفق را بعد از این مدت، به سرمایه گذاران مختلف معرفی می کند. علاقمندان برای استفاده از خدمات مادی و معنوی اواتک جهت پیش برد ایده های خلاقانه خود در محیط مجازی ، باید ابتدا در این سایت ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. بیش از ۶نفر به عنوان مربی و مشاور با اواتک همکاری دارند که جزییات بیشتر را در سایت این مجموعه می توانید بررسی کنید. اواتک در نشانی http://avatech.ir قرار دارد. امیدواریم مجموعه فعالیت های این مرکز در کنار حمایت های مراکز دولتی، و از جمله پارک های فناوری، بتواند زمینه رشد بیش از پیش کارآفرینان دیجیتال ایران را فراهم کند.

معرفی کتاب

از هفته گذشته، به معرفی کتابهای جدید در عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات پرداختیم و قصد داریم هر هفته این بخش را بیش از قبل توسعه بدهیم. ناشران محترم فعال در عرصه فناوری اطلاعات می توانند کتابهای خود را جهت بررسی و معرفی ، از طریق پست الکترونیک این بخش، ارسال کنند. این هفته به معرفی سه کتاب می پردازیم.

کتاب راهنمای برنامه نویسی نقشه های گوگل، کتاب جالبی است که توسط نشر ناقوس وارد بازار نشر شده است و تلاش میکنند خوانندگان را با سیستم های برنامه نویسی موجود در طراحی نقشه های سایت گوگل آشنا کند. این کتاب که اخیرا توسط ناقوس منتشر شده است، توسط آرمان خانگی تالیف و در ۳۴۸ نسخه منتشر شده است. انتشار ۲۰۰ نسخه ای این اثر نشان می دهد که اگر مشتاق خواندن این کتاب هستید، باید هر چه زودتر آن را از ناشر سفارش دهید.

از عذرخواهی اینستاگرام تا ویروس در مذاکرات

کتاب بعدی، حملات سایبری نام دارد که توسط ادوارد جی اموروسو نوشته شده و توسط حامد و نوید فرخی ترجمه شده است . انتشارات علوم رایانه، این کتاب را در سال گذشته منتشر کرد که نگاهی دارد به شیوه و مبانی حمالت سایبری و اهداف آن ها و همچنین آموزش هایی برای مقابله با چنین حملاتی که جالب توجه است. البته در زمینه حملات سایبری و امنیت شبکه، کتابهای زیادی منتشر شده است که این کتاب نیز میتواند برای خوانندگان عمومی، مطلوب باشد.

از عذرخواهی اینستاگرام تا ویروس در مذاکرات

سومین کتاب مربوط می شود به مفاهیم پایگاه داده که به صورت پیشرفته، مسائلی را برای متخصصان علوم رایانه مطرح می کند و به نظر می رسد کتابی عمومی نیست اما جدیدترین کتاب در عرصه بانک اطلاعاتی می باشد. آبراهام شاتس، نویسنده این کتاب است که توسط رحیم لطفی و نشر ناقوس ،منتشر و وارد بازار نشرکشور شده است. نگاه تخصصی به مسائل بانک داده موضوعی است که سبب شده است تا این کتاب با استقبال دانشجویان ارشد و دکترا مواجه شود. حل مسائل تشریحی مطرح شده در کتاب از دیگر مواردی است که این کتاب به آن ها در ۵۴۰ صفحه اشاره کرده است.

از عذرخواهی اینستاگرام تا ویروس در مذاکرات

علاقمندان به ارسال اخبار و گزارشات فعالیت های خود در فضای مجازی می توانند نظرات و محتواهای خود را به نشانی پست الکترونیک صفحه گزارش هفتگی ارسال کنند.

آخر هفته خوبی را برای مخاطبان گزارش هفتگی برترین ها آرزو میکنیم.

از عذرخواهی اینستاگرام تا ویروس در مذاکرات
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج