۲۱۳۴۳۹
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

خداحافظی احتمالی کاپیتان نکو با فوتبال

با پایان رقابت‎های دسته دوم فوتبال باشگاهی اسپانیا،جواد نکونام کاپیتان سابق تیم ملی ایران به احتمال قریب به یقیین از فوتبال خداحافظی خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران: با پایان یافتن رقابت های دسته دوم فوتبال باشگاهی اسپانیا و محرز شدن بقای اوساسونا در این مسابقات ،جواد نکونام که گفته می شود با پیشنهاد دستیاری کی روش در تیم ملی ایران مواجه شده، به احتمال قوی بعد از وداع با تیم ملی در تعطیلات نوروز ۱۳۹۴،از فوتبال باشگاهی هم خداحافظی خواهد کرد.

در این گزارش نگاهی به دوران بازی جواد نکونام در عرصه باشگاهی خواهیم داشت.

جواد نکونام شانزدهم شهریورماه ۱۳۵۹ در شهر ری به دنیا آمد.وی فرزند دوم خانواده‎ای هفت نفره است که ۲ برادر و ۲ خواهر دارد.در دوران کودکی به دلیل علاقه وافر به فوتبال توانست موافقت پدرش که سابقه مربیگری در رده سنی نونهالان را دارد،برای حضور در زمین‎های خاکی را بگیرد.

دوران جوانی نکونام با حضور در تیم‎های جوانان نفت تهران و پاس گذشت تا این که در سال ۱۳۷۷ برای اولین بار با پیراهن تیم بزرگسالان باشگاه پاس در لیگ آزادگان به میدان رفت.

نکونام در هفت سال حضور خود در تیم پاس ۱۸۰ بازی انجام داد و ۴۸ گل به ثمر رساند.پس از حضور وی در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان،نکونام با حضور در کشور امارات پیراهن تیم های الوحده و الشارجه را پوشید.

او در نیم فصل نخست آن سال برای تیم الوحده در ۱۱ بازی،۳ گل به ثبت رساند اما به دلیل اختلاف با رانیر هولمان سرمربی این تیم،نیم فصل دوم را در کنار سفید پوشان شارجه گذراند که در آن جا هم در ۱۱ بازی موفق به زدن ۵ گل شد.

پس از درخشش در جام جهانی،مسئولان باشگاه اوساسونا اسپانیا، خواستار هافبک دفاعی تیم ملی در پمپلونا شدند تا نکونام به همراه آندرانیک تیموریان تنها بازیکنان ایرانی باشند که به فوتبال اروپا لژیونر می شوند.

ستاره تیم ملی ایران در ۶ سال حضور خود در فوتبال اسپانیا روزهای درخشانی را پشت سر گذاشت.وی در ۱۷۴ بازی،۳۹گل به ثمر رساند که از مهمترین آن ها گل پیروزی بخش اوساسونا در یک هشتم نهایی رقابت های یورو لیگ ۲۰۰۶-۲۰۰۷ مقابل بوردو فرانسه در آخرین دقایق وقت‎های اضافه است.

البته گلی که نکونام در دیدار رفت فصل ۲۰۰۸-۲۰۰۹ لیگ اسپانیا مقابل رئال مادرید در استادیوم سانتیاگو برنابئو وارد دروازه ایکر کاسیاس کرد را نیز می توان مهیج‎ترین گل وی در عرصه باشگاهی نام برد.

در مرداد سال ۱۳۹۱ نکونام به یکی از آرزوهای دوران کودکی خود دست یافت و توانست برای نخستین بار پیراهن آبی استقلال تهران را در مقابل سایپای البرز بر تن کند.هر چند که نتیجه ۲ بر یک، که در آن بازی به سود نارنجی پوشان رقم خورد چندان برای آغاز حضور نکو در استقلال خوشایند نبود.

این بازیکن در یک فصل ونیم بازی برای استقلال کارنامه ۶۰ بازی و ۱۲ گل را ثبت کرد.در بهمن ۱۳۹۲ به دلیل اختلاف شدید با امیر قلعه نوعی سرمربی آبی پوشان راهی حاشیه خلیج فارس شد و در ۲۴ بازی که برای الکویت انجام داد ۱۴ بار دروازه حریفان را گشود.

پس از حضور در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل نکونام به اوساسونا بازگشت و اینبار به همراه سرخ پوشان پمپلونا در لیگ دسته دوم اسپانیا شرکت کرد که در ۲۷ بازی ۵ بار موفق به گلزنی گردید.

وی در عرصه باشگاهی به قهرمان لیگ برتر سوم و دوازدهم فوتبال ایران به همراه پاس و استقلال در فصل های ۱۳۸۲-۱۳۸۳ و ۱۳۹۱-۱۳۹۲ و قهرمانی جام امیر کویت در سال ۲۰۱۴ دست یافته است.همچنین در تیم منتخب فصل ۲۰۱۳ لیگ قهرمانان فوتبال آسیا نیز حضور یافت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج