جاباما
۲۱۴۰۱۳
۱ نظر
۵۰۱۲
۱ نظر
۵۰۱۲
پ

روش هاي درمان خانگي که پايه علمي دارد

هر کشور و مليتي، روش درماني خانگي منحصر به فردي دارد. در اين مطلب به نقل از «MSN» به روش هاي درمان خانگي در چند کشور که پايه علمي دارد، اشاره شده است.

وب سایت سلامت نیوز: هر کشور و مليتي، روش درماني خانگي منحصر به فردي دارد. در اين مطلب به نقل از «MSN» به روش هاي درمان خانگي در چند کشور که پايه علمي دارد، اشاره شده است.

اندونزي: زنجبيل براي تقويت قلب

اين کشور بالاترين آمار مصرف زنجبيل را در دنيا دارد. مردم اين کشور نه تنها اين ادويه را به غذا اضافه مي کنند بلکه به چاي، شيريني، نان و ... نيز زنجبيل مي افزايند. محققان دانشگاه استنفورد مي گويند، مصرف روزي نصف قاشق زنجبيل، گرفتگي رگ ها را تا ۲۷ درصد کاهش مي دهد و بيشتر از ۲برابر آسپرين در پيشگيري از لختگي خون موثر است. (بامشورت پزشک )

ژاپن: قارچ براي کنترل ميزان کلسترول

روش هاي درمان خانگي که پايه علمي دارد

در اين کشور قارچ، دارو به حساب مي آيد. به طور ميانگين يک زن ژاپني سالانه ۸ کيلوگرم قارچ مصرف مي کند. افزودن قارچ به برنامه غذايي روزانه، ميزان کلسترول را تا ۳۰ درصد کاهش مي دهد.

هند: زردچوبه قندخون را ثابت نگه مي دارد

در اين کشور، زردچوبه نه تنها يک ادويه محسوب مي شود بلکه از آن براي درمان قندخون بالا نيز استفاده مي شود. ماده فعالي به نام «کورکومين» در زردچوبه، ميزان قندخون را کاهش مي دهد و تنظيم مي کند و در زمان بالا رفتن قندخون به پانکراس کمک مي کند تا انسولين ترشح کند. براي به دست آوردن نتيجه مطلوب، روزانه حداقل نصف قاشق چاي خوري زردچوبه مصرف کنيد.

سريلانکا: نارگيل براي مقابله با چربي

هر شهروند اين کشور به طور ميانگين سالي ۱۱۶ عدد نارگيل مصرف مي کند. اين منطقه استوايي داراي کمترين آمار ابتلا به چاقي مفرط در جهان است؛ زيرا روغن نارگيل غني از اسيدهاي چرب است که با سرعت در بدن جذب مي شود؛ اين امر باعث تسريع ميزان سوخت و ساز در بدن مي شود و احساس سيري طولاني مدت ايجاد مي کند.

روش هاي درمان خانگي که پايه علمي دارد

نتايج بررسي ها نشان مي دهد، مصرف ۲ قاشق غذاخوري روغن نارگيل در روز مي تواند باعث کاهش يک کيلو و ۳۰۰ گرم چربي در ماه شود.

اتريش: يوگا براي مقابله با بي خوابي

در بيشتر کشورها، مردم براي کاهش استرس به يوگا مي پردازند اما در کشور اتريش، يوگا براي مقابله با بي خوابي نيز انجام مي شود. نتايج بررسي ها نشان مي دهد که انجام يوگا، ۲۰ دقيقه در روز همانند قرص خواب مفيد است. علاوه بر آن، يوگا باعث کاهش استرس، تنش هاي مزمن و افسردگي مي شود. حرکات کششي و تنفس هاي عميق باعث مي شود بدن انتقال دهنده عصبي به نام GABA ترشح کند که تأثير آرام بخشي روي سيستم عصب مي گذارد.

انگلستان: خردل براي مقابله با درد عضله

حمام کردن در وان آب حاوي دانه هاي خردل، يک درمان خانگي در اين کشور است. ترکيب خردل باعث مي شود گردش خون فعال بماند؛ عضله سفت را شل مي کند و بافت هاي آسيب ديده را التيام مي دهد.

آلمان: دمنوش بابونه براي مقابله با گاز معده

نوشيدن ۲ فنجان دمنوش بابونه در روز مي تواند نفخ را کاهش دهد. بابونه ترشح کورتيزول را کاهش مي دهد. کورتيزول نوعي هورمون است که هنگام استرس ترشح مي شود و باعث گرفتگي عضله مي شود.

روسيه: سير، مقابله با عفونت هاي ويروسي

روس ها براي مقابله با سرماخوردگي و آنفلوآنزا از سير استفاده مي کنند. محققان مصرف روزي يک حبه سير را توصيه مي کنند. سير حاوي ترکيب ارگانيک است که با عفونت هاي ويروسي مقابله مي کند. مصرف يک حبه سير در روز مي تواند خطر عفونت را تا ۴۳درصد کاهش دهد.

فنلاند: قهوه براي مقابله با افسردگي

يکي از کشورهايي که در آن ميزان مصرف قهوه بسيار بالاست، فنلاند است؛ هر فنلاندي سالانه هزار و ۶۴۰ فنجان قهوه مي نوشد، که روزي بيشتر از ۴ فنجان مي شود. در قرن ۱۸ که قهوه براي اولين بار وارد اين کشور شد، از آن به عنوان داروي ضدافسردگي استفاده مي شد. مصرف روزي ۲ فنجان قهوه مي تواند افسردگي را تا ۳۴ درصد کاهش دهد. ترکيب کافئين با آنتي اکسيدان موجود در قهوه به مغز انرژي مي دهد و باعث ترشح هورمون هاي ضدافسردگي مانند سروتونين و دو پامين مي شود.

روش هاي درمان خانگي که پايه علمي دارد

نيوزيلند: عسل براي مقابله با سينوزيت و عفونت گلو

عسل رفع کننده التهاب سينوس ها و گلو است.

روش هاي درمان خانگي که پايه علمي دارد

به گفته محققان، آنتي بيوتيک هاي طبيعي و آنزيم هاي موجود در عسل تقريبا ۱۰۰ درصد ميکروب ها و ويروس ها را از بين مي برد.

مصر: گشنيز براي مقابله با مسموميت غذايي

گشنيز يکي از قديمي ترين انواع ادويه در جهان محسوب مي شود. در مصر از گشنيز براي رفع مشکلات معده استفاده مي شود. تخم گشنيز روند درماني التهاب روده و مشکلات معده را تسريع مي کند. گشنيز با باکتري هايي از جمله اي کولاي و سالمونلا مقابله مي کند. يک قاشق غذاخوري پودر گشنيز را به مدت ۵ دقيقه در آب داغ خيس کنيد و بنوشيد. روزي ۳ليوان از اين مخلوط ميل کنيد تا حال شما خوب شود.(با مشورت پزشک)
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چوشانده بارهنگ با نبات برای اسهال حتی اسهال خونی معجزه می کند همینطور لیمو عمانی بانبات را بجوشانید درمان استفراغ است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج