۲۱۴۵۰۷
۱ نظر
۵۴۸۷
۱ نظر
۵۴۸۷
پ

۱۰۰ کارتون خاطره انگیز دهه شصتی‌ها

Jimbo، Jimbo، جیمبووووو... رو یادتونه!؟

کارتون جیمبو، جست سریع السیر، نام یکی دیگر از کارتون‌های نوستالژیک دهه شصت است که یادآور یک هواپیمای کوچک جذابی است که همواره برای کمک به افراد مختلف، مأموریت‌هایی را در داستان جذابش انجام می‌دهد.

Jimbo، Jimbo، جیمبووووو... رو یادتونه!؟





برترین ها: کارتون جیمبو، جست سریع السیر، نام یکی دیگر از کارتون‌های نوستالژیک دهه شصت است که یادآور یک هواپیمای کوچک جذابی است که همواره برای کمک به افراد مختلف، مأموریت‌هایی را در داستان جذابش انجام می‌دهد.

Jimbo، Jimbo، جیمبووووو... رو یادتونه!؟

همانند کارتون‌هایی که در سلسله مطالب کارتون‌های خاطره انگیز دهه شصت تاکنون ارائه کردیم، قصد داریم تا ۱۰۰ کارتون نوستالژیک برای کودکان ایرانی نسل دیروز را در پرتال برترین ها مرور و معرفی کنیم. اگر مخاطب هر روز این صفحه باشید، تا کنون بیش از ۲۰ کارتون، از واتوواتو تا مهاجران و خاله ریزه و قاشق سحر آمیز را معرفی کردیم و مسائل فنی و داستانی هر کدام را تا حدودی تشریح کردیم. امروز، قصد داریم یکی دیگر از کارتون‌های خاطره انگیز ده‌های قبل را برای مخاطبان عزیز یادآوری کنیم. جیمبو، جست سریع السیر، عنوان کارتونی جذاب و جالب برای جوانان امروزی است که روزگاری برای دیدن این کارتون نوستالژیک از شبکه اول سیما، لحظه شماری می‌کردند.

Jimbo، Jimbo، جیمبووووو... رو یادتونه!؟

کارتون جیمبو، Jimbo and the Jet Set بر خلاف کارتون‌های قبلی، ساخته امپراطوری کارتون سازی ژاپنی ها نیست و یک شرکت انگلیسی آن را تولید و منتشر کرده است. پیتر مدوکس، در ژانویه ۱۹۸۶ تا ۱۹۸۷، کار ساخت انیمیشنی به نام جیمبو، جت سریع را انجام داد که توسط شبکه بی بی سی در ۲۵ قسمت ۵ دقیقه ای پخش شد. جیمبو در واقع یک هواپیمای کوچک قرمز و زرد رنگ است که به همراه بقیه دوستانش در فرودگاهی زندگی می‌کند. جیمبو، اگرچه جثه کوچکی دارد، اما همیشه برای کمک کردن به دوستان و اطرافیانش در مواقع بحرانی، آماده است. نوع کمک کردن جیمبو، ما را به یاد رفتار واتوواتو می‌اندازد که به عنوان یک پرنده اعجاب انگیز، می‌تواند در مواقع ضروری، کمک شایانی به افراد بکند و حاوی پیام‌های صلح طلبانه است. جیمبو، مانند انیمیشن‌های زاپنی، تلفیق از تخیل و خلاقیت است. در واقع هواپیمایی با جثه کوچک، همانند یک جت سریع السیر عمل می‌کند تا در مواقع بحرانی، سریع‌ترین و بهترین کمک ها را ارائه دهد. در طراحی کاراکتر جیمبو، سعی شده است تا همواره چهره بشاش و مهربانی از این کاراکتر کارتونی ارائه شود تا برای مخاطبان خردسال، جذاب و جالب توجه باشد.

این کارتون توسط کیت لرنر کارگردانی شد و الیو داوسون، جولیان گیبس، ویلیام مابرلی و نیل سالمون، نویسنده بخش‌های مختلف این کارتون خاطره انگیز و جذاب بودند. راجر گرین وی به همراهی برادرش گاوین، موسیقی این کارتون جالب را ساختند که با تکنیک سل انیمیشن ساخته شده بود. این کارتون توسط Maddocks Cartoon Productions پخش جهانی شد که در ایران نیز بارها به نمایش درامد. اگر در تیتراژ جالب و خاطره انگیز این کارتون به یاد داشته باشید، وقتی جیمبو قصد داشت تا در فرودگاه به زمین بیاید، همیشه یک تصادف روی می‌داد که عکس زیر، شما را به آن روزها می‌برد!

Jimbo، Jimbo، جیمبووووو... رو یادتونه!؟

جیمبو در این کارتون، از همه دوستانش کوچک تر هست اما در زمان‌هایی که به کمک نیاز هست، حتی در شرایط بارانی هم جیمبو پر توان می‌تواند بهترین خدمات را ارائه کند. در قسمت نخست داستان، می‌بینیم که چطور جیمبو در یک کارخانه تولید هواپیما سازی متولد می‌شود، جایی که تکنسین ها و مهندسان پرواز، به جای سانتی متر از اینچ استفاده می‌کنند و سبب تولید نصف یک جت به نام half a Jumbo می‌شود.

در قسمت دوم این کارتون جیمبو را می‌بینیم که برفراز اقیانوس اطلس در حال پرواز است که ناگهان یک کشتی در حال غرق شدن را مشاهده می‌کند و تلاش می‌کند این کشتی را از حادثه نجات دهد. در سومین قسمت این کارتون جذاب، جیمبو، شماری از بچه ها را برای یک سفر تفریحی هوایی به خود می‌برد و بر خلاف هشدارهای هوایی داده شده، جیمبو فرصت لذت جالبی را برای بچه ها با مانورهایی که می‌دهد ایجاد می‌کند. در قسمت چهارم، جیمبو را می‌بینم که در هنگام پرواز بر فراز فرودگاه لندن، از طوفانی در حال وزش خبر می‌دهد که مسئول کنترل پرواز جیمبو، این سخن او را باور نمی‌کند تا آن که بعد از مدتی کوتاه، این طوفان به فرودگاه محل پرواز جیمبو می‌رسد و داستانی را خلق می‌کند. در قسمت پنجم این کارتون، دروغ آوریل را داریم که مسئول پرواز فرودگاهی که جیمبو دران قرار دارد، سعی می‌کند با جیمبو با تست‌های فنی، شوخی کند و کاپیتان اسکوییت هم اون را در این شوخی ها همراهی می‌کند. اما رفتار جیمبو، سبب خلق یک داستان جذاب در این قسمت می‌شود. در آخرین قسمت کارتون نوستالژیک جیمبو، مهندسان حاضردر کارخانه هواپیماسازی لندن، سعی می‌کنند تا اشتباه مربوط به ساخت جیمبو را دوباره تکرار نکنند. اما این بار، به جای سانتیمتر، از واحد اندازه گیری یارد استفاده می‌کنند. هواپیمای بزرگ تری خلق می‌شود.

کارتون جیمبو، در زمره تنها کارتونی بود که شاهد استفاده از هواپیما به عنوان یک شخصیت کارتونی هستیم و این شخصیت را نمی‌توان به انسان یا حیوان نسبت داد و مانند برتاه، ماشین همه کاره، کودکان با صنعت هوایی و فناوری تا حدودی در این داستان آشنا می‌شوند که خلاقیت شخصیت پردازی جالب طراحان انگلیسیان را بازگو می‌کند. از شخصیت جیمبو، اسباب بازی‌های مختلفی نیز سراسر دنیا ساخته شده است.

Jimbo، Jimbo، جیمبووووو... رو یادتونه!؟

تیتراژ کارتون جیمبو



قسمت‌هایی از کارتون جیمبو



عنوان 25 قسمت کارتون جیمبو:

(1) The Little Big Problem
(۲) Trouble at Sea
(3) First Time Fliers
(۴) The U.F.O
(5) April Fools Day
(۶) The Old Timer
(7) The Royal Visitors
(۸) Jet Lag
(9) Every Silver Lining Has a Cloud
(۱۰) Holiday Weather
(11) Winter Wonderland
(۱۲) Jimbo Down-Under
(13) Jimbo and the Astronaut
(۱۴) Jungle Jimbo
(15) Jimbo and the Whale
(۱۶) Bermuda Triangle
(17) The Chief Gets a Rocket
(۱۸) The Controller's Apprentice
(19) Chinese Pandamonium
(۲۰) The Pennand Inca Story
(21) Quiet Please
(۲۲) Jinglebells Jimbo
(23) The Great Air Race
(۲۴) The Little Red Devil
(25) The Computer Clanger
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • تتت

      مرسی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج