۲۱۵۸۷۰
۱ نظر
۵۰۵۶
۱ نظر
۵۰۵۶
پ

پورشه باکستر ۲۰۱۱ با هندلینگ فوق العاده

این رودستر دو نفره در واقع نمونه کروکی کیمن به شمار می‌رود و سرشار از جذابیت‌های ظاهری و فنی است.

پورشه باکستر 2011 با هندلینگ فوق العاده
مجله تخت گاز: این رودستر دو نفره در واقع نمونه کروکی کیمن به شمار می‌رود و سرشار از جذابیت‌های ظاهری و فنی است. البته دو سالی از معرفی نسل جدید باکستر می‌گذرد، اما عدم وارد شدن آن به کشور باعث شده تا برای لذت بردن از یک پورشه کروکی با قیمتی ارزان‌تر از ۹۱۱، به ناچار سراغ نمونه‌های دست دوم باکستر بروید. باکستر در ظاهر تمام فاکتورهای یک پورشه اصیل را دارد و از خیلی جهات مشابه برادر بزرگ‌تر خود، ۹۱۱ کروک است.

پورشه باکستر 2011 با هندلینگ فوق العاده

طراحی باکستر کاملا مشابه کیمن است. با این تفاوت که از سقف برزنتی و پروژکتورهای متفاوت جلو بهره می‌برد. خروجی اگزوز دوگانه در وسط سپر عقب قرار دارد و در کناره باله عقب، که در سرعت‌های بالا برای چسبندگی هرچه بهتر نیروی رو به پایین ایجاد می‌کند، نمایی خیره کننده دارد. با این که طراحی باکستر به چند سال قبل باز می‌گردد، اما هنوز هم دلنشین و جذاب است و سر‌ها را به سوی خود بر می‌گرداند. سقف برزنتی باکستر به صورتی مکانیکی و اتوماتیک باز و بسته می‌شود. البته در حالت بسته بودن سقف، با توجه به ارتفاع پایین خودرو، ورود و خروج افراد قد بلند با کمی‌ دشواری همراه است. با ورود به کابین و لمس قطعات فوق‌العاده با کیفیت آن، بیش از پیش به باکستر علاقه‌مند می‌شود.

طراحی کابین خط مشی سبک قبلی پورشه در طراحی کابین را دنبال می‌کند و فوق‌العاده اصیل و چشم‌نواز است. نشان دهنده‌های دایره‌ای شکل سه‌گانه پشت فرمان، شیفترهای تعویض دنده روی غربیلک فرمان، کرنومتر دایره‌ای شکل روی کنسول جلو و محل قرار دادن سوییچ در سمت چپ، همه و همه مواردی هستند که از یک پورشه اصیل انتظار دارید. البته در این میان مواردی هم‌چون اهرم ترمزدستی بزرگ در کنسول وسط و یا جایگذاری نامناسب بعضی دکمه‌ها، باب میل هر سلیقه‌ای نیستند و در کل می‌توان گفت باکستر از نظر ارگونومی ‌کابین، نمره متوسط را کسب می‌کند.

کیفیت متریال کابین اما فوق‌العاده است و در این زمینه هیچ ایرادی به باکستر وارد نیست. صندلی‌ها باریک و اسپرت هستند و به خوبی بدن سرنشینان را حفظ می‌کنند. هم‌چنین نزدیک بودن صندلی‌ها به سطح زمین و موققعیت گود افتاده راننده، رانندگی منحصربه‌فردی را با باکستر نوید می‌دهد. باکستر یک پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری را در دل خود جای داده است که قادر است در دور ۶۴۰۰، ۲۵۵ اسب بخار قدرت تولید کند. این پیشرانه در پشت کابین نصب شده و عایق‌بندی مناسب کابین باعث شده تا صدای پیشرانه زیاد به داخل کابین راه پیدا نکند. البته با توجه به صدای جذاب اگزوزها و غرش پیشرانه باکستر، هنگام باز بودن سقف، برای صحبت کردن باید تن صدای خود را بالاتر از حد معمول ببرید.

پورشه باکستر 2011 با هندلینگ فوق العاده

با نصب بادگیر میان دو صندلی، خبری از اغتشاش و نفوذ باد به کابین در حالت باز بودن سقف نیست. باکستر کوپه واقعا چابکی است و به لطف جعبه‌دنده PDK، ظرف ۵.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد. البته توان حرکتی باکستر و شتاب‌گیری آن یک پله پایین تر از برادر دو قلویش کیمن قرار دارد و در شتاب اولیه از کیمن جا می‌ماند. هندلینگ باکستر فوق‌العاده است و حتی در حالت اسپرت پلاس و با خاموش بودن سیستم کنترل پایداری نیز هم‌چون یک خزنده چموش به زمین می‌چسبد. صدای خارج شده از اگزوزها نیز از داخل کابین قابل تنظیم است.

رقبای داخلی و خارجی

BMW Z۴

Benz SLK

پیشنهاد نهایی

باکستر جذابیت‌های زیادی دارد، اما امان از روزی که به خرج بیافتد و به آن رسیدگی نشود. آن موقع است که با هزینه‌های بالا و کمرشکنش، تمام جذابیت‌های آن را فراموش خواهید کرد! اما با بودجه ۲۷۰ تا ۳۷۰ میلیونی یکی از بهترین و جذاب‌ترین انتخاب‌هاست و می‌تواند لذت سواری با کوپه‌های گران‌قیمت‌تر را نیز به راننده هدیه کند.

پورشه باکستر 2011 با هندلینگ فوق العاده

پورشه باکستر 2011 با هندلینگ فوق العاده

پورشه باکستر 2011 با هندلینگ فوق العاده
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • میلاد

      مثلا چ رسیدگی هایی لازم داره ک ب خرج نیوفته؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج