۲۱۶۳۶۲
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

شکار جدید گوگل: Dunnhumby.com

گوگل، غول جست وجوی اینترنت قصد دارد تا شرکت اطلاعاتی دان هومبی، که در واقع بازوی انالیز رفتار مشریان شرکت فروشگاه های زنجیره ای تسکو هست را خریداری کند.

شکار جدید گوگل: Dunnhumby.com



برترین ها: جدیدترین خبر ها از شرکت Google، حاکی از ان است که غول جست و جوی اینترنت، در حال بررسی خرید یکی دیگر از شرکت‌های مطرح دنیا در زمینه تحلیل کسب و کار می‌باشد. شرکت دان هومبی، که در زمینه تحلیل رفتار خرید مشتریان، به عنوان سلاح مؤثر شرکت فروشگاه های زنجیره ای مشهور تسکو به شمار می‌رود، نقش زیادی در توسعه فرآیند فروش شرکت تسکو با ارائه محصول خلاقانه Tesco's Clubcard ایفا کرد که سبب می‌شد تا وفاداری مشتریان به شرکت و خدماتش افزایش یابد.

شکار جدید گوگل: Dunnhumby.com
(بیش از ۱۰ شرکت در دنیا، برای خرید دان هومبی ابراز علاقه کرده‌اند)

به گزارش سرویس دیجیتال برترین ها، شرکت پشت پرده موفقیت تسکو، که همان دان هومبی می‌باشد، اخیراً مورد نظر رهبران گوگل قرار گرفته است و قصد دارند این شرکت را به عنوان نخستین خرید خود در سال 2015 میلادی در دستور کار قرار دهند. استراتژی رفتار سازمانی کسب و ادغام Merger & Acquisition در شرکت گوگل، از خرید شرکت یوتیوب در سال 2008 با مبلغ 1.6 میلیارد دلار اغاز شد و پس از ان، شرکت های زیادی توسط گوگل خریداری شد. شبکه خبری اسکای نیوز، اخیراً اعلام کرد که گوگل قصد دارد تابا همکاری گروه خصوصی Permira که صاحب قبلی شرکت Hugo Boss می‌باشد، کنسرسیومی را برای پیشنهاد خرید Dunnhumby.com ارائه دهد. شرکت Tesco قصد دارد تا این دپارتمان مؤثر خود را به دلیل مشکلات مالی و فرآیندی که بخاطر رسوایی فاجعه حسابداریان اخیراً اتفاق افتاد، کوچک کند. شرکت دان هومبی، اجرا کننده برنامه کارت وفاداری تسکو می‌باشد که رفتار مصرف و خرید مشتریان شرکت را مورد ارزیابی و تحلیل قرار می‌دهد و عادت های خرید مصرف کننده کان را انالیز می‌کند و پیشنهادهای خرید به انان ارائه می‌دهد.

شکار جدید گوگل: Dunnhumby.com
(تصویری از ایندکس سایت دان هومبی)

برنامه Clubcard دان هومبی سبب شد تا شرکت تسکو، Sainsbury را خریداری کند و در دهه نود میلادی، تبدیل به بزرگ‌ترین سوپر مارکت انگلستان شود. کارت وفاداری تسکو که توسط دان هومبی طراحی و راهبری شده است، 17 میلیون مخاطب در انگلستان و 43 میلیون مخاطب در سراسر جهان دارد. دان هومبی توانسته است که رفتار مصرف بیش از 400 میلیون نفر را در سراسر جهان آنالیز کند. علاقمندی گوگل به موضوع analytics می‌تواند زمینه خرید این شرکت را در آینده فراهم کند. دان هومبی، اکنون 54 دفتر در 29 کشور جهان دارد و سیمون های، مدیرعامل این شرکت است. این شرکت، شعار علوم مشتری را برای خود انتخاب کرده است و مأموریت خود را در زمینه کمک به خرده فروشان و برندها برای شناخت بهتر مشتریان هدف و کسب وفاداری مشتریان اعلام کرد.

شکار جدید گوگل: Dunnhumby.com

با توجه به اینکه گوگل، علاقه زیادی به تحلیل اطلاعات و آنالیز رفتار و روند فعالیت کاربران دارد، ناگفته پیداست که شکار دان هومبی، می واند تأثیر زیادی در تحلیل بهتر رفتار کاربران و مصرف کنندگان محصولات و خدمات گوگل در آینده شود. گمانه زنی ها حاکی از این مطلب است که این خرید، حدود ۲ میلیارد دلار برای گوگل و همکارانش آب خواهد خورد. البته گوگل در شکار دان هومبی، تنها شرکت موجود نیست، غول تبلیغات، مارتین سورل از شرکت تبلیغاتی PPW نیز از علاقمندان به خرید دان هومبی است که در آینده مشخص خواهد شد. نشریه esmmagazine.com نیز گزارش داد که شرکت‌هایی چون: Apax Partners, Hellman & Friedman, Bain Capital, Blackstone, Advent International, TPG and CVC برای دان هومبی ابراز علاقه کرده‌اند.

گفته می‌شود که خرید احتمالی دان هومبی توسط گوگل، بر خلاف روند خریدهای این شرکت است. دان هومبی، یکی از برترین شرکت های جهان در زمینه تحلیل رفتار خریداران و مصرف کنندگان و انالیز عادت های خرید انان می‌باشد که بیش از ۱ میلیارد رکورد خریداران را در خود جای داده است و کمک زیادی به برندها و شرکت‌های مختلف، در زمینه قیمت گذاری محصولات و خدمات خود در جهان داشته است. همه این موارد، در دنیای فیزیکی اتفاق افتاده است که راهی به دنیای مجازی گوگل ندارد. یکپارچه سازی دان هومبی ۲۶ ساله با ۳ هزار کارمند در سراسر جهان با فضای دیجیتالی گوگل، یکی از سخت‌ترین عملکردهای رفتار سازمانی گوگل در آینده خواهد بود.

شکار جدید گوگل: Dunnhumby.com

گفتی است، شرکت تسکو شرکت دیگری که در زمینه فروشگاه‌های زنجیره‌ای در دنیا معروف است، تسکو است. منشأ این شرکت بریتانیایی است و در کشورهای مختلف شعبه دارد. اقدام جالبی که تسکو کرده، این است که از فضای آر اف آی دی (برچسب الکترونیکی) Radio-frequency identification (RFID) برای کالاهایی که دزدبر و به لحاظ قیمتی ارزشمند هستند، استفاده کرده است. این شرکت، تمام تامین‌کنندگان خود را موظف کرده است از برچسب گذاری استفاده کنند

شکار جدید گوگل: Dunnhumby.com

در حالی که این قیمت برای پیاده سازی در ایران بالاست. این فروشگاه از تحلیل پستل استفاده می‌کند که می‌گوید در امور فروشگاهی باید به مولفه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نیز توجه کرد. در واقع، بنیان تحلیل پستل در حالت بازاریابی است. برای مثال می‌توان گفت که زمانی که به لحاظ جمعیتی جایی وجود دارد که ما وارد بازارش می‌شویم و جمعیت پیری دارد، آن جمعیت پیر به دنبال مصرف بیشتر کالاهای غذایی نیست و بیشتر به دنبال کالاهایی است که با رژیم سر و کار دارد. کسب این اطلاعات، در تحلیل و شناخت رفتار مصرف خریدار برای شرکت های تولید کننده و خرده فروش نقش دارد.

گفتنی است در عالم کسب و کار، تحلیل رفتار مصرف کننده محصولات و خدمات، نقش زیادی در شناخت علایق و عادت های خرید و مصرف مخاطبان دارد که در توسعه کسب و کار و مدیریت تعامل با مشتریان سازمان ها، نقش زیادی دارد و این نقش، در دنیای دیجیتال نیز قابل توجه بوده و فناوری اطلاعات و ارتباطات، ابزارهای نوینی برای تحلیل رفتار مصرف کنندگان ارائه کرده است. دوره های کارشناسی ارشد و دکترای زیادی در دنیا، در زمینه تحلیل رفتار مصرف کننده و مدیریت رفتار مشتری در دانشگاه های اروپا و امریکا ایجاد شده که مخاطبان زیادی را به خود جذب کرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج