۲۱۷۳۷۴
۳ نظر
۵۰۶۳
۳ نظر
۵۰۶۳
پ

شخصیت شناسی؛ بهنوش طباطبایی در شبكه‌های اجتماعی

شناخت شخصیت آدم‌ها از روی نظرات و رفتارهایی كه در فضاهای اجتماعی از خود ارائه می‌دهند كار چندان سختی نیست؛ به ویژه اگر المان‌های دوست داشتنی و مورد علاقه زندگی‌شان را از همین طریق بیابید.

شخصیت شناسی؛ بهنوش طباطبایی در شبكه‌های اجتماعی
مجله زندگی ایده آل - شقایق جعفری: شناخت شخصیت آدم‌ها از روی نظرات و رفتارهایی كه در فضاهای اجتماعی از خود ارائه می‌دهند كار چندان سختی نیست؛ به ویژه اگر المان‌های دوست داشتنی و مورد علاقه زندگی‌شان را از همین طریق بیابید و از رد پای آن به زیر و بم رفتار و عقاید آنها برسید.

شخصیت شناسی؛ بهنوش طباطبایی در شبكه‌های اجتماعی

در این مطلب قرعه به نام بهنوش طباطبایی افتاده است تا با بررسی فعالیت‌های او در شبكه‌های مختلف اجتماعی به افكار و دلبستگی‌هایش در زندگی برسیم و خصیصه‌های مهم این بازیگر را برای طرفدارانش رمزگشایی كنیم. دكتر نیما قربانی، روانشناس، با بررسی صفحه مجازی این هنرمند معتقد است كه او ترجیح می‌دهد از هر موضوع مشكوك و حاشیه داری فاصله بگیرد، ترسو نیست اما در زندگی خود علاقه‌ای به ریسك كردن ندارد و زندگی محتاطانه و دور از هرگونه خطر را بیشتر می‌پسندد.

زندگی بدون نقاب را دوست دارد

نخستین مشخصه‌ای كه در پست‌های این هنرمند به چشم می‌خورد به اشتراك گذاشتن انگیزه و دغدغه‌های روزمره زندگی‌اش بدون شكوه و شكایت و آزردگی و حتی بدون اطناب در توضیح موقعیت و مكان آن است. او با طبیعت و الهامات درونی خودش به دنیای بیرون نگاه می‌كند و همه اتفاقات را بدون نقاب و ظاهرسازی با دیگران به اشتراك می‌گذارد. از لذت نوشیدن یك چای دلچسب با دوستان تا خاطره در كنار هم بودن با رفقا و همكارانش در اتاق گریم و پشت صحنه فیلم و سریال‌هایش و از آنجا كه تمام دلبستگی‌های او از سر ذوق و صداقت با طرفدارانش به اشتراك گذاشته می‌شود، بنابراین او را نسبت به رفتارهای تصنعی دیگران و ریا و تزویر، بی‌رغبت می‌سازد.

شخصیت شناسی؛ بهنوش طباطبایی در شبكه‌های اجتماعی

با دقت در جزئیات عكس‌های این هنرمند به سادگی می‌توان فهمید كه او به مسائل خارج و پیرامونش توجه ویژه‌ای دارد. به همین خاطر او شخصیتی مسئله‌مدار دارد تا خودمدار؛ از مشكلات خودش به اندازه مشكلات دیگران رنج نمی‌برد و در كل توجه زیادی به خودش ندارد. زندگی بی‌هدف و ساكن آزارش می‌دهد؛ چون در زندگی برای خود رسالتی تعیین كرده است و می‌داند كه وظیفه‌ای برای انجام دادن دارد؛ بنابراین به همه چیز از افق می‌نگرد تا بتواند آنها را بهتر تجزیه و تحلیل كند. این ویژگی بارزترین دلیل او برای گرفتن عكس‌هایی از بناهای زیبا یا كوچه‌های طولانی و باریك یا انتشار تصاویری از قاب پنجره یا آینه است.

این شخصیت خود شكوفاست

شخصیت شناسی؛ بهنوش طباطبایی در شبكه‌های اجتماعی

اگر در این قسمت بخواهیم به بعد دیگر شخصیت این هنرمند در فضاهای مجازی بپردازیم باید به شخصیت خودشكوفای او اشاره كنیم. یعنی شخصیتی كه در كمال صداقت، زیبایی‌های طبیعی زندگی را با لذت، احترام و تحسین می‌كند؛ زیبایی‌هایی كه گاهی در نظر دیگران می‌تواند بی رنگ شده باشد اما برای او انرژی‌بخش است و تازگی دارد. برای چنین فردی هر غروب آفتابی به زیبایی اولین غروب و هر گلی دوست داشتنی است. اگر به تكرار عكس‌های به اشتراك گذاشته در زمینه خوردنی‌های رنگارنگ و خوش ظاهر و یا گل و گلدان‌های مختلف نگاهی انداخته باشید متوجه خواهید شد كه لحظه به لحظه زندگی روزانه و عادی از نگاه او شور‌انگیز و مهیج است. او از طبیعت، كودكان، از معماری و از هر چیزی كه لذت می‌برد تصویر می‌سازد.

شخصیت شناسی؛ بهنوش طباطبایی در شبكه‌های اجتماعی

در تحلیل این بعد از شخصیت افراد خودشكوفا و پیامدهای رفتار مثبت اندیش و خودباورشان باید گفت كه این تصاویر با ایجاد انگیزه، حاوی این پیام است كه اگر همه ما می‌توانستیم همه نعمت‌ها و زیبایی‌های پیرامون‌مان را این چنین تحسین كنیم، می‌شد كه چنین احساس خرسندی مداومی داشته باشیم و پیشرفت بسیار وسیع زندگی را به چشم ببینیم. این تصاویر انتشار یافته از این هنرمند ناقل این پیام است كه همه ما باید زیبایی‌ها را در خود حفظ كنیم و قدر این احساس را بدانیم. بهانه‌هایی هر چند كوچك كه چرخ زندگی را می‌چرخاند و هر كسی را برای گذران زندگی سر ذوق می‌آورد.

در روابطش عمیق و در دوستی قابل اعتماد است

اگر بخواهیم یكی دیگر از ویژگی‌های شخصیتی افراد خودشكوفا را در مقایسه با این هنرمند بررسی كنیم همان ویژگی معروف آنهاست كه با وجود روابط اجتماعی قوی آنها دایره دوستان بسیار كوچكی دارند. این را از تعداد كم عكس‌های دسته جمعی منتشر شده از او و دوستانش می‌توان فهمید. این گونه افراد معمولا روابط بسیار عمیقی را با افراد معدودی دارند. حلقه دوستانشان كوچك و تعداد كسانی كه از ته دل دوست دارند، اندك است. چون آنها معتقدند ارادت و دوست داشتن موضوعی لحظه‌ای نیست.

شخصیت شناسی؛ بهنوش طباطبایی در شبكه‌های اجتماعی

به همین دلیل هم برای نزدیك شدن به یك نفر و درك عمیق او به زمان زیادی نیاز دارند. از طرفی دیگر آنها تمایل زیادی دارند كه نسبت به همه صبور و مهربان باشند. به كودكان علاقه زیادی دارند. برای همه احترام قائلند و عقایدشان را تحمیل نمی‌كنند. بدون غرور بیجا آماده پذیرفتن انتقادات هستند و در هر پست و مقامی كه باشند از اینكه دیگران به آنها چیزی یاد بدهند بسیار خوشحال می‌شوند. به‌طور كلی حفظ حالات طبیعی و سادگی در عمل و گفتار از ویژگی رفتاری آنهاست تا جایی كه این افراد در سخت‌ترین شرایط هم می‌توانند آرامش نسبی خود را حفظ كنند و با اتكا به ویژگی‌های خود سختی‌ها را پشت سر بگذارند. شاید با همین ویژگی بهنوش طباطبایی هیچ عكس و مطلبی كه نشان‌دهنده عجز و بیماری و خستگی‌اش بوده به اشتراك نگذاشته و در تمام پست‌ها به القای امید و انگیزه پرداخته است.

شخصیت شناسی؛ بهنوش طباطبایی در شبكه‌های اجتماعی

كودكی، نقطه عطف زندگی او

هنر و مشتقاتش بهترین سوژه‌هایی هستند كه حرف دل او را می‌زنند. او حرف دلش را در قالب شعر، تصویر و ترانه یا قصه‌ای بیان می‌کند تا ضمن رساندن پیام خود، مخاطب را با زیر و بم یك ماجرای ساده آشنا كند. او در كلامش فریاد می‌زند كه از كنار همه چیز ساده نگذریم. دوران كودكی و خاطراتش بهترین دوران و شیرین‌ترین لحظات او بوده است.

شخصیت شناسی؛ بهنوش طباطبایی در شبكه‌های اجتماعی

آدم‌های دوست داشتنی زندگی او به تعداد انگشت‌های یك دست هم نمی‌رسند اما آدم‌هایی كه برای آنها احترام زیادی قائل است و موفقیت هایش را مدیون آنها می‌داند فراوانند. برای او آرام و متین و محتاط بودن بسیار ساده است؛ پس در بحرانی‌ترین شرایط هم بدی‌ها را با واكنش‌های تند و خشونت آمیزی كه برای دیگران عادی است پاسخ نمی‌دهد. كسی را قضاوت نكرده و نمی‌كند و در عوض می‌كوشد تا با برجسته سازی چهره‌های مشهور دنیای هنر، ادبیات و تصویر از هنر و تلاش آنها تقدیر به عمل بیاورد؛ مانند تمام عكس‌هایی كه از گلاب آدینه، سیمین بهبهانی و دیگر بزرگان هنر به اشتراك گذاشته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • زیبا

      من که عاشق این زوج دوست داشتنی هستم ...زنده و پایدار باشید

    • تینوش

      عالی از هر لحاظ عالی است این هنرمند

    • زهرا

      متاسفانه طلاق گرفتن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج