۲۱۷۶۷۳
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

نبرد بهترین‌های لیگ جهانی در تهران

تیم ملی والیبال ایران بعد از دو برد روحیه‌بخش مقابل آمریکا، فردا شب از لهستان پذیرایی می‌کند.

روزنامه شرق: تیم ملی والیبال ایران بعد از دو برد روحیه‌بخش مقابل آمریکا، فردا شب از لهستان پذیرایی می‌کند. دو دیدار ایران مقابل لهستان می‌توانند سرنوشت ایران را در گروه B لیگ جهانی امسال مشخص کند. شاگردان اسلوبودان کواچ در حالی میزبان لهستان هستند که در دوره گذشته لیگ جهانی در تهران در دو بازی، شاگردان آنتیگا را شکست دادند. لهستان از تیم‌های عنوان‌دار والیبال جهان است این تیم یک طلای المپیک، دو طلای قهرمانی جهان و یک طلای لیگ جهانی را در کارنامه دارد. ملی‌پوشان والیبال ایران در دو بازی اول خود در این فصل لیگ جهانی مقابل لهستان، با توجه به سفر طولانی‌ای که از آمریکا به این کشور داشتند، نتوانستند در حد و اندازه‌های خود ظاهر شوند و هر دو بازی را به این تیم واگذار کردند.

شاگردان کواچ در بازی دوم توانستند یک امتیاز از لهستان بگیرند. طبق قوانین این دوره لیگ جهانی، اولویت در رده‌بندی تیم‌ها، تعداد پیروزی‌های آنهاست و امتیازات یک تیم در اولویت دوم رده‌بندی قرار دارد. در گروه دوم لیگ جهانی درحال‌حاضر لهستان با شش برد و دو باخت، در رده دوم و ایران با چهار برد و چهار باخت، در رده سوم قرار دارد. شاگردان اسلوبودان کواچ ا‌گر بتوانند در دو بازی مقابل شاگردان آنتیگا به پیروزی برسند، با توجه به دو بازی آخر خود مقابل روسیه در تهران، شانس زیادی برای تکرار صعود به جمع شش تیم پایانی لیگ جهانی والیبال دارند. اسلوبودان کواچ و آنتیگا، هر دو تمرینات روز گذشته تیم خود را تعطیل کردند. دو تیم امروز آخرین تمرین خود را قبل از بازی حساس جمعه‌شب، برگزار می‌کنند. در گروه B لیگ جهانی، آمریکا با ١٧ امتیاز صدرنشین است، لهستان ١٦ امتیاز دارد و ایران ١٣ امتیاز. لهستان شش برد دارد و ایران چهار برد.

مصدومیت ستاره لهستان

کورک، امتیاز‌آورترین بازیکن این دوره لیگ جهانی والیبال که یکی از ارکان اصلی تیم لهستان محسوب می‌شود، در تمرینات این تیم در تهران از ناحیه ستون فقرات دچار آسیب‌دیدگی شد و حضور او در بازی فردا شب مقابل ایران در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. اگر لهستانی‌ها نتوانند کورک را برای بازی فردا مقابل ایران آماده بازی کنند، والیبالیست‌های کشورمان شب راحت‌تری را مقابل لهستان خواهند داشت.

تقابل بهترین‌ها

بازی فردا شب را می‌توان تقابل بهترین‌های لیگ جهانی قلمداد کرد؛ در تیم ایران شهرام محمودی، به‌عنوان بهترین اسپکر بازی‌ها و محمد موسوی، به‌عنوان بهترین مدافع حضور دارند. در تیم لهستان نیز، که قهرمان دوره گذشته مسابقات قهرمانی جهان است، علاوه‌بر کورک، که امتیازآورترین بازیکن مسابقات است، پاول زاتورسکی هم به‌عنوان بهترین لیبروی بازی‌ها حضور دارد. آنتیگا امیدوار است در بازی فردا شب با حضور زاتورسکی این تیم مشکلی در دریافت اول خود نداشته باشد. همچنین مغز متفکر دو تیم، پاسورهای آنها هستند. فابیان دیژگا، دومین پاسور برتر مسابقات و سعید معروف، کاپیتان تیم ملی والیبال ایران، چهارمین پاسور برتر مسابقات است.

ایران باید بترسد

آنتیگا، سرمربی لهستان که توانست با این تیم قهرمان جهان شود، اعتقاد دارد ایران باید از تیم لهستان بترسد، چون آنها قهرمان جهان هستند. او در حرف‌هایش همچنین به جو سالن آزادی اشاره کرد و گفت: «در هیچ‌جای جهان جوی را که سال گذشته در ایران وجود داشت، ندیده‌ام. میزان صدا به‌قدری زیاد بود که بازیکنانم صدای من را نمی‌شنیدند و من در دو بازی گذشته در تهران واقعا شوکه شده بودم. همه‌چیز دست خود ماست»

حرکت نمادین دوستداران محیط ‌زیست در بازی فردا

صد علاقه‌مند محیط‌زیست با هماهنگی وزارت ورزش و جوانان، در پایان مسابقه ایران و لهستان در لیگ جهانی والیبال، اقدام به پاک‌سازی سالن مسابقه می‌کنند. به گزارش وزارت ورزش و جوانان، این افراد در قالب انجمن‌ها و گروه‌های طرفدار حفظ محیط ‌زیست با کمک دفتر محیط ‌زیست وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون والیبال، جمعه بعد از بازی دو تیم ایران و لهستان زباله‌های سالن را جمع می‌کنند. صد نفر با شعار نمادین ترویج حفظ گونه جانوری درنا که نماد فدراسیون والیبال است، در این حرکت فرهنگی ورزشی حضور خواهند داشت.

والیبال ایران به روسیه دعوت شد

بعد از درخشش ملی‌پوشان والیبال کشورمان در چهار بازی گذشته خود و دو پیروزی قاطع مقابل این تیم در کازان، روز گذشته فدراسیون والیبال روسیه با ارسال نامه‌ای موفقیت‌ها و پیروزی‌های تیم ملی والیبال ایران را در لیگ جهانی ۲۰۱۵ والیبال تبریک گفت و از این تیم برای برگزاری اردوی تمرینی و چند دیدار دوستانه از ۲۵ تا ۲۸ سپتامبر، به‌طور رسمی دعوت کرد. براین‌اساس، ملی‌پوشان کشورمان بعد از جام واگنر لهستان راهی روسیه می‌شوند تا اردوی مشترک خود را با این تیم برگزار کنند.

آمریکایی‌ها از میزبانی ایران تشکر کردند

به گزارش سایت رسمی فدراسیون والیبال، پس از اینکه تیم ملی والیبال آمریکا خاک ایران را ترک کرد و راهی روسیه شد، مسئولان فدراسیون این کشور با ارسال نامه‌ای به فدراسیون والیبال ایران به‌طور رسمی از میزبانی کشورمان و فراهم‌آوردن همه امکانات برای تیم آمریکا و برخورد خیلی خوب و مناسب مردم ایران با آنها تشکر کردند. آمریکایی‌ها در این نامه ضمن قدردانی از فدراسیون والیبال کشورمان، اظهار امیدواری کردند تا بار دیگر به ایران سفر کنند و بتوانند این کشور را دوباره از نزدیک ببینند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج