۲۱۹۴۶۱
۵۰۱۵
۵۰۱۵
پ

چه کسانی نباید سراغ برس‌هایی که از موی طبیعی ساخته شده‌، بروند؟

کدام برس؟‌ برای چی؟

بیشتر خانم‌ها می‌دانند كه داشتن یك برس آرایش خوب مساوی است با سلامت و زیبایی بیشتر، چون اولا پوست ملتهب نمی‌شود و دیگر اینكه با یك برس خوب می‌توان كنترل بیشتری روی مواد آرایشی داشت و نتیجه مطلوب‌تری را به‌دست آورد.

کدام برس؟‌ برای چی؟
مجله سیب سبز: بیشتر خانم‌ها می‌دانند كه داشتن یك برس آرایش خوب مساوی است با سلامت و زیبایی بیشتر، چون اولا پوست ملتهب نمی‌شود و دیگر اینكه با یك برس خوب می‌توان كنترل بیشتری روی مواد آرایشی داشت و نتیجه مطلوب‌تری را به‌دست آورد و درنهایت چهره‌ای طبیعی‌تر داشت. اما خیلی از خانم‌ها هستند كه تفاوت میان برس‌های آرایشی را نمی‌شناسند و برای‌شان فرقی نمی‌کند که کدام ماده آرایشی را با کدام برس روی پوست‌شان بخوابانند.

اگر شما هم از ریزه‌کاری‌هایی که باید هنگام خرید و استفاده از برس‌های آرایشی به کار بگیرید بی‌خبرید، بهتر است از راهنمای ما کمک بگیرید و همین هفته با خرید چند برس کاربردی و البته سالم، سر و سامانی به کیف لوازم آرایش‌تان بدهید. شاید پس از خواندن این مطلب، کیف لوازم آرایشی شما کمی سر و سامان بگیرد و به جای گذاشتن همه برس‌هایی که بی‌دلیل خریده بودیدشان، تنها چند ابزار کاربردی که بیشترین استفاده را از آن می‌کنید، به کیف لوازم آرایش شما وارد شود.

کدام برس؟‌ برای چی؟

چرا باید برس مرغوب بخریم؟

اگر عادت دارید برای آرایش كردن از انگشتان‌تان استفاده كنید یا اینكه از برس‌های آرایشی كوچك و ساده استفاده كنید، احتمالا آن‌گونه كه باید آرایش روی صورت‌تان نخواهد نشست. به‌طور خلاصه تفاوت‌‌های یك برس آرایشی باكیفیت با برسی بی‌كیفیت به این قرار است؛ با یك برس آرایش با كیفیت بالا به راحتی می‌توان رنگ‌های مختلف سایه را مخلوط كرد و درنتیجه یك رنگ كاملا طبیعی روی پوست گذاشت، اما یك برس با كیفیت پایین موهایش زبر و خشن است و درنتیجه مواد آرایشی را یكنواخت روی پوست پخش نمی‌كند، علاوه بر این موهای برس به راحتی می‌ریزد و گاهی آنقدر زبر و خشن است كه می‌تواند باعث التهاب‌های پوستی شود، همچنین این برس‌ها معمولا خیلی زود شكل اولیه خود را از دست می‌دهند.

چندتا برس کافی است؟

بعضی از خانم‌ها ترجیح می‌دهند یك ست كامل از برس‌های مختلف را بخرند و برای هر كاربردی یك برس خاص داشته باشند، اینكه شما بخواهید فقط چند برس جدا از هم بخرید یا یك ست كامل بگیرید كاملا بستگی به خودتان دارد. خیلی‌ها هستند كه معتقدند تنها چند برس آرایشی محدود نیازهای آنها را برآورده می‌كند اما خیلی از خانم‌ها هم هستند كه واقعا هنوز نمی‌دانند كدام برس برای‌شان پركاربردتر است و كدام برس چندان استفاده‌ای ندارد. به این خانم‌ها توصیه می‌شود یك ست كامل تهیه كنند تا به‌تدریج رموز استفاده از برس‌های آرایشی را یاد بگیرند.

کدام برس برای چشم و ابروی شما مناسب است؟

مژه‌ها: برای ساختن مژه‌هایی پرپشت و حالت‌دار، باید در انتخاب برس ریمل خود دقت کنید. برای حالت دادن، می‌توانید از برس‌هایی که انحنا دارند کمک بگیرید و با انتخاب برس‌های پرپشت، به همه مژه‌های‌تان به اندازه کافی ریمل برسانید و آنها را پرپشت جلوه دهید.

ابروها: برس‌هایی كه برای ابروها استفاده می‌شوند، كوچك و محكم هستند.

رژگونه: برس رژگونه باید به راحتی روی گونه‌ها را پوشش دهد، یعنی سر آن صاف باشد و در گوشه‌ها زاویه‌دار تا رژگونه روی پوست خط‌خط نشود و در كناره‌ها نیز مرتب بماند.

سایه چشم: یكی از مهم‌ترین‌ برس‌هایی كه باید داشته ‌باشید، برس‌ نرم و كوچكی است كه سر آن مربعی‌شكل باشد، این برس‌ها برای سایه‌های مایع و پودری چشم مناسب هستند. علاوه بر این برس كوچكی كه نوك نسبتا باریكی داشته باشد(یعنی كمی حالت مثلثی‌شكل باشد) می‌تواند برای مخلوط كردن چند رنگ سایه كاملا مناسب باشد.

برس موی اسب بخریم یا برس موی مصنوعی؟

معمولا دو نوع برس ‌‌آرایشی وجود دارد؛ یك نوع از برس‌های آرایشی موهای طبیعی دارند و نوع دیگر موهای آن مصنوعی است که هركدام از این برس‌ها كاربرد ویژه‌ای دارند.

برسی با موهای طبیعی: بیشتر افراد این نوع‌ برس‌ها را ترجیح می‌دهند چون بهتر از نوع دیگر مواد آرایشی پودر را پخش می‌كنند. موهای طبیعی پوششی (كوتیكول) دارند كه وقتی روی پوست كشیده می‌شوند مواد رنگدانه‌ای درشت و چربی‌ها را از روی پوست برمی‌دارند و درنتیجه آرایش یك‌دست‌تر می‌شود، علاوه بر اینها وقتی موهای طبیعی روی پوست كشیده می‌شوند احساس نرمی و صافی بیشتری می‌كنید. این‌گونه برس‌ها معمولا از حیواناتی چون اسب، بز و... درست می‌شوند. به همین دلیل اگر آلرژی دارید این موها می‌توانند برای شما ایجاد آلرژی كنند.

برسی با موهای مصنوعی: بیشتر برای مواد آرایشی مایع مناسب هستند چون موهای مصنوعی بدون خلل و فرج هستند و درنتیجه مایع را بیش‌ازحد به خود جذب نمی‌كنند. برس‌های كوچك‌تر این نوع برای خط‌چشم و كرم‌پودر ایده‌آل هستند.

برس خوب را از کجا بشناسیم؟

وقتی می‌خواهید برس آرایشی بخرید اول آن را روی پوست خود بمالید، موهای برس باید روی پوست نرم باشند و نباید زبر باشند و روی پوست خراش ایجاد كنند. برای سنجیدن استقامت موهای برس نیز چند بار برس را روی دست‌تان حركت دهید و مسیر را طی كنید، اگر حتی یكی از موهای آن ریخت یعنی برس استقامت خوبی ندارد و نباید خریداری شود. بعد از این دو آزمون اگر برس مناسب بود می‌توانید آن را بخرید.

چه برسی برای چه کاری؟

شما می‌دانید چه برسی برای چه كاربردی مناسب است؟ اول شما باید تعیین كنید می‌خواهید با چه موادی و چگونه صورت‌تان را آرایش كنید:

پودر‌های صورت: برای این‌گونه مواد آرایشی دنبال برس‌های بزرگ باشید به‌خصوص برس‌هایی با موهای زیاد، نرم و طبیعی كه می‌توانند به‌خوبی سطح پوست را یكنواخت كنند تا پودرها كمتر خود را روی پوست نشان دهند.

برنزه‌كننده‌ها: اگر می‌خواهید رنگ پوست‌تان را تیره‌ و برنزه كنید، از همان برس‌های مخصوص پودرهای صورت استفاده كنید البته اگر كمی كوچك‌تر باشد مناسب‌تر است، باید خیلی دقیق‌تر مواد آرایش روی پوست پخش شوند، علاوه بر اینها اگر سر برس گرد باشد بهتر مواد را پخش می‌كند.

کدام برس؟‌ برای چی؟

كرم‌پودر: اگر شما جزو كسانی هستید كه ترجیح می‌دهید به جای اسفنج با برس به صورت كرم‌پودر بزنید، باید دنبال برسی با سایز متوسط و موهای مصنوعی باشید. برس‌های مخصوص كرم‌پودر معمولا صاف و كمی گرد در كناره‌ها هستند، با این شكل خاص كرم‌پودر بهتر جذب پوست می‌شود، علاوه بر این، برس‌هایی با این شكل برای زدن انواع ماسك‌های زیبایی نیز مناسب هستند.

كرم‌های گریم: معمولا برس‌هایی كه برای كرم‌های گریم به كار می‌روند شبیه برس‌‌های كرم‌پودر هستند با این تفاوت كه كمی كوچك‌ترند و سری باریك‌تر دارند چون باید بتوان به‌خوبی روی لك‌ها، جوش‌ها و حلقه‌های زیر چشم را پوشاند.

رژلب: هرچند اكثر خانم‌ها هیچ وقت رژلب را با برس نمی‌زنند اما هستند كسانی كه ترجیح می‌دهند از برس برای این کار استفاده كنند. برس‌های مخصوص رژلب معمولا شبیه بر‌س‌های كرم‌های گریم هستند اما سری باریك‌تر و محكم‌تر دارند ‌البته توصیه می‌كنیم حتما برسی بگیرید كه محفظه‌ای مخصوص داشته باشد تا كثیف نشود.

چگونه برس را بشوییم؟

باید برس‌ آرایشی‌تان را به‌طور منظم شست‌وشو دهیم، بسیاری از متخصصان توصیه می‌كنند حتما هر هفته برس‌های‌تان را بشویید. می‌توانید برس‌ها را با شامپو یا مایع پاك‌كننده ملایم صورت بشویید اما اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم بهتر است برس‌هایی با موهای طبیعی با شامپو شسته شوند و برس‌های مصنوعی با مایع ظرف‌شویی. بعد از شستن موهای برس را كاملا صاف كرده، به حالت قبلی برگردانید و بعد بگذارید تا خشك شوند، بهترین حالت برای خشك كردن برس‌ها قرار دادن آنها روی یك حوله تمیز و خشك است یا قرار دادن آن در كنار سینك. اگر به‌طور عمودی برس را خشك كنید ممكن است آب درون موها جمع شده و باعث پوسیدگی آنها شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج