۲۱۹۷۳۳
۲ نظر
۵۰۲۲
۲ نظر
۵۰۲۲
پ

راهنمای زندگی و تحصیل در خارج از ایران

تحصیل در رشته‌ حقوق، روانشناسی و زبان

در این مطلب به ارائه نکاتی برای علاقمندان به تحصیل در گرایش‌های مختلف حقوق، روانشناسی، زبان‌های خارجی و علوم سیاسی می‌پردازیم.

تحصیل در رشته‌ حقوق، روانشناسی و زبان





برترین ها: مجله اینترنتی برترین ها قصد دارد سلسله مقالاتی درباره فرآیند اخذ پذیرش در مقاطع عالی تحصیلی در کشورهای مختلف جهان را برای مخاطبان خود ارائه کند. این مقالات تلاش دارد تا به صورت عملی و مصور، اصول و مبانی فرآیند اقدام برای اخذ پذیرش تحصیلی در مقاطع فوق لیسانس و دکترا در دانشگاه های مختلف جهان را آموزش دهد.

با توجه به اشتیاق گسترده جامعه جوان ایران برای کسب تجربه تحصیل و تحقیق در مقاطع عالی در دانشگاه های آسیا، اروپا و آمریکا و تخصصی بودن این موضوع، بخش سبک زندگی برترین ها هر هفته موضوعات مختلف مربوط به این فرآیند را به جامعه مخاطبان عزیز سایت ارائه می کند. امیدواریم مخاطبان برترین ها و کلیه عزیزانی که این محتواها را مشاهده می کنند، به راحتی بتوانند خود و دیگران را در امر پذیرش تحصیلی و اخذ بورسیه یاری دهند.

تحصیل در رشته‌ حقوق، روانشناسی و زبان

تحصیل در رشته‌ حقوق، روانشناسی و زبان

اگر از همراهان دائمی سلسله مطالب راهنمای تحصیل در خارج از کشور باشید که چند ماهی است در پرتال برترین‌ها به آن پرداخته می‌شود، حتماً متوجه شده‌اید که در این راهنمای تحصیلی، اصول و مبانی اقدام برای اخذ پذیرش تحصیلی، در کنار معرفی فرصت‌های تحصیلی در کشورهای مختلف اروپا، معرفی شده است. راهنمای فرصت‌های تحصیلی در آلمان ، سوئد ، فرانسه ، اتریش و حتی مجارستان و اسپانیا ، به صورت ویژه در این سلسه مطالب مورد بحث و بررسی قرار گرفته و نکات عملی و کاربردی برای متقاضیان تحصیل در خارج از کشورها در قاره سبز، ارائه شده است.

اما برای آن دسته از مخاطبانی که قصد دارند، برای گرایش‌های خاص علمی و رشته‌های تخصصی، نسبت به انتخاب دانشگاه و کشور و اقدام کنند و در این راستا برنامه ریزی کنند، از این مطلب و تا چند مطلب آینده، به ارائه نکاتی درباره نحوه انتخاب رشته‌های دانشگاهی و مسائل اجمالی مربوط به آن خواهیم پرداخت. مثلاً اگر قصد دارید تا رشته حقوق را در اروپا بخوانید، با چه مسائلی مواجه هستید، یا مثلاً فارغ‌التحصیلان رشته‌های مهندسی، در چه حوزه‌هایی در سایر رشته‌ها می‌توانند ادامه تحصیل بدهند و قس علی هذا. امروز، به ارائه نکاتی برای علاقمندان به تحصیل در گرایش‌های مختلف حقوق، روانشناسی، زبان‌های خارجی و علوم سیاسی می‌پردازیم. دانشجویانی که برای تحصیل در این رشته‌ها از ایران، عزم فرنگ می‌کنند، شمار زیادی هستند که امیدواریم مطالب زیر، راهنمای موثری باشد.

تحصیل در رشته‌ حقوق، روانشناسی و زبان

نکته ۷۷۷: حقوق از جمله رشته‌هایی است که به جز گرایش‌های بین المللی، اکثراً بر اساس قوانین قضایی و جزایی کشور مطبوع تدریس می‌شود. بنابراین در صورتی که در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد حقوق در سوئد تحصیل کنید، قطعاً با قوانین قضایی سوئد یا اسکاندیناوی آشنایی پیدا خواهید کرد و شاید مطلوب ادامه تحصیل برای دکترا در فرانسه یا سنگاپور نباشد. به این موضوع درباره رشته حقوق توجه داشته باشید.

نکته ۷۷۸: مانند گرایش‌های اقتصاد فارغ‌التحصیلان رشته‌های غیر مرتبط با حقوق، معمولاً برای ادامه تحصیل، این رشته را در فهرست انتخاب‌های اصلی خود قرار نمی‌دهند و به همین خاطر، رقابت شدید و تخصصی همواره برای ورود به دانشگاه‌های حقوق در اروپا میان علاقمندان وجود دارد. یعنی شانس پذیرش داوطلبی که کارشناسی حقوق ندارد و در زمینه کامپیوتر تحصیل کرده است یا تاریخ هنر، برای پذیرش در مقطع ارشد حقوق بسیار کم است. اما حساسیت این قضیه برای بازرگانی و حتی مدیریت، به مراتب کم تر است.

نکته ۷۷۹: کشورهایی مانند فرانسه، آلمان، هلند، بلژیک و حتی سوئیس، به جهت سابقه تاریخی و سیاسی، مراکز آکادمیک خوبی برای تحصیل در زمینه‌های حقوق از حقوق خصوصی تا حقوق بین الملل در اختیار دارند که برای شمار قابل ملاحظه ای از دانشجویان ایران علاقمند به حقوق، مقصد تحصیلی بوده است. ایرانیان زیادی در این کشورها در زمینه حقوق مشغول به تحقیق و تدریس هستند که با بررسی پرتال دانشگاه‌ها و مراکز مطالعاتی این مجموعه‌ها، قابل شناسایی می‌باشند.

نکته ۷۸۰: انتخاب گرایش‌های حقوق در مقاطع تحصیلات تکمیلی، در صورتی که مقطع کارشناسی شما غیر مرتبط با حقوق بوده است، حتماً باید با مشورت فارغ‌التحصیلان این رشته و کسب آمادگی قبلی همراه باشد. صرف این که یک دانشگاه در اروپا به فردی با مدرک کارشناسی بازرگانی، در مقطع ارشد حقوق جرم شناسی بین المللی ۱ پذیرش تحصیلی اعطا کرد، نشان دهنده صلاحیت متقاضی برای تحصیل در این رشته و آمادگی وی برای موفقیت در رشته حقوق نیست. تخصصی بودن این گرایش و مطالب آن سبب می‌شود تا متقاضیان با آگاهی کامل و اشراف اطلاعاتی نسبت به انتخاب این رشته و گرایش‌های تخصصی و متنوع آن اقدام کنند.

نکته ۷۸۱: برخی از دانشگاه‌های اروپا، یکی از شروط قبولی در مقاطع عالی رشته حقوق را داشتن پروانه وکالت از کانون وکلا می‌داند. بنابراین اگر در رشته حقوق تحصیل نکرده‌اید، دانشگاه‌هایی را باید انتخاب کنید که چنین شرطی را برای متقاضیان تحصیل در رشته حقوق درخواست نمی‌کنند.

(گرایش‌های روانشناسی)

نکته ۷۸۲: در صورتی که برای مقطع کارشناسی ارشد روانشناسی در قاره اروپا اقدام می‌کنید و مدرک کارشناسی شما غیر مرتبط با روانشناسی می‌باشد، برای پذیرش در برخی از گرایش‌های روان شناسی مانند بالینی، شانس شما زیاد نخواهد بود. حتی الامکان گرایش عمومی این رشته را انتخاب کنید.

نکته ۷۸۳: با توجه به این که رشته روان شناسی در مقاطع تحصیلات تکمیلی بسیار تخصصی می‌شود، متقاضیانی که تحصیلات غیر مرتبط با این رشته دارند به فرض کسب پذیرش تحصیلی در آن، بایستی از دانش قبلی مطلوبی در این حوزه برخوردار باشند. بررسی پیش نیازهای ورود به این رشته درپرتال گروه‌های روانشناسی و علوم شناختی دانشگاه‌های اروپا و تعامل با اساتید آنان، راهکاری برای شناخت بیش تر این رشته و اقدام برای ارسال پرونده دانشجویی می‌باشد.

نکته ۷۸۴: مقاطع کارشناسی ارشد و دکترای گرایش‌های مختلف روان شناسی، معمولاً با مصاحبه تلفنی و حضوری با دانشجوی متقاضی صورت می‌پذیرد و در صورتی که داوطلب از رزومه و سطح زبان مطلوب و آشنایی مکفی نسبت به گرایش مورد درخواست نداشته باشد، ظرف چند دقیقه نخست، عدم صلاحیت وی برای هیات ممتحن احراز می‌شود. این قضیه مثلاً برای گرایش‌های مدیریت به این اندازه صادق نیست.

نکته ۷۸۵: گرایش‌هایی چون روانشناسی تجربی، روانشناسی اجتماعی و روانشناسی تربیتی معمولاً بدون نیاز به در اختیار داشتن مدرک کارشناسی مرتبط اما با احراز صلاحیت به تشخیص هیات ممتحن دانشگاه مورد تقاضا، قابل اقدام می‌باشد. در صورتی که تحصیلات غیر مرتبط با روان شناسی مانند جامعه شناسی دارید، گرایش روانشناسی مثبت نگر ۲ انتخاب خوبی برای شما خواهد بود.

نکته ۷۸۶: در اختیار داشتن جی آر ای‌ای عمومی یکی از پیش نیازهای ورود به مقاطع عالی گرایش‌های روانشناسی می‌باشد. اما برخی از دانشگاه‌های اروپا از متقاضیان، جی آر ای‌‌ای تخصصی در روانشناسی نیز از متقاضی درخواست می‌کنند که گرفتن این مدرک و قبولی در این آزمون، پشتوانه علمی مطلوبی را طلب می‌کند.

نکته ۷۸۷: پرتال انکا ۳ ، فرصت‌های تحصیلی و بورسیه در گرایش‌های روانشناسی در دانشگاه‌های این قاره را معرفی کرده است. البته فهرست دانشگاه‌ها و مراکز تحصیلی در این حوزه از طریق نشریات تخصصی روانشناسی و مراجعه به وب سایت‌های انجمن‌های تخصصی روانشناسی در اروپا قابل بررسی می‌باشد. داشتن مقاله و کار پژوهشی در زمینه‌های کمی و کیفی عرصه روانشناسی که علمی میان رشته ای ۴ می‌باشد، شانس متقاضیان را برای تحصیلات تکمیلی در این رشته افزایش می‌دهد.

تحصیل در رشته‌ حقوق، روانشناسی و زبان

(گرایش‌های علوم سیاسی)

نکته ۷۸۸: یکی از رشته‌های پرطرفدار میان ایرانیان متقاضی تحصیل در دانشگاه‌های اروپا در سال‌های اخیر می‌باشد و شاخه‌های متنوعی را شامل می‌شود. بعضاً دانشجویانی با مدرک کارشناسی مهندسی و جامعه شناسی نیز در مقاطع ارشد این رشته در اروپا پذیرفته شده‌اند.

تحصیل در رشته‌ حقوق، روانشناسی و زبان

نکته ۷۸۹: اتریش و سوئیس به دلیل حضور سازمان‌های بین المللی گوناگون در این کشورها، از جمله مقاصد اصلی دانشجویان برای تحصیل در گرایش‌های مختلف علوم سیاسی و روابط بین الملل ۵ بوده است.

نکته ۷۹۰: مطالعات منطقه ای، مطالعات استراتژیک و روابط بین الملل، از جمله عرصه‌های مورد استقبال دانشجویان ایرانی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترای در دانشگاه‌های اروپا بوده که به نظر می‌رسد دانشگاه‌های اسکاندیناوی مانند دانشگاه استکهلم و دانشگاه اسلو، می‌تواند در فهرست گزینه‌های نخست متقاضیان قرار بگیرد.

نکته ۷۹۱: اینکه آلمان در زمینه علوم سیاسی توانایی بیش تری دارید یا فرانسه و حتی لهستان، موضوعی نیست که برای پاسخش سایت‌های اینترنت را واکاوی کنید. باید از فارغ التحصیلان این رشته‌ها و هم چنین اساتید دانشگاه‌های ارائه کننده مجموعه گرایش‌های علوم سیاسی در اروپا بخواهید تا به سؤالات تخصصی شما پاسخ دهند.

نکته ۷۹۲: علوم سیاسی مانند اقتصاد، مؤسسات و نهادهای بین المللی زیادی در اروپا دارد که به علاقمندان و محققان، فرصت‌های تحصیلی در قالب بورس‌های بلند مدت یا کوتاه مدت ارائه می‌کنند. این فرصت‌ها را از طریق جست وجو در وب و دسترسی به سایت نهادهای بین المللی اروپایی در نقاط مختلف این قاره می‌توانید بدست آورید. شمار قابل توجهی از دانشگاه‌های اروپا، گرایش‌های مختلف علوم سیاسی را عرضه می‌کنند که خود فرصت‌های زیادی را برای علاقمندان به تحصیل در این رشته فراهم می‌کند. مشاهده نشریات معتبر علوم سیاسی که در اروپا منتشر می‌شوند، در کنار بررسی مداوم کنفرانس‌های بین المللی این رشته در قاره سبز، راهکاری برای آشنایی با بزرگان این رشته و تعامل با آن‌ها جهت رایزنی برای پذیرش تحصیلی و حتی بورس می‌باشد.

تحصیل در رشته‌ حقوق، روانشناسی و زبان

(ادبیات و زبان‌های خارجی)

نکته ۷۹۳: تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترای ادبیات زبان‌های خارجی، معمولاً با استقبال کم تر متقاضیان با مدرک تحصیلی غیر مرتبط همراه است. شاید یکی از مهم‌ترین دلایل، نیازمندی تسلط و آشنایی بسیار خوب به ادبیات زبان خارجی است که داوطلب، متقاضی تحصیل در آن رشته در مقاطع عالیه می‌باشد. قطعاً فردی که قصد دارد در رشته کارشناسی ارشد ادبیات اسپانیولی تحصیل کند، یا لیسانس ادبیات زبان اسپانیولی دارد یا واقعاً به این زبان تسلط دارد.

چرا که در غیر این صورت، حتی اگر دانشگاه به دانشجو پذیرش بدهد، عدم آشنایی وی به این زبان اروپایی، حتی منجر به گذراندن یک واحد درسی در مقطع پذیرفته شده نمی‌شود. چرا که تحصیل در مقاطع عالیه زبان‌های خارجی، بدون پشتوانه واقعی علمی میسر نیست. موضوعی که شاید برای برخی از رشته‌ها مانند مدیریت به این اندازه حساس نباشد. بنابراین در صورتی که مدرک تحصیلی مرتبط با ادبیات زبان اروپایی که خواهان تحصیل دران هستید را در اختیار ندارید، از مقاطع کارشناسی برای آن اقدام کنید یا در دوره‌های کوتاه مدت یا بلند مدت آشنایی به این زبان شرکت کرده و مدرک مرتبط را اخذ کنید. بعضاً این مدارک و سطح آشنایی احراز شده برای دانشگاه، می‌تواند راهکاری برای تحصیل در مقاطع بالاتر از کارشناسی باشد.

نکته ۷۹۴: حتی الامکان سعی کنید برای تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترای مربوط به ادبیات زبان‌های اروپایی، دانشگاهی را انتخاب کنید که در کشوری با زبان بومی مرتبط با زبان انتخابی شما باشد. مثلاً کشور پرتغال یا مجارستان، گزینه‌های رده چهارم و پنجم برای تحصیل در زمینه ادبیات آلمانی در قاره سبز می‌باشند (تا وقتی که آلمان و سوئیس و اتریش وجود دارد!).

نکته ۷۹۵: حتی اگر قصد داشته باشید مقطع کارشناسی مترجمی زبان سوئدی را در یکی از دانشگاه‌های سوئد بگذرانید، داشتن مدرک زبان انگلیسی و دانستن حداقلی زبان سوئدی می‌تواند یکی از پیش نیازهای اساسی برای متقاضیان این رشته باشد.

نکته ۷۹۶: اخذ پذیرش تحصیلی و بورس در زمینه ادبیات زبان‌های خارجی در اروپا، تا حد زیادی به خلاقیت و پشتکار شما در ارتباط تلفنی با اساتید و رایزنی با آن‌ها و ارسال مقالات و فعالیت‌های پژوهشی شما بستگی دارد. یک استاد فرانسوی مترجمی زبان فرانسه وقتی متوجه شود که از سطح زبان فرانسوی خوبی برخوردار هستید و بدون غلط، جملات درست و قابل ملاحظه ای را در ادبیات گفتاری و نوشتاری خود منعکس می‌کنید، طرز نگاهش به پرونده دانشجویی شما متفاوت تر خواهد شد. این قضیه برای کلیه زبان‌های خارجی در اروپا نیز صادق هست.

نکته ۷۹۷: هیچ استادی علاقمند نیست دانشجوی خارجی را به عنوان دستیار پژوهشی خود در فلان زبان اروپایی استخدام کند که از سطح زبان ممتازی برای تحصیل و تدریس به دانشجویان سال‌های پایین تر برخوردار نیست.

نکته ۷۹۸: تحصیل در رشته زبان شناسی ۶ در اروپا، در برخی از دانشگاه‌های این کشور امکان پذیر است. شرایط تحصیل و نیازمندی‌های پذیرش را باید فقط و فقط از دانشگاه مربوطه استعلام کرد و رایزنی با مترجمان رسمی یا فارغ التحصیلان زبان و ادبیات اروپایی در ایران، راهکار خوبی نخواهد بود. توجه داشته باشید که این رشته گرایش‌های زیادی دارد.

نکته ۷۹۹: نمونه رایتنیگ از اکثر متقاضیان تحصیل در رشته زبان و ادبیات اروپایی درخواست می‌شود. همواره به گونه ای عمل کنید که در میان متقاضیانی که زبان مادری آن‌ها همان زبانی است که شما قصد تحصیل در آن را دارید، حرفی برای گفتن داشته باشید. البته هراس نداشته باشید. حتی یک آلمانی زبان با مدرک کارشناسی زبان و ادبیات فارسی، در برابر شمار زیادی از ایرانیان دارنده مدرک کارشناسی زبان فارسی، برای رقابت در مقاطع بالای تحصیلی در این رشته، شانس دارد. در مراکز آکادمیک، رفتار شما باید آکادمیک باشد. مهم نیست که به عنوان یک آلمانی قصد دارید در رشته زبان آلمانی در آلمان تحصیل کنید یا به عنوان یک ژاپنی! استانداردهای معرفی شده را باید داشته باشید و در شما احراز شود.

نکته ۸۰۰: برخی از دانشگاه‌های زبان شناسی مانند گوتنبرگ یا اوپسالا، از دانشجویان متقاضی تحصیل در رشته زبان وادبیات اروپایی انتظار دارند که تعداد مشخصی واحد درسی در زمینه زبانی که درخواست تحصیل کرده‌اند، گذرانده باشند. در صورت عدم ارائه چنین مدرکی، در فرایند پذیرش مردود خواهید شد یا شانس پذیرش شما برای اخذ بورس تحصیلی بسیار ضعیف خواهد بود. دانشگاه اوپسالا در بخش زبان‌های ایرانی همواره مورد علاقه ایرانیان برای تحصیل در رشته زبان و ادبیات فارسی است. به http://bit.ly/۱ILYzbE مراجعه کنید.

تحصیل در رشته‌ حقوق، روانشناسی و زبان

(فلسفه و الهیات)

نکته ۸۰۱: رشته فلسفه هنر، در میان دانشجویان رشته هنر و فلسفه، از اهمیت خاصی برخوردار است و با توجه به جدید بودن این رشته در مقاطع تحصیلات تکمیلی در داخل کشور، شمار متقاضیان تحصیل در این رشته در اروپا در سال‌های اخیر افزایش یافته است. انگلستان، ایتالیا و حتی فرانسه، می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای تحصیل دکترای این رشته در قاره سبز باشد. دانشگاه وین اتریش و برخی از دانشگاه‌های آلمان نیز با استقبال علاقمندان به تحصیل در رشته فلسفه مواجه شده است که بد نیست این موارد را نیز در فهرست بررسی‌های خود لحاظ کنید.

تحصیل در رشته‌ حقوق، روانشناسی و زبان

نکته ۸۰۱: این که شما مدرک لیسانس مهندسی عمران و فوق لیسانس فلسفه غرب یا فلسفه اخلاق یا فلسفه علم داشته باشید، شانس شما برای پذیرش در مقطع دکترای زیر شاخه‌های فلسفه کم نیست و می‌توانید با فراهم کردن تخصصی یک درخواست قوی، فرصت‌های مختلف را در این رشته در قاره سبز بررسی کنید. شمار متقاضیان رشته فلسفه به دلیل جذابیت و عمومیت آن، حتی میان فارغ التحصیلان رشته‌های مهندسی و پزشکی نیز افزایش یافته است.

نکته ۸۰۲: این که شانس پذیرش شما برای فلسفه تحصیلی بیش تر است یا قاره ای یا فلسفه هنر، تنها به قابلیت علمی شما بستگی دارد و توانایی تحلیل و تجزیه منطقی بر اساس آنچه که از یک دانشجوی فلسفه انتظار می‌رود. حتی اگر از مشهورترین فلاسفه روزگار خود، توصیه نامه داشته باشید، تا زمانی که رزومه قوی و اظهارنامه علمی مطلوب و قابل توجیهی نداشته باشید، صلاحیت شما برای ورود به مقاطع عالی فلسفه احراز نمی‌شود.

نکته ۸۰۳: فلسفه مانند مدیریت، یک علم میان رشته ای هست و نمی‌توان فیزیک و الهیات و هنر و معماری و مسائلی از این دست را از آن، خارج کرد و استثنا دانست. بنابراین، یک متقاضی تحصیل در رشته دکترای فلسفه، شاید یک معمار ماهر باشد که فقط چند کورس فلسفه گذرانده باشد و از بهترین دانشگاه‌های فلسفه اروپا نیز پذیرش با بورس اخذ کند. بنابراین تلاش کنید، موضوعات تحقیقاتی خلاقانه و ناب را در اظهارنامه هدف و برنامه تحقیقاتی خود به اساتید مورد نظر ارسال کنید تا بازخورد مطلوب دریافت کنید.

نکته ۸۰۴: تفاوت میان رشته‌هایی مانند فلسفه دین و الهیات، مانند تفاوت زمین شناسی یا دندانپزشکی نیست که در یک ماهیتاً و ذاتاً، با یکدیگر متفاوت باشند. تشخیص تفاوت و بررسی قابلیت‌های شما برای ادامه تحصیل در یکی از این رشته‌ها، تنها با رایزنی با اساتید مجرب داخلی و خارجی امکان پذیر است و طرح سؤالات تخصصی در این حوزه در وبلاگ‌ها و انجمن‌های اینترنتی، تنها وقت شما را هدر خواهد داد.

نکته ۸۰۵: رشته الهیات ۷ ، یک رشته کاملاً تخصصی هست که اگر چه مانند پزشکی و مهندسی مخاطب و متقاضی ندارد، اما همان سطح متقاضیان موجود، برای بستر یک رقابت شدید کافیست. بنابراین، عضویت در انجمن‌های تخصصی بین المللی، ارتباط با ژورنال‌ها و کنفرانس‌ها و تماس تلفنی با اساتید مربوطه، می‌تواند برگ برنده ای برای متقاضیان این رشته باشد. کم تر متقاضی علاقمند به تحصیل در رشته الهیات در کرواسی، بلاروس، چک یا رومانی هست. بنابراین، از اساتید دانشگاه‌های داخلی برای بررسی بهترین فرصت‌های تحصیلی در این رشته در اروپا استعلام کنید. چرا که مراکز فلسفه و الهیات ایران، از معتبرترین مراکز قاره کهن به شمار می‌آیند.


1- International criminal law

2- Positive psychology

3- http://www.enqa.net/psychology

4- interdisciplinary

5- International relations

6- linquistic

7- Theology
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسین

      با سلام و خدا قوت خدمت کارکنان و خبرنگاران سایت جامع و پر بار برترینها. من چند سالی هست که مطالب این سایت را دنبال می کنم. خیلی خبرهاتون جالبه. من برای تبلت مادرم نسخه اندروید برترینها را نصب کردم و خیلی راضیه. موفق و پیروز باشید. عبادت شما هم قبول.

    • بدون نام

      ممنون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج