۲۲۰۰۵۷
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

در انتظار کابوس مادرید

رئال‌مادرید روزهای بسیار بدی را پشت سر می‌گذارد و بعید به نظر می‌رسد این تیم در فصل جدید نیز بتواند به روزهای اوج خود برگردد.

وطن امروز: رئال‌مادرید روزهای بسیار بدی را پشت سر می‌گذارد و بعید به نظر می‌رسد این تیم در فصل جدید نیز بتواند به روزهای اوج خود برگردد. چرا رئال‌مادرید در فصل آینده نمی‌تواند نتایج خوبی به دست آورد؟ رئال در دوران کارلو آنچلوتی شروع بسیار خوبی داشت و در نخستین فصل حضور این مربی ایتالیایی روی نیمکت خود توانست قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و رقابت‌های لیگا را به دست آورد. در فصل دوم همه چیز به یکباره به ضرر کهکشانی‌ها تغییر کرد. این تیم فصل بسیار بدی را پشت‌سر گذاشت و نتوانست قهرمانی در هیچ جامی را به دست آورد.سران باشگاه رئال‌مادرید تاب ناکامی در یک فصل را نیاوردند. انتظار می‌رفت که کارلو آنچلوتی در رئال باقی بماند. او هم در بین بازیکنان رئال و هم در بین هواداران این تیم از محبوبیت بالایی برخوردار بود و همه دوست داشتند او به کار خود ادامه بدهد اما در رئال یک نفر همه کاره است و او کسی جز فلورنتینو پرس، رئیس این باشگاه نیست.

او علاقه‌ای به ماندن کارلتو نداشت و همین هم باعث شد تا با وجود محبوبیت بالای این سرمربی ایتالیایی از کار برکنار شود و رافائل بنیتس جانشین او شود. شرایط در رئال‌مادرید بعد از اخراج کارلو آنچلوتی به گونه‌ای پیش می‌رود که نشان از روزهای بد برای این تیم اسپانیایی می‌دهد. بارسلونا ۲ فصل قبل بدترین نتایج را با خراردو مارتینو به دست آورد و فصل را بدون جام به پایان رساند اما در فصل بعد با تغییراتی که در این تیم ایجاد شد وضعیت به کلی تغییر کرد و آبی‌و‌اناری‌ها توانستند قهرمانی در سه‌گانه فوتبال اروپا و اسپانیا را به دست آورند اما به نظر نمی‌رسد تغییرات ایجاد شده در رئال‌مادرید منجر به بازگشت این تیم به روزهای اوج شود. رئال‌مادرید فصل را با بدترین نتایج به ثمر رساند اما به نظر می‌رسد فصل آینده نیز این تیم نمی‌تواند نتایج خوبی به دست آورد. همبازی‌های کریستیانو رونالدو به نظر نمی‌رسد در فصل آینده از شانس‌های قهرمانی در رقابت‌های لیگا یا لیگ قهرمانان اروپا باشند. چرا رئال‌مادرید در فصل آینده نمی‌تواند نتایج خوبی به دست آورد؟

رافائل بنیتس

چه بسا فلورنتینو پرس، رئیس باشگاه رئال‌مادرید تنها کسی بود که رافائل بنیتس را بهترین گزینه برای جانشینی کارلو آنچلوتی می‌دانست. چه بسا بتوان گفت که حتی خود بنیتس هم احتمال نمی‌داد به‌عنوان جانشین کارلو آنچلوتی انتخاب شود و هدایت تیم بزرگی چون رئال‌مادرید را برعهده بگیرد. همه اذهان به طرف مربیانی چون یورگن کلوپ، یوآخیم لو یا حتی یوپ هاینکس می‌رفت اما رئیس باشگاه رئال‌مادرید همه را غافلگیر کرد و رافائل بنیتس را به‌عنوان سرمربی جدید رئال‌مادرید انتخاب کرد. بنیتس در حالی به‌عنوان سرمربی رئال‌مادرید انتخاب شده است که در این چند سال اخیر نتوانسته در تیم‌هایی که مربیگری کرده افتخاری به دست آورد. او در ۲ فصل اخیر هدایت ناپولی را برعهده داشت و نتوانست این تیم را به قهرمانی در رقابت‌های سری A برساند. ناپولی فصل قبل بازیکنان بزرگ زیادی را جذب کرد و در فصل جابه‌جایی تابستانی فعالیت زیادی داشت. سران این باشگاه امیدوار بودند رافائل بنیتس آنها را حداقل به قهرمانی در یک جام برساند اما او فصل را با بدترین نتایج به پایان رساند و حتی در لیگ اروپا و جام حذفی ایتالیا نیز نتوانست به قهرمانی دست یابد. اگر بنیتس به‌عنوان سرمربی رئال‌مادرید انتخاب نمی‌شد بدون شک سران ناپولی او را از کار برکنار می‌کردند. معلوم نیست چرا پرس با این مربی قرارداد بست.

فصل جابه‌جایی تابستانی

رئال‌مادرید تیمی است که لقب کهکشانی‌ها را یدک می‌کشد و این به خاطر بازیکنان بزرگی است که این تیم در فصل‌های جابه‌جایی تابستانی جذب می‌کند اما رئال در فصل جابه‌جایی تابستانی سال جاری فعالیت خوبی نداشته است. کاسیمیرو بازیکنی است که رئال با او قرارداد امضا کرده است که این بازیکن هم قبلا برای رئال‌مادرید بازی می‌کرد و به صورت قرضی در پورتو بازی می‌کرد.یکی دیگر از بازیکنانی که رئال او را جذب کرده دانیلوی برزیلی است که او خرید خوبی برای رئال‌مادرید است اما برای پوشش نقطه ضعف کافی نیست. این تیم به یکی از پست‌هایی که رئال حتما در آن نیاز به تغییر دارد خط دروازه است. ایکر کاسیاس در فصلی که گذشت نشان داد گزینه خوبی برای خط دروازه رئال‌مادرید نیست اما سران رئال تا الان نتوانسته‌اند جانشینی شایسته برای او انتخاب کنند. مهاجم نوک یکی دیگر از پست‌هایی است که رئال در آن به جذب بازیکن نیاز دارد. کریم بنزما از روزهای اوج خود فاصله زیادی دارد. انتظار می‌رود رئالی‌ها در فصل جابه‌جایی تابستانی یک مهاجم نوک خوب مثل سرخیو آگرئرو جذب کنند اما هنوز این کار را انجام نداده‌اند.

نبود ثبات و احتمال جدایی بزرگان

هر ساله در فصل جابه‌جایی تابستانی خبرهای زیادی درباره پیوستن ستاره‌های بزرگ به رئال‌مادرید به گوش می‌رسد اما الان شرایط به گونه‌ای شده که خبرهایی درباره جدایی ستاره‌های بزرگ رئال‌مادرید به گوش می‌رسد و این نشان می‌دهد شرایط در این تیم بسیار بد است. کریستیانو رونالدو، گرت بیل، ایکر کاسیاس و سرخیو راموس از بزرگان رئال‌مادرید هستند که احتمال جدایی هر کدام از آنها از رئال وجود دارد. جدایی هر کدام از این بازیکنان می‌تواند ضربه سنگینی به رئال‌مادرید وارد کند. سرخیو راموس، ایکر کاسیاس و رونالدو از باتجربه‌ترین بازیکنان رئال‌مادرید هستند اما حتی این بازیکنان هم احساس آرامش نمی‌کنند و این بدترین چیز برای یک باشگاه بزرگ مثل رئال‌مادرید است.

آتش رختکن

وقتی ژوزه مورینیو هدایت رئال‌مادرید را برعهده داشت بارها از وجود جاسوس در رختکن این تیم اسپانیایی سخن به میان آورد. در نهایت معلوم شد که منظور او ایکر کاسیاس و سرخیو راموس به همراه رونالدو بود. وقتی مربی بزرگ و کاریزماتیکی چون مورینیو نتوانست رختکن آماده جرقه رئال را مهار کند چگونه مربی‌ای چون رافائل بنیتس می‌تواند این کار را انجام دهد؟ کارلو آنچلوتی، سرمربی سابق رئال‌مادرید تاحدودی توانست آرامش را به این تیم برگرداند و بین بازیکنان همدلی ایجاد کند اما به نظر می‌رسد با این شرایط دوباره جنگ اسپانیایی- پرتغالی در رئال به راه خواهد افتاد.

استراتژی جدید

خبرهای زیادی درباره اختلاف کریستیانو رونالدو با گرت بیل به گوش می‌رسد. بیل بارها در سخنان خود به نحوی از به حاشیه راندن خود در رئال سخن به میان آورد. حتی مدیر برنامه‌های این بازیکن ولزی به صراحت گفت که بازیکنان رئال‌مادرید علیه او همکاری می‌کنند و قصد دارند او این تیم را در نهایت ترک کند. در رسانه‌های اسپانیایی این خبر منتشر شد که بنیتس می‌خواهد از رونالدو به‌عنوان مهاجم نوک استفاده کند و این اصلا پستی نیست که این مهاجم پرتغالی دوست داشته باشد. به نظر می‌رسد بنیتس از گرت بیل جانبداری می‌کند و می‌خواهد او را به روزهای اوج برگرداند.سرمربی جدید رئال‌مادرید حتی برای زیر نظر گرفتن بازی گرت بیل به کشورش ولز سفر کرد تا بازی او را از نزدیک تماشا کند. مربی رئال‌مادرید کار سختی برای فصل آینده خواهد داشت. او باید بتواند هم گرت بیل و هم رونالدو را در بهترین پست به کار گیرد و آنها را به روزهای اوج خود برگرداند که این با توجه به غرور زیاد این دو بازیکن بسیار سخت است.

بارسلونا

یکی از اساسی‌ترین نگرانی‌های هواداران رئال‌مادرید می‌تواند قدرت روزافزون آبی‌و‌ا‌ناری‌ها باشد. بارسلونا فصل را با بهترین شکل به پایان برد و با قهرمانی در سه‌گانه فوتبال اروپا و اسپانیا نشان داد که آماده‌ترین تیم کنونی فوتبال جهان است. شاید بتوان گفت این تیم قوی‌ترین خط حمله تاریخ فوتبال جهان را در اختیار دارد و این نشان می‌دهد که آبی‌و‌اناری‌ها برای فصل جدید نیز از شانس‌های اصلی کسب عنوان قهرمانی هستند. بدون شک مثلث این تیم قوی‌تر از قبل شده است و با روحیه بهتری فصل جدید را شروع خواهد کرد این درحالی است که مثلث رئال در حال فروپاشی است؛ طبیعی است که قدرت روزافزون آبی‌و‌اناری‌ها جدی‌ترین خطر برای رئال است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج