۲۲۰۴۰۶
۱۱ نظر
۵۰۰۱
۱۱ نظر
۵۰۰۱
پ

پیشنهاد جدید برای افزایش حقوق کارگران

دبیرکل کانون عالی شوراهای اسلامی کار با هشدار نسبت به پیامدهای اجتماعی پایین بودن دستمزد، پیشنهاد کرد: جلسات بررسی دستمزد ماهانه در شورای عالی کار تشکیل شود.

خبرگزاری ایسنا: دبیرکل کانون عالی شوراهای اسلامی کار با هشدار نسبت به پیامدهای اجتماعی پایین بودن دستمزد، پیشنهاد کرد: جلسات بررسی دستمزد ماهانه در شورای عالی کار تشکیل شود.

رحمت الله پورموسی اظهار کرد: مسوولان اعلام می‌کنند که حقوق کارگران پایین است و این حقیقت را قبول دارند حتی کارفرمایان اظهار تعجب می‌کنند از اینکه کارگران با این حقوق چطور زندگی می‌کنند اما متاسفانه دستمزد کارگران همچنان پایین است.

وی سهم مزد در قیمت تمام شده را بین ۵ تا ۷ درصد دانست و گفت: این در حالی است که در برخی کشورها این سهم تا ۶۳ درصد است لذا باید به کارگر به عنوان یک نیروی مولد و پویا که همواره در صف اول تولید ایستاده و در تمام برهه‌ها و عرصه‌های نظام حضور داشته بها بدهیم و توجه بیشتری به حقوق و دستمزد او معطوف کنیم.

دبیرکل کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور در ادامه با هشدار نسبت به پیامدهای اجتماعی پایین بودن دستمزد، گفت: نیروی کاری که دستمزدش پایین باشد در اولین گام ناچار است برای امرار معاش خود و خانواده وقت و انرژی بیشتری بگذارد، به شغل‌ دوم و سوم روی آ‌ورد یا به شیفت‌های طولانی کار تن بدهد که هر دو حالت پیامدهای ناگواری به دنبال دارد.

پورموسی افزود: وقتی کارگر زمان بیشتری را بیرون از خانه و در کارگاه سپری کند عواطف اجتماعی در خانه از بین می‌رود و با روی آوردن به شغل دوم عملا فرصت اشتغال را از یک فرد دیگر می‌گیرد که این امر به افزایش نرخ بیکاری در جامع منجر می‌شود.

به گفته وی بخش اعظمی از حواث ناشی از کار به دلیل انجام کار مداوم و مستمر اتفاق می‌افتد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایرانی

      اگر واقعا سهم مزد در قیمت تمام شده را بین 5 تا 7 درصد چرا کار فرمایان همه اش در فکر تعدیل نیرو و گرفتن قرار دادهای سفید امضاء هستند ؟

    • محمدنوبهار

      به نظراینجانب دستمزد کارگران به دلیل رونق کار موجود بایدانجام گیردتا این کارگاههای موجودهم درشان رابسته وراحت شوند

    • ناشناس

      ای بابا ؟؟؟!!!!! نه بابا ؟؟؟؟!!!!!

    • ابي

      كسي تو اين مملكت به كارگر اهميت نميده و اين بي توجهي براي كشور خطرناك هست هم از نظر اجتماعي وهم از نظر خانوادگي ...

    • امیر

      ما در مخابرات بخش خصوصی هستیم . پیمانکار به دستور مخابرات ساعت کاری مارا کم کرده که حقوق کمتری بدهد.بعد شما تازه میخواهید کمیسیون تشکیل بدهید برای افزایش حقوق؟ سال تموم شد بابا.از الان آماده باشید برای سال آینده.

    • ناهید

      البته ک از این مدل نظرها و پیشنهادها همیشه میدن ولی همش کشکه بعد یه مدت هم اونا یادشون میره هم مردم بدبخت.. مثل دفعه های قبل

    • دل سوخته

      با سلام شما که از مشکلات کارگران خیلی خوب حتی از خود کارگر هم بیشتر با خبر هستید . چرا کاری انجام نمی دهید فقط و فقط حرف می زنید نمی دانم چرا جرعت انجام کاری برای آنها را ندارید فقط داغ دل آنها را تازه می کنید و ضعف های خود را نشان مدهید امید وارم یک دلسوز این مطااب را بخواند و خود را جای ما بگذار ببیند چه می کذر خدا از سر بعضی از کارفرماها نگذرد . خلاصه بگویم حداکثر کار از کارگر می خواهند حداقل حقوق و مزایا رابه آنها می دهند

    • بابك

      سلام
      لطفا مسئولين محترم عملا ناماييد واقعا كارگران در ايران امرار و معاش زندگي برايشان بسيار سخت مي باشد تو ور خدا به فرياد كار
      ر جماعت برسيد چرا كه عدالت اسلامي برقرار باشد واقعا سخت است واقعا از زبان همه كارگ رها مي گويم چرا كه اصلا فرصت اينمكه وارد اين سايت ها بشوند را ندارند و بايد كسي باشد از حقو حقوق اينها دفا عنمايد و از صميم قلب مي گويم دفاع از حق كارگرا انگار كه دفاع از ارمانهاي شهيدان مي باشد چرا كه كارگري كه ازدواج كرده است و در شورع و ابتداي زندگي مشترك مي باشد واقعا لازم مي باشد كه مورد حمايت قرار بگيرد و در اينجا خدا و نبده خدا هم راضي مي باشد نميدانم كارفرماياين تا كي ميخواهند به خون كارگر ماعت تشنه باشند اصلا انصاف ندارند بعضي هايشان و همه اش سفرهاي خارج از كشور و سفرهاي انچناني ميروند در صورتي كه كارگر ارزو به دل شده است كه تا مشهد يه سفر زيارتي و تفريحي برود به داد كارگر جماعت در ايران اسلامي برسيد .
      و واقعا ان ها يي هم كه صاحب فرزند و مي شوند اقعا با اين تورم سخت مي بادش.

    • حسین

      سلام.واقعا حقوق کارگر پایینه.خود من جایی کار می کنم که نه بیمه می کنه نه حقوق درست حسابی میده وبرای فرار از مالیات از شماره ملی من وباقی کارگرها استفاده می کنه.چه کنم ناچارم.کرایه خانه.خرج خانه.به خدا برای خودم دوساله چیزی نخریدم.نمیرسه تابخرم.ازاین دست می گیرم ازدست دیگه خارج میشه.چه کنم خسته شدم

    • مورچه

      سرنوشت ما هم اینشکلیه دیگه
      از اینکه به فکر ماهستید و داغ دل مارو تازه کردید ممنون
      سالی دیگه هم یه همچین چیزی بنویسید که دوباره یادمون بیاد کارگریم

    • سعید

      واقعا جای تعجب داره که مسئولین و مسببین افزایش حقوق کارگر در ابتدای سال برای کارگران حداقل تورم رو در نظر می گیرن و بر او اساس یک درصدی به حقوق سال قبل اضافه می کنن و این میشه حقوق سال جدید ولی از اون به بعد کالاهای اساسی چند بار قیمتشون می ره بالا آخه این درسته .بابا مادرتون خوب پدرتون خوب قبل از تعیین حقوق و دستمزد هرچی دلتون می خواد قیمت ها رو ببرین بالا و بعد بر اساس همون افزایش حقوق کارگر رو افزایش دهید ما که هرچی سگ دو می زنیم یه پای زندگیمون لنگه. ایشالا خداوند قضاوت کنه !!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج