۲۲۰۵۵۷
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

دلیل افزایش عملیات تروریستی در ماه رمضان

جمعه پنجم تیر ماه روز سیاهی برای جنبش ضد تروریسم دنیا بود؛ در یک روز کشورهای کویت، فرانسه و تونس شاهد عملیات تروریستی بودند و جهان دوباره از سوی گروهک های افراطی مذهبی مورد تهدید قرار گرفت.

دلیل افزایش عملیات تروریستی در ماه رمضان





هفته نامه تماشاگران امروز: جمعه پنجم تیر ماه روز سیاهی برای جنبش ضد تروریسم دنیا بود؛ در یک روز کشورهای کویت، فرانسه و تونس شاهد عملیات تروریستی بودند و جهان دوباره از سوی گروهک های افراطی مذهبی مورد تهدید قرار گرفت.

نکته جالب این بود که این 3 کشور در سه قاره مختلف (آسیا، اروپا و آفریقا) قرار داشتند و این حاکی از قدرت هماهنگی عجیب گروه های تندرو بود اما جالب تر اینکه این حوادث در روزهای ماه مبارک رمضان انجام شده بود؛ روزهایی که انگار میل افراطیان مذهبی به انجام عملیاتی تروریستی را افزایش می دهد.

چرا تندروها ماه رمضان را برای انجام عملیات شان انتخاب می کنند؟

ماه رمضان همانطور که برای پیروان واقعی اسلام، روزهای مقدس و مبارکی است؛ برای افراطیون مذهبی هم روزهای ویژه ای به حساب می آید. چه اینکه حوادث تروریستی که طی سال های اخیر توط گروه های تندرو صورت گرفته نشان می دهد که تروریست ها در ماه رمضان عملیات ویژه ای را اجرا می کنند.

طبق نظر کارشناسان این تفکر براساس تفاسیر افراطی آنان از دین است. سایت اسکای در همین زمینه می نویسد: در سال های گذشته شاهد حملاتی مشابه در طول ماه رمضان بوده ایم. در تونس و به صورت دقیق در 16 ژوئیه 2014 (18 رمضان) چند ترور با کمین در کوه شعانبی و حمله به یکی از خودروهای گشتی ارتش، 14 سرباز تونس را به قتل رساندند. سال قبل میلادی در همان منطقه و در همان روز (18 رمضان مصادف با 29 ژوئیه 2013) تندروها با کمینی مشابه، هشت سرباز تونسی را به قتل رساندند.

این دو حمله هر دو به مناسبت سالگرد جنگ بدر (اولین نبرد تاریخ اسلام که در 17 رمضان صورت گرفته بود) انجام شد و البته می دانیم که شروع ماه رمضان در کشورهای مختلف متفاوت است و طبق زمان رؤیت هلال ماه رمضان تعیین می شود. در مصر در تاریخ 17 رمضان مصادف با 5 اوت 2012، 23 سرباز و یک افسر ارتش در شهر رفح واقع در شمال سینا، در حمله افراطی های وابسته به گروه تروریستی بیت المقدس کشته شدند. در این حمله که در نوع خود جدید بود، تروریست ها از سلاح های سنگین و مختلفی از جمله آر پی جی استفاده کردند. این حادثه امروزه با عنوان «کشتار اولیه رفح» شناخته می شود.

در اولین شب ماه رمضان مصادف با 28 ژوئن 2014 تروریست ها «کشتار سوم رفح» را صورت دادند و با کمین در منطقه، چهار سرباز را مانند «کشتار دوم رفح» به قتل رساندند. 19 اوت 2013 نیز 25 سرباز کشته شدند. تنها تفاوت این حادثه آن بود که در ماه رمضان انجام نشد.

علیه العلانی، نویسنده و پژوهشگر سیاسی تونس در گفتگو با شبکه خبری اسکای نیوز می گوید: «زمان اجرای این عملیات تروریستی عاملی مهم است و در حال حاضر به سبک و شیوه تروریست ها برای اجرای عملیات تروریستی خود رد روزها و ماه های مقدس تبدیل شده است. این مسئله ناشی از تفکرات این گروه های تروریستی است که اقدام تروریستی خود را «جهاد» می دانند و گمان می کنند که انجام آنها در ماه رمضان برای آنان ثواب بیشتری به همراه خواهد داشت.»

بد نیست بدانید گروهک تروریستی داعش به تازگی در بیانیه ای از طرفداران و حامیان خودخواسته بود ماه رمضان را به «ماه بدفرجامی کافران و شیعیان و نیز مرتدان» تبدیل کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج