adexo3
۲۲۰۶۸۷
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

اولین معاون غیر ژاپنی تویوتا، استعفا کرد

نخستین معاون ارشد غیر ژاپنی شرکت خودروسازی ژاپن، پس از دستگیری به اتهام حمل ماده مخدر در ماه پیش میلادی، به جهت حفظ اعتبار برند تویوتا و مشتری مداری شفافان در سطح جهان، از سمت خود استعفا کرد. تویوتا، معاون خود را بی‌گناه می‌داند.

اولین معاون غیر ژاپنی تویوتا، استعفا کرد



برترین ها: جولی هامپ، مدیر ارشد شرکت خودروسازی مشهور ژاپن، TOYOTA، پس از دستگیری توسط پلیس ژاپن به دلیل اتهام حمل ماده مخدر، از سمت خود استعفا کرد. ولی هامپ 55 ساله به دادستان‌های ژاپنی گفته است مُسکن‌های قوی که از آمریکا برای او ارسال شده، برای آرام کردن درد زانو بوده است. سخنگوی پلیس ژاپن به خبرگزاری فرانسه گفت: نیروهای پلیس به مقر تویوتا در شهر تویوتا در مرکز ژاپن و دفاتر این شرکت در توکیو و نقاط دیگر هجوم برده‌اند...

اولین معاون غیر ژاپنی تویوتا، استعفا کرد

به گزارش برترین ها؛ پرتال دیلی فاینانس به قلم یوری کاجیاما اعلام کرد، خانم هامپ توسط وکلای خود، از این سمت استعفا کرده است و شرکت خودروسازی تویوتا نیز، استعفای خانم هامپ را پذیرفته است. شرکت تویوتا، یکی از دلایل پذیرش استعفای خانم هامپ را، کاهش تشویش اذهان عمومی و ذی‌ نفعان شرکت تویوتا دانسته است که به دلیل این مساله، برای اعتبار این برند خودروسازی، چالش ایجاد کرده است.

اولین معاون غیر ژاپنی تویوتا، استعفا کرد

وال استریت ژورنال آمریکا نیز ساعاتی پس از استعفای معاون آمریکایی شرکت تویوتا در ژاپن، با انتشار گزارشی، به بررسی ۵ سناریوی مختلف مربوط به دستگیری و استعفای ایشان پرداخت که جالب توجه است. ۸ جولای، تاریخی است که خانم هامپ می‌بایست از بازجویی خارج و با رسانه‌ها صحبت کند. این موضوعی بود که وال استریت ژورنال به آن اشاره کرده است.

این نشریه نوشت که در سیستم قضایی ژاپن، چیزی به نام معامله بر مجرمیت (plea-bargaining system) وجود ندارد. معامله بر مجرمیت فرایندی است که طی آن متهم کیفری و دادستان برای رسیدن به یک وضع رضایت بخش متقابل در یک پرونده جنایی به توافق می‌رسند که البته این توافق منوط به تأیید دادگاه است.

در صورتی که خانم هامپ متهم شود و بی گناهی خود را همچنان مدعی باشد، پرونده‌اش به دادگاه می‌رود و بین ۶ ماه تا یک سال فرآیند دادرسی به طول خواهد انجامید. بررسی‌ها نشان می‌دهد، در ۹۹ درصد مواقع، پرونده‌هایی که به دادگاه ژاپن در این موضوع ارسال می‌شود، به قرار محکومیت متهم منجر می‌شود. این موضوع به این خاطر است که دادستان (تعقیب کنندگان کیفری)، زمانی یک پرونده را به دادگاه ارسال می‌کنند، که نسبت به احتمال موفق شدنشان در دادگاه، مطمئن باشند.

اولین معاون غیر ژاپنی تویوتا، استعفا کرد
(گزارش وال استریت ژورنال درباره ۵ سناریوی مختلف درباره دستگیری خانم هامپ)

خانم هامپ، مدیر کل روابط بین المللی شرکت تویوتا بود که به عنوان یک امریکایی و هم چنین یک خانم، برای نخستین بار به این سمت منصوب شده بود. ماده اکسی کودون که توسط پلیس در هتل محل اقامت خانم هامپ کشف شد، طبق قوانین ژاپن، ماده مخدر می‌باشد و حمل آن ممنوع است، مگر آن که پزشک تجویز کرده باشد.

این ماده برای کاهش درد استفاده می‌شود، موضوعی که خانم هامپ، از ان به عنوان دلیل اصلی حمل این ماده یاد کرده است. تویوتا به دلیلان که تحقیقات پلیس در این زمینه ادامه دارد، از ارائه اطلاعات بیش تر خودداری کرده است. با این حال، پلیس ژاپن، خانم هامپ را مقصر می‌داند. به دلیلان که خانم هامپ، به طور رسمی بازداشت نشده است، اما طبق قوانین دولتی این کشور، دولت می‌تواند نسبت به بازداشت هر نفر بدون حکم دادگاه تا 23 روز اقدام کند، آزاد شدن خانم هامپ، در هاله ای از ابهام قرار گرفته است.

اولین معاون غیر ژاپنی تویوتا، استعفا کرد
(حمل برخی از قرص‌های آرام بخش در ژاپن، جرم محسوب می‌شود)

پلیس، پس از دستگیری و بازجویی خانم هامپ، دفاتر تویوتا در توکیو و ناگویا را مورد بازرسی قرار داده است. استخدام خانم هامپ به عنوان یکی از معاونان ارشد تویوتا در آوریل امسال، با استقبال طرفداران تنوع جنسیتی در فضای اشتغال ژاپن همراه شد. با این حال، سخنگوی تویوتا اعلام کرد که این شرکت، سیاست تنوع جنسی در استخدام را برای فرصت‌های شغلی آینده خود همچنان مد نظر قرار خواهد داد.

آکیو تویودا، مدیرعامل تویوتا که شرکت تحت امرش، از برترین شرکت‌های صنعتی جهان به شمار می‌رود، اعلام کرد که این شرکت، خود را متعهد به همکار یو پشتیبانی از خانم هامپ می‌داند. ایشان تصریح کرده است که تویوتا معتقد است که خانم هامپ، قصد شکستن قوانین دولتی را نداشته است.

اولین معاون غیر ژاپنی تویوتا، استعفا کرد
(کنفرانس خبری مدیرعامل تویوتا مبنی بر پشتیبانی این شرکت از معاون اشد خود)

خانم هامپ، پیش از تصدی معاون روابط جهانی تویوتا، مسئولیت‌هایی در شرکت پپسی و جنرال موتورز امریکا داشته است. وی تا کنون سرپرستی امور بازاریابی و ارتباطات شرکت‌هایی چون لکسوس و تویوتا را بر عهده داشته است.

اقدام خانم هامپ به استعفا به دلیل حفظ جایگاه برند تویوتا در نزد مشتریانش، حرکتی قابل توجه است. حمایت مدیرعامل این شرکت از یکی از معاونان ارشد خود که تبعه آمریکا می‌باشد، از جمله اقدامات دیگر جالب این شرکت می‌باشد که برای فعالان صنعتی و اقتصادی، درس‌های زیادی را می‌تواند در حوزه تکریم مشتری و منابع انسانی، به همراه داشته باشد.

ویدئو زیر، به واکنش رسانه‌ها به استعفای خانم هامپ اشاره دارد.

www.youtube.com/watch?v=2TNo5eFV8o0
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج