۲۲۰۷۳۷
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

پنجره ها با نقاشی جان مي‌گيرند

اگر مي‌خواهيد روح تازه‌اي به خانه‌تان ببخشید، پيشنهاد ما اين است كه اين بار سراغ پنجره‌ها برويد. دست‌به‌كار شويد و يك اثر هنري يا يك تابلوي زيبا روي پنجره اتاق‌تان يا شيشه‌ در ورودي خلق كنيد.

پنجره ها با نقاشی جان مي‌گيرند
مجله منزل - فاطمه عليزاده: اگر مي‌خواهيد روح تازه‌اي به خانه‌تان ببخشید، پيشنهاد ما اين است كه اين بار سراغ پنجره‌ها برويد. دست‌به‌كار شويد و يك اثر هنري يا يك تابلوي زيبا روي پنجره اتاق‌تان يا شيشه‌ در ورودي خلق كنيد؛ يك اثر ماندگار كه هر صبح با كنار زدن پرده‌ها و عبور نور از پشت آن، زيبايي دوچنداني به خانه‌تان ببخشد و انرژي فراواني به خانه‌تان سرازير كند. ما مراحل انجام اين كار نسبتا حرفه‌اي را با زباني ساده براي‌تان خواهيم گفت. قدم به قدم پيش برويد، حتما موفق خواهيد شد. پیشنهاد می‌کنیم در ابتداي كار، اين مراحل را روي يك تكه شيشه كوچك انجام دهيد و در مرحله بعد سراغ پنجره اصلي برويد.

پنجره ها با نقاشی جان مي‌گيرند

۱. بايد روي سطح صاف كار كنيد. براي اين منظور يا بايد قاب پنجره را بيرون بياوريد يا اينكه روي شيشه‌هاي خام كار كرده و بعد آن را در قاب جاگذاري كنيد. مي‌توانيد از شيشه‌هاي طرحدار و نقش برجسته هم استفاده كنيد. در اين حالت صرفا رنگ كردن طرح‌هاي زمينه‌ خود شيشه هم زيبايي فراواني دارد. اما اگر مي‌خواهيد طرح ويژه‌اي را روي شيشه نقاشي كنيد، بهتر است از شيشه‌هاي صاف استفاده كنيد. قطر شيشه‌ها را از سايز معمول شيشه‌ پنجره انتخاب كنيد و مراقب باشيد هيچ‌گونه ترك يا ضرب‌خوردگي روي شيشه وجود نداشته باشد.

اگر در حالت عادي يعني عمودي روي شيشه كار كنيد، غير از اينكه تسلط كافي روي اجراي طرح نداريد، امكان شره كردن رنگ‌ها هم زياد است. براي شروع كار سطح شيشه را با مايع ظرفشويي زير شير آب بشویيد و خشك كنيد. اگر حجم كار زياد بود، سطح كار را با شيشه‌شور و روزنامه تميز كنيد و بعد تمام لكه‌هاي ريز روي آن را با پنبه‌ آغشته به الكل از بين ببريد. نوار چسب و قيچي را كنار دست‌تان بگذاريد. طرح مورد نظرتان را يا كپي كنيد يا اگر نقاشي‌تان خوب است، روي كاغذ بكشيد. براي اجراي يك طرح يا نقاشي ابتدا با دورگير، دورتادور طرح را بكشيد و سپس اجازه دهيد خشك شود و بعد از آن طرح را رنگ‌آميزي كنيد.

پنجره ها با نقاشی جان مي‌گيرند

۲. شيشه را روي زمين يا ميز كار بگذاريد. حالا طرح را رو به خودتان، زير شيشه قرار دهيد. اگر فكر مي‌كنيد هنگام كار ممكن است طرح زير دست‌تان جابه‌جا شود، حتما آن را از پشت شيشه با چسب نواري محكم كنيد. زير دست‌تان يك دستمال پهن كنيد. بايد تسلط و تمركز خوبي براي اين‌كار داشته باشيد. دورگير را مانند يك پماد سوراخ كنيد تا در آن باز شود. سري نوك‌دار را دوباره سرجايش قرار دهيد. شما بايد بتوانيد دورگير را طوري فشار دهيد كه يك خمير نازك از آن خارج شودبا اين خمير، طرح را بكشيد. بدون دورگير هم مي‌توان روي شيشه نقاشي كشيد ولي اين سبك از نقاشي‌ اصلا نما و جلوه‌اي ندارد بنابراين بهتر است در ابتداي كار به اصول پايبند باشيد! اگر سطح كارتان بزرگ است و مي‌خواهيد خطوطي كه توسط دورگير مي‌كشيد، كلفت‌تر باشد، حتما حدود پنج ميل از ابتداي آن را با قيچي بچينيد.

۳. دورگير را ‌برداريد. آن را عمودي در دست تان بگيريد. بايد بتوانيد خمير را يكنواخت فشار دهيد. استرس نداشته باشيد و روي طرح تمركز كنيد. نوك دورگير را در ابتداي طرح قرار دهيد. آن را فشار دهيد و هم‌زمان دست‌تان را در امتداد طرح جلو ببريد. به خمير فشار يكساني وارد كنيد و روي طرح تسلط داشته باشيد. بعد از اينكه خمير در ابتداي خط مورد نظرتان نشست، دست‌تان را در همان راستا، بالا بياوريد و نوك قلم را از روي سطح كار بلند كنيد اما فشار دست‌تان را كم يا زياد نكنيد.

پنجره ها با نقاشی جان مي‌گيرند

شما بايد بتوانيد خمير را طوري هدايت كنيد كه خمير با فاصله روي خطوط فرضي طرح بنشيند. بهترين حالت اين است كه نوك دورگير حدود دو سانت از شيشه بالاتر باشد. يادتان نرود هرگاه فشار دست‌تان كم يا زياد شود، اتصال خمير از بين مي‌رود يا حجم زيادي از خمير خارج مي‌شود و كار را كثيف مي‌كند. در اين حالت، از ادامه آن، دوباره نوك خمير را روي همان خط قبلي قرار دهيد و دوباره در همان حال كه فشار مي‌دهيد دست‌تان را آرام‌آرام از روي كار بلند كنيد. هرچه بتوانيد اين فاصله را بيشتر حفظ كنيد، خطوط صاف و تميزتري خواهيد داشت و هرچه دست‌تان به سطح كار نزديك‌تر يا مماس بر شيشه باشد، خطوط كج و معوج‌تري به دست می‌آید و لرزش دست‌تان در تمام مسير ديده مي‌شود و كار را خراب خواهد كرد.

۴. يك دستمال تميز كنار دست‌تان بگذاريد. هربار كه خمير قطع شد و خواستيد دوباره كار را شروع كنيد، نوك دورگير را تميز كنيد. اگر جايي دست‌تان تكان خورد و خطوط اضافه‌اي روي شيشه ايجاد كرديد، به آن دست نزنيد. اجازه دهيد تا كمي خشك شود و حدود يك‌ساعت بعد سراغش برويد. هيچ‌گاه سر يك خط را به ‌اميد اينكه مي‌خواهيد بخشي از آن را جدا كنيد، بلند نكنيد چون همه خطوط يكدفعه از روي كار بلند مي‌شود. حتما نقطه اتصال خط اضافه را با خط‌هاي ديگر كه مي‌خواهيد روي كار باقي بمانند، با كاتر قطع كنيد و سپس آن را از روي شيشه ‌برداريد.

پنجره ها با نقاشی جان مي‌گيرند

اگر لك يا ردي از آن روي شيشه مانده با كاتر آن را تميز كنيد. حدود دو ساعت بعد مي‌توانيد كار رنگ‌آميزي را شروع كنيد. دورگيرهايي كه نسبتا تمام شده‌اند يا چيزي از خمير درون‌شان باقي نمانده به ‌درد كشيدن خط‌هاي صاف و بلند نمي‌خورند. هرقدر هم فشارشان بدهيد، خط‌هاي منقطعي تحويل‌تان مي‌دهند. بهتر است اين دورگيرها را براي نقطه‌گذاري‌ها استفاده كنيد. ايجاد نقطه با دورگير روي سطح كار، جلوه زيبايي به‌ نقاشي‌تان مي‌دهد.

۵. سطحي كه شما روي آن كار مي‌كنيد سطح برجسته كار است. بهتر است حواس‌تان باشد در پايان كار و هنگام نصب شيشه، سطح برجسته به سمت داخل خانه باشد تا هم آسيب كمتري ببيند و هم نظافت كردن آن آسان باشد. حالا براي رنگ‌آميزي به يك قلم سر گرد احتياج داريد. رنگ‌هاي مورد نظر را كنار دست‌تان بچينيد. مايع رنگ بسيار روان و رقيق است پس مراقب باشيد روي ميز كار يا فرش‌تان نريزد چون پاك‌ كردن آن غير ممكن است. حالا رنگي را انتخاب كنيد و توسط قلم‌مو بين خطوط بگذاريد و با قلم‌مو آن را به اطراف بكشيد. مراقب باشيد بيش از حد رنگ برنداريد. رنگ‌ها نبايد از خطوط بيرون بزنند و مهم‌تر از آن روي خطوط هم نبايد بيايند. اين اصل در دورگيرهاي طلايي و نقره‌اي مهم‌تر است. رنگ‌ها را در تمام سطح و گوشه‌ وكنارهاي طرح بكشيد؛ هيچ‌جايي نبايد سفيد باقي بماند.

پنجره ها با نقاشی جان مي‌گيرند

۶. هربار كه در يك قوطي رنگ را باز مي‌كنيد، تمام مناطقي كه لازم است از آن رنگ پر شود را رنگ‌آميزي كنيد و سپس سراغ رنگ بعدي برويد. اين رنگ‌ها حلال ندارند و شما از تينر، تنها می توانید براي شستن قلم‌موي‌تان يا دست رنگي‌تان استفاده مي‌كنيد. بهتر است از طرح گل يا پرنده استفاده كنيد و براي رنگ‌آميزي آنها از رنگ‌هاي روشن کمک بگیرید. طرح‌هاي كوچك و ظريف و رنگ‌هاي روشن علاوه بر زيبايي‌شان، مانع ورود نور به داخل خانه نمي‌شوند. رنگ‌ها طيف فراواني دارند.

پيشنهاد مي‌كنيم از ساخت تركيب رنگي جديد پرهيز كنيد چون شفافيت رنگ‌ها از بين مي‌رود. براي ايجاد سايه‌روشن رنگ كمرنگ را در ابتداي طرح و رنگ پررنگ‌تر را در طرف ديگر قرار دهيد و اين دو را توسط قلم‌مو به‌هم برسانيد؛ نه اينكه آن را تماما با هم مخلوط كنيد. وقتي كه رنگ از روي خطوط بيرون زد، يك گوش‌پاك‌كن را به تينر آغشته كرده و محل خطا را پاك كنيد. مراقب باشيد مايع تينر با سطح اصلي كار تماس پيدا نكند. هربار هم كه قلم‌مو‌ها را با تينر مي‌شویيد، آنها را خشك كنيد چون تينر مي‌تواند به‌مرور زمان رنگ‌تان را فاسد كند. سطح نقاشي شده را حداقل هشت ساعت در محلي دور از گرد و غبار (درون يك جعبه يا كمد) قرار دهيد تا خشك شود. حالا صندلي تان را روبه‌روي پنجره بگذاريد، چند گلدان‌ روي طاقچه‌ پنجره بچينيد، يك ليوان شربت بهارنارنج براي خودتان بريزيد و رقص نور را تماشا كنيد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج