۲۲۰۸۷
۲ نظر
۵۰۶۳
۲ نظر
۵۰۶۳
پ

نگذاريد كار شما را پير كند

راه های صحیح نشستن پشت میز

پشت صندلي‌هميشه احساس خستگي مي‌كنيد؟ وقتي كارتان تمام مي‌شود بدن‌تان حالت خستگي و كوفتگي دارید ؟ با خواندن اين مطلب مي‌توانيد از همه اين مشكلات فرار كنيد.

راه های صحیح نشستن پشت میز

راه های صحیح نشستن پشت میز

برترین ها: اگر مدت زمان زيادي را به كار كردن پشت كامپيوتر يا لپ‌‌تاپ بگذرانيد طبيعي است كه با درد شانه، گردن، مچ‌دست و البته خستگي و سوزش و درد چشم روبه‌رو باشيد. واقعيت اين است كه بدن انسان به گونه‌اي طراحي نشده كه بتواند با نشستن طولاني‌مدت در يك‌جا، چشم دوختن به يك صفحه و كار كردن با مچ دست و انگشتان كنار بيايد و دچار مشكل نشود،‌ درواقع بدن شما در اين‌جور مواقع فقط در انتظار اين است كه زودتر كار شما به پايان برسد تا بتواند استراحت كند.


در خانه كار نكنيد

آنچه مي‌تواند وضعيت كلي بدن شما را بسيار بد كند، اين است كه شما در خانه و در ساعات فراغت هم مثل ساعات كاري خودتان مشغول باشيد، يعني ساعاتي كه بايد استراحت و تفريح كنيد را باز هم پشت كامپيوتر يا لپ‌تاپ بگذرانيد، در اين صورت بدن شما قطعا حالت فرسوده و تحت فشاري را تجربه خواهد كرد اما آيا راهكاري براي كم كردن فشار روي بدن‌تان داريد؟ خب، واقعيت اين است كه اگر مدت طولاني را در حالت نشسته بگذرانيد، بدن‌تان حالت سختي را تجربه خواهد كرد‌‌ اما با پيروي از چند دستور ساده مي‌توانيد تا حدود زيادي از مشكلات بدني خودتان در اثر نشستن طولاني‌مدت و كار با كامپيوتر جلوگيري كنيد.


راه های صحیح نشستن پشت میز

بايد اين‌گونه بنشينيد

صحيح‌ترين شكل نشستن: براي تنظيم وضعيت نشستن خودتان بايد چند نكته كوچك را در نظر بگيريد و آن‌ها را انجام دهيد. اين مسئله براساس اندام‌هاي مختلف بدن شما توضيح داده مي‌شود.

ارتفاع صندلي: ارتفاع پايه صندلي شما بايد به اندازه‌اي باشد كه وقتي كف پاهاي‌تان‌ را روي زمين مي‌گذاريد كف صندلي درست پشت زانوهاي شما قرار بگيرد.

آرنج: وقتي پشت ميز قرار مي‌گيريد آرنج‌هاي‌تان بهتر است به بدن چسبيده و حالت عمود بر ميز داشته باشد.

ساعد: بهتر است هر ۲ ساعد شما چسبيده به بدن باشد و بيشتر قسمت آن روي ميز نيز قرار بگيرد و هر ۲ ساعد حالت موازي با زمين داشته باشد.

پاها: كف هر ۲ پا بهتر است كاملا روي زمين قرار داشته باشند و فاصله‌اي با هم نداشته باشند.

مچ‌ها: براي آن‌كه دچار درد مچ دست و انگشتان نشويد بايد بدانيد هنگام كار‌كردن با كامپيوتر بهتر است مچ دست‌هاي‌تان حالت صاف داشته باشد و خم نشود.

چشم‌ها: شما بايد صفحه كامپيوتر را به گونه‌اي تنظيم كنيد كه زاويه چشمان شما با مانيتور بين ۱۰ تا ۳۰ درجه باشد يعني صفحه مانيتور كمي پايين‌تر از سر شما قرار بگيرد اما نبايد گردن‌تان را بيش‌از‌حد خم كنيد چون دچار درد گردن مي‌شويد.

كمر: حتما بايد در زمان نشستن روي صندلي‌، كمر شما حالت كاملا صاف داشته باشد، البته اگر كاملا صاف نشستن براي‌تان خيلي مشكل است مي‌توانيد كمي خم شويد اما بهتر است هيچ‌وقت حالت قوز كرده نداشته باشيد.

پاها: شما بايد به‌گونه‌اي روي صندلي يا مبل بنشينيد كه ران‌هاي‌تان حالت موازي با زمين داشته و پاها از زانو به پايين بايد حالت عمودي داشته باشد. درضمن ران‌ها و ساق پاهاي‌تان بايد در كنار هم و يك شكل باشند.


راه های صحیح نشستن پشت میز

مچ‌تان را نشكنيد

زماني كه وضعيت نشستن‌تان را به حالت طبيعي برگردانديد و حالت نشستن‌تان را اصلاح كرديد بايد به وسايل و ابزاري كه از آن‌ها استفاده مي‌كنيد هم حالت مناسب و استانداردي بدهيد.

دور نباشيد

صفحه كليد (كيبورد): صفحه كليد شما بايد به گونه‌اي قرار بگيرد كه امكان صاف نشستن را به شما بدهد. همان‌طور كه گفتيم بهترين حالت اين است كه بازوهاي‌تان به حالت كشيده كنار بدن‌تان قرار بگيرد و ساعدهاي‌تان حالت ۹۰درجه با بازوها داشته باشد.


راه های صحیح نشستن پشت میز

با اين موش كنار بياييد

ماوس: در زمان كار كردن با ماوس بايد بسيار دقت كنيد‌؛ دست‌تان در حالتي باشد كه مچ‌تان وقتي روي ماوس قرار مي‌گيرد حالت خميده پيدا نكند. اگر مدت زيادي با ماوس كار مي‌كنيد، هرچند دقيقه يك‌بار هر ۲‌دست‌تان را از روي ميز برداريد تا خون در دست‌هاي‌تان جريان داشته باشد. درضمن بايد انگشتان دست روي ماوس حالت راحت داشته باشند و آن‌ها را به طور مرتب تكان بدهيد تا عصب آن‌ها تحت فشار قرار نگيرد.


هر ساعت بلند شويد

يك نكته مهم: حركت كنيد. يادتان باشد‌، شما يك ماشين يا يك كامپيوتر نيستيد كه بتوانيد ساعت‌ها بنشينيد و كار كنيد. بايد تلاش كنيد كه پس از مدتي كار كردن مقداري هم حركت كنيد. مي‌توانيد هرچند دقيقه يك‌بار در صندلي‌تان بدون اين‌كه كمرتان را خم كنيد كش بياييد، در اين حالت بايد كل بدن‌تان، پاها و دست‌هاي‌تان را كش بدهيد. براي حركت دادن شانه‌ها هم مي‌توانيد در همان حالت نشسته چندبار شانه‌هاي‌تان را به بالا، پايين و طرفين حركت دهيد. هر يك ساعت يك‌بار هم چند دقيقه از پشت ميزتان بلند شويد و به پاها و تمامي بد‌ن‌تان استراحت دهيد. شما مي‌توانيد با ريختن يك ليوان چاي يا قهوه يا برداشتن كاغذ از پرينتر يا راه رفتن در اتاق و سالن محل كارتان به بدن‌تان جاني تازه بدهيد.


گردن‌تان را خم نكنيد

مانيتور: به‌طور معمول مي‌گويند صفحه مانيتور كامپيوتر بايد درست روبه‌روي شما قرار بگيرد شما بايد بدون نياز به حركت‌دادن گردن تمام صفحه مانيتور را ببينيد. گردن‌تان هم نبايد در زمان نگاه‌كردن به صفحه كامپيوتر زيادي راست باشد يا زيادي خم شود. همچنين صفحه مانيتور بايد استاندارد باشد تا چشم شما را اذيت نكند.


آنچه مي‌خوانيد را جلوي روي‌تان بگذاريد

مطالب: اگر مدت زيادي را به تايپ‌كردن مطالب اختصاص مي‌دهيد بايد بدانيد‌، بهترين كار اين است كه مطالبي را كه بايد بخوانيد روبه‌روي خودتان قرار دهيد (بهتر است اين مطالب در يك نگهدارنده كه به صورت كج در كنار كامپيوتر قرار مي‌گيرند گذاشته شود.) شما نبايد براي خواندن مطالب گردن‌تان را كج كنيد در ضمن اگر خواندن مطالب براي شما سخت است آنقدر آن‌ها را جابه‌جا كنيد تا چشمان‌تان حالت راحت داشته باشند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • reza

      ممنون که به فکر ما ها هستید

    • حمید

      از توضیجات مفیدت ممنونم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج