۲۲۰۸۹
۲ نظر
۵۰۳۳
۲ نظر
۵۰۳۳
پ

چه گياهانی برای كودك شما مناسب ترند؟

گیاه درمانی یكی از رایج‌ترین شیوه‌های درمانی طب سنتی ایران است كه بخش مهمی را در مكاتب درمانی طبیعی همچون طب سنتی چین، طب سنتی هند و طب سنتی تبت برعهده دارد

مجله زندگی ایده آل: گیاه درمانی یكی از رایج‌ترین شیوه‌های درمانی طب سنتی ایران است كه بخش مهمی را در مكاتب درمانی طبیعی همچون طب سنتی چین، طب سنتی هند و طب سنتی تبت برعهده دارد؛ در این شیوه درمانی درمانگران با كمك گیاهان دارویی یا داروهایی كه از تركیب چند نوع گیاه دارویی یا معدنی تهیه می‌شوند به درمان بیماری‌های جسمی و روحی بیماران‌شان می‌پردازند. خوشبختانه مصرف این داروها كه با منشا طبیعی و گیاهی تولید می‌شوند از كم‌عارضه‌ترین و غیرتهاجمی‌ترین شیوه‌های درمانی در جهان هستند از این رواست كه از این شیوه درمانی به راحتی برای درمان نوزادان، كودكان و حتی افراد كهنسال استفاده می‌شود.
چه گياهانی برای كودك شما مناسب ترند؟

كاهش تب با سركه

سرماخوردگی و زكام در كودكان و نوزادان به ویژه آن دسته از كودكانی كه سیستم دفاعی و ایمنی ضعیفی دارند، بسیار دیده می‌شود؛ این كودكان در مقایسه با سایر كودكان بیشتر به سرماخوردگی و زكام مبتلا می‌شوند و مدت درمان آن‌ها نیز طولاني‌تر است. درمانگران طب سنتی در این شرایط برای درمان كودكان و پایین آوردن حرارت بدن آن‌ها از شیوه‌های مختلفی در طب سنتی استفاده می‌كنند كه بسیاری از ما قطعا یكی، ۲ مورد از آن را تجربه كرده‌ایم. پاشویه كردن یا قرار دادن دستمال‌های مرطوب و خنك روی بدن یكی از این راه‌هاست كه به سادگی می‌تواند میزان تب كودك را در حد قابل ملاحظه‌ای كاهش دهد. برای تاثیرپذیری بیشتر در این مرحله می‌توانید به آب مقداری سركه اضافه كنید و با كمك این مخلوط بدن كودك را شست و شو داده و او را بخوابانید؛ بهتر است این كار را ۲ تا ۳ بار در طول روز انجام دهید تا حرارت بدن به خوبی كاهش یابد.

عسل، رازيانه اي براي كودك شما

متاسفانه برخی از نوزادان از نعمت تغذیه با شیر مادر محرومند؛ این مسئله به دلایل مختلفی ممكن است بروز كند كه یكی از آن‌ها نداشتن شيرمادر یا قبول نكردن شیر توسط نوزاد است، به هر حال در صورتی كه نوزاد از شیر مادر محروم باشد و به وسیله شیرخشك تغذیه شود، حتما با مشكل نفخ و درد شكم روبه‌رو می‌شود؛ این درد به دلیل وارد شدن هوا هنگام مصرف شیرخشك به معده نوزاد به وجود می‌آید. در طب سنتی ایران شیوه‌های درمانی مختلفی برای این مسئله وجود دارد كه یكی از ساده‌ترین آن‌ها استفاده از عسل تهیه شده از گل گیاه رازیانه است یا تهیه كردن دم‌نوش رازیانه و خوراندن آن به كودك البته باید دقت كنيد بنا به توصیه متخصصان طب سنتی تجویز هرگونه عسل برای كودكان كمتر از یك سال توصیه نمی‌شود.
چه گياهانی برای كودك شما مناسب ترند؟

درمان طبيعي براي سوختگي

سوختگی پای نوزادان یكی از شایع‌ترین موضوعاتی است كه خانواده‌ها با آن دست و پنجه نرم می‌كنند؛ بروز كوچك‌ترین ادرار سوختگی در پای نوزادان موجب بی‌قراری و بی‌تابی وكم‌غذا و بی‌اشتها شدن نوزاد شده و این مسئله موجب كاهش وزن آن‌ها می‌شود. خوشبختانه امروزه كرم‌ها و داروهای مناسبی در جهان برای درمان ادرار سوختگی وجود دارد كه برخی از آن‌ها شیمیایی و برخی از آن‌ها تولید شده از گیاهان دارویی هستند. یكی از بهترین این داروها كرم‌های ضدسوختگی نوزاد تهیه شده از گل همیشه بهار است. این پماد كه در حال حاضر به صورت صنعتی با نام تجاری «كالاندولا» در داروخانه‌ها موجود است یكی از بهترین داروها برای درمان ادرار سوختگی محسوب می‌شود.

سيب‌ درماني براي كودك شما

حتما به یاد دارید كه در دوران كودكی هنگام ابتلا به اسهال پدر، مادر یا مادربزرگ‌تان شما را به خوردن سیب تشویق یا خوردن رنده سیب را برای بهبود اسهال توصیه می‌كردند. این شیوه یكی از مفیدترین شیوه‌ها و كاربردی‌ترین شیوه‌های درمانی در میان درمان‌های خانگی اسهال برای كودكان است. در این حالت باید دقت شود رژیم غذایی كودك نیز باید در طول روزهایی كه به اسهال مبتلاست تغییر كند. به این ترتیب كه در این روزها از ارائه غذاهای آبكی مثل سوپ، خوراك یا انواع خورش‌ها به كودك پرهیز شود. خوردن كته یكی از بهترین غذاها برای كودك در این ایام است.
چه گياهانی برای كودك شما مناسب ترند؟

جوشانده؛ ضدسرفه

از دیدگاه درمانگران طب سنتی نوشیدن جوشانده یا دم‌نوش گیاه آویشن تاثیر زیادی در درمان سرفه‌های پیوسته كودكان دارد. برای تهیه این چای در هر وعده كافی است یك قاشق غذاخوری از برگ‌های خشك آویشن را در یك لیوان آبجوش ریخته و روی حرارت ملایم قرار دهید تا بجوشد؛ پس از آن این مخلوط را صاف كرده و به كودك بدهید. جوشانده ممكن است طعم تلخی داشته باشد و كودك به راحتی آن را نخورد بنابراین می‌توانید با اضافه كردن یك قاشق عسل به این چای طعم آن را شیرین كرده و كودك را برای خوردن آن تشویق كنید. مراقب باشید كه در كودكان مبتلا به بیماری دیابت باید به شدت از اضافه كردن عسل به این دم‌نوش پرهیز كرد. نوشیدن دم‌نوش آویشن ۳ بار در روز تاثیر زیادی در كاهش سرفه‌های كودك خواهد داشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد صالح وکیلی

      برای تب کودکان بهتره درمان سیستمیک بکار برده بشه، دمکرده غلیظ گل سرخ درمان اصلی و اساسیش هست. در این حین نباید به کودک خوراک با طبع سرد داد.

    • فرزانه

      دخترم شش سال است به اوآنقوزه دادم حساسیت کرده بخارسرخ بیرون شده ازتمام جان اوسه روزمیشه من چکارکنم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج