جاباما
۲۲۱۰۷۷
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

بفرمایید شام!

چطور يك ميز غذاخوري حرفه‌اي بچينيم؟

اگر شما هم از آن دسته كساني هستيد كه حضور ميز ناهارخوري را در خانه‌تان ضروري مي‌دانيد و فارغ از متراژ خانه‌تان آن را در گوشه‌اي جاي داده‌ايد، بهتر است به بهترين نحو از آن استفاده كنيد.

چطور يك ميز غذاخوري حرفه‌اي بچينيم؟
مجله منزل - فاطمه عليزاده: اگر شما هم از آن دسته كساني هستيد كه حضور ميز ناهارخوري را در خانه‌تان ضروري مي‌دانيد و فارغ از متراژ خانه‌تان آن را در گوشه‌اي جاي داده‌ايد، بهتر است به بهترين نحو از آن استفاده كنيد. هيچ‌‌وقت ميز ناهارخوري را به يك عنصر جاگير و بي‌استفاده تبديل نكنيد. اول از همه تصميم بگيريد كه مي‌خواهيد ميز را در مركز ثقل اتاق قرار دهيد يا اينكه آن را در گوشه‌اي بگذاريد. بهتر است اين بخش را در نزديكي آشپزخانه در نظر بگيريد. مي‌توانيد بشقاب‌ها و تمام وسايل پذيرايي‌تان را هم در يك بوفه يا كمد، در همان بخش قرار دهيد تا دسترسي به آن آسان باشد. ديوارهاي آن بخش را هم بنا بر سليقه‌تان و با توجه به اينكه محيط غذاخوري است، تزئين كنيد؛ مثلا مي‌توانيد بشقاب‌هاي قديمي‌تان را كه از آنها خاطرات خوشي داريد، روي ديوار نصب كنيد.

چطور يك ميز غذاخوري حرفه‌اي بچينيم؟

۱. اگر هنوز ميز ناهارخوري نخريده‌ايد يا مي‌خواهيد ميزتان را عوض كنيد، يادتان باشد برای اتاق‌ها و خانه‌هاي كوچك اصلا سمت ميز و صندلي‌هايي با رنگ تيره نرويد. در ضمن از خريدن صندلي‌هاي دسته‌دار براي ميز غذاخوري به‌شدت بپرهیزید. اگر ميز را در قسمتي از اتاق نشيمن مي‌گذاريد، بهتر است صندلي‌هايي را انتخاب كنيد كه با مبلمان‌تان هماهنگ باشند و هنگام كمبود فضاي نشيمن بتوانيد از آنها استفاده كنيد.

چطور يك ميز غذاخوري حرفه‌اي بچينيم؟

۲. نور محيط را با توجه به قرار گرفتن ميز تنظيم كنيد. بهتر است نور اصلي از بالا، وسط ميزتان بتابد. اما اگر خانه‌تان كوچك است يا ميز ناهارخوري‌ تهيه كرده‌ايد كه در حال حاضر براي محيط خانه‌تان بزرگ است، آن را به يك سمت از ديوار بكشيد تا در حالت عادي، صندلي‌ها و فضاي دورتادور ميز، براي‌تان دست‌وپا گير نباشد.

چطور يك ميز غذاخوري حرفه‌اي بچينيم؟

۳. براي تزئين ميز ناهارخوري اول از همه يك روميزي نخي تهيه كنيد يا يك تكه رانر با طرح گل‌‌هاي بهاري پيدا كنيد و آن را وسط ميز قرار دهيد. اگر خوش‌سليقه هستيد و خودتان مي‌خواهيد اين رانر را بدوزيد، توصيه مي‌كنيم عرض آن را بيشتر از ۵۰ سانتي‌متر نگيريد. براي دستمال سفره هم مي‌توانيد از پارچه‌هاي كتان در اندازه‌هاي ۴۰ در ۵۰ سانتي‌متر استفاده كنيد يا به دستمال سفره‌هاي كاغذي در طرح‌هاي مختلف رضايت دهيد. تزئين دستمال سفره‌هاي ساده با يك شاخه كوچك برگ رزماري زيباست. اما اگر از دستمال‌هاي طرحدار و شلوغ استفاده مي‌كنيد بهتر است آن را ساده كنار يا داخل بشقاب قرار دهيد.

چطور يك ميز غذاخوري حرفه‌اي بچينيم؟

۴. وسط ميز را براي قرار دادن ظروف غذاهاي اصلي خالي بگذاريد. اما اگر اصرار داريد روي ميز را تزئين كنيد، مي‌توانيد از يك گلدان گل با شاخه‌هاي كوتاه استفاده كنيد.

چطور يك ميز غذاخوري حرفه‌اي بچينيم؟

۵. يادتان باشد براي چيدمان ظروف، از لبه ميز شروع به چيدن وسايل كنيد. بشقاب‌ها را روبه‌روي هر صندلي قرار دهيد. اگر قرار است از ‌مهمانان‌تان با سوپ پذيرايي كنيد، بشقاب‌هاي گود را داخل بشقاب‌های تخت و دقيقا در وسط آن بگذاريد. اگر لازم است از كارد استفاده كنيد، آن را سمت راست بشقاب قرار دهيد. قاشق را هم سمت راست كارد بگذاريد. چنگال را در سمت چپ بشقاب و ظرف دسر را بالاي چنگال قرار دهيد.

چطور يك ميز غذاخوري حرفه‌اي بچينيم؟

۶. اگر مي‌خواهيد از دو سايز ليوان استفاده كنيد، آنها را به ترتيب بلندي از سمت چپ به راست، در سمت راست و بالاي كارد و قاشق بگذاريد. بايد در نظر داشت كه نوع وعده غذايي و رسمي يا خودماني بودن يك ‌مهماني مي‌تواند روي چيدمان ميزتان تاثير بگذارد. شما بايد بتوانيد با يك چيدمان خوب، اول از همه خلاقيت‌تان را به نمايش بگذاريد و بعد يك محيط زيبا و البته راحت را براي غذا خوردن ‌مهمانان‌تان فراهم كنيد.

چطور يك ميز غذاخوري حرفه‌اي بچينيم؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • منا

      جالب بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج