۲۲۱۵۱۴
۵۰۱۵
۵۰۱۵
پ

بازنگری نهايی در متن توافق هسته‌ ای

شبکه الجزیره گزارش داد: با مشارکت همه اعضای گروه پنج به علاوه یک در مذاکرات وین، مرحله بازنگری متن نهایی توافقنامه هسته ای با ایران آغاز می شود.

خبرگزاری صدا و سیما: با مشارکت همه اعضای گروه پنج به علاوه یک در مذاکرات وین، مرحله بازنگری متن نهایی توافقنامه هسته ای با ایران آغاز می شود.

شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد؛ جان کری وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد مذاکرات بین ایران و گروه پنج بعلاوه یک پیشرفت زیادی داشته است و دو طرف مجبورند به تلاش برای دستیابی به توافقنامه در این هفته ادامه دهند. منابع ایرانی زمان نهایی مذاکرات وین را بامداد روز پنج شنبه اعلام کردند.

عیسی الطیبی خبرنگار اعزامی شبکه الجزیره در وین گفت: بیش از یازده دور مذاکره بین میهمانان هتل کوبورگ انجام شد. جان کری و محمد جواد ظریف به تلاش فشرده درباره رسیدن به توافقنامه هسته ای ایران ادامه می دهند، زیرا همه با چالش زمان و کنگره آمریکا روبرو هستند. جان کری در سخنان از پیش اعلام نشده ای، پیام های دوگانه ای را ارسال کرد.

کری از پیشرفت ملموس در مذاکرات با وجود بعضی موانع سخن گفت و بار دیگر مسئله احتمال خروج از مذاکرات را مطرح کرد.

در ادامه این گزارش پس از پخش بخشی از سخنان جان کری آمده است: اما اختلاف بین ایرانیها و آمریکاییها درباره ساز وکار لغو تحریمهای بین المللی و تحقیق و توسعه با استفاده از دستگاه های پیشرفته سانتریفیوژ ادامه دارد. این مسئله باعث شد آژانس بین المللی انرژی اتمی معاون مدیرکل خود را برای حل این مسئله به تهران اعزام کند.

سید محمد مرندی استاد روابط بین الملل دانشگاه تهران به الجزیره گفت:«ایرانیها اهمیتی برای مشخص کردن ضرب الاجل قائل نیستند. اگر توافقنامه خوبی به دست بیاید، امضا خواهد شد. اگر توافقنامه خوبی هم به دست نیاید، ایرانیها از مذاکرات خارج خواهند شد. وزیر امور خارجه ایران چند روز پیش بر این مسئله تاکید کرد.»

خبرنگار این شبکه خاطر نشان کرد: عباس عراقچی مذاکره کننده ارشد ایران بخشی از جزئیات توافقنامه احتمالی را فاش کرد. این توافقنامه دارای پنج پیوست است و تعداد صفحات آن به هشتاد صفحه می رسد. با حضور همه اعضای گروه پنج بعلاوه یک، مرحله بازنگری در نسخه نهایی توافقنامه احتمالی آغاز می شود. همزمان آژانس دومین بار مسئولان خود را به تهران اعزام کرد تا مسایل باقی مانده حل و فصل شود
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج